close
تبلیغات در اینترنت
پایان نامه مدیریت
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • هنر
  • گرافیک
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • تاریخ
  • بیمه
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • جزوه دستنویس و ترجمه درس داده کاوی - دکتر مجید خلیلیان (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • پاورپوینت راهنمای استفاده از نرم افزار weka (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: یک مطالعه تطبیقی از الگوریتم اجتماع زنبور مصنوعی (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ارائه روشي براي ذخيره سازي امن داده ها در رايانش ابري (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: عوامل تأثیرگذار در انتخاب نرم افزار به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب معنایی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: پردازش موازی گراف های بزرگ (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • Opportunities and challenges for cage culture in the Caspian sea (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری: یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مروری بر مسئله امنیت در اینترنت اشیا (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: نظریه های مدیریت دولتی توسعه هایی در نظریه مدیریت دولتی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • پایان نامه نحله و اجرت المثل از منظر فقه و حقوق ایران (سه شنبه 17 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مواد و روش ها برای افزایش عملکرد جستجو برای رمزگذاری پایگاه داده ها (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:کاربرد شبکه های اجتماعی و تکنولوژی وب معنایی در مهندسی نرم افزار (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی-الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه های بزرگ (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه-مقاله-انگلیسی-نظریه-های-مدیریت-دولتی-توسعه-هایی-در-نظریه-مدیریت-دولتی

    ترجمه مقاله انگلیسی: نظریه های مدیریت دولتی توسعه هایی در نظریه مدیریت دولتی

    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: Doc + PDF
    تعداد صفحات: 10
    حجم فایل: 105 کیلوبایت

     

    دانلود اصل مقاله انگلیسی 


    عنوان مقاله انگلیسی :

    Theories of Public Management – Developments in Public Management Theory


    فرمت : pdf

    تعداد صفحه : 10 صفحه

    Traditional Management Theory Thrust Forward Taylor’s The Principles of Scientific Management (1911) was based on measurements of work processes and outcomes. The application of his principles would lead managers and workers to the best conditions under which to create and nurture business. The concepts were adapted to fit government and were used to test, promote, create position descriptions, record employee evaluations, etc. In 1937 Gulick proposed his own framework of applying scientific management to government and created the acronym POSDCORB (Planning, Organizing, Staffing, Directing, Coordinating, Reporting, Budgeting) to reflect the seven major functions of management (Gulick, 1937 in Frederickson et al, 2012) which served as the standard through the late 1950’s.
    In 1938 Chester Barnard identified and set forth the acceptance theory of authority which discussed that authority is more about those that accept the authority of another over others than it is in naming an authoritative person and hence the attention given. He described the power present at the bottom of the hierarchical model, and promoted the functions of the executive having less to do with administration and more to do with securing cooperative efforts from employees through feedback, a traditional
    communications model (Frederickson et al, 2012).

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 22 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    عنوان تحقیق : صادرات چرم

    پس از پرداخت فایل دانلود شده حاوی 3 فایل می باشد.

    فایل اول به فرمت pdf می باشد با عنوان آسیب شناسی صادرات چرم ایران که 19 صفحه می باشد.

    فایل دوم به فرمت docx می باشد با عنوان گزارش تعاونیهای صنایع نساجی و چرم که 31 صفحه می باشد.

    فایل دوم به فرمت docx می باشد با عنوان چرم در ایران که 10 صفحه می باشد.


    بابررسيروندصادراتچرمايرانوزنجيرهارزشمشاهدهشدكهصنعتچرمايرانباوجودمواداوليهوامكاناتكافينتوانستهسهمبازارعمدهايداشتهباشدوطيسالهاياخيركشورهايهند،ايتاليا،اندونزيپيشرفتهايفزايندهايدرمقايسهباايرانداشتهاند.استراتژيهاوراهكارهايپيشنهاديبهمنظوربهبودصنعتچرموافزايشصادراتورسيدنبه سهمبازارهايجهانيبيشتريارائهشدهاست.

    مقدمه :

    براساسيافتههايتاريخي،پوستحيوانات،نخستينپوششانسانبودهاستوبشراوليهاززمانيكهپيبردمي

    تواندازآنبرايمحافظتفيزيكيبدنخوددرمقابلخطرازحيواناتوحشيدرندهوسايرعواملخارجيوهمچنيندربرابرسرماوگرماوديگرعواملطبيعياستفادهكند،بهگونههاييباچرمسروكارداشتهاست.بهگفتةديرينهشناسان،استفادهازپوستحيواناتبهشكلچرمدرايرانباستانزمينبهبيشازسههزارسالقبلبازميگردد.وليحضورچرمدرافسانههاياساطيريايرانباستانبازهمقديميتراست.

    امروزهدرجهانتجارتانواعپوستوچرم،بخشيازتجارتميانمللراتشكيلميدهدوباارتقادانشفنيبهتدريجازتجارتمحصولاتدباغينشدهپوستكهارزشافزودهكمتريدارد،كاسهوبرعكستجارتمحصولاتدباغيشدهرونقگرفتهاست.

    كشورمانايرانبهعنوانيكيازمستعدترينوباسابقهترينكشورهايتوليدكنندهفرآوردههايداميازجمله

    پوست،سالامبوروچرمباوچوددراختيارداشتنمرغوبترينپوستجهانكههموارههوادرانبسياريدراقصينقاطجهانداشتهودارد،متاسفانههنوزجايگاهشايستهخودرادراينصنعتبهدستنياوردهاست.باتوجهبهنقشآسياوخاورميانهدرآيندهصنعتچرمونقشعمدهجمهورياسلاميايرانونيزباتوجهبهزمينههاينسبيكشورمانازجملهآبوهوايكوهستانيمناسبجهتپرورشانواعانواعداموفراهمبودنمواداوليهمرغوبموردنيازصنعتچرمونيرويانسانيوانرژيوعلاوهبرآننزديكبودنبهيكيديگرازمنابعتوليددامنظيركشورهايآسيايميانهوجمهوريهاياستقلاليافتهشوروريسابقاينصنعتراميتوانيكيازصنايعمطرحبهحسابآورد.


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 8 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 134 صفحه

    چكيده
    امروزه، تقريباً تمام کساني که به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جاي دنيا از آموزش و پرورش شروع مي کنند. قطعا آموزش و پرورش در عملکرد سازماني خود همانند ساير سازمان ها از تشکل و سرمايه انساني بهترين استفاده را بايد ببرد تا خدمات رساني مناسبي در سطح جامعه انجام دهد. با وجود چنين مساله حائز اهميتي هدف اصلي پژوهش حاضر به بررسي رابطه بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي در سازمان آموزش و پرورش قم مي باشد که سه عنصر ساختاري، رابطه اي و شناختي سرمايه اجتماعي مورد بررسي قرار گرفتند.
    اين پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش توصيفي-پيمايشي مي باشد. جامعه آماري آن را کليه پرسنل و کارمندان شاغل غیر آموزشی در سازمان آموزش و پرورش قم در بهار سال ۱۳۹۱ تشکيل مي دهند که با استفاده از جدول مورگان ۱۶۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در جمع آوري داده هاي پژوهش نيز از دو روش کتابخانه اي و ميداني(ابزار پرسشنامه محقق ساخته) استفاده گرديد و داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS تحليل شدند. يافته ها نشان مي دهد که بطور کلي بين بهسازي نيروي انساني و هر سه بعد سرمايه اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد. در پايان نيز پيشنهادات حاصل از يافته هاي پژوهش براي بهبود عملکرد سازمان آموزش و پرورش قم به همراه  محدوديت هاي پژوهش و پيشنهادات براي محققين آينده ارائه شدند.
    واژه هاي کليدي: بهسازي نيروي انساني، سرمايه اجتماعي، عنصر ساختاري، عنصر رابطه اي، عنصر شناختي، آموزش و پرورش.
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 14 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 163 صفحه

    چکيده
    هدف از اين تحقيق بررسی تحليلی تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعی بر جذابيت مراکز خريد و ارزيابی های خريد می باشد.روش تحقيق بر اساس هدف ،کاربردی و بر اساس گردآوری    داده ها توصيفی- پيمايشی می باشد که به توصيف نظرات مصرف کنندگان مرکز خريد هايپراستار در خصوص مؤلفه و شاخص ها در پرسشنامه می پردازد.برای انتخاب گروه نمونه از روش نمونه گيری تصادفی ساده استفاده شد که به بررسی ۳۸۴ پرسشنامه توزيع شده پرداخته شد.ابزار  اندازه گيری در اين تحقيق پرسشنامه است که شامل مؤلفه های جذابيت مرکز خريد(متغير وابسته )، فعاليت های محلی مسئوليت اجتماعی مرکز خريد ،فعاليت های مسئوليت اجتماعی مرکز خريد و فعاليت های اجرايی مسئوليت اجتماعی مرکز خريد (متغير های وابسته )و عملکرد متصور از مسئوليت اجتماعی و کيفيت متصور از خريد(متغير های ميانجی)می باشد. مولفه ها و شاخص ها بر اساس طيف ۵ درجه ای ليکرت تهيه شده است. اعتبار مولفه ها و شاخص ها از طريق روش اعتبار محتوايی و پايايی، با استفاده  از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است. مقدار آلفا برای تمام سازه ها دارای مقداری بالاتر از ۷/۰ است که نشان دهنده اعتبار پرسشنامه و برداشت فکری مناسب و يکسان پاسخگويان از محتوای متغير های مربوط به هر سازه است. نتايج نشان داد که مقدار آلفا برای هر سازه با حذف برخی متغير های آنها بهبود قابل ملاحظه ای را نشان نمی دهد. ليکن تمام نشانگر های انتخابی برای اندازه گيری سازه های مورد مطالعه از پايايی لازم برخور دار هستند. و اعتبار ابزار را می توان قابل قبول دانست. در تجزيه و تحليل پرسشنامه از مباحث استنباطي و توصيفي آماري استفاده شده است. در سطح استنباطي نيز مدل معادلات ساختاری شامل تحليل عاملی تائيدی و تحليل مسير استفاده شد. نرم افزار های مورد استفاده جهت تجزيه و تحليل داده ها بسته نرم افزاری SPSS نسخه ۱۸ و بسته نرم افزاری LISREL نسخه ۸٫۵۴ تحت ويندوز می باشند.نتايج تحقيق حاکی از وجود رابطه معنی داری ميان جذابيت مراکز خريد و ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعی مراکز خريد در سطح معنی داری ۵% می باشد.
    کلیدواژه : ادراک – مصرف کننده – ارزیابی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 13 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 82 صفحه

    چکیده
    بانک ها یکی ازنهادهای موثر در رشد اقتصادی هستند. این بنگاههای اقتصادی با جذب سپرده های مردم و سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی موجب اشتغالزایی در جامعه و نقش مهمی در تولید ملی ایفا می کند. بانک ها به منظور مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت ها لازم است از طریق شناسایی ظرفیت های داخل (سهامداران)در جهت افزایش سرمایه بوده و یا از طروق مختلف جهت  تجهیز منابع مالی خود تلاش می کنند.از این رو هدف کلی تحقیق شناخت مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی است .که در این راستا سوالات تحقیق به شرح ذیل است:مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی کدامند؟ ترتیب اثرگذاری آنها چگونه است ؟
    نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد  و جامعه آماری آن شامل ۱۶ نفر از روسای درجه یک بانک های ملی شعب استان مازندران می باشند .ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بازوبسته (مقایسه های زوجی)است که پس از توزیع و تکمیل آن توسط پاسخ دهندگان ، جمع آوری گردید.سپس داده های آن به روش آمار توصیفی مورد بررسی قرار گرفت . ضمناً از تکنیک AHP جهت رتبه بندی متغیرهای پژوهش استفاده شد.
    یافته های پژوهش نشان می دهد مولفه کارآمدی فناوری اطلاعات،رضایت مشتریان ، کارآمدی مدیریتی ، عوامل محیطی و کارآمدی منابع انسانی بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی به ترتیب تاثیرگذار می باشند
    کلیدواژه: موفقفیت-جامه آماری-بانک ملی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش
    تعداد صفحات : 216 صفحه

    چکیده
    در این پژوهش تحت عنوان « بررسی مدیریت منابع انسانی برعملکرد مالی شعب بانک ملی  » که در شعب بانک ملی شهر اصفهان صورت گرفت سعی شده است فرآیند مدیریت منابع انسانی وعملکرد مالی ورابطه این دو مهم مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد به همین منظور بااستفاده از مدل هاروارد که شال پنج متغیر   عوامل موقعیتی، گروه های ذینفع، سیاست های منابع انسانی، نتایج منابع انسانی و دستاورد های منابع انسانی می باشند هر کدام به طور کامل  موردشرح قرار داده شده ورابطه هر کدام با متغیر های مالی بانک مورد بررسی قرار گرفته است. . برای آزمون فرضیه های پژوهش سه پرسشنامه(منابع انسانی،عملکردمالی وضع موجود،عملکرد مالی وضع مطلوب) که هر کدام شامل بیست وسه سوال می باشد تنظیم وبین مدیران شعب توزیع گردید  به منظور سنجش از مقیاس فاصله ای لیکرت ( طیف لیکرت   ) استفاده شد . داده های پرسشنامه های مذکور وارد محیط نرم افزار spss    شد ، و بعد از اجرای عملیات پیرایش داده ها ، خصوصاً با استفاده از آلفای کرونباخ ، این داده ها جهت آزمون مدل ، وارد محیط نرم افزار Lizrel شد و حول فرضیه های تحقیق در قالب یک مدل واحد آزمون شدند که نتایج حاصله نشان داد ، بکارگیری صحیح شیوه های مدیریت منابع انسانی درعملکرد مالی شعب تاثیر دارد وباعث ارتقاء وافزایش عملکرد می گردد. همچنین تمامی معیارهای چندگانۀ نیکویی برازش مدل پژوهشی ، حکایت از نیکویی برازش بسیار خوب مدل نهایی با داده های جمع آوری شده از شعب بانک ملی شهراصفهان دارد . همچنین بر اساس آزمون کولموگروف – اسمیرنوف   همه عوامل در نمونه مورد بررسی از توزیع نرمال پیروی می کنند زیرا سطح معنی داری بیش از ۵ درصد است همچنین نتایج آزمون همبستگی بین متغیرهای مستقل ( متغیر های مدل هاروارد ) و متغیر وابسته ( متغیر های عملکرد مالی ) حاکی از تائید تمام فرضیه های تحقیق است . با توجه به اینکه سطوح معنی داری اثر کلیه¬ی متغیرهای مستقل و عرض از مبدأ کمتر از خطای %۵ است لذا متغیرهای مذکور در مدل حضور دارند و مدل رگرسیونی با حضور کلیه متغیرهای مستقل ارایه می¬گردد. نتایج ارایه شده حکایت از تأیید اثر مولفه های مدیریت منابع انسانی (به عنوان متغیرهای مستقل) بر متغیر وابسته (عملکرد مالی) دارند
    کلید واژه ها : مدیریت منابع انسانی،ارزیابی عملکرد،عملکردمالی، بانک ملی 

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 20 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 151 صفحه

    چکیده
           نظام بانکی کشور در سال های اخیر با رشد چشمگیر نرخ مطالبات سر رسید گذشته و معوق ناشی از عدم باز پرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به مشتریان مواجه بوده است. این موضوع باتوجه به جمعیت جوان کشور و لزوم برگشت سریع منابع مصرفی به منظور اعطاء تسهیلات به پروژه های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است.  تحقیق حاضر که با جهت گیری کاربردی صورت گرفته، هدفش بررسی ، تبیین وتوصیف عوامل موثر بر ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه می باشد، که از روش کمی وکیفی بصورت ترکیبی و توامان استفاده شده است. ابزار گرد آوری داده ها در مرحله مقدماتی کتا بخانه ای و اینترنتی و مصاحبه و مشاوره و در مرحله ثانوی پرسشنامه محقق ساخته بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل ۱۱۱ نفر از کارشناسان و خبرگان بانک قوامین استان کرمانشاه(بصورت تمام شمار) می باشد که به ۲۱ گویه(سوال) به طور کامل پاسخ داده اند. برای تبیین پایایی از روش آلفای کرنباخ استفاده شده و عدد بدست آمده ۷۹۹/ می باشد. برای روایی پرسشنامه نیز از نظر خبرگان و کارشناسان مربوطه بانکی، استاد راهنما و مشاور بهره لازم گرفته شده است. در این تحقیق سه فرضیه مطرح است که پس از جمع آوری داده ها در قالب پرسشنامه و فرضیات تحقیق از طریق میانگین با استفاده از نرم افزارspss مورد آزمون قرار گرفت . یافته های تحقیق نشان دهنده تائید هرسه فرضیه بوده است و نتیجه حاصل از مطالعات عبارت از این است که  عوامل ذیل در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه تاثیر داشته و باید مدیریت بانک  به این عوامل و مدیریت آنها  توجه ویژه مبذول دارد.
    •    عدم کنترل ونظارت کافی بانکی
    •    عدم اخذ تضمینات وضامن معتبر
    •    نرخ بالا ی سود تسهیلات پرداختی
    واژگان کلیدی
    مشتریان:customers ، اقساط:stillment: ، بانک: bank   تسهیلات: facilities    مطالبات معوق: pending.lcims
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 19 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش
    تعداد صفحات : 142 صفحه


    چکیده
    پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقيق حاضر را مدیران دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبيل تشكيل مي دهد. براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که با سطح اطمينان ۹۵% برابر كه حجم نمونه برابر يا ۶۶بدست آمده است. براي نمونه گيري از نمونه ها؛ از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده گرديد.برای گردآوري اطلاعات مورد نياز پژوهش به وسیله دو پرسشنامه استاندارد تعدیل شدهپرسشنامه ی هوش چندگانه گاردنر و پرسشنامه ی تفکر انتقادی واتسون_گلاسرانجام مي‌گيرد. پایاییبرایپرسشنامه هوش چندگانه برابر با ۹۰۶/۰ و برای پرسشنامه تفکر انتقادی برابر با ۸۳۲/۰ بدست آمده است. به منظور تجزيه و تحليل داد‌هاي بدست آمده از پرسشنامه‌هاي جمع‌آوري شده از روشهاي آماري توصيفي و استنباطي استفاده شده است. بدين ترتيب كه براي توصيف پاسخ‌هاي داده شده به سؤالات پرسشنامه‌ي تحقيق از جدول فراواني و درصد پاسخ‌هاي مربوط به هر يك از سؤالات استفاده شده است. و همچنين براي نشان‌دادن بعضي از داده‌هاي آماري بصورت منسجم، از نمودار ستوني استفاده گرديده  و در سطح استنباطي براي آزمون فرضيه‌ها از آزمون همبستگي اسپیرمن (r ) استفاده شده است. براي تعيين سطح معني‌دار بودن r از آماره آزمون t استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش چندگانه مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل و تفکر انتقادی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. اما در بعد هوش موسقیایی رابطه ای وجود ندارد.
    واژه های کلیدی:هوش چندگانه،تفکر انتقادی،مدیر.

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 13 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 106 صفحه

    چکیده :
     امروزه دانش منبع اصلی قدرت بوده و کسب اقتدار در جهان امروز مرهون تولید علم و دانش و مدیریت آن است.در این میان، سازمان های دانشی همچون سازمان های تحقیقاتی نیز نیازمندند تا در این محیط متلاطم با بکارگیری ابزار مدیریت دانش به خلق نوآوری کمک نمایند. برای تحقق این هدف، این گونه سازمان ها با انبوهی از موضوعات مدیریت دانش مواجه اند که باید آن ها را مورد توجه و پژوهش قرار دهند. از جمله این موضوعات "شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش" است.
    در راستای پرداختن به این ضرورت، این تحقیق با بررسی مبانی نظری و عملی مقوله مدیریت دانش و مطالعه عوامل کلیدی موفقیت موثر در سازمان های دانش محور، عوامل هشت گانه  کلیدی موفقیت مدیریت دانش را در یکی از سازمان های تحقیقات دفاعی کشور ج.ا. ایران ارائه داده است.
    کلید واژه: دانش، مدیریت دانش، عوامل کلیدی موفقیت، سازمان تحقیقاتی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 116 صفحه

    چکیده
    هدف از انجام تحقيق حاضر بررسی رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور کارکنان بانک ملت استان اردبيل مي باشد. جامعه آماري در اين پژوهش شامل كليه كاركنان بانك ملت استان اردبيل بوده كه به تعداد ۲۸۲  نفر مي باشد و حجم نمونه آماري با استفاده از فرمول كوكران محاسبه و تعداد ۱۶۳ نفر به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب گرديد. براي جمع‎آوري داده ها از پرسشنامه استفاده گرديد كه مشتمل بر ۴۶  سوال و در دو بخش طراحي شده بود كه بخش اول مربوط به گويه هاي كيفيت زندگي كاري بود و براساس پرسشنامه استاندارد ريچارد والتون تهيه شده بود و بخش دوم مربوط به گويه‎هاي رفتار ضد بهره‎ور بود. در ارتباط با روايي پرسشنامه به مشاوره و تاييد اساتيد مجرب و متخصص اكتفا شده است و پايايي پرسشنامه با استفاده از روش ضريب آلفاي كرونباخ (براي گويه هاي متغير رفتار ضد بهره ور  86/0  و براي گويه هاي متغير كيفيت زندگي كاري ۹۲/۰) مورد تاييد واقع گرديد. در تجزيه و تحليل داده ها، براي توصيف ويژگيهاي جمعيت شناختي و طبقه بندي و تهيه نمودارها و جداول فراواني از آمار توصيفي استفاده شده و براي آزمون روابط بين متغيرها از آمار استنباطي استفاده كرده ايم، بدين صورت كه براي آزمون فرضيه اصلي و فرضيه هاي ۱ تا ۸  ابتدا با استفاده از فرمول ضريب همبستگي  اسپيرمن شدت رابطه را بدست آورده و سپس به آزمون معني داري آن پرداخته ايم و براي آزمون فرضيه ۹  فرعي جهت اولويت‎بندي مولفه هاي كيفيت زندگي كاري از روش " فريدمن " استفاده شده است. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه بين كيفيت زندگي كاري و همچنين مولفه هاي آن (به غيراز حقوق منصفانه و كافي و فضاي كلي زندگي) با رفتار ضدبهره ور كاركنان بانك ملت استان اربيل رابطه معنادار و معكوس وجود دارد. و همچنين مولفه های کیفیت زندگی کاری از دید کارکنان بانک ملت استان اردبیل از اولویت و اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و کارکنان بیشترین اهمیت و اولویت را به وابستگی اجتماعی زندگی کاری (با ميانگين گروهي ۱۶/۶) داده اند و کمترین اهمیت نیز مربوط به فضای کلی زندگی (با ميانگين گروهي ۷۵/۲) است.
    واژگان كليدي : كيفيت زندگي كاري، رفتار ضد بهره ور، مدل والتون، كاركنان بانك ملت استان اردبيل

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 7 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 160 صفحه

    چکيده
    با توجه به شتاب روز افزون تغييرات و رقابت در دنياي اقتصاد، مديران بايستي داراي قابليتهاي مختلفي باشند تا بتوانند سازمان خود را از گرداب مشکلات رهايي بخشند. يکي از اين قابليتها، کارآفريني فردي آنهاست. در واقع مديران کارآفرين مي توانند با استفاده از ويژگيهاي خود راه حل مسائل پيش روي خود را بدست آورند و با اخذ تصميمات مهم و چالش برانگيز راه را براي پيشبرد اهداف سازمان هموار سازند. هدف اصلي اين پژوهش بررسي عوامل کارآفريني فردي در بين اعضاي هئيت مديره و ميزان تاثير آنها بر سودآوري شرکت با توجه به شاخص بازده حقوق صاحبان سهام
    مي باشد.
    پژوهش حاضر بر حسب روش توصيفي- پيمايشي و نوع پژوهش بر مبناي هدف، کاربردي است. متغيرهاي پيش بين پژوهش شامل ريسک پذيري متعادل، کانون کنترل دروني، نياز به موفقيت، سلاست فکري، عملگرايي، تحمل ابهام، روياپردازي و چالش طلبي است و متغير ملاک ميزان بازده حقوق صاحبان سهام مي باشد. جامعه آماري پژوهش اعضاي هئيت مديره شرکتهي تعاوني فعال شهر اصفهان مي باشد و نمونه گيري با استفاده از شيوه تصادفي انجام گرفته است. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه استاندارد شده توسط کردنانيج و همکاران متشکل از ۹۵ سوال مي باشد که با استفاده از ضريب  آلفاي کرنباخ پايايي آن ۷۸۲/۰ تعيين گرديد. جهت تجزيه و تحليل هاي آماري از آزمون کولموگروف-اسميرنوف، ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون خطي، t تک نمونه اي و تحليل واريانس استفاده شده است.
    نتايج پژوهش نشان داد که از ميان ۸ عامل کارآفريني فردي، عوامل کانون کنترل دروني، نياز به موفقيت، عملگرايي، روياپردازي و چالش طلبي داراي رابطه معناداري با افزايش بازده حقوق صاحبان سهام دارند. با استفاده از از آزمون t تک نمونه اي مشخص شد که در سطح اطمينان ۹۵% تمامي ابعاد کارآفريني بجز بعد تحمل ابهام در جامعه آماري داراي ميانگيني بالاتر از حد متوسط رادر بين مديران دارا مي باشند. همچنين با توجه به نتايج آزمون تحليل واريانس، جامعه از نظر جنسيت و سطح تحصيلات در بعد توفيق طلبي و بر اساس سن در بعد تحمل ابهام داراي تفاوت معناداري در بين اعضاي خود مي باشد. همچنين بر اساس سابقه کار تفاوت معناداري در هيچ يک از ابعاد کارآفريني مشاهده نشد.
    کلمات کليدي: کارآفريني فردي، بازده حقوق صاحبان سهام، شرکت تعاوني

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 12 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 135 صفحه

    چکیده
    چابکی به معنای توانایی هر سازمانی برای پیش بینی تغییرات موجود در محیط کاری می باشد. چنین سازمانی باید بتواند تغییرات محیطی را تشخیص داده و به آنها به عنوان عوامل رشد و شکوفایی بنگرد در دنیای کنونی که تغییرات به سرعت صورت می گیرد. بر این اساس، با وجود اینکه چابکی نقش و اهمیت خاصی در سازمان ها دارد، تا کنون تحقیقات و پژوهش های وسیعی در این زمینه صورت نگرفته است. لذا مسأله اساسی در این تحقیق  بررسی رابطه بعضی از متغیرهای سازمانی با چابکی سازمان می¬باشد. با توجه به این مهم، محقق تصمیم گرفته رابطه بین برخی از متغیرهای سازمانی- مانند هوش هیجانی ، هوش سازمانی و مدیریت سرمایه های فکری را به عنوان متغیرهای پیش بین در متغییر ملاک( چابکی سازمانی) در یک قاب بنام "بررسی رابطه بین عوامل موثر سازمانی با چابکی سازمانی" بررسی نماید. تحقیق حاضر از نوع توصیفی همبستگی می¬باشد. جامعه آماری کلیه کارشناسان و مدیران شرکت مدیریت تولید برق استان آذربایجان شرقی می¬باشد که بالغ بر ۲۱۰ نفر بودند. از این تعداد با استفاده روش نمونه گیری تصادفی¬طبقه¬ای متناسب با حجم، تعداد ۱۳۶ نفر انتخاب شدند و پرسشنامه های چابکی سازمانی، هوش هیجانی، هوش سازمانی و مدیریت سرمایه¬های فکری برای بررسی ارتباط ۱۸ فرضیه حاصل از متغیرها با چابکی سازمانی، در اختیار آنها قرار گرفت. داده¬ها گردآوری شد و با استفاده از روش¬های آماری پیرسون، اسپیرمن و رگرسیون چندگانه مشاهده گردید که بین ابعاد این متغیرها با چابکی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین مشاهده گردید خودمديريتي با مقدار بتا (۳۲۶/۰)، كاربرد دانش با مقدار بتا (۲۸۲/۰)، اتحاد و توافق با مقدار بتا (۲۶۸/۰) و سرمايه‌ي رابطه‌اي با مقدار بتا (۲۲۹/۰) اثر مثبت بیشتری در مقایسه با ساير متغيرها در پیشگویی متغیر چابكي سازماني دارند.
    کلیدواژه:سازمان -منغیرها – داده ها
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 5 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 155 صفحه

     چکيده
    دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابتي اصلي شده است و مي تواند براي سازمانهايي كه به خوبي آن را مي شناسند و مديريت مي كنند، فراهم آورنده فرصت و در عين حال براي سازمانهايي كه تحولات محيط را نمي شناسند يا نمي خواهند بشناسند ، به عنوان تهديد جدي قلمداد شود. در حقيقت مديريت دانش كه اكنون خود را به عنوان ابزار كليدي مديريت قرن جديد مطرح كرده است، فرآيند خلق، سازماندهي، تبادل و بكاربستن دانش است كه به سازمان كمك مي كند تا بصيرت و درك لازم را از تجربه خود به دست آورند. در حقيقت اين تحقيق به منظور رسيدن به اهدافی همچون تعيين وضعيت چرخه مديريت دانش در چهار حلقه خلق دانش، سازماندهی، اشاعه و بکار بستن و فراهم آوردن مقدمات لازم برای ارتقای کيفيت و اثربخشی شرکت توانير در راستای دستيابی به اهداف مربوطه می باشد .در اين راستا روش تحقيق استفاده شده، کاربردی از نوع علی توصيفی می باشد. جامعه آماری اين تحقيق شرکت مادر تخصصی توانير به علت تنوع وظايف، وجود افراد متخصص و دارای تحصيلات عاليه به تعداد کافی مد نظر قرار گرفت. در روش نمونه گيری نيز گروههای مختلفی از کارکنان داشتيم ولی چون تاثيری در جمع آوری اطلاعات نداشت از نمونه گيری تصادفی ساده استفاده شد .تجزيه و تحليل اطلاعات توصيفی و تحليلی است و داده های بدست آمده از جمع آوری پرسشنامه به وسيله برنامه نرم افزاری spss، ارايه جداول توزيع فراوانی، آزمون دو جمله ای، آزمون فريدمن، استفاده از ضريب همبستگی و استفاده از تاپسيس فازی برای اولويت بندی حلقه ها استفاده شده است. نتايج حاصل به اين صورت است که بين حلقه های سازماندهی دانش، بکاربستن دانش و مبادله دانش با وضعيت مطلوب آن تفاوت متوسطی وجود دارد و بين حلقه خلق دانش با وضعبت مطلوب آن تفاوت کمی وجود دارد .
    کليد واژه ها: مديريت دانش، چرخه، رويکرد فازی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 38 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ارزيابي رابطه بين نسبت هاي مرتبط با قيمت معاملاتي با بازده سهام در شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 125 صفحه

    چکیده :
    هدف این تحقیق یافتن ارتباط بین ضرایب قیمت وبازده سهام در صنعت سیمان بورس اوراق بهادار می باشد  ضرایب قیمت جزء روشهای ارزش گذاری نسبی و رایج ترین  و معروف ترین روشهای ارزشگذاری سهام در بازار سرمایه هستند. اساس روش ضرایب قیمت بیانگر این است که ارزش سهام به مقدار سود، دارایی و یا ارزش دیگری که از مالکیت سهام ناشی می شود بستگی دارد. ضرایب قیمت مورد استفاده دراین تحقیق EV/EBITDA,P/CFO,P/S,P/B,P/E می باشد در روش ضرایب، با مقایسه ضریب قیمت سهام با ضریب قیمت توجیه شده، نسبت به ارزانی و یا گرانی سهام، تصمیم گیری می کنیم، بدین صورت که اگر ضریب قیمت یک سهم خاص نیست به ضریب قیمت توجیه شده کمتر با شد آن سهم ارزان است. تحقیق در بازه زمانی هفت ساله ۸۳ تا۸۹ اجرا شده است. روند مطالعاتی از نوع کتابخانه ای و پس رویدادی است  که با استفاده از آزمون همبستگی شامل ضریب همبستگی و استفاده از تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه پانلی، مدلها برآورد شده و فرضیات آزمون گشته اند. نتایج حاصله در مورد آزمون فرضیات اول تا پنجم بیانگر این است که بازده سهام با متغیرهای EV/EBITDA,P/CFO,P/S,P/B,P/E رابطه معنادار ومعکوس و یا متغیر P/CFO رابطه معنا دار ندارد و در مورد فرضیه ششم متغیرهای EV/EBITDA, P/B,P/E به ترتیب دارای بیشترین اثر در تعیین بازده سهام صنعت سیمان می باشد.
    واژگان کلیدی: روش های ارزشگذاری ، ضرایب قیمت وبازده حقوق صاحبان سهام

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 17 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    بررسي رابطه سازگاری ارزشی نامهاي تجاري(برند ) بامولفه هاي تعهد عاطفی، وفاداری، رضايتمندي واعتماد از ديدگاه مصرف كنندگان (در فروشگاههاي لوازم خانگی اسنوا)
    نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 146 صفحه

    چکیده
    امروزه بخش عمده ای از فعالیت های  واحدهاي تجاري را بخش بازاريابي وفروش به عهده گرفته اند وتوليد كنندگان پیشرو سعی می‌نمایند كه از طریق ارضاء كردن عوامل پر‌اهمیت برای مشتریان به بهترین نحوه ممكن سود‌آوری خود را افزایش دهند. این نكته كلیدی‌ترین عامل  موفقیت آنها و بر پایه استراتژی وفاداری وماندگاری مشتری است. بعضي سازمانها به ارزشهای شخصی افراد توجه كمتری دارند.این تحقیق با هدف بررسي رابطه سازگاری ارزشی نامهاي تجاري(برند ) بامولفه هاي  نگرشی تعهد عاطفی، وفاداری، رضایتمندي واعتماد از ديدگاه مصرف كنندگان (در فروشگاههاي لوازم خانگی اسنوا )   شهرستان اهوازانجام گرفته است.این پژوهش یك مطالعه توصیفی و میدانی است،جامعه آماری شامل كلیه مشتریان فروشگاههاي لوازم خانگی اسنوا شهرستان اهواز می باشد. وبرای تعیین نمونه ازنمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است وحجم نمونه ۳۸۰ نفر تعیین شده است.روش‌ گردآوری داده ها میدانی و ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه می‌باشد.روایی آن با روش‌ محتوائی،سازه و صوری درحد قابل قبول تائید گردید ه است و پایایی اندازه‌گیری،از طریق فرمول‌ ضریب آلفای کرونباخ(۹۱۴/۰)تائید شده است.برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استاندارد شده استفاده شده است ،برای  تجزیه وتحلیل اطلاعات، ابتدا به بررسی قابل قبول بودن مدل نظری از طریق نرم افزار لیزرل پرداخته شده است وسپس تجزیه وتحلیل داده ها به كمك ضریب مسیر وآزمون تی مشخص شده است،نتایج نشان می دهد كه مدل برای جامعه آماری قابل استفاده وبرازش مدل قابل قبول می باشد،نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان می دهد. میان سازگاری ارزشی ورضایتمندی مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجوددارد.میان سازگاری ارزشی واعتمادمصرف کنندگان رابطه معنی داری وجوددارد.میان سازگاری ارزشی وتعهدعاطفی مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجوددارد.میان سازگاری ارزشی و وفاداری مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجودندارد.ميان رضایتمندی واعتماد مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجوددارد.ميان اعتمادوتعهد عاطفي مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجودندارد.ميان تعهد عاطفي ووفاداري مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجوددارد. ميان رضایتمندی و وفاداري مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجودندارد.ميان اعتماد و وفاداري مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجودندارد .ميان رضایتمندی وتعهد عاطفي مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجودندارد.
    واژه هاي كلیدي: ارزشهای شناختي برند- مصرف كننده ،تعهد عاطفي،وفاداری ،رضايتمندي،اعتماد.
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 9 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ارزیابی عملکرد آموزش حین کار (ojt) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو (achieve)

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 188 صفحه

    چکیده:
    هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد آموزش حین کار(ojt) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو(achieve) مي‌باشد. روش پژوهش به صورت پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای – میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است. ابزار گردآوری این مطالعه پرسشنامه پژوهشگر  ساخته و اچیو بود که حاصل مبانی نظری پژوهش است. جامعه آماري اين پژوهش را کلیه مدیران،  کارشناسان و سرپرستان سالن رنگ شرکت پارس خودرو تشكيل مي­دهد،  که تعداد آنها ۴۳۷ نفر می باشد و از فرمول کوکران ۲۰۵ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید. برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. برای تعيين روايي پرسشنامه‌ها از روش روايي محتوايي توسط ۱۰ نفر از خبرگان و اساتید دانشگاه استفاده گرديده است و همچنین براي تعيين پايايي پرسشنامه‌ها از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده شده است و ضریب .۹ آلفای کرونباخ برای کل گویه های پرسشنامه نشان داد که ابزار جمع آوری داده ها از پايايي بالایی لازم برخوردار مي‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و lisrel استفاده گردیده است. در نهایت  با توجه به ضرایب مسیر(b) و آماره ی t در سطح اطمینان .۹۹ تمامی فرضیه ها مورد تأیید قرار گرفه است.و در نهایت پيشنهادها و راهکارهايي براي بهبود و ارتقاي عملکرد آموزش حین کار (ojt) و کیفیت خودروی سواری ارائه گرديده است.
    كليد واژه:عملکرد،  آموزش حین کار،  کیفیت،  پارس خودرو


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادي (EVA) و ارزش افزوده اقتصادي پالايش شده (REVA) با سود هر سهم(EPS) شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران
    نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 109 صفحه

    چکیده:
       هدف از اين پژوهش، معرفي معيار‌هاي اقتصادي ارزيابي عملكرد به استفاده‌كنندگان و افزايش ميزان شناخت آنها نسبت به اين معيار‌ها از طريق بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادي (EVA) و ارزش افزوده اقتصادي پالايش شده (REVA) با سود هر سهم(EPS)است. براي رسيدن به اين هدف، پژوهش حاضر با آزمون ۳ فرضيه و با انتخاب۸۰ شرکت از بین شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران براي دوره زمانی ۵ ساله، ۱۳۸۴ الی ۱۳۸۸، انجام شده است.فرضیه ها به این صورت مطرح شده اند: بين ارزش افزوده اقتصادی و سود هر سهم(EPS) رابطه  وجود دارد، بين ارزش افزوده اقتصادي پالايش شده و سود هر سهم(EPS) رابطه وجود دارد، تغییرات ارزش افزوده اقتصادي پالايش شده نسبت به ارزش افزوده اقتصادی، با سود هر سهم(EPS) بیشتر هم جهت می باشد، آزمون فرضیه‌ها به صورت بررسی سال به سال انجام شده است.در اين پژوهش براي جمع‌آوري داده‌ها و اطلاعات از روش كتابخانه‌اي- اسنادی استفاده شده است.برای مطالعه ادبیات تحقیق و بررسی پیشینه تحقیق از مطالعه كتابخانه‌اي استفاده شده است و از بانکهای اطلاعاتی و سایتهای اینترنتی اطلاعات مربوط به متغیرها استخراج گردیده است. داده‌هاي مالي مورد نياز با مراجعه به سازمان بورس اوراق بهادار تهران، گزارش‌هاي هفتگي، ماهنامه بورس اوراق بهادار و نيز با استفاده از نرم‌افزارهاي تدبيرپرداز، ره‌آورد نوین و صحرا گردآوري می شود.با توجه به اینکه توزیع جامعه آماری نرمال نبود بدین علت براي تجزيه و تحليل آماري داده‌ها و آزمون فرضيه‌هاي پژوهش، از ضريب همبستگي اسپیرمن استفاده شده است که آزمون معادل ناپارامتریک ضریب پیرسون می باشد.نتايج حاصل از تجزيه و تحليل آماري فرضيه‌هاي پژوهش نشان مي‌دهد كه بین ارزش افزوده اقتصادی و سود هر سهم برای تمامی سال ها رابطه معنی داری وجود دارد و ضریب همبستگی ارزش افزوده اقتصادی با سود هر سهم برای سال های مذکور به ترتیب برابر ۵۴۶/۰، ۶۵۱/۰،  684/0 ،۶۷۹/۰ و ۷۱۰/۰ است، در صورتی که بین ارزش افزوده اقتصادی پالایش شده و سود هر سهم برای ۳ سال ۱۳۸۴،۱۳۸۵ و۱۳۸۶ رابطه ای وجود ندارد و ضریب همبستگی متغیرها برای سالهای مذکور به ترتیب برابر ۱۲۳/۰-، ۱۱۳/۰ ، ۱۳۶/۰ بود، اما برای سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ نتایج بدست آمده حاکی از وجود رابطه معنی دار بین متغیرها بود، ضریب همبستگی متغیرها برای سالهای مذکور به ترتیب برابر ۲۸۶/۰ ۴۰/۰ بودبا اين حال، ارزش افزوده اقتصادي نسبت به ارزش افزوده اقتصادي پالايش شده، رابطه بيشتري با سود هر سهم دارد.
    واژه های کلیدی: ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده اقتصادی پالایش شده، سود هر سهم

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 14 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ارائه الگويي بمنظور افزايش دقت برآورد نرخ تقريبي ريسك بيمه
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 123 صفحه

     
    چكيده
    از زمان شروع  بکار گیری ، روش RBI در سطح شرکت های بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی جایگاه خود را پیدا کرده و مطالعات زیادی نیز در این خصوص انجام گردیده است.
    تاکنون تحقیقات اندکی در کشور پیرامون ارزیابی و مدیریت بر مبنای ریسک انجام گرفته و نتایج این تحقیقات به صورت سیستماتیک اجرایی نگردیده است و همچنين اين نتايج تاكنون براي تعيين نرخ بيمه مورد استفاده قرار گرفته نشده است
    خروجی هاي مهم کلیه مطالعات انجام گرفته در این پژوهش جدای از نوع روش های بکار گرفته شده RBI بشرح ذيل مي باشد.
    1. . در اکثر واحد های صنعتی بیش از ۸۰% ریسک کل واحد مربوط به تنها ۲۰% تجهیزات و قطعات آن واحد می باشد
    2. مطالعه انجام شده موجب کاهش تعداد تعمیرات اساسی سالیانه و تعویق آن از سال ۲۰۱۳ به سال ۲۰۱۵ گردیده است و متعاقب آن هزینه های تحمیلی توقف تولید جهت انجام تعمیرات اساسی، هزینه های انجام بازرسي و هزینه های نیروی انسانی کاهش یافته است.
    3. یکی از قابلیت های این پزوهش در نحوه اجرای مدیریت بازرسی بر مبنای ریسک پرداختن به روشی برای تشخیص زمان انجام تعمیرات و بازرسی هر تجهیز بصورت جداگانه در دو دسته الف) در زمان تولید نرمال واحد و ب) در زمان تعمیرات اساسی واحد می باشد. .
    کلید واژه: ریسک ، نرخ تقریبی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 9 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتری شرکت های بیمه با استفاده از تئوری خاکستری و کانو فازی
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 70 صفحه

    چکیده
    اکنون که در اقتصاد جهانی، مشتریان بقاي شرکت را رقم می­زنند، شرکت­ها دیگر نمی­توانند به انتظارات و خواسته­هاي مشتریان بی­توجه باشند. آن­ها باید همه فعالیت­ها و توانمندي­هاي خود را متوجه رضایت مشتري کنند. میزان رضایت مشتري، موفقیت یا شکست هر سازمانی را تعیین می­کند، بنابراین آگاهی از اینکه مشتریان تا چه حد راضی هستند اهمیت خاصی دارد. در این پژوهش ابتدا به شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان شرکت­های بیمه پرداخته شده و تعداد آن­ها ۲۶ عدد تعیین، سپس با استفاده از تکنیک تئوری خاکستری این عوامل پالایش و به ۱۰ عدد تعدیل و پس از آن به کمک روش کانو فازی عوامل باقی­مانده دسته بندی و در طبقه­های اساسی، عملکردی و انگیزشی قرار گرفتند، بدین صورت که اتخاذ برنامه­های لازم جهت حفظ مشتریان و شناسایی و اصلاح مشکلات موجود در واحد­های خدمت­رسانی مشتریان در طبقه اساسی؛ شناسایی مشتریان وفادار و درنظر گرفتن خدمات ویژه برای آن­ها، تعهد نسبت به بهبود مستمر، مکانیزه و بروز کردن سیستم­های ارائه­دهنده خدمات بیمه، صرف نمودن هزینه­های کافی و اثربخش برای کسب رضایت مشتریان و مناسب بودن نحوه برخورد کارمند در برابر مشتریان در طبقه عملکردی و ساده­سازی فرایند­ها و کار­ها، تشویق کارکنان فعال و مؤثر در مشتری­مداری و ایجاد نظام ارزیابی و دریافت پیشنهادات به­منظور دریافت نظرات مشتریان و شنیدن صدای آن­ها در طبقه الزامات انگیزشی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق می­تواند راهنمای خوبی برای شرکت­های بیمه باشد تا بدین وسیله به اهداف خود در بازار رقابت بپردازند.
    کلمات کلیدی: Anchor،صنعت بیمه،  تئوری خاکستری،  مدل کانو، کانو فازی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 11 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 110 صفحه


    چکیده
    یکی از راه های کسب سود بیشتر در شرکت های مختلف انتخاب روش مناسب تامین مالی می باشد. نگرش به بازارهای مالی سبب شده است که برخی آن را تنها، برد و باخت های برآمده از نوسان های قیمت دارایی های مالی بدانند. در حالی که تاثیر ساختار مالی بر ساختار اقتصادی آن چنان مهم است که امروزه معتقدند بدون داشتن یک بخش مالی کارا نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت. هدف اصلی این تحقیق رتبه بندی معیارهای انتخاب روش های تامین مالی و انتخاب برترین روش تامین مالی می باشد. در ابتدا در این تحقیق از روش دلفی فازی به منظور شناسایی عوامل و معیارهای تامین استفاده شده است. نتایج این بخش نشان داد که مشخص گردید که عوامل، کارایی، هزینه، پایداری، عملیاتی بودن، عدالت و شفافیت از مهم ترین معیارهای انتخاب روش تامین مالی بوده است و هم چنین تشکیل شرکت های تعاونی، دریافت تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت، ایجاد شرکت های سرمایه گذار، حضور در بازار بورس، ایجاد طرح به صورت سهامدار، و در نهایت جذب سرمایه خارجی به عنوان روش های تامین مالی شناسایی شده است. به همین منظور در این تحقیق از روش تحلیل سلسله مراتبی استفاده می شود. حجم نمونه این تحقیق ۳۰ نفر از خبرگان حوزه تامین مالی فروشگاه زنجیره ای می باشد. نتایج این تحقیق نشان داد که از میان عوامل، کارایی با وزن(۰٫۳۵۱)، هزینه با وزن(۰٫۲۳۰)، پایداری با وزن(۰٫۱۴۰)، عملیاتی بودن با وزن(۰٫۱۳۶)، عدالت با وزن(۰٫۰۷۹) و شفافیت با وزن(۰٫۰۶۴) به ترتیب بیشترین و کمترین وزن را در تحلیل سلسله مراتبی به خود اختصاص داده اند. هم چنین از میان روش های تامین مالی تشکیل شرکت های تعاونی(۰٫۹۳)، دریافت تسهیلات با وزن(۰٫۸۷)، انتشار اوراق مشارکت با وزن(۰٫۷۲)، ایجاد شرکت های سرمایه گذار(۰٫۶۰)، حضور در بازار بورس(۰٫۳۳)، ایجاد طرح به صورت سهام دار(۰٫۲۲)، و در نهایت جذب سرمایه خارجی(۰٫۰۰۰۰۱) به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را در بین روش های تامین مالی داشته اند.
    کلید واژه: تامین مالی، فروشگاه زنجیره ای، تحلیل سلسله مراتبی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 9 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ارزیابی قابلیت های فناورانه برای تدوین استراتژی در شرکت هواپیمایی خلیج فارس
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 100 صفحه

    چکیده
    از مهم‌ترین عوامل اصلی در موفقیت به‌کارگیری تکنولوژی در جهت کسب مزیت رقابتی،آگاهی و شناخت سطح قابلیت تکنولوژیک بنگاه و استفاده مناسب از آن‌ها می باشد.
    ارزیابی نیازهای تکنولوژیک ابزاری است که به منظور تعیین قابلیت های مورد نیاز برای اجرای اولویت های تکنولوژیک بکار می رود. ارزیابی نیازهای تکنولوژیک نه تنها حوزه های ضعیف و مشکل ساز بنگاه را شناسایی می کند،بلکه به مزیت های نسبی بنگاه نیز توجه داشته و آن‌ها را مشخص می سازد. تحقیق حاضر در پی ارزیابی قابلیت های فناورانه در جهت تدوین استراتژی در شرکت‌های خدماتی میباشد. حال با توجه به اهمیت موضوع ارزیابی قابلیت های فناورانه و مبحث تدوین استراتژی و همچنین اهمیت ارزیابی قابلیت های فناورانه در جهت تدوین استراتژی ، در این پژوهش به شناسایی و اولویت‌بندی تکنولوژی های فعلی و شاخص های مناسب ارزیابی قابلیت های فناورانه می‌پردازیم، در این راستا شرکت هواپیمایی خلیج فارس برای انجام پژوهش در نظر گرفته می‌شود.  در این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع و با رعایت الزامات تعریف قابلیت های فناورانه ، تعداد ۵۲ تکنولوژی شناسایی شدند. اهمیت این شاخصها از طریق توزیع ۲۰۰ پرسشنامه بین مدیران و کارشناسان شرکت هواپیمایی خلیج فارس واقع در استان اصفهان، مورد بررسی قرار گرفت و تعداد ۱۹۵ پرسشنامه مرجوع شد، دادههای جمعآوری شده از طریق تکنیک تاپسیس فازی، تجزیه و تحلیل شده و در نهایت شاخص ها اولویت بندی گردیدند.همچنین با استفاده از مدل پاندا سطوح قابلیت های فناورانه این شرکت با تعداد ۳۶ شاخص عملکرد مورد ارزیابی واقع گردید و در نهایت شکاف بین سطح موجود و مطلوب قابلیت های فناورانه بررسی گردید.
    کلید واژهها: قابلیت های فناورانه ، تکنیک تاپسیس فازی، استراتژی، شرکت هواپیمایی خلیج فارس.
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    جزئیات بیشتر این محصول:

    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
    عنوان کامل: مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )
    دسته: مدیریت
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۶٧
    ______________________________________________________

    بخشی از مقدمه:

    اخیرا مسائل مربوط به آینده بازاریابی مخصوصا این مساله که آیا بازاریابی سنتی مناسب شرایط غالب قرن حاضر است یا خیر، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. هرچند در مورد به‌کار گیری اصل اساسی و اولیه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتریان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر این است که محیط کنونی بازار با تغییرات بنیادی نسبت به دهه ۶٠ میلادی تغییر در روشهای اجرای اصول را ضروری می سازد. 
    در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگیهای متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهمترین ویژگیهای آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تاثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود. امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجه اند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کمتر تحت تاثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنان‌که نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن  می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و سازمانهای بازار گرا و مشتری مدار به جای رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند.
    در مفهوم بازاریابی اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته های بازار های هدف و تأمین رضایت مشتری به نحوی مطلوب‌تر و مؤثرتر از رقبا دارد .در دنیای رقابتهای فزاینده امروز، شرکتهایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند. شرکتهایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند.
    در این بازار فوق العاده پویا مشتری از سازمان انتظار دارد که بیشترین ارزشها را با مناسب‌ترین قیمت عرضه کند و سازمانها نیز مدام به دنبال روشهای جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستند و حتی از ارزش مشتری تحت عنوان « منبع آتی مزیت رقابتی » خویش نام می برند.


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 485 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    پایان نامه بررسي تاثير تمركز و رسميت ساختار سازماني در تامين بموقع كالا در شركت ملي منابع نفت خیز جنوب
    نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 161 صفحه

    چكيده:
           اهميت صنعت نفت خصوصاً  نقش حساس و تعيين كننده آن در نظام اقتصادي كشور بر كسي پوشيده نيست. در اين راستا جلوگيري از ركود يا وقفه در عمليات روزمره، نگهداري موثر و ايمن دستگاه­ها ، تجهيزات واحدها ، همچنين، انجام پروژه ها و برنامه­هاي از قبل پيش­بيني شده، لزوم تهيه و تأمین به موقع كالاي مورد نياز را در موقعيت­ها و ابعاد مختلف اجتناب ناپذیر است.
    در اين پژوهش محقق سعي برآن دارد  به بررسي متغيرهاي ساختار سازماني(رسميت و تمركز)  با تأمین به موقع كالا درمديريت تداركات و امور كالاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب پرداخته تا از نتايج حاصله جهت نيل به اهداف سازماني استفاده گردد.
    اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از نظر روش، توصيفي و از نظر مكان از نوع پژوهش‌هاي كتابخانه‌اي و ميداني مي‌باشد و از پرسشنامه استاندارد ساختار سازماني (رسميت و تمركز) كه تا اندازه­اي بومي سازي شده و روايي و پايايي آن با ضريب آلفاي كرونباخ ۸۲/. درصد نيز تأييد شده ، وبه علت نزدیکی جامعه آماری با نمونه آماري از تعداد ۱۲۰ نفر پاسخ دهنده استفاده شده است. پرسشنامه­ها بطور كامل دريافت و داده ها پس از تجزيه وتحليل آماري با استفاده ازنرم افزارSPSS و آزمون دو طرفه Tو ضريب همبستگي پيرسون مشخص شد، كه بین "تمركز و رسميت" (متغيرهاي مستقل) در حد موجود در سازمان (رسميت متعارف سازمان هاي دولتي وبزرگ وتراكم كم تمركز) با تأمین به موقع كالا (متغير وابسته) رابطه معني­دار و همبستگي مثبت وجود دارد. اين يافنه ها  بدين معناست كه تراكم كم تمركز ورسميت متعارف باعث ارتقاء وبهبودي در روند تأمین کالا مي گردد.. قلمرو مكاني اين پژوهش در محدوده فيزيكي مدیریت تدارکات و امور کالا شركت ملي مناطق نفتخيز و در سال  1391 انجام پذيرفته است.
    واژه­هاي كليدي: ساختار سازماني، رسميت وتمركز، تأمین به موقع كالا، شركت ملي مناطق نفت خيزجنوب

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 31 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    بررسي رابطه بين تبليغات تلویزیونی بر رفتار مصرف كنندگان درفرایند تصميم خريد خودرو
    نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 162 صفحه
    چکیده:
     تحقیق حاضر تحت عنوان بررسي رابطه بين تبليغات تلويزيوني بر رفتار مصرف كنندگان در فرآيند تصميم خريد خودرو به انجام رسیده است. اهداف این تحقیق عبارتند از: تجزیه و تحلیل موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل رفتار بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو بوده است. نوع تحقيق توصيفي و همبستگی از نظر هدف كاربردي است. جامعه آماری پژوهش انتخاب نمونه در شهر تهران وشهروندان تهرانی است ،که به صورت تصادفي می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه وتجزیه و تحلیل داده­های جمع­آوری شده با کمک نرم افزار SPSS 18 انجام شده است. نتایج تحقیق نشان دادند که بین مولفه های تشخیص مساله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه چاره ها، تصمیم خرید و در نهایت رفتار پس از خرید با متغیر خرید خودرو دارای رابطه معنادار می باشند. فرضیه های پژوهش که به بررسی رابطه تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو وتشخیص مسئله برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار گرفته است. فرضیه دوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و جستجوی اطلاعات برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه سوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و ارزیابی راه چاره ها برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه چهارم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و تصمیم خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه پنجم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و رفتار پس از خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. نتایج داده های هر چهار فرضیه را مورد پذیرش قرار داد .

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 21 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    صفحات سایت
    تعداد صفحات : 3
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4075
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 8
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1,273
  • باردید دیروز : 4,377
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 84
  • بازدید هفته : 1,273
  • بازدید ماه : 89,381
  • بازدید سال : 263,799
  • بازدید کلی : 6,117,525
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی