close
دانلود فیلم
پایان نامه رشته مدیریت
پروژه مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۶٧
______________________________________________________

بخشی از مقدمه:

اخیرا مسائل مربوط به آینده بازاریابی مخصوصا این مساله که آیا بازاریابی سنتی مناسب شرایط غالب قرن حاضر است یا خیر، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. هرچند در مورد به‌کار گیری اصل اساسی و اولیه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتریان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر این است که محیط کنونی بازار با تغییرات بنیادی نسبت به دهه ۶٠ میلادی تغییر در روشهای اجرای اصول را ضروری می سازد. 
در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگیهای متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهمترین ویژگیهای آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تاثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود. امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجه اند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کمتر تحت تاثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنان‌که نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن  می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و سازمانهای بازار گرا و مشتری مدار به جای رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند.
در مفهوم بازاریابی اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته های بازار های هدف و تأمین رضایت مشتری به نحوی مطلوب‌تر و مؤثرتر از رقبا دارد .در دنیای رقابتهای فزاینده امروز، شرکتهایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند. شرکتهایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند.
در این بازار فوق العاده پویا مشتری از سازمان انتظار دارد که بیشترین ارزشها را با مناسب‌ترین قیمت عرضه کند و سازمانها نیز مدام به دنبال روشهای جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستند و حتی از ارزش مشتری تحت عنوان « منبع آتی مزیت رقابتی » خویش نام می برند.

ادامه مطلب...
 بررسي تاثير تمركز و رسميت ساختار سازماني در تامين بموقع كالا در شركت ملي
پایان نامه بررسي تاثير تمركز و رسميت ساختار سازماني در تامين بموقع كالا در شركت ملي منابع نفت خیز جنوب
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 161 صفحه

چكيده:
       اهميت صنعت نفت خصوصاً  نقش حساس و تعيين كننده آن در نظام اقتصادي كشور بر كسي پوشيده نيست. در اين راستا جلوگيري از ركود يا وقفه در عمليات روزمره، نگهداري موثر و ايمن دستگاه­ها ، تجهيزات واحدها ، همچنين، انجام پروژه ها و برنامه­هاي از قبل پيش­بيني شده، لزوم تهيه و تأمین به موقع كالاي مورد نياز را در موقعيت­ها و ابعاد مختلف اجتناب ناپذیر است.
در اين پژوهش محقق سعي برآن دارد  به بررسي متغيرهاي ساختار سازماني(رسميت و تمركز)  با تأمین به موقع كالا درمديريت تداركات و امور كالاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب پرداخته تا از نتايج حاصله جهت نيل به اهداف سازماني استفاده گردد.
اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از نظر روش، توصيفي و از نظر مكان از نوع پژوهش‌هاي كتابخانه‌اي و ميداني مي‌باشد و از پرسشنامه استاندارد ساختار سازماني (رسميت و تمركز) كه تا اندازه­اي بومي سازي شده و روايي و پايايي آن با ضريب آلفاي كرونباخ ۸۲/. درصد نيز تأييد شده ، وبه علت نزدیکی جامعه آماری با نمونه آماري از تعداد ۱۲۰ نفر پاسخ دهنده استفاده شده است. پرسشنامه­ها بطور كامل دريافت و داده ها پس از تجزيه وتحليل آماري با استفاده ازنرم افزارSPSS و آزمون دو طرفه Tو ضريب همبستگي پيرسون مشخص شد، كه بین "تمركز و رسميت" (متغيرهاي مستقل) در حد موجود در سازمان (رسميت متعارف سازمان هاي دولتي وبزرگ وتراكم كم تمركز) با تأمین به موقع كالا (متغير وابسته) رابطه معني­دار و همبستگي مثبت وجود دارد. اين يافنه ها  بدين معناست كه تراكم كم تمركز ورسميت متعارف باعث ارتقاء وبهبودي در روند تأمین کالا مي گردد.. قلمرو مكاني اين پژوهش در محدوده فيزيكي مدیریت تدارکات و امور کالا شركت ملي مناطق نفتخيز و در سال  1391 انجام پذيرفته است.
واژه­هاي كليدي: ساختار سازماني، رسميت وتمركز، تأمین به موقع كالا، شركت ملي مناطق نفت خيزجنوب
ادامه مطلب...
 بررسي رابطه بين تبليغات تلویزیونی بر رفتار مصرف كنندگان درفرایند تصميم خريد خودرو
بررسي رابطه بين تبليغات تلویزیونی بر رفتار مصرف كنندگان درفرایند تصميم خريد خودرو
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 162 صفحه
چکیده:
 تحقیق حاضر تحت عنوان بررسي رابطه بين تبليغات تلويزيوني بر رفتار مصرف كنندگان در فرآيند تصميم خريد خودرو به انجام رسیده است. اهداف این تحقیق عبارتند از: تجزیه و تحلیل موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل رفتار بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو بوده است. نوع تحقيق توصيفي و همبستگی از نظر هدف كاربردي است. جامعه آماری پژوهش انتخاب نمونه در شهر تهران وشهروندان تهرانی است ،که به صورت تصادفي می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه وتجزیه و تحلیل داده­های جمع­آوری شده با کمک نرم افزار SPSS 18 انجام شده است. نتایج تحقیق نشان دادند که بین مولفه های تشخیص مساله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه چاره ها، تصمیم خرید و در نهایت رفتار پس از خرید با متغیر خرید خودرو دارای رابطه معنادار می باشند. فرضیه های پژوهش که به بررسی رابطه تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو وتشخیص مسئله برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار گرفته است. فرضیه دوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و جستجوی اطلاعات برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه سوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و ارزیابی راه چاره ها برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه چهارم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و تصمیم خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه پنجم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و رفتار پس از خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. نتایج داده های هر چهار فرضیه را مورد پذیرش قرار داد .
ادامه مطلب...
 بررسي تاثير كيفيت خدمات بر روي وفاداري مشتريان
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 124 صفحه

چكيده
از عصر حاضر به عنوان عصر كيفيت ياد مي شود و كيفيت به مثابه مهمترين مزيت رقابتي اكثر سازمانها اعم از توليدي و خدماتي مطرح است بنابراين سازمانها براي ارتقاء سود آوري، كاهش منطقي هزينه ها، حفظ و افزايش سهم بازار، فزوني رضايت و وفاداري مشتريان به دنبال روش هاي نويني براي بهبود روزافزون كيفيت محصولات و خدمات خود هستند. لذا واحد خدمات رفاهي از اين قاعده مستثني نيست و به دنبال آن است كه خدمات خود را با بهترين كيفيت به مشتريان عرضه نمايد و ميزان وفاداري آنها را به واحد خدمات رفاهي و شركت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري ارتقاء دهد و با انجام اين مهم از انتقال و خروج آنان از شركت جلوگيري نمايد. لذا محقق در اين پژوهش تلاش مي‌نمايد تاثير كيفيت خدمات را بر روي وفاداري مشتريان واحد خدمات رفاهي بررسي نمايد و روشن سازد كه آيا بين ابعاد كيفيت خدمات با وفاداري مشتريان رابطه‌ي معناداري وجود دارد؟
در اين پژوهش روش تحقيق از نوع همبستگي و از لحاظ هدف كاربردي است كه براين اساس يك فرضيه اصلي و پنج فرضيه فرعي مطرح شد و براي گردآوري داده ها از پرسشنامه استاندارد سركوآل استفاده شده است. جامعه آماري اين تحقيق شامل كليه مشتريان واحد خدمات رفاهي با تحصيلات فوق‌ديپلم و بالاتر و بالغ بر ۴۰۰ مشتري بوده ‌است كه از ميان آنها نمونه اي به حجم ۱۹۶ نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب گرديد. براي استخراج نتايج از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي (آزمون كولمو بروف – اسميرنف، همبستگي اسپيرمن، آزمون تي و آزمون كندال ) استفاده شده است، همچنين كليه داده ها با استفاده از نرم افزار  SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي تحقيق حاكي از آن بود كه :
۱- شكاف بين انتظارات و ادراكات واقعي مشتريان عدد ۲ بوده كه عدد نسبتاً بالايي است.
۲- بين تك تك ابعاد كيفيت خدمات و وفاداري مشتريان رابطه معناداري وجود دارد.
۳- بين كيفيت خدمات ارائه شده و وفاداري مشتريان رابطه معناداري وجود دارد .
كليد واژه : كيفيت خدمات، سركوآل، وفاداري مشتري، شركت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري
ادامه مطلب...
ابعاد ارزش ويژه نام و نشان تجاري و تاثير آن بر تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه در صنعت بيمه
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 227 صفحه

چکیده
این مطالعه به بررسی تأثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای در صنعت بیمه می پردازد. در صنعت بیمه رقابت شدید بین نام های تجاری باعث شده تا توجه به نام و نشان تجاری بیش از پیش نمود پیدا کند و تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای در نظر گرفته شده است. نام و نشان تجاری بیمه ایران به عنوان محرک انتخاب شده است تا تأثیر هر یک از ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای سنجیده شود. تحقیق حاضر مبتنی بر مدل آکر می باشد که تأثیر چهار بُعد ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمایل مشتریان بیمه ایران به پذیرش خدمات بیمه ای سنجیده می شود. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق همبستگی، نمونه ای متشکل از ۳۸۵ نفر از مشتریان کلیه نمايندگي‏هاي اهواز بیمه ايران با استفاده از پرسشنامه مورد بررسي قرار گرفته اند. متغير وابسته تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه اي بوده و متغیر مستقل ارزش ویژه نام و نشان تجاری
می باشد که این مقاله در صدد است در آزمودن ارتباط میان ارزش ویژه نام و نشان تجاری و تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای شرکت داشته و در جهت رسیدن به این مهم بازار رقابتی را برای آزمون انتخاب کرده اند. نتیجه این تحقیق حاکی از آن است که بین ارزش ویژه نام و نشان تجاری و تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای شرکت ارتباط زیادی وجود دارد و عوامل موثر بر این تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین سه متغیر جنسیت، سن و تحصيلات به عنوان متغیرهای تعدیل کننده مورد بررسی قرار گرفته اند. برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و در سطح اطمینان ۹۵% یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تأیید شد.
واژه‏های کلیدی : ارزش ویژه نام و نشان تجاری، وفاداری، کیفیت درک شده، تداعی گری، آگاهی از نام و نشان تجاری و تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه ايپ
 
ادامه مطلب...
 اولويت بندي تامين كنندگان كالا صنعتي و پالايشگاهي با معياري مناسب در تجزيه و تحليل سلسله مراتبي AHP
 
بررسي و اولويت بندي تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي با استفاده از معيارهاي مناسب در تجزيه و تحليل سلسله مراتبي AHP
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)

چكيده:
در اين تحقيق به شناسايي و تعيين معيارهاي مناسب براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي و اولويت‌بندي آنها پرداخته ايم. نتايج نشان دادند كه شش عامل توان و دانش فني، شهرت، استانداردها و گواهي كيفيت، بعد مسافت، سابقه و توان مالي، بيشترين اهميت را در بين عناصر شركت كننده در امر خريد، در شركت مجتمع گاز پارس جنوبي دارند، و پانزده عامل فرعي تر نزد كارشناسان خريد و متقاضيان كالا ، در مجتمع گاز پارس جنوبي از اهميت نسبتاً بالايي برخوردارند.
نتايج ديگر اين تحقيق نشان داد كه عوامل كيفيت، توان فني، سابقه، توان مالي، شهرت، بعد مسافت  به ترتيب از بيشترين اهميت در نزد تصميم گيرندگان خريد را برخوردار هستند. براي انتخاب نمونه، در يك پيمايش جامعه هدف، گروهي ايده آل از افراد است كه از دانش و نقطه نظرات موثر و مرتبط با محتواي پيمايش برخوردار باشند. لذا جامعه تحقيق، تصميم گيرندگان در امر خريد و كساني كه نظرشان در امر خريد تاثير گذار است مي باشد. ما در اين پژوهش بدنبال دريافت نظر خبرگان ، متخصصان و تاثير گذاران امر خريد و كساني كه صاحب تجربه هاي عملي در خريد و انتخاب تامين كننده هستند، بوده ايم. بنابراين تعداد افرادي كه در اين زمينه صاحب تجربه عملي و يا تخصصي باشند، حائز اهميت بود، پس از بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد كه تعداد۱۸۳نفر در قسمت هاي مختلف جامعه مورد بررسي بيشتر در امر خريد تاثير گزار هستند. لذا از طريق نمونه گيري طبقه اي ساده، نمونه گيري انجام پذيرفت. كه در نهايت نمونه تحقيق در اين پژوهش شامل ۸۳ نفر از كارمندان مجتمع گاز پارس جنوبي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها در اين تحقيق از روش پرسشنامه استفاده و به منظور تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزارهاي
Expert Choice, Spss  استفاده شده است.
ادامه مطلب...
پایان نامه بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن

چکیده :

برون سپاري عبارت است از پيدا كردن ارائه دهندگان خدمت جديد و روش‌هاي جديدي كه بتوان با اطمينان تهيه مواد، كالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقيقت در واگذاري يا برون سپاري، سازمان از دانش و تجربه و خلاقيت ارائه دهندگان خدمت جديدي كه قبلاً‌ استفاده نكرده بهره‌مند مي‌شود. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر برون‌سپاری فرآیندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن باتوجه به مطالعه موردی مالیات برخودرو در استان کرمانشاه در نیمه اول سال ۱۳۹۳انجام گردید.پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه¬ی گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی ، از نوع پیمایشی است. این تحقیق از آن جهت کاربردی است که یافته¬های آن در حل مشکلات سازمان امورمالیاتی به کار گرفته می¬شود.و از آن جهت توصیفی هستند که متغیرها بر حسب وضع موجود مورد بررسی قرار می¬گیرند و متغیرهای تحقیق دستکاری نمی¬شوند.جامعه آماریِ این تحقیق، مؤدیان  و کارکنان سازمان امورمالیاتی کرمانشاه می‌باشد. پرسشنامه های طراحی شده میان این گروه ها توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری ونظرات خبرگان و کارشناسان مالیاتی نیز گردآوری و یکپارچه گردیده است.نتایج حاصل ¬از این پژوهش نشان می‌دهند متغیر مستقل برون¬سپاری فرآیند ¬مالیات¬برخودرو دارای تأثیر 71 درصدی، برنامه ریزی مقدماتی دارای تأثیر 25 درصدی، تجزیه و تحلیل استراتژیک دارای تأثیر 49 درصدی، تحلیل هزینه دارای تأثیر 22 درصدی، مذاکرات دارای تأثیر 28 درصدی و الزامات پس از قرارداد دارای تأثیر 27 درصدی بر متغیر وابسته عملکرد سازمانی دارند. همچنین مشاهده گردید که همه این روابط از نوع مستقیم و مثبت می باشند. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اذعان داشت برون‌سپاری مالیات برخودرو در استان کرمانشاه تاثیر مثبت وبه سزایی در¬عملکرد سازمان امورمالیاتی کرمانشاه داشته است.

ادامه مطلب...
بررسی رابطه بین اثربخشی دوره های یادگیری الکترونیکی مدیران و توانمندسازی آنان

فصل اول : طرح تحقیق

 

  • مقدمه

برای میلیونها اروپایی،یاد گرفتن مهارتهای‌ شغلی با ارزش،مقدمه بردن طلا در جنگ‌ حرفه‌ای بین شرکتهای اروپایی است. این‌ یادگیری را از طریق اینترنت به دست می‌آورند.

یادگیری الکترونیکی به عنوان یک روش‌ جدید که خیلی سریع و با کارآئی بالا این‌ مهارتهای جدید را یاد می‌دهد،خودنمایی می‌کند و یا به عبارتی یک روشی از یادگیری است که‌ تمام منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد الکترونیکی است یعنی کلیه مطالب و موضوعاتی که یاد می‌گیرید روی پایگاههای‌ اطلاعاتی و یا به صورت نمایش عکس و پاورپوینت روی کامپیوتر ذخیره شده‌اند بیشترین شکل عمومی آن،محصولات آموزشی‌ کامپیوتری هستند مثل دیسکت‌های فشرده و نوارهای ویدیویی و شکل پیشرفته‌تر آن مبتنی بر وب است یعنی آموزش از طریق اینترنت.

آموزش الکترونیکی ثابت کرده است که‌ تا 25 درصد یادگیری را نسبت به کلاسهای درس‌ سنتی افزایش می‌دهد.در آموزشهای سنتی‌ به‌طور خلاصه تمرکز روی استاد است، که در حقیقت یک نوع آموزش‌ غیرفعال و یک سویه است،دانش از طریق استاد منتقل می‌شود،ممکن است از تکنولوژی‌ استفاده شود اما بخش اصلی برای یادگیرنده‌ نیست.ممکن است از رسانه‌های گوناگون‌ استفاده شود اما بیشتر از طریق صحبت کردن‌ مطالب منتقل می‌شوند.ولی دسترسی به‌ آموزشهای الکترونیکی از روی میل است.برای‌ رفتن به کلاس لازم نیست یادگیرنده‌ مسافرتی را انجام‌ دهد.آموزش می‌تواند کاملا انفرادی باشد. به عبارتی به شیوه‌ای که یادگیرنده‌ می‌خواهد و در زمانی که‌ تعیین می‌کند انجام خواهد شد. بنابراین می تواند هم در محل کار خود به انجم امورات جاری شغل خود و هم به یادگیری حرفه مورد نظر بپردازد.

این یعنی کار فرصتی برای یادگیری و یادگیری فرصتی برای بهتر کار کردن

 آموزش در سیستم یادگیری الکترونیکی کاملا فعال است و درصد زیادی از یادگیرندگان در بحثها و ارتباطات دوسویه مثل‌ اتاق گفتگو شرکت می‌کنند.تکنولوژی وب به‌ انها کمک می‌کند که به تمام منابع، اطلاعات جدید و برنامه‌های جدید دسترسی‌ داشته باشند و خیلی سریع آنها را تحت کنترل‌ درآورند.یکی از مزیتهای یادگیری‌ الکترونیکی شرکت در امتحانات به روش‌ مستقیم است. که به ارزیابی از سطح علمی فراگیر کمک می‌کند،با امتحانی که گرفته می شود نشان‌ می‌دهد که فراگیر نسبت به قبل چقدر پیشرفت‌ داشته‌است و یا اگر اولین بار است که امتحان‌ می‌دهد در چه سطحی است و از کجا باید درس را شروع کند تا مطالب برای وی تکراری‌ نباشد.از دیگر ابزارهای آموزش الکترونیکی‌ شرکت در کنفرانس الکترونیکی است این‌ تکنولوژی اجازه می‌دهد که یادگیرنده از فایلهای‌ صوتی بزرگ همزمان با نشان دادن برنامه‌ پاورپوینت استفاده کند.

به‌طور خلاصه تمام سدهای کلاس درس‌ سنتی شکسته می شود.برخلاف آموزش سنتی(کلاس درس) آموزش الکترونیکی به شیوه خودش دوره‌ها را به صورت آموزشهای غیر هم‌زمان از طریق‌ کلاسهای مجازی زنده کامل می‌کند و هرگز شخص یادگیرنده محل کار خود را ترک نمی‌کند. زیرا در زمان‌ جابجا شدن از صرف هزینه و زمان که مهترین بعد یادگیری الکترونیکی است صرفه‌جویی‌ می شود.آموزش الکترونیکی نیاز دارد که شخص‌ یادگیرنده به صورت موثری وقت خود را مدیریت‌ کند. لذا همچنانکه در بالا اشاره شد سازمان ها برای تحقق امر آموزش در میان کارکنان خود با هدف ارتقاء دانش سازمانی، معمولا هزینه های زیادی را برای رفت و آمد، محل برگزاری دوره های آموزشی، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تهیه و تکثیر کتاب­ها و جزوات آموزشی، حق تدریس مدرسین و هزینه های مدیریتی می پردازند؛ به طوری که حتی گاهی دوسوم هزینۀ آموزش را هزینۀ حمل و نقل تشکیل می دهد، از سوی دیگر با رشد فناوری های اطلاعاتی و دانش تولیده شده، ارتقاء سطح دانش سازمانی کارکنان برای سازمان ها با تخمین هزینه های مذکور نمی تواند مفید و سوددهی داشته باشد.  

از طرف دیگر  سازمان ها امروزه تحت تاثیر عواملی از قبیل افزایش رقابت جهانی، دگرگونی های ناگهانی، نیاز به کیفیت و خدمات پس از فروش، وجود منابع محدود و… زیر فشارهای زیادی قرار دارند. پس از سالها تجربه، دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر سازمانی بخواهد در امور کاری و اقتصاد خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند، باید از نیروی انسانی متخصص، خلاق و باانگیزه بالا برخوردار باشد. منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهد.

شرکت هیبریدنیرو با هدف اصلی ایجاد سازمان دانش­مدار و ارتقاء دانش کارکنان اقدام به برگزاری دوره­های الکترونیکی زبان انگلیسی کرده است، در برگزاری  دوره های الکترونیکی عوامل گوناگونی در موثر بودن و اثربخش بودن آنها در فعالیت­ها و اهداف شرکت­ها و سازمان­ها تاثیر دارند، بر اساس یافته­های تحقیقات پیشین (الیس[1]،2012) آموزش الکترونیکی علمی موثر نیاز به زیرساخت­های سخت افزاری و نرم افزاری خاص دارد که بعد از تجهیز سازمانها به زیرساختهای لازم بایستی سایر عوامل موثر در سودمندی این دوره ها مانند مدرک تحصیلی، پست سازمانی و میزان اگاهی کارکنان از ضرورت برگزاری این دوره ها تبیین شوند، این پژوهش کاربردی با هدف اساسی «بررسی عوامل موثر بر اثربخشی دوره­های یادگیری الکترونیکی مدیران و ارتباط آن با توانمندسازی آنان در شرکت هیبرید» برای تبیین عوامل فنی و غیرفنی موثر بر سودمند بودن دوره های یادگیری الکترونیکی از دید کارکنان شرکت کننده در دوره و مدیران شرکت طراحی شده است.

  • بیان مساله :

نیازهای روزافزون به آموزش کارکنان سازمان­ها، عدم دسترسی به مراکز آموزشی، کمبود امکانات اقتصادی، کمبود مدرسان مجرب و هزینه های زیادی که صرف آموزش کارکنان و روزآمد نگهداشتن دانش آنها می­شود، متخصصان را بر آن داشت که با کمک فناوری اطلاعات، روش­های جدیدی برای آموزش ابداع نمایند که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و نیز دارای کیفیت بالا باشد تا با استفاده از آن روش بتوان به طور همزمان جمعیت زیادی از فراگیران را تحت آموزش قرار داد (فرهادی، 1384). با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک الگوی[2] جدید در آموزش­های مدرن، پدیدار گشت (چو[3] و همکاران، 2008). یادگیری الکترونیکی، به عنوان شیوه­ای جدید در آموزش، تاثیر زیادی بر مدارس و موسسات و دانشگاه­ها داشته اما تاثیر آن بر سازمان­ها بعلت کمبود وقت در میان کارکنان و کمبود بودجه سازمانی برای آموزش های غیرمجازی بیشتر بوده است. در مقالات و گزارش­های علمی روزافزونی که در جهان ارائه می شود، بسیار تاکید شده است که بین دستاوردهای آموزشی کارکنان در سازمان­ها از طریق آموزش الکترونیکی و آموزش رو در رو فرق چندانی وجود ندارد، ولی هنوز این نوع آموزش از نظر عده بسیاری کیفیت پایین­تری نسبت به آموزش حضوری در یک محل و زمان دارد. بنابراین، برنامه­های آموزش الکترونیکی لازم است شاخص­های کیفی مناسبی ارائه دهند و در عین حال، مهارت­ها و توانمندی­های فراگیران این نوع آموزش باید بیشتر معرفی شوند تا سازمان­ها به این باور برسند با حفظ استانداردها و شاخص­ها، جای نگرانی نخواهد بود (صفوی، 1386).

از دیگر سو سرمایه منابع انسانی اصلی­ترین و مهم­ترین منبع سرمایه­گذاری اقتصادی در عصر حاضر است. نیروی کار امروز باید قادر به پردازش حجم وسیعی از اطلاعات در مدت زمان کوتاهی باشد. با کوتاه­تر شدن دورۀ حیات و چرخه­های تولید محصول، اطلاعات و آموزش­های قبلی به سرعت منسوخ می­شوند.از سوی دیگر افزایش سرعت تولید محصولات جدید، مدیران آموزشی را ناگزیر به انتقال سریع­تر و مؤثر دانش و مهارت به کارکنان خود می­کند. در عصر تولیدات لحظه­ای، آموزش فوری عنصر اساسی برای کسب موفقیت در سازمان ها محسوب می­شود.که با نگاه اجمالی به دور و اطراف خود پی می­بریم که تغییر محیط به سرعت انجام می­گیرد و دیگر در این عصرآموزش­های سنتی پاسخگوی تغییرات محیط نیست) غضنفری،1388). با استفاده از روش­های مرسوم آموزش، معمولا سازمان­ها هزینۀ زیادی را برای رفت و آمد، محل برگزاری دوره های آموزشی، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تهیه و تکثیر کتاب­ها و جزوات آموزشی، حق تدریس مدرسین و هزینه های مدیریتی می­پردازند؛ به طوری که حتی گاهی دوسوم هزینۀ آموزش را هزینۀ حمل و نقل تشکیل می­دهد و ممکن است که سوددهی لازم برای سازمان­ها و مؤسسات را نداشته باشد.

سازمان­ها بعد از برگزاری دوره های مجازی آموزش در موضوعات گوناگون اقدام به نظرسنجی از شرکت کنندگان و مدیران سازمانها با اهداف  مختلف کرده اند برخلاف نظر موافقان آموزش سنتی در سازمان­های مختلف (مجهز و غیرمجهز) شرکت کنندگان بهرحال از این دوره ها رضایت نسبی داشته اند که این نسبت در مراکز مختلف بنا به نیاز کاربر، تجهیزات و موضوعات تدریس شده متفاوت بوده است. چشم انداز سیستم­های یادگیری الکترونیکی نسبت به سال­های آغازین شروع این سیستم آموزشی در دنیا کاملا تغییر یافته است و به سیستم­های آموزش الکترونیکی علمی[4] تبدیل شده است، این چشم انداز وقتی تحقق عینی می­یابد که عوامل موثر بر کیفیت این دوره­ها توسط پژوهشگران مختلف در ابعاد مختلف از نظر فنی و غیرفنی، عوامل شخصیتی، عوامل روانشناختی، موضوعی و … مورد بررسی قرار گیرد و بصورت کاربردی در سازمان­ها توسط مدیران آموزشی بکار گرفته شود (الیس[5]، 2012).

به عقیده استوک یادگیری الکترونیکی می‌تواند به عنوان یک‌ نظام یادگیری تعاملی تعریف شود که در آن، محتوای آموزشی و یا تجربیات یادگیری از طریق فناوری‌های الکترونیکی و غالبا توسط اینترنت تحویل داده می‌شود و همچنین،امکان‌ دریافت بازخوردهای خودکار برای فعالیت‌های‌ فراگیر وجود دارد.یادگیری الکترونیکی‌ همهء جنبه‌های تحویل الکترونیکی از قبیل‌ اکسترانت،اینترانت،ماهواره‌ها،تلویزیون‌های‌ تعاملی،سی‌دی رام‌ها،نوارهای ویدئویی و صوتی،وب سایت‌ها،و دوربین‌های دیجیتالی‌ را دربرمی‌گیرد (استوک ، 2000)[6]

در این بررسی منظور از یادگیری الکترونیکی به کارگیری فناوری اینترنت برای انتقال وسیع اطلاعاتی است که موجب افزایش عملکرد و دانش می‌شود. (روزنبرگ 65، 2001) معتقد است که یادگیری الکترونیکی بر اساس سه معیار عمده پایه‌گذاری شده است: 1. یادگیری الکترونیکی شبکه‎ای است که امکان به‎روز سازی مستمر، ذخیره‎سازی و توزیع اطلاعات را فراهم می‎سازد؛ 2. متن پیام از طریق فناوری استاندارد و با استفاده از کامپیوتر به کاربر (آموزش گیرندگان) منتقل می‌شود؛ 3. یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزار کمک آموزشی است و به عبارتی، می‎توان در کنار انواع آموزش نظیر آموزشهای سنتی از این شیوه استفاده کرد.

به منظور طراحی محیطهای یادگیری الکترونیکی مؤثر لیاو (2004)[7] سه نوع ملاحظه را پیشنهاد می‌کند: ویژگیهای یادگیرندگان، ساختار آموزش و تعامل. در ایجاد و توسعه یادگیری الکترونیکی درک نیازهای جامعه ضروری است. ابتدا ویژگیهای یادگیرندگان از قبیل نگرش، انگیزش، باورها و اطمینان آنها باید مشخص شود . یادگیری الکترونیکی محیطهای یادگیری مستقل را مورد تأیید قرار می‌دهد؛ به عبارتی، هر کاربر فرصتهای زیادی را برای یادگیری متناسب با توانمندی خود درمحیطهای یادگیری الکترونیکی دارد. با توجه به استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای برای آموزش این موضوع موجب توسعه مهارتهای شناختی یادگیرندگان می‌شود. این مهارتها می‌تواند شامل فهم عناصر مهم ، پیچیدگی مفهومی، توانایی به کارگیری مفاهیم برای استدلال و بحث و کسب توانمندی برای استفاده از دانش مفهومی برای موقعیتهای جدید باشد و در نهایت، محیطهای یادگیری الکترونیکی نوعی تعامل گروهی را پیشنهاد می‌کند، مانند تعامل یادگیرنده با یادگیرنده یا یادگیرندگان با آموزش‌دهندگان. تعامل گروهی نوعی از یادگیری مشارکتی است که به یادگیرندگان کمک می‌کند تا در حیطه مباحثی که در آن فعالیت می‌کنند، رشد یابند. زمانی که یادگیرندگان در حال گسترش تعامل خود با استادان و سایر یادگیرندگان هستند، در عین حال شانس افزایش دانش خود را بیشتر می‌کنند، چرا که بسیاری از مقولات یادگیری در داخل متن اجتماعی شکل می‌گیرد و این فرایند موجب شکل‌گیری ساختار مقابل ادراک می‌شود..

.

.

 

2-2 – پیشینه پژوهش

2-2-1– پیشینه یادگیری الکترونیکی

الف) پیشینه پژوهش در ایران

حنفی زاده (1384) طرحی ملی برای تهیه و تدوین شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و ارائه راهکارهیا استخراج انها به منظور ارزیابی امادگی الکترونیکی انجام داد در این طرح مدل ارزیابی امادگی الکرتونیکی ایران طراحی شد . مدل بدست آمده دارای 7 بعد زیر ساخت اصلی ، دولت الکترونیکی ، اقتصاد الکترونیکی ، آموزش الکترونیکی ، جامعه الکترونیکی ، بهداشت الکترونیکی و توانمندسازی های دنیای شبکه ای بود نتایج یافته های این مدل دارای 18 بعد و 154 شاخص بود که بصورت ازمایشی در سه شهر تهارن و همدان و بروجرد به اجرا در آمد .

علی احمدی ، فتحیان و سلطانی ( 1385 ) در پؤوهشی با عنوان ” مدل مرجع برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران ” مدل فنی را ویژه دانشگاه ها ارائه دادند . در پزوهش یاد شده پس از بررسی مدل های مرجع و معتبر در سطح جهان مدل مناسب انتخاب و سپس ، با توجه به ویژگی های دانشگاه های ایران بومی سازی شد .

صفوی (1386) در پژوهشی با عنوان «معیارهای تولید دروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی معیارهای تولیددروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی» رعایت استانداردها در تولید محتوی را باعث ایجاد رضایت در دانشجو می­داند، چرا که باعث می شود دانشجو با یک انتظار مشخص با محصولات الکترونیکی انس گیرد و این موضوع در طول دوران تحصیل به او کمک زیادی می نماید.

سید نقوی (1386) در مقاله ای با عنوان ” بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی : پیمایشی در دانشگاه های دارای اموزش الکترونیکی در ایران ” بیان می دارد که براساس نگرش دانشجویان عواملی نظیر استقلال ، راهنمایی استادان و آموزش های چند رسانه ای و براساس نگرش استادان عواملی نشیر احساس مفید بودن و خودکامیابی ، مهمترین عامل تمایل انها به استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی است .

یعقوبی (1378) در پژوهشی با عنوان ” ویژگی های مطلوب دانشجویان و اعضای هیات علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران : دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی” بیان می دارد که مهمترین ویژگی های مطلوب برای دانشجویان دوره های مجازی ، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری ، مشارکت و خلاقیت ، مهرات در فناوری اطلاعات و عوامل انگیزشی است و مدیریت و تشویق ، تعامل مجازی ، پشتیبانی از دانشجویاان ، تعهد الکترونیکی ، تامین محیط تعاملی و نگرش مثبت به یادگیری الکترونیکی را مهمترین ویژگی های مطلوب اعضای هیات علمی در یادگیری الکترونیکی به شمار می آورد .

حنیفی زاده و هدایتی پور (1387) در پژوهشی مدلی برای ارزیابی امادگی الکترونیکی دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی ایران رائه دادند . برای انجام پزوهش ، از میان مدل های معتبر ، 47 مدل مورد بررسی قرار گرفت و شاخص های آنها استخراج شد . در نهایت ، براساس روش دلفی مدلی ارائه گردید که شامل چهار بعد مدیریت و سیاست ها و راهبردهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، دسترسی ئ زیرساخت ، نیروی انسانی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی است .

فتحیان (1387) در پزوهشی عوامل موثر بر امادگی الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط خدماتی را مورد شناسایی قرار داد . نتایج یافته ها ، عوامل موثر بر میزان امادگی الکترونیکی شرکت های کوچک م متوسط را به ترتیب عوامل فرهنگی ، شامل سطح سواد اطلاعاتی مدیریان و اعتقاد عمومی کارکنان؛ وجود راهبردها و برنامه های مرتبط و توسعه توان نرم افزاری و سخت افزاری بر شمرده است .

اباصلت، عبدالمالکی و زاهدی (1390) در پژوهشی تحت عنوان «عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجو » متغییرهای برداشت ذهنی از آسانی استفاده از یادگیری الکترونیکی،برداشت ذهنی از مفید بودن یادگیری الکترونیکی، نگرش دانشجویان نسبت به استفاده از یادگیری الکترونیکی و تصمیم به استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان عوامل موثر بر پذیرش و استفاده یادگیری الکترونیکی دارای اثرات مثبت و استفاده از یادگیری الکترونیکی در سطح 01/0 در میان دانشجویان را نتیجه گیری کرد.

الهی، کنعانی، شایان (1390) در تحقیقی تحت عنوان « طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن» با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در دانشگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، و شهید بهشتی پرداخته اند، تحلیل داده ها نشان داده که عوامل فردی در بهترین شرایط و عوامل رسانه در پایین ترین وضعیت قرار دارند.

خطیب زنجانی و همکاران (1390) در پژوهشی تحت عنوان «تحلیل ساختار یافته الزامات و چالش های موجود در یادگیری الکترونیکی و طراحی یک الگوی کاربردی برای پیاده سازی موفق دوره های الکترونیکی در آموزش پزشکی» عوامل موثر را زیرساخت، زیرساخت انسانی، زیرساخت پداگوژیکی، زیرساخت فرهنگی، اجتماعی، و ارزشی، زیرساخت اقتصادی،زیرساخت مدیریتی، زیرساخت اداری و نظام پشتیبانی را ارائه و راهکار اصولی برای مراحل مختلف تحلیل،طراحی، پیاده سازی و ارزیابی یک دوره الکترونیکی پیشنهاد دادند.

الف) پیشینه پژوهش در خارج از ایران

چیو و همکارانش در مقاله ای با عنوان ” قابلیت استفاده ، کیفیت ، ارزش و تصمیم به تداوم یادگیری الکترونیکی ” سه عامل سودمندی و کیفیت و ارزش مشاهده شده در سامانه یادگیری الکترونیکی را بر رضایت الکترونیکی موثر می دانند . (Chiu et al.2005)

نگی (2005) در پژوهشی تحت عنوان «بررسی اثرات آموزش الکترونیکی در چهار شرکت تبلیغاتی» به بررسی اثرات آموزش الکترونیکی دوره های بازاریابی و مرتبط با آن در چهار شرکت هم موضوع در یک شهر پرداخته و تحلیل یافته های پژوهش نشان می دهد که میزان رضایتمندی کارکنان از کیفیت دوره های برگزار شده بالاست و مدیران شرکت ها از تاثیر دوره ها بر میزان دانش کارکنان و سودمندی آن دوره ها رضایت کامل دارند.

موتولا و ون براکل در پزوهشی ابزارهای سنجش آمادگی الکترونیکی مرتبط با دسترسی به اطلاعات را به منظور معرفی ابزاری توانمند مورد ارزیابی قرار دادند . نتایج نشان داد که دسترسی به اطلاعات ، انسجام اجزاء سازمانی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، منابع انسانی و آمادگی ارتباط با خارج از سازمان در جهت ارائه ابزار واحد سنجش امادگی الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است رد نهایت مدلی بر همین اساس ارائه شد . (Mutula and Van Barkel 2006)

هبرت (2007) در پژوهشی تحت عنوان«پنج چالش و راه حل در آموزشی الکترونیکی موسیقی در میان مدرسان» به بررسی چالش های موجود در میان مدرسان موسیقی از طریق شبکه اینترنت پرداخته و بر اساس یافته های پژوهش راه حل هایی مبنی بر برگزاری دوره های بصورت تصویری و صوتی و ارائه درسهای روانشناختی همزمان با دوره های الکترونیکی موسیقی به دانشجویان برای افزایش خلاقیت و توانمندی های روانی دانشجویان موسیقی ارائه دادند.

نیکولز در سال 2008 در پژوهش خود مدلی مفهومی به نام e-LPM پیشنهاد داد . وی در این پژوهش به دنبال بررسی دلایل عدم استقبال دانشجوین از یادگیری الکترونیکی بود و در نهایت ، در مدل خود عوامل موثر بر گرایش و اصرار دانشجویان به یادگیری الکترونیکی را گرایش به رایانه، انگیزه شخصی دانشجویان ، برانگیزانند های محیطی ، رضایت ، عملکرد گذشته دانشجویان و موارد جمعیت شناختی مربوط به انها معرقی کرد . سپس ، وی با استفاده از روش تحقیق کیفی از 45 دانشجوی تربیت بدنی پیمایش خود را به انجام رساند . وی با استفاده از ازمون الفای کرونباخ پایایی پرسشنامه پژوهش را تایید و در تحلیل داده ها از آزمونهای امار توصیفی ،T    تک نمونه ای و Chi Square استفاده کرد و بدین صورت ، مدلی پیشنهادی خود را به تایید رساند . (Nicholas , 2008)

پی چن سان و همکارانش در پژوهشی با عنوان ” محرک های یادگیری الکترونیکی موفق چیست ؟ پژوهش مبتنی بر آزمایش عوامل کلیدی موثر در رضایت یادگیرنده” هفت عامل اضطراب یادگیرنده از کار با کامپیوتر ، نگرش مدرس به یادگیری الکترونیکی ، انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی ، کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی ، سودمندی ، سهولت در استفاده ، و تنوع در ارزیابی را از عوامل تاثیرگذار بر رضایت یادگیرندگان دوره های یادگیری الکترونیکی می دانند و کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی را مهمترین عامل ارزیابی می نمایند (Pei-Chen Sun et al.2008)

تروید مدلی را برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی موسسات آموزش عالی لیتوانی ارائه داد . براساس مدل ارائه شده دانشکده اقتصاد استکهلم ، موسسه حمل و نقل مخابرات ، و دانشکده بازرگانی ریگا مورد سنجش قرار گرفتند . نتایج نشان داد که الگوی ارائه شده از کارایی لازم برخوردار و شاخص های ان به آسانی قابل اندازه گیری و تفسیر است

.

ادامه مطلب...
پایان نامه موضع یابی استراتژیک بازار /محصول زعفران در E-MARKETING

پایان نامه برای دریافت در جه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی

موضوع : موضع یابی استراتژیک بازار /محصول زعفران در E-MARKETING
(با استفاده از مدل پیوسته تلفیقی استراتژیهای رقابتی /تجاری الکترونیکی)

تعداد صفحات : 340

چکیده
موضع یابی استراتژیک بازار زعفران بر اساس توجه به سه ویژگی اصلی رنگ ، عطر و طعم دارای کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی ،رنگرزی و داروایی دارد.تاثیرات این سه عامل یکسان نمی باشد.بگونه ای که کوچکترین تغییر در ساختار یا ترکیب نهاده های تولید ، فرایندهای تولید، فرایند فرآوری و فرایند فروش و بازاریابی تاثیر فراوانی بر محصول نهایی ما دارد.لذا مدلی طراحی شده است که علاوه بر انطباق با ویژگیهای طبیعی و منحنی عمر محصول در  برگیرنده تمامی مفاهیم ،ساختار و ارتباطات جدیدی می باشد که در تجارت امروزی کاربرد دارد.مدل پیشنهادی یک مدل تلفیقی از استراتژیهای رقابتی / تجاری الکترونیکی بوده که در طراحی آن از مطا لعات و تحقیقات، استراتژیهای
عمومی پورتر و الگوی استراتژیک مایلز و اسنواستفاده شده است.مدل با کاشت گیاه زعفران در زمین مناسب شروع می شود وبا ترمیم و پیوستگی کاشت پیاز زعفران آن در چهار سال بعد ادامه پیدا کرده و سعی داردبا تجزیه و تحلیل پروسه کلی تولید محصول زعفران ،حداکثر کارایی را در کوتاه مدت و اثر بخشی را در بلندمدت در فرایند تولید ایجاد کرده و بهره وری را در خروجی های این مرحله حداکثر کند.درمراحل فرآوری و بازار یابی و فروش با توجه به نیاز بازار ، از استراتژیهای عمومی پورتر استفاده شده است ودر مرحله فروش با استفاده از متغیرهای بازاریابی در مدل استراتژیک مایلزو اسنو جهت ارایه به مشتری نهایی آماده می گردد.البته باید گفت که هدف از کاربرد استراتژیهای عمومی پورتروطرح استراتژیک مایلزو اسنو، حصول به کسب جایگاه واقعی بعنوان اصلی ترین برندهای زعفران در جهان است.

مــقدمه:
 امروزه با وجودی که قسمت اعظم زعفران جهان در ایران تولیـد مـی گـردد، امـا حاشـیه سـود اندکی برای مردم ایران باقی می ماند. در واقع آنچه که ما بعنوان محصول زعفران صادر می کنـیم بعنـوان مواد اولیه ای می باشد که توسط کشورهایی نظیراسپانیا، فن آوری و بسته بندی شده و با نام اسپانیا یا هر کشوری غیر از ایران در جهان به عنوان محصول زعفران اصلی به فروش می رسد. با توجه به اینکه ایـران توانایی بالایی در زمینه فن آوری و بهبود کیفیت زعفران بدسـت آورده اسـت ، مـی توانـد محـصولی بـا شرایط بازار هدف طراحی و ارایه کند. لذا در صورت تدوین استراتژی های صـحیح بازاریـابی و فـروش فرد به فرد از طریق e-marketing و موضع یابی محصول زعفـران ،مـی تـوان سـهم ایـران را از ارزش افزوده جهانی این محصول افزایش داد.
هم اکنون شرکتها و سازمانها بیشتر و بیشتر به این درک می رسند که باید مشتریان خود را در مرکز سازمان قرار دهند و از یک فرآیند قدرتمند اسـتراتژیک مـشتری محـور حمایـت کننـد کـه شـامل ثبـت اطلاعات مشتریان، تقسیم بندی مشتریان، بررسـی مـشتریان، سـرمایه گـذاری در تکنولـوژی و مـدیریت مشتریان می باشد.(Brown , 2000)
دنیای امروز دنیای سرعت است، سرعت تغییرات بسیار بالا می باشد و رقابت بـر ایـن اسـت کـه توسط مشتریان وفادار برای مدت بیشتری مـورد حمایـت از بابـت تکـرار خریـد قرارگیـریم و از طریـق بازار یابی فرد به فرد به استراتژی های قوی تمایزی دست یابیم. بـا توجـه بـه اینکـه حیـات شـرکت هـا بستگی به ارایه یک محصول باکیفیت بالاو قیمت پایین دارد که جلب رضایت مشتریان را به همراه داشـته و باعث افزایش تعداد دفعات خریدتوسط مشتری یا معرفی محصول به دیگران (مـشتری بـه عنـوان یـک بازاریاب عمل می نماید.) می شود،لذا داشتن یک استراتژی مناسب در بازارهای داخلی و جهـانی جهـت باقی ماندن در میدان رقابت ضروری به نظر می رسد.جدا از ایـن مـورد، امـروزه کیفیـت و پـایین آوردن هزینه دیگر جزء استراتژی های رقابتی محسوب نمی گردد بلکه از مقدمات اولیـه ایـن کـار بـه حـساب می آید. ایران بدون داشتن یک استراتژی مناسب نمی توانـد سـهم مناسـبی در بـازارالکترونیکی امـروزی بدست آورد. در نتیجه ما باید تلاش کنیم با استفاده از مزایای E-marketing دست به ابداع و نـوآوری
درارایه محصول و خدماتمان، در عین کاهش هزینه های مربوط بـه تولیـد کـالا و خـدمات، هزینـه هـای بازاریابی و فروش برای ماندگاری همیشگی مشتری بزنیم تا علاوه بر جذب رضایت مشتریان، یک سـهم نسبی مناسب در بازار دریک افق طولانی تر دست یابیم.

تعداد صفحه :340

 

ادامه مطلب...
دانلود رایگان مقاله نقش مؤسسات حسابرسی در مواجه با عواقب ناشی از بحران مالی

عنوان مقاله :  نقش مؤسسات حسابرسی در مواجه با عواقب ناشی از  بحران مالی

 قالب بندی :   Word

قیمت :   رایگان

شرح مختصر : امروزه با توجه به نتایج حاصل از بحران اقتصادی و در نظر گرفتن نقش و جایگاه حسابرسان در گزارشگری نسبت به وجود چنین بحرانی فشار قابل توجهی را از طرف ذینفعان متعدد به گزارشات و اطلاعات مالی حسابرسی و تأیید شده توسط مؤسسات حسابرسی بر روی مؤسسات عالی حسابرسی در حوزه اتحادیه اروپا بوجود آورده است. کاهش در سطح دسترسی به منابع و محدودیت حاکم بر آن‌ها، افزایش و حجم رو به رشد انتظارات ذینفعان در سازمان‌ها و دولت‌ها، شامل (شهروندان، نهادهای مدنی، گروه‌های سرمایه‌گذاران، دولت و غیره) در نتیجه بحران مالی و اقتصادی و شوک‌های غیرقابل پیش‌بینی دیگر و …، عملاً نتیجه عدم تعادل در اقتصاد و جامعه را در بر داشته است که بخشی از این عدم تعادل در ارتباط با مدیریت مؤثر بر نحوه خرج‌کرد هزینه‌های پولی مردم است. بر همین اساس بمنظور برون رفت از فشار موجود در اتحادیه اروپا مؤسسه عالی حسابرسی (SAI) به عنوان حسابرسی مستقل (خارجی) و – حسابرس بودجه- دولت‌های حوزه اتحادیه اروپا تعیین گردیده تا بمنظور تحصیل و دستیابی به سطح مناسبی از سطح اطمینان‌بخشی در تأثیرگذاری حسابرسی با استفاده از ورودی‌های متعدد مأخوذه از فرآیند حسابرسی و سایر عوامل مؤثر بر آن در راستای دستیابی به سطح اعتمادبخشی و شفافیت در پاسخگویی دولت‌ها در قبال ذینفعان – آحاد مردم- اقدامات لازم و کنترل‌های مربوطه را انجام دهند. در پاسخ به تغییرات بوجود آمده و شرایط اقتصادی موجود ضرورت دارد که کشورهای اتحادیه اروپا با سیال نمودن و به جریان انداختن منابع غیرمتعارفی از جمله دانش و سرمایه اجتماعی خود که در سطح کشورها و سازمان‌های آن‌ها وجود دارد عملاً امکان انطباق‌پذیری بیشتر و مؤثرتری در ارتباط با توجه به نیاز ذینفعان و بمنظور دستیابی به اهداف استراتژیک تعریف شده در کشور خود را مهیا نمایند.

ادامه مطلب...
بسته طلایی کتابها و مقالات رشته مدیریت

بیش از ۵۰۰ مقاله فارسی مرتبط با رشته مدیریت با فرمت word

ده ها مقاله فارسی و ارزشمند رشته مدیریت با فرمت PDF 

بیش از ۱۷۰ پاورپوینت آموزشی برای رشته مدیریت 

بیش از ۷۰ مقاله زبان اصلی به همراه فایل ترجمه شده 

سوالات پایان ترم دروس عمومی  در دانشگاه پیام نور

کلیه کتابهای رشته مدیریت در دانشگاه پیام نور به صورت پاورپوینت

 

قیمت با هزینه پست سفارشی : 11000 تومان

ادامه مطلب...
دانلود پروژه مهندسی ارزش
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 49
بخشی از مقدمه:
مهندسی ارزش ( با مفهومی نزديک به مديريت ارزش و تجزيه و تحليل ارزش ) رويکردی گروهی، سيستماتيک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزيابی و بهبود ارزش در يک محصول، طراحی يک وسيله، طراحی سيستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و ديگر خدمات به کار گرفته می شود.
مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسائل، کاهش هزينه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کيفيت. با شناسايی و ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضايت مشتری را افزايش می دهد و به ارزش سرمايه گذاری می افزايد. اين متدولوژی را که از راهبردهای موفق بلندمدت و تجاری است، می توان در تمام بخشهای تجاری يا اقتصادی، نظير صنايع، دولت، ساخت و ساز و خدمات به کار گرفت.
مهندسی و مديريت ارزش که از سال 1947 توسط " لاری مايلز" در ايالت متحده آغاز به گسترش کرد، امروزه در کشورهای پيشرفته صنعتی جهان کاربردی وسيع و دستاوردهايی بی نظير داشته است. بررسی اسناد و مدارک موجود و مرور اطلاعات موجود انجمن مهندسان ارزش آمريکا ( SAVE : Society Of American Value Engineering ) گواه آن است که انجام مهندسی ارزش روی پروژه ها، تا چندين صد ميليون دلار صرفه جويی دربرداشته است. در سطح ملی نيز، با مراجعه به پروژه های تعريف شده ای که مهندسی ارزش در آنها مدنظر بوده است، می توان تغييرات و بهبود همزمان عملکرد و کيفيت و کاهش هزينه را شاهد بود.
از اين رو امروزه با پی بردن دولتمردان و دست اندرکاران پروژه های صنعتی و عمرانی، قوانين و مقرراتی مبنی بر ضرورت و همه گيرشدن به کارگيری مهندسی ارزش در پروژه ها وضع شده است.
تجارت جهانی شرکتها را به طور فزاينده ای به سمت بازار رقابتی کشانده است. از همين روست که استفاده از روش تحليل ارزش و مهندسی ارزش ضرورت بيشتری پيدا کرده است. در طی سالهای اخير، روش تحليل ارزش قابليت و امتيازهای خود را به اثبات رسانده است. اين روش يک ابزار قوی است که کاربرد آن نتايج مثبتی را به همراه دارد. روشی که ديدگاه های تثبيت شده و فعلی را به چالش می طلبد و غالباً به عنوان يک روش نقاد از عملکردهای معمول مديريتی شناخته می شود. 
به طور کلی مهندسی ارزش يک تلاش منسجم در جهت تحليل کارکرد سيستمها، تجهيزات، تأسيسات، نگهداری و تعميرات، تعويض تسهيلات و مراحل اجرايی تدارکات به منظور دست يابی به کارکردهای پيش بينی شده با کمترين هزينة کلی می باشد.
تمامی مديران خواهان سازمانی پويا و انعطاف پذير هستند تا بتوانند در نوآوری چنان پيشرفته باشند که کالا يا خدماتشان همواره بهترين کيفيت و تازگی را داشته باشد. شرکتهای امروزی توسط سه نيروی مشتريان، رقبا و دگرگونی ها به مسيری غيرقابل پيش بينی هدايت می شوند. امروزه مشتريانی هستند که خواسته های خود را به شرکتها تحميل می کنند و همواره به دنبال کيفيت بالاتر هستند و لذا در جريان رقابت، شرکتی که کيفيت بالاتر و خدمات بيشتری را در ازای هزينة کمتر ارائه کند، می تواند رقيبان خود را از صحنه خارج نمايد. سومين نيروی کارساز، دگرگونی هايی است که بر شرکت ها اعمال می شود.
ادامه مطلب...
پروژه بررسی عوامل موثر بر عملکرد کارکنان بانک
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: عوامل موثر بر عملکرد کارکنان بانک
دسته: مدیریت - بازرگانی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 99
+ همراه با پرسشنامه 
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اين مقاله روش انجام ارزيابي عملكرد كاركنان را شرح مي‌دهد. معيارهاي ارزيابي عملكرد، ارتباط بين ارزيابي عملكرد با ارزشيابي مشاغل و حقوق و مزايا، فنون مختلف ارزيابي عملكرد، اهداف، مكان و زمان ارزيابي عملكرد، خصوصيات شخصيتي ارزياب و ساير نكات و جزئيات انجام ارزيابي عملكرد از جمله مباحث اين مقاله هستند. 
اهداف : هدف كلي عبارت است از « تعيين عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در ادارات».
روش : پژوهش حاضر كه حاصل پژوهش ميداني بوده ، جزء مطالعات توصيفي - تحليلي و به لحاظ روشي در قلمرو تحقيقات ميداني – روش تحقيق پيمايشي قرار مي گيرد. واحد تحليل فرد مي باشد و جامعه آماري متشكل از كليه کارکنان بانک های شهرستان قروه می باشد.

 

ادامه مطلب...
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید