close
تبلیغات در اینترنت
پایان نامه درسی
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

فیلم و کتاب دات آی آر

یکی از زبان های برنامه نویسی که در حال حاضر بسیار استفاده می شود ، زبان جاوااسکریپت است . دانلود رایگان کتب برنامه نویسی و جزوات دانشگاهی

پایان نامه بررسی تطبیقی آثار،احکام و شرایط اعسار و افلاس در فقه با ورشکستگی در حقوق موضوعه ایران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه

چكيده:
  پیشرفتهای اقتصادی حاصله در قرون اخیر و موثر در روابط تجاری بین تجار ؛ دولتها را نسبت به ادای به موقع تعهدات تجار ؛ حساس کرده است .
از آنجا که عدم توانایی تجار در پرداخت دیون خود ؛ باعث اختلال امور عده زیادی از تجار دیگر می شود وزندگی اقتصادی را دچار مشکل ساخته  ونظم عمومی جامعه را برهم می زند دولتها برآن شده اند ؛ برای حفظ نظام اجتماعی مقررات ویژه ای درباره ی تجار وروابط تجاری آنها وضع کنند وسایر اشخاص غیر تاجر را از دایره ی شمول این مقررات خارج کنند واصول ومقررات مربوط به تصفیه دیون آنان را از اشخاص عادی جدا نمایند .
از جمله این مقررات اصولی است که در قانون تجارت ایران ؛مصوب ۱۳۱۱با عنوان ورشکستگی پیش بینی شده است .این مقررات که از قوانین اروپایی گرفته شده است ومختص تجار طبیعی وشرکتهای تجارتی است با اصول وقواعد حقوق مدنی حاکم بر اعسار تفاوت دارد .
بنابراین با توجه به تفاوتهای نهادهای ورشکستگی وافلاس واعساردر این پژوهش به بررسی  تطبیقی آثار، احکامو شرایط اعسار و افلاس در فقه با ورشکستگی در حقوق موضوعه ایران پرداخته خواهد شد.
ادامه مطلب
بازدید : 11 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()

مقدمه

روشن است كه اقتصاد كلاسيك كه مشخصه آن رقابت كامل و ذره اي بودن بنگاههاست، نيازي به وجود بورس اوراق بهادار نمي‌بينيد. با گذار از اقتصاد كلاسيك و توسعه ابعاد توليد، حجم سرمايه گذاريها نيز بزرگتر و قابل ملاحظه تر مي‌شود و نحوه تامين منابع مالي براي اين سرمايه گذاريها دشوارتر مي‌گرددد. با ورود اقتصاد به دوره توليدانبوه، نقش بورس اوراق بهادار در اقتصاد چشمگير تر مي‌شود. بطوري كه امروزه جملات كليشه اي:
( بورس اوراق بهادار قلب اقتصاد است). و يا: (بورس اوراق بهادار ميزان الحراره اقتصاد كشور است) واقعيتي غير قابل انكارند. علماي اقتصاد بورس اوراق بهادار را براي تامين وتجهيز منابع مالي حياتي مي‌دانند وعلماي اجتماعي از آن به عنوان ابزاري كه به توزيع وتقسيم مالكيت وثروت كمك مي‌كند، سخن مي‌گويند.

از نظر بدبينان، بورس اوراق بهادر (قمار خانه) اي است كه يكشبه مي‌شود در آن ميليونر شد و يا به افلاس افتاد. اقتصاد دانان راديكال نيز بورس را مظهر اقتصاد سرمايه داري با همه ابعاد منفي آن مي‌دانند.

پاسخ به اين دو گانگي و تعارض چيست؟ كداميك از نظريات ضد و نقيض فوق صحيح است؟ جواب اين است كه هر دو و هيچكدام! همه مظاهر اقتصاد جديد، خوب و بد و زشت و زيبا را باهم دارند. تقريبا هيچ پديده اي همه حسن نيست. بهترين ابزارها چنانكه در جاي نامناسب بكار گرفته شوند، نتجيه مطلوب به بار نمي‌آورند.ديناميت را هم براي تخريب و هم براي ساندگي بكار مي‌برند و چاقوي تيز را ايضا” و مگر در مورد پول و ثروت و حتي علم و تكنولوژي حكمي‌جز اين مي‌توان روا دانست؟

اگر اهميت نقش بورس اوراق بهادار در اقتصاد امروز چنان است كه نمي‌توان از آن چشم پوشيد، لاجرم آيا بايد به نتايج و آثار منفي آن نيز تن داد؟ آيا جنبه هاي مثبت آن در حدي هست كه بتوان جنبه هاي منفي در پرتو آن ناديده گرفت؟ و آيا مي‌توان جنبه هاي منفي را از ميان برداشت و يا به حداقل رساند؟

تجارب تاريخي در اين خصوص كمك زيادي به ما مي‌كنند. مسنتر ها بحران بزرگ ۱۹۲۹ و دانشجويان فعلي بحران ۱۹۸۷ را به ياد مي‌آوردند كه هر دو از بورس اوراق بهادار نيويورك شروع شده اند. در هر دو مورد دنياي سرمايه داري تا لبه پرتگاه نيستي رفته است.

واقعيت اين است كه ساختار وعملكرد نهادهاي اقصادي در سطوح مختلف توسعه هر كشور متفاوتند در جوامع توسعه نيافته هر يك از از نهادها- واز جمله بورس اوراق بهادار- با ساير جنبه ها و امور اين جوامع هماهنگي وهمخواني دارد. اگر بقيه نهادها، مثلا نظام مالياتي ويا تامين اجتماعي، داراي كار آيي مناسبي نيستند، نمي‌توان انتظار داشت كه يك نهاد خاص، مثل بورس، بتواند فارغ از كيفيت عملكرد ساير نهادها، دقيق و منظم همچون بورسهاي ممالك پيشرفته فعاليت كند. در جهان در حال توسعه، آنچه اهميت دارد، جهت حركات وفعاليتهاست اگر مقرر گرديده است. از نهادي مثل بورس اوراق بهادار استفاده بهينه بعمل آيد، مراقبتي وسواس گويند نيز بايد، مبذول گردد تا جهت فعاليت بورس روبه اصلاح و بهبود باشد اين مشق اقتصادي مستلزم مداومت و مواظبت مسئولان اقتصاد  كشور است.

سابقه وتاريخچه بورس

– ريشه هاي ايجاد بورسهاي بزرگ امروز جهان را بايد در بازارهاي مكاره قرون وسطي جستجو كرد. در بادي امر, اجتماعات بازرگاني با تشريفات مذهبي توام بود. در واقع, زيارتگاههاي

مخصوصي كه در آن مراسم مذهبي انجام مي‌گرفت به تدريج و به طور ضمني محل داد و ستد امتعمه مختلف نيز شده بود. زوار اماكن متبركه, در عين حال كه قصد قربت يا برائت داشتند كالاهايي نظير عطر, ادويه و جواهر نيز خريد و فروش مي‌كردند. اين اماكن متدرجا” با افزايش جمعيت و رونق كسب وكار به مراكز تجارتي دائمي‌تبديل شد.

فعاليت مراكز تجاري, قرنهاي متمادي همراه و همگام با توسعه جوامع ادامه يافت است. در اين مراكز, معاملات بدوا كالا به كالا يا پاياپا بود, ليكن مشكلاتي كه در انجام معاملات پاياپاي وجود داشت, واسطه مبادله اي به نام پول به وجود آورد كه خود ابتدا به صورت كالا بود, سپس به پول فلزي تغيير شكل داد و امروزه به صورت پول كاغذي يا اسكناس در آمده است.

در قرون وسط كه تجارت به تدريج رونق مي‌گرفت, بازرگانان در ميدانهاي مخصوصي دور هم جمع مي‌شدند و به داد و ستد  مي‌پرداختند و به تدريج بازارهاي مكاره براي كالاهاي مختلف به وجود آمد. اين بازارها در بنادر و مراكز تجاري رونق بيشتري داشته اند. در اين بازار ها نه فقط مبادلات كالاها, بلكه معاملات بروات و اوراق تجاري نيز صورت مي‌گرفت. مثلا در ايتالياي قرون وسطي در شهرهاي ونيز, فلورانس و جنوا معملات اوراق و بروات تجاري رواج زيادي داشته است.

در اواخر قرون وسط ملاقات بازرگانان به تدريج صورت منظمي‌به خود مي‌گرفت. در قرن پانزدهم و حوالي ۱۴۵۰ ميلادي, بازرگانان و كسبه بلژيكي در شهر بورژ مركز فلاندر در شمال غربي بلژيك در ميداني به نام (تربوئوس) در مقابل خانه بزرگزاده اي به نام فن در بورزه جمع مي‌شدند و به داد و ستد مي‌پرداختند. ميادين محل تجمع بازرگانان به تدريج به (بورس) مشهور شد. لزوم تاسيس تالار بورس در شهر آنورس بلژيك در ۱۴۶۰ احساس گرديد. و آن زماني بود كه شهر بورژ به دليل پيشروي دريا رو به ويراني گذاشته بود و عده زيادي از بازرگانان شهر (بورژ) به بندر آنورس در بلژيك كوچ كرده بودند.

نام (بورس) بدين ترتيب ابتدا به اجتماع بازرگاني و صرافان و دلالان اطلاق مي‌شد در نقاط غير مسقف جمع مي‌شدند. ليكن در قرون بعد و به تدريج محلهاي سر پوشيده مخصوصي براي اين معادلات ايجاد گرديده. روشن است كه منظور از سال تاسيس بورس در اسناد اقتصادي اغلب سال تاسيس تالارهاي بورس سرپوشيده يا سال اعطاي پروانه دولتي است در حالي كه مراكز بورس غير رسمي‌و غير مسقف دهها و بلكه صدها سال پيش از آن وجود داشته است.

تحولات اقتصادی و اجتماعی قرون شانزده و هفده که تحت آن برخی از جوامع آن روز از قیود دوره فئودالیزم رها شده و گام به دورن اقتصاد تجاری می گذاشتند، پایه های تحولات عظیمی گردید که اصطلاحا (رنسانس) لقب گرفت و انقلاب صنعتي را به بار آورد. انقلاب صنعتی محتاج منابع مالی فراوان بود که نظام بانکی در وهله نخست و بورس اوراق بهادار در مرحله بعد آن را تامین کرد. سرمایه گذاریهای بزرگی که در صنایع مختلف صورت می گرفت، دیگر خارج از توان و بنیه مالی یک شخص یا یک خانواده بود. تامین این سرمایه گذاریها یا به کمک نظام بانکی صورت می گرفت که استفاده غیر مستقیم از پس انداز های افراد است و یا از طریق خرید سهام واحدهای تولیدی وتجاری در بورس اوراق بهادار که استفاده مستقیم از سرمایه های کوچک افراد است و دارندگان سهام مالکان بخشی از واحد صنعتی یاتجاری به حساب می آیند بدین ترتیب، سهام، که نماینده بخشی از دارایی یک واحد اقتصادی است نیز به تدریج برای خود، بازار خرید و فروش پیدا کرد و بالاخره، امروزه باید از بورس معاملات پولی و یا بورس اسعار نیز سخن گفت. خرید و فروش پول کشورهای مختلف ابتدا برای تامین نیازهای وارداتی و صادراتی به پول خارجی صورت می گرفت. لیکن دنیای فعلی شاهد فعالیت بورسهای بزرگ ارز است که عمده معاملات آن برای کسب سود و انتفاع از نوسانات بهای پولها در مقابل یکدیگر است. لذا به طور خلاصه می توان تالار های بورس امروزی را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • بورس کالاها،

  • بورس اسعار،

  • بورس اوراق بهادار،

اگر چه در این تحقيق، هدف ما مطالعه گروه سوم یعنی بورس اوراق بهادار، است. مع هذا، بی مناسبت نیست که به اختصار به دو بورس نیز دیگر اشاره کنیم.

ادامه مطلب
بازدید : 22 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()
پایان نامه بررسي تاثير تمركز و رسميت ساختار سازماني در تامين بموقع كالا در شركت ملي منابع نفت خیز جنوب
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 161 صفحه

چكيده:
       اهميت صنعت نفت خصوصاً  نقش حساس و تعيين كننده آن در نظام اقتصادي كشور بر كسي پوشيده نيست. در اين راستا جلوگيري از ركود يا وقفه در عمليات روزمره، نگهداري موثر و ايمن دستگاه­ها ، تجهيزات واحدها ، همچنين، انجام پروژه ها و برنامه­هاي از قبل پيش­بيني شده، لزوم تهيه و تأمین به موقع كالاي مورد نياز را در موقعيت­ها و ابعاد مختلف اجتناب ناپذیر است.
در اين پژوهش محقق سعي برآن دارد  به بررسي متغيرهاي ساختار سازماني(رسميت و تمركز)  با تأمین به موقع كالا درمديريت تداركات و امور كالاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب پرداخته تا از نتايج حاصله جهت نيل به اهداف سازماني استفاده گردد.
اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از نظر روش، توصيفي و از نظر مكان از نوع پژوهش‌هاي كتابخانه‌اي و ميداني مي‌باشد و از پرسشنامه استاندارد ساختار سازماني (رسميت و تمركز) كه تا اندازه­اي بومي سازي شده و روايي و پايايي آن با ضريب آلفاي كرونباخ ۸۲/. درصد نيز تأييد شده ، وبه علت نزدیکی جامعه آماری با نمونه آماري از تعداد ۱۲۰ نفر پاسخ دهنده استفاده شده است. پرسشنامه­ها بطور كامل دريافت و داده ها پس از تجزيه وتحليل آماري با استفاده ازنرم افزارSPSS و آزمون دو طرفه Tو ضريب همبستگي پيرسون مشخص شد، كه بین "تمركز و رسميت" (متغيرهاي مستقل) در حد موجود در سازمان (رسميت متعارف سازمان هاي دولتي وبزرگ وتراكم كم تمركز) با تأمین به موقع كالا (متغير وابسته) رابطه معني­دار و همبستگي مثبت وجود دارد. اين يافنه ها  بدين معناست كه تراكم كم تمركز ورسميت متعارف باعث ارتقاء وبهبودي در روند تأمین کالا مي گردد.. قلمرو مكاني اين پژوهش در محدوده فيزيكي مدیریت تدارکات و امور کالا شركت ملي مناطق نفتخيز و در سال  1391 انجام پذيرفته است.
واژه­هاي كليدي: ساختار سازماني، رسميت وتمركز، تأمین به موقع كالا، شركت ملي مناطق نفت خيزجنوب
ادامه مطلب
بازدید : 25 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 124 صفحه

چكيده
از عصر حاضر به عنوان عصر كيفيت ياد مي شود و كيفيت به مثابه مهمترين مزيت رقابتي اكثر سازمانها اعم از توليدي و خدماتي مطرح است بنابراين سازمانها براي ارتقاء سود آوري، كاهش منطقي هزينه ها، حفظ و افزايش سهم بازار، فزوني رضايت و وفاداري مشتريان به دنبال روش هاي نويني براي بهبود روزافزون كيفيت محصولات و خدمات خود هستند. لذا واحد خدمات رفاهي از اين قاعده مستثني نيست و به دنبال آن است كه خدمات خود را با بهترين كيفيت به مشتريان عرضه نمايد و ميزان وفاداري آنها را به واحد خدمات رفاهي و شركت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري ارتقاء دهد و با انجام اين مهم از انتقال و خروج آنان از شركت جلوگيري نمايد. لذا محقق در اين پژوهش تلاش مي‌نمايد تاثير كيفيت خدمات را بر روي وفاداري مشتريان واحد خدمات رفاهي بررسي نمايد و روشن سازد كه آيا بين ابعاد كيفيت خدمات با وفاداري مشتريان رابطه‌ي معناداري وجود دارد؟
در اين پژوهش روش تحقيق از نوع همبستگي و از لحاظ هدف كاربردي است كه براين اساس يك فرضيه اصلي و پنج فرضيه فرعي مطرح شد و براي گردآوري داده ها از پرسشنامه استاندارد سركوآل استفاده شده است. جامعه آماري اين تحقيق شامل كليه مشتريان واحد خدمات رفاهي با تحصيلات فوق‌ديپلم و بالاتر و بالغ بر ۴۰۰ مشتري بوده ‌است كه از ميان آنها نمونه اي به حجم ۱۹۶ نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب گرديد. براي استخراج نتايج از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي (آزمون كولمو بروف – اسميرنف، همبستگي اسپيرمن، آزمون تي و آزمون كندال ) استفاده شده است، همچنين كليه داده ها با استفاده از نرم افزار  SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي تحقيق حاكي از آن بود كه :
۱- شكاف بين انتظارات و ادراكات واقعي مشتريان عدد ۲ بوده كه عدد نسبتاً بالايي است.
۲- بين تك تك ابعاد كيفيت خدمات و وفاداري مشتريان رابطه معناداري وجود دارد.
۳- بين كيفيت خدمات ارائه شده و وفاداري مشتريان رابطه معناداري وجود دارد .
كليد واژه : كيفيت خدمات، سركوآل، وفاداري مشتري، شركت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري
ادامه مطلب
بازدید : 24 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 227 صفحه

چکیده
این مطالعه به بررسی تأثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای در صنعت بیمه می پردازد. در صنعت بیمه رقابت شدید بین نام های تجاری باعث شده تا توجه به نام و نشان تجاری بیش از پیش نمود پیدا کند و تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای در نظر گرفته شده است. نام و نشان تجاری بیمه ایران به عنوان محرک انتخاب شده است تا تأثیر هر یک از ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمايل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای سنجیده شود. تحقیق حاضر مبتنی بر مدل آکر می باشد که تأثیر چهار بُعد ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر تمایل مشتریان بیمه ایران به پذیرش خدمات بیمه ای سنجیده می شود. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق همبستگی، نمونه ای متشکل از ۳۸۵ نفر از مشتریان کلیه نمايندگي‏هاي اهواز بیمه ايران با استفاده از پرسشنامه مورد بررسي قرار گرفته اند. متغير وابسته تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه اي بوده و متغیر مستقل ارزش ویژه نام و نشان تجاری
می باشد که این مقاله در صدد است در آزمودن ارتباط میان ارزش ویژه نام و نشان تجاری و تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای شرکت داشته و در جهت رسیدن به این مهم بازار رقابتی را برای آزمون انتخاب کرده اند. نتیجه این تحقیق حاکی از آن است که بین ارزش ویژه نام و نشان تجاری و تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای شرکت ارتباط زیادی وجود دارد و عوامل موثر بر این تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین سه متغیر جنسیت، سن و تحصيلات به عنوان متغیرهای تعدیل کننده مورد بررسی قرار گرفته اند. برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و در سطح اطمینان ۹۵% یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تأیید شد.
واژه‏های کلیدی : ارزش ویژه نام و نشان تجاری، وفاداری، کیفیت درک شده، تداعی گری، آگاهی از نام و نشان تجاری و تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه ايپ
 
ادامه مطلب
بازدید : 29 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات (طراحی و تولید نرم‌افزار)

عنوان:کلاسه‌بندی رادارهای کشف شده توسط سیستم‌های جنگ الکترونیک

تعداد صفحات :79

چکیده:

همواره در یک محیط عملیاتی جنگ الکترونیک پالس‌های متعددی از رادارهای فعال در منطقه موجود می‌باشد. یکی از روش‌های تشخیص تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی، استفاده از تحلیل سیگنال راداری است که توسط این‌گونه تهدیدات حمل می‌شوند. ازآنجایی‌که رادار به عنوان یکی از مهم‌ترین حسگرها در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا شناسایی دقیق و سریع رادارهای موجود در یک منطقه عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای شناسایی رادارها، واحد پردازش اطلاعات نقش مهمی را بر عهده دارد که یکی از بخش‌های مهم این واحد، کلاسه‌بندی رادارهای کشف شده می‌باشد. در این تحقیق از الگوریتم SVM برای این منظور استفاده شده است که با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از شبیه‌ سازی‌ها و مقایسه آن با چند روش دیگر، الگوریتم مذکور بهترین کارایی را دارد.

ادامه مطلب
بازدید : 191 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()

توضیحات:

A Technical Framework for Data Center Development at The Organization for Deeds and Properties Registry (ODPR)

چکیده

امروزه با رشد نیازهای کاربران به سرویسهای مختلف ، مرکز داده جهت در بر گرفتن تجهیزات ، اطلاعات و برنامه های کاربردی حساس در فضایی کاملا مطمئن و دارای قابلیت گسترش طراحی شده اند. برطبق تعاریف ارائه شده ، مراکز داده متشکل از اجزای ضروری زیر ساختی هستند که کار پشتیبانی از اینترنت و تجارت الکترونیکی و بخش های ارتباطات الکترونیکی را به عهده دارند و در نتیجه تمامی سرویسهای ارائه شده در آنها باید دقیق ؛ مطابق برنامه و بدون کوچکترین وقفه ای عمل نمایند.

به طور کلی مراکز داده به عنوان مکانی جهت فراهم آوردن موارد زیر تعریف می شوند: ذخیره سازی ؛ مدیریت ، پردازش و تبادل اطلاعات دیجیتال و همچنین فراهم آوردن سرویس های کاربردی با مدیریت جهت پردازش های اطلاعاتی.

با توجه به لزوم و اهمیت وجود سیستم های اطلاعاتی یکپارچه و استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته در سازمانها ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیاز به داشتن مرکز داده را احساس می نماید ، که هدف آن دستیابی به یکپارچگی اطلاعات ، تأمین سرعت و امنیت مطلوب و ایجاد محیطی کاربر پسند جهت کار کاربران می باشد.

در این پروژه علاوه بر شناخت نیازمندیهای مرکز داده سازمانی ، درخواست برای پیشنهاد ایجاد این مرکز را برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی نموده ایم.

ادامه مطلب
بازدید : 140 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 4311
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 2920
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 282
  • بازدید امروز : 1,434
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,434
  • بازدید ماه : 1,434
  • بازدید سال : 1,434
  • بازدید کلی : 5,572,957
  • مطالب
    کدهای اختصاصی