close
دانلود فیلم
مهندسی صنایع
پایان نامه بررسی امکان ساخت تخته خرده چوب از کاه گندم وتراشه روکش راش

با توجه به اینکه صنعت تخته خرده چوب با کمبود مواد اولیه چوبی مواجه می باشد،در این تحقیق امکان ساخت تخته خرده چوب از کاه گندم و تراشه روکش راش مورد بررسی قرار گرفت.عوامل متغییر این تحقیق شامل :درصد اختلاط کاه گندم و تراشه روکش راش در 5 سطح(0/100، 75/25، 50/50، 25/75، 100/0)،درجه حرارت پرس دردو سطح (140و 170 درجه سانتی گراد).از ترکیب سطوح عوامل متغیر ،10 تیمار و از هر تیمار 3 تکرار و در مجموع 30 تخته ساخته شد.روکش ها به طول 50 میلی متر و عرض 20 میلی متر و کاه گندم به طول 40 میلی متر بریده شدند.مواد اولیه آماده شده تا5% رطوبت توسط آون خشک شدند.در ساخت تخته تخته خرده چوب لایه ای، خرده چوب راش در لایه های سطحی و کاه گندم در لایه مغزی به طور مجزا قرار داده شد.خواص فیزیکی و مکانیکی تخته ها بر اساس استاندارد 68793 DIN مورد بررسی قرار گرفت.اثر عوامل متغیر روی خواص فیزیکی و مکانیکی تخته ها با استفاده از نرم افزار SPSS با روش تجزیه واریانس بر اساس طرح فاکتوریل تعیین گردید و سپس مقایسه میانگین ها با روش دانکن انجام گرفت.نتایج نشان داد تخته های ساخته  شده از 100% کاه گندم کمترین مقاومت  های مکانیکی و بیشترین جذب آب و واکشیدگی را از خود نشان دادندو تخته های ساخته شده از تراشه های خالص راش بیشترین مقاومت های مکانیکی و کمترین میزان جذب آب و واکشیدگی ضخامتی را دارا هستند.در تخته های ساخته شده با مصرف 25% ،50% و 75% کاه گندم به ترتیب خواص مکانیکی روند کاهشی داشته و جذب آب و واکشیدگی روند افزایشی داشته است.اگر چه در مقایسه با تخته های ساخته شده از تراشه خالص که در واقع از نوع تخته تراشه می باشد که در رده تخته های ساختمانی است و خواص مکانیکی بسیار خوبی دارند،تخته های ساخته شده با مصرف 25 % کاه گندم ، مقاومت های پایین تری دارد اما در مقایسه با تخته خرده چوب معمولی قابل رقابت می باشد.همانطور که انتظار می رفت حرارت پرس از نظر نرم کردن تراشه ها و کاه گندم و گیرایی رزین اثر مثبت داشت.این عامل مثبت باعث گردید که خواص کاربردی  تخته های ساخته شده از مخلوط کاه گندم و تراشه راش بهبود یابد. به طوریکه تخته خرده چوبهای ساخته شده که در آن 25% کاه گندم در مغز و 75% تراشه راش در سطوح و با دمای 170 درجه سانتی گراد پرس شده بودند دارای خواص کاربردی قابل رقابت با تخته خرده چوب های معمولی بودندو به عنوان اپتیمم معرفی شدند.

 

واژه های کلیدی: تراشه روکش راش، کاه گندم، تخته خرده چوب، چسب اوره فرمالدهید،شکل ذرات

ادامه مطلب...
 کاربرد آمار و احتمال در مهندسی صنایع

پوشش تمامی مباحث آموزشی / دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی / شرح و توضیح نمونه سوالات / نکته به نکته مطالب کتاب را یاد بگیرید / با تخفیف 15 درصدی در پرداخت آنلاین

 

 

پروژه بررسی روشهاي پيش بيني ضريب بهره وري TBM
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی روشهاي پيش بيني ضريب بهره وري TBM
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 136
بخشی از مقدمه:
 ضریب بهره وری زمان تکمیل پروژه و به تبع ان هزینه را تحت تا ثیر قرار می دهد لذا  نقش اساسی در انتخاب شدن یا نشدن حفر مکانیزه به عنوان روش حفر بازی می کند.زمان حفر ماشین به کل زمان پروژه یا عملیات روزانه را ضریب بهره وری می گویند. 
 این ضریب تابعی از شرایط زمین – نوع ماشین – تاسیسات پشتیبانی – مدیریت پروژه و در نهایت تجربه کارکنان است. حاصلضرب نرخ نفوذ در ضریب بهره وری را نرخ  پیشروی می گویند. نرخ نفوذ نرخ پیشروی انی ماشین است و از هندسه تونل و ویژگیهای سنگ و پارامترهای ماشین تا ثیر می پذیرد.
 تاکنون مدلهای زیادی جهت پیش بینی نرخ نفوذ ارائه شده است و هر کدام تعدادی از پارامترهای موثر را منظور کرده اند. در این مطالعه به پیش بینی نرخ نفوذ بر مبنای تردی در فصل چهارم و بر مبنای نتایج آزمون پانچ در فصل پنجم پرداخته شده است. آزمایشهای زیادی جهت پیش بینی نرخ نفوذ و بهره وری ایجاد شده اند که برخی از آنها در فصل دوم مورد بحث قرار گرفته است. فرایند برش سنگ توسط برش دهنده های
 دیسکی – توزیع فشار پیرامون دیسکها و نحوه محاسبه نیروهای وارد بر دیسک در فصل سوم مفصل توضیح داده شده است.
 در این مطالعه بر مبنای فاکتور پایداری در تاج تونل و مقاومت سنگ پیشروی پیش بینی شده است و در مورد روشهای پیش بینی CSM و NTH بحث شده است.
ادامه مطلب...
معرفی رشته مهندسی صنایع

با پیشرفت سریع علوم و پیچیدگی روز افزون آن بالطبع سیستم های تولیدی و خدماتی نیز گسترش یافته است در نتیجه این پیشرفت اداره صحیح و مناسب اینگونه واحدها به صورت سیستماتیك مستلزم بكارگیری تكنیك های علمی و پیشرفته می باشد .

حجم تولید و گستردگی خدمات آن چنان است كه رشته های مهندسی سنتی از قبیل شیمی ، راه و ساختمان ، برق ، مكانیك و غیره  پاسخگوی كلیه مسائل این سیستمها نمی باشند چرا كه هر كدام از این رشته­ها ویژگی خاصی را شامل می شوند كه معمولا اسامی آنها مبین ماهیت آنهاست اما مشكل عمده ای كه وجود دارد ارتباط میان این رشته ها و تعیین جایگاه دقیق و درست آنها در كنار هم در صنعت است كه از همین جا نیاز به یك ارتباط دهنده احساس می شود كه برای جبران چنین كمبودی در قرن بیستم و به ویژه در چند دهه اخیر از پیوند رشـــته های علوم ، مدیریت ، اقتــصاد و رشته­های مهندسی، رشته جدیدی به نــام   ” مهندسی صنایع ” ( Industrial engineering  ) به وجود آمده است كه وظیفه یك ارتباط دهنده بین رشته های مختلف را به عهده دارد .

بنابراین در این رشته درسهایی از تمام رشته های مذكور وجود دارد تا یك مهندس صنایع برای پیوند بهتر رشته­های مختلف با آنها آشنا باشد .

ادامه مطلب...
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید