آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
دانلود پایان نامه ارشد با عنوان توربازآرا “RM-Reconfigurable Mesh”

دانلود پایان نامه ارشد با عنوان توربازآرا “RM-Reconfigurable Mesh”

تعداد صفحه :218

چکیده
اجرای پرسرعت برنامه نیاز به طرّاحی بر روی الگوهایی غیر از Von-Newman دارد. از این رو استفاده از چینشهای دوبعدی الزامی است. در هر یک از الگوهای محاسباتی موازی علاوه بر وجود چینشهای متفاوت ، خصوصیّات معماریهای سازگار با آنها نیز دیده میشود. بازآرائی یکی از این خصوصیّات است که به تغییر پیکربندی در زمان اجرا گفته میشود. با این قابلیت بین استفاده ی عمومی از سختافزار و طرّاحی سازگار با برنامه ، توازن ایجاد میشود. هزینهی سنگین عوض کردن پیکربندی ، یکی از موانع اجرایی شدن این خصوصیّت است. علاوه بر همگامسازی و انجام  محاسبات باید هزینه ی پیکربندی نیز در طرّاحی الگوریتم سنجیده و کمینه شود. تأثیر در مقیاس پذیری الگوریتم ، یکی از اثرات جانبی استفاده از بازآرائی است که با کمّی کردن و اندازه گیری آن در انواع الگوهای محاسباتی به کارایی بهتری در زمان اجرا خواهیم رسید. 

مقدمه
همه کاره  الگوی von-newman اساس کار رایانه ی است. هدف این الگو تبدیل دستورات پیچیده به ساده است . گاهگان نتیجه که بعد از اجرای هر دستور موجود در حافظه با گذر از چرخه ی الزامی fetch-decode-execute حاصل میشود در حافظه ذخیره خواهد شد. گذر از مراحل -fetch decode موجب افزایش زمان اجرای دستورات میشود. در این نوع رایانه ها قابلیّت اجرای انواع متنوّعی از برنامه ها در ازای هزینه در زمان اجرا به دست میآید. با پذیرش این رویّه اجرای ترتیبی دستورات که ذاتاً موازی پذیر نیست اجتناب ناپذیر است . زمان اجرا با موازی سازی دستورات کاهش  مییابد. در این الگو موازی سازی ، شبیه سازی میشود.  مدار سازگار با برنامه یکی از روشهای موازی سازی دستورات است . هدف ، طرّاحی مدار مجتمع بر اساس ماهیّت برنامه است. این پیشنهاد باعث بالا رفتن کارایی میشود اما قابلیّت استفاده ، تنها در مجموعه ای خاص از برنامه ها  محدود میشود. عدم انعطاف در اجرای متنوّع برنامه ها مشکل این روش بین انعطاف پذیری  است. تلاش محقّقین برای ایجاد توازن و کارایی  باعث پیشنهاد تغییر آرایش مدار مجتمع در حین اجرا شد. این معماری قابلیّت بازآرایی دارد. از این جهت میتوان این الگو را معماری نامید. در این الگو ،  پیکربندی بدون هزینه زیاد در زمان اجرا برای بالا بردن کارایی یک بازآراپذیر برنامه خاص تغییر میکند. حاصل شد. به آرایه ای با واحدهای منطق این نوع معماری با تکامل تدریجی آرایه ی منطقی برنامه پذیر و شبکه ارتباطی که تغییر بیت های پیکربندی سبب تغییر پیوندهای شبکه و در نتیجه  تغییر پردازش خواهد شد آرایه ی منطقی برنامه پذیر گفته میشود. انتقال بیت های پیکربندی و تغییر آن فرایندی پرهزینه است. در تراشه های پیوندی حاصل از آرایه منطقی برنامه پذیر و ریز پردازنده ی کمکی هزینه ی دسترسی به حافظه و بازآرایی شبکه کم شد. گاشت درست محاسبات بر روی  خت افزار بازآراپذیر و استفاده از ریزپردازنده ی کمکی سبب کارایی بهتر در اجرای برنامه میشود. تقسیم محاسبات بین ریزپردازنده و بقیه اجزا به صورت دستی یا به پیچیده و ساختار کمک ابزارهای خودکار و نیمه خودکار امکانپذیر است. محاسباتی که دارای نظارت  قابل اجرا توسط  گاهگان ویژه باشند توسط ریزپردازنده انجام میشود. تبدیل محاسبات به رمزعدد ریزپردازنده و تغییر پیکربندی برای بقیّه اجزا ، نگاشت گفته میشود. پیکربندی اولیّه با توجّه به اطّلاعاتی خواهد بود که قبل از اجرای محاسبات از روی برنامه حاصل میشود . پیکربندی در زمان اجرا برای مجموعه ای متفاوت از محاسبات تغییر مییابد.
معماری von-newman نیازمندیهای این الگو را برآورده نمیکند ، از این جهت برای بهبود و روشهای نگاشت احتیاج به یک سلسله مفاهیم بلنددید زمانبندی است. الگوی محاسباتی بازآرا  یکی از این مفاهیم است که با استفاه از آن میتوان به بهینه سازی نگاشت با روشهای الگوریتمی  دست زد. کارایی این گونه محاسبه در زمینه رمزنگاری ، معنافهمی ،پردازش شکل ،الگوریتمهای وراثتی پیام و شبکه عصبی …. اثبات شده. این نوشتار در سه بخش کلیّات ، نگاه سختافزاری و نگاه نرمافزاری تهیه شده است. در قسمت کلیّات به پیشزمینههای مورد نیاز میپردازیم و در  بخشهای دیگر تنها ارجاعی به آن میشود. در نگاه سختافزاری به شرح الگو و انواع موجود تور بازآرا میپردازیم و در آخر نیز با چگونگی نگاشت و ملاکهای طرّاحی بهینه آشنا میشویم.

بعضی از مطالعات نیز به عهدهی خواننده گذاشته شده است. امید است مورد قبول مخاطب قرار بگیرد.

تعداد صفحه :218

ادامه مطلب...
دانلود رایگان پایان نامه فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب

در این گزارش به بررسی چگونگی پیاده سازی یک فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب (به صورت سایت اینترنتی) با نام انتزاعی فروشگاه الکترونیکی بازیهای کامپیوتری (Game-Shop) پرداخته می شود و در حین توضیح نحوه ی پیاده سازی، با ارائه ی جزئیات کامل و کدها که در محیط .NET 2005 و به زبان2 ASP.NET (با کدهای VB.NET) نوشته شده، به خواننده برای ایده گرفتن از بخشهای مختلف آن در طراحی و پیاده سازی سایتی مشابه کمک می شود. در ادامه امکانات ویژه فروشگاه بازیهای کامپیوتری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

فهرست مطالب و دانلود در ادامه

ادامه مطلب...
کتاب Compilers : Principles, Techniques, and Tools نویسنده‌گان : Aho ، Lam ، Sethi ، Ullman

 کتاب ” کامپایلر ها : اصول ، تکنیک‌ها و ابزار ها ” ویرایش دوم، نوشته‌ی ” آلفرد وی. آهو ” ، ” مونیکا اس. لم ” ، ” راوی سسی ” و ” جفری دی. اولمن ” به عنوان مرجع اصلی درس اصول طراحی کامپایلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب در تاریخ September 10, 2006 جهت فروش از طریق سایت آمازون عرضه شده است.

عنوان کتاب : Compilers : Principles, Techniques, and Tools

نویسنده‌گان : Alfred V. Aho ، Monica S. Lam ، Ravi Sethi ، Jeffrey D. Ullman

ویرایش : دوم (Second Edition)

زبان کتاب : انگلیسی

تعداد صفحات : ۱۰۳۸

ساختار فایل : PDF

حجم فایل : ۴۷.۲ مگابایت

ادامه مطلب...