آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
پایان نامه ارائه یک مدل نوین جهت آموزش مهارتهای پولی به افراد ناتوان ذهنی

پایان ­نامه کارشناسی ارشد در رشته­ مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک

عنوان:ارائه یک مدل نوین جهت آموزش مهارتهای پولی به افراد ناتوان ذهنی

تعداد صفحات : 76

چکیده:

   در این پایان نامه روش های مختلف آموزش مهارت ها ی زندگی به افراد ناتوان ذهنی مورد بررسی قرار کرفته است، در بین آن ها جدید ترین و بهترین روش آموزش استفاده از دخالت های مبتنی بر کامپیوتر می باشد که در تحقیقات جدید بر روی آن تکیه شده است. آموزش مهارت های پولی به افراد ناتوان ذهنی به عنوان یک عامل مهم ایجاد استقلال آن ها مورد توجه بسیاری از محقیق قرار گرفته است. تحقیقات صورت گرفته در زمینه آموزش مهارت های پولی متکی بر مربی بوده است. بخاطر این موضوع برای آموزش حضور مربی چه در مدرسه و یا خانه الزامی می باشد. در پژوهش حاضر برای ارائه مدلی نوین برای آموزش مهارت های پولی به کودکان ایرانی، روش های بررسی شده در تحقیقات پیشین با هم ترکیب شده و با واحد پول ایران منطبق گردیده است و به صورت یک مدل تحت نرم افزار ارائه شده است. با استفاده از دخالت های مبتی بر کامپیوتر نیاز به مربی را کم شده است و کودک قادر به ادامه آموزش در خانه می شود. این مدل ارائه شده برروی 20 نفر از دانش آموزان ناتوان ذهنی مورد آزمون قرار گرفت و نتایج بررسی شده است. تمام شرکت کنندگان مهارت های مورد نظر را در سطح خوبی فرا گرفته اند.

فصل اول

مقدمه:

امروزه با افزایش تحقیقات در تکنولوژی و گسترش روز افزون آن باعث دسترسی آسان به انواع تکنولوژی ها مانند اتومبیل، هواپیما، تلفن، تلویزیون و امروزه کامپیوتر، تلفن همراه با قیمت پایین شده است. ازکامپیوتر در جهت رفع نیازهای تمام افراد جامعه می توان استفاده کرد، حتی برای افرادی که دارای ناتوانی جسمی یا ذهنی هستند. امرزوه از کامپیوتر بعنوان یک ابزار برای آموزش استفاده می شود، که باعث ایجاد مبحث آموزش الکترونیک، به معنی آموزش از طریق ابزار های الکترونیکی متنوع مانند اینترنت، انترانت، اکسترانت، شبکه های ماهواره ای، نوار های صوتی و تصویری می باشد، شده است. از کامپیوتر برای آموزش به افراد ناتوان ذهنی استفاده می شود.

1-1- تعریف ناتوانی ذهنی

سال های متمادی تعریف مورد قبول و استاندارد در مورد ناتوانی های ذهنی، متعلق به ادگاردال[1] بوده است از نظر او برای ارائه یک تعریف درست در این مورد، رعایت پنچ معیار ضرورت دارد:

– عدم قابلیت های اجتماعی که از ناتوانی ذهنی ناشی می شود

– ناتوانی های که جریان رشد را متوقف می سازد

– ناتوانی های ذهنی ای که مانع بلوغ و پیشرف هستند

– ناتوانی های ذهنی ای که ریشه سرشتی دارند

– ناتوانی های ذهنی ای که لزوما غیر قابل درمان هستند

تعریف گروسمن [2] ( انجمن آمریکایی ناتوانی های ذهنی(AAMD) ): ناتوانی ذهنی سطحی از عملکرد هوش عمومی است که میزان آن، دو انحراف معیار از حد متوسط کمتر بوده به طوری که منجر به نقاصی در رفتار سازشی فرد گردیده و در جریان رشد، خود را نشان دهد]1[.

پیاژه[3] روان شناس معروف سوئیسی هوش را نتیجه تاثیر دائمی و متقابل فرد با محیط می داند و معتقد است که اگر این رابطه متقابل به طور متعادل صورت گیرد، موجب توانایی سازگاری با محیط و پیشرفت هوش می شود. کودک در مراحل مختلف رشد، تصاویر ذهنی مختلفی دارد که از تصاویر ساده شروع شده و به تصاویر پیچیده تری می رسد. گذشتن از این مراحل پایین و رسیدن به مراحل بالاتر ، بستگی به رشد هوشی، ساختمان عصبی و بدنی، روابط اجتماعی و تجارب زندگی او دارد ]2[.

اینهلدر[4] (1968) با توجه به نظریه پیاژه طرحی را ارائه کرد که در آن افراد ناتوان ذهنی به طور مرحله ای دسته بندی شده اند. به طور مثال توقف در مرحله حسی و حرکتی باعث ناتوانی ذهنی عمیق(حمایت پذیر)، توقف در مرحله پیش عملیاتی باعث ناتوانی ذهنی شدید (تربیت پذیر) و توقف در مرحله عملیاتی باعث ناتوانی ذهنی خفیف (آموزش پذیر) می شود]2[.

ناتوانی ذهنی، پدیده پیچیده ای است که عقاید اولیه در مورد آن در حال تغییر است. تفکر اصلی که امروزه در جریان است، به عنوان یک حالت، سطح عملکرد فعلی فرد را در بر می گیرد. انجمن آمریکایی ناتوانی ذهنی (AAMD) در سال 2002 تعریف زیر را از ناتوانی ذهنی ارائه می کند، ناتوانی ذهنی، یک نوع ناتوانی است که با محدودیت های عمده در عملکرد ذهنی و رفتار سازشی همراه می باشد به گونه ای که در مهارت های مفهومی، اجتماعی و عملی، آشکار و مشخص می شود. این ناتوانی بایستی قبل از سن هجده سالگی شروع شده باشد. مهارت های سازشی ذکر شده عبارتند از: ارتباطات، مهارت های خود یاری، گذراندن زندگی روزمره، مهارت های اجتماعی، حفظ سلامت و امنیت، استفاده از اوقات فراغت، یادگیری آموزش مسائل کاربردی( مثل شمارش پول، شناخت فصل ها، خواندن ساعت)، کار کردن، توانایی اداره کردن خود و استفاده از وسایل نقله عمومی می باشد]3[.

2-1 عوامل موثر بر ایجاد ناتوانی ذهنی

نقص در هوش و رفتارهای سازشی به علت عوامل گوناگون می باشد که می توان آن ها را تحت دو علت عمده ارگانیکی و محیطی تقسیم بندی نمود. علت ارگانیکی شامل مشکلات ارگانیکی قبل، هنگام و بعد از تولد کودک شامل داروها، عفونت و وراثت (ژنتیک) می باشد. علل محیطی شامل مسمومیت، سوء تغذیه، نامناسب بودن مراقبت های بهداشتی و محدودیت محیطی است]4[.

3-1 طبقه بندی ناتوانی های ذهنی

ناتوانی ذهنی طیف وسیعی از ویژگی ها و سطوح را در بر می گیرد. از این رو برای طبقه بندی افراد ناتوان ذهنی، نظام های طبقه بندی متعددی توسعه یافته است. از آن جمله می توان به طبقه بندی روانشناسان، پزشکان، روانپزشکان و متخصصان آموزش و پرورش( طبقه آموزشی) اشاره نمود. در این طبقه بندی روانشناسان کودکان ناتوان ذهنی را بر اساس شدت ناتوانی بر چهار گروه خفیف[5]، متوسط[6]، شدید[7]، عمیق[8] تقسیم بندی می شوند. از نظر پزشکی افراد ناتوان ذهنی بر اساس علت شناسی به دو دسته همده ناتوانی ذهنی ارثی و محیطی تفکیک می شوند. بالاخره در طبقه بندی آموزشی به سه دسته آموزش پذیر[9]، تربیت پذیر[10]، حمایت پذیر[11] طبقه بندی می شوند]3[.

[1] Doll

[2] Grossman

[3] Piajet

[4] Inhelder

[5] Mild

[6] Moderate

[7] Severe

[8] Profound

[9] Educable

[10] Trainable

[11] Custodial

 

ادامه مطلب...
دانلود فیلم های تشخیص الگو دانشگاه شریف -عماد فاطمی زاده

تشخیص الگو (pattern recognition) شاخه ای از مبحث یادگیری ماشین (machine learning) می باشد که تمرکز آن بر روی شناخت الگو ها و نظم داده‌ها است. روش‌های تشخیص الگو، الگوهای مورد نظر را از یک مجموعه داده‌ها با استفاده از دانش قبلی در مورد الگوها یا اطلاعات آماری داده‌ها، جداسازی می‌کند. تشخیص الگوها کاربردهای زیادی در تشخیص صدا، تشخیص چهره، تشخیص امضا و غیره دارد.

متاسفانه جلسه اول این درس ضبط نشده است.

 

عماد فاطمی زاده
دکتر فاطمی‌زاده عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف است.
وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف، و کارشناسی ارشد و دکترا خود را در گرایش مهندسی پزشکی به ترتیب از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران اخذ نموده است.
ادامه مطلب...
فیلم آزمایشگاه مقاومت مصالح دانشگاه تهران
در این دوره آموزشی با تجهیزات و آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه مقاومت مصالح آشنا می‌شوید.
این دوره با همکاری آزمایشگاه مقاومت مصالح دانشکده مکانیک دانشگاه تهران تهیه شده است.

لیست جلسات و دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

این کتاب متداول ترین حساب های مورد استفاده در حسابداری را با طبقه بندی مناسب در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

 

عنوان کتاب : جدول شناسایی حساب ها

نویسنده : فیروز کُردی

ساختار فایل : PDF

تعداد صفحات : ۸

حجم فایل : ۴۱۸.۸ کیلوبایت

ادامه مطلب...
دانلود فیلم کاربرد کامپیوتر در فیزیک دانشگاه شریف

معرفی درس:

کاربرد کامپیوتر درفیزیک

این درس به روشهای شبیه سازی در فیزیک می پردازد. این درس به برنامه نویسی نمی پردازد و حداقل آشنایی با برنامه نویسی را برای دانشجویان فرض میکند. در نتیجه آشنایی به یک زبان برنامه نویسی برا ی دنبال کردن درس و انجام تکالیف این درس لازم است.

کلاس به دو بخش تقسیم میشود . بخش اول به آلگوریتم های تصادفی می پردازد و در نهایت با شبیه سازی مونت کارلو آشنا می شوید و در بخش دوم به آلگوریتم های تعینی با تمرکز به دینامیک مولکولی سیستم های بس ذره ای می پردازیم.

معرفی استاد:

محمد رضا اجتهادی

دکتر محمد رضا اجتهادی تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه تهران به اتمام رساند. وی سپس تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه صنعتی شریف و بر روی ماده چگال نرم به انجام رساند. در طی دوره دکتری در دانشگاه صنعتی شریف درس کاربرد کامپیوتر در فیزیک را چند بار تدریس کرد و برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ روشهای شبیه سازی در فیزیک را در قالب این درس تدریس نمود.

فعالیت علمی وی در گرایش ماده‌چگال نرم است. ماده‌چگال نرم یکی از شاخه‌های فیزیک است که بامسائل زیستی مرتبط است.

گروه علمی دکتر اجتهادی در زمینهٔ پیچش پروتئین، مدل‌های کشسان DNA، هیدرودینامیک مزو مقیاس و مایع بلوری فعالیت انجام می‌دهد.

ادامه مطلب...
دانلود مجموعه کامل از کتابهای آموزش اچ تی ام ال

معرفی کتاب مرجع آموزش XHTML و HTML با پوشش HTML5 :

در طول حیات نسبتا کوتاه وب، تکنولوژی های مختلفی به منظور ایجاد صفحات اینترنتی معرفی شده اند. اما در این میان نمی توان از نقش مهم و اساسی HTML به عنوان شالوده و آغازگر وب که در عین سادگی در یادگیری از اهمیت فراوانی در خلق صفحات اینترنتی برخوردار است چشم پوشی کرد. اگر از من بپرسید می گویم تسلط بر تمامی مفاهیم و جنبه های این زبان نشانه گذاری برای یک طراح وب از نان شب هم واجب تر بوده! و برای خلق صفحات اینترنتی زیبا و منطبق بر اصول از ملزومات ورود به عرصه طراحی وب است. جزوه پیش رو که در راستای برگزاری دوره های اختصاصی و حرفه ای طراحی وب به همت انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل تهیه شده است شما را با بسیاری از ویژگی های این زبان پرطرفدار و دوست داشتنی آشنا خواهد کرد. این جزوه از روی برترین و محبوب ترین مراجع آموزش HTML حال حاضر دنیا همچون: کتاب The Ultimate HTML Reference نوشته Lan Lioyd، Beginning HTML , XHTML , CSS and Javascript نوشته jon Duckett ، سایت پر آوازه ی www.w3schools.com و البته تجربیات شخصی نویسنده آن، احمد بادپی، ترجمه و تالیف شده است. همچنین لازم به ذکر است به منظور پوشش آخرین نسخه ارائه شده از این زبان یعنی HTML 5 از کتاب AbookApart HTML5 For Web Designers نوشته jeremy keith کمک گرفته شده است.

 

 

نام کتابتوضیحاتموضوعحجمصفحه
آموزش زبان htmlبرنامه آموزشی بسیار عالیHTML اچ تی ام ال434 KB----
آموزش زبان htmlکتاب آموزشی کاملHTML اچ تی ام ال500 KB69
آموزش زبان htmlبرای قالبهای وبلاگ و..HTML اچ تی ام ال135 KB15

 

نام کتابتوضیحاتموضوعحجمصفحه
آموزش HTML به زبان ساده از مقدماتی تا پیشرفتهامیر سروریHTML اچ تی ام ال1.85 MB68
آموزش کامل  طراحی صفحات وبرحیم حبیب زادهHTML اچ تی ام ال820 KB46
آموزش HTML5حسن تفرشیHTML اچ تی ام ال1.34 MB57
آموزش HTML طراحی مقدماتی صفحات وباحمد کلهریHTML اچ تی ام ال527 KB46
مرجع آموزش XHTML و HTML با پوشش HTML5احمد بادپیHTML اچ تی ام ال2.44 MB119
آموزش کامل زبان XHTML با مثالهای کاربردی وعملیبهنام حسن پورHTML اچ تی ام ال559 KB55
ادامه مطلب...