close
دانلود فیلم
رشته

دانلود جزوه تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه

کتاب تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه یکی از منابع مفید برای یادگیری این درس و به خصوص آمادگی کنکور می باشد در تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه ، در ابتدای هر فصل مفاهیم درسی به همراه مثال آموزش داده شده است و در پایان فصل تست های کنکوری آورده شده است. این کتاب در 271 صفحه نوشته شده است امیدوارم مفید و مورد استفاده باشد.

 

دانلود جزوه تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه در ادامه

ادامه مطلب...
دانلود کتاب آموزش وایرشارک Wireshark آنالیزگر پکت در شبکه به زبان فارسی

عنوان :دانلود کتاب آموزش وایرشارک Wireshark آنالیزگر پکت در شبکه به زبان فارسی

نویسنده: میلاد کهساری الهادی

تعداد صفحات : 55

حجم فایل : 7 MB

توضیحات:

وایر شارک یا Wireshark یک نرم افزار کد باز می باشد که از سیستم عامل لینوکس وارد ویندوز شده و اسم قبلی این نرم افزار Ethereal می باشد. این نرم افزار یک آنالیزگر پکت در شبکهمی باشد. همانطور که می دانید این نرم افزار Wireshark پکت هایی که در شبکه رد وبدل می شوند و با دام انداختن آنها را مورد پردازش قرار می دهد . Wireshark (کوسه ای در سیم) در حقیقت برنامه ای رایگان و منبع آزاد است که  امکان troubleshooting و analysis پرتوکول های ارتباطی را فراهم می سازد،.در واقع کار اصلی این برنامه بوجود آوردن شرایط و ابزار آلاتی می باشد که به شما امکان آنالیز کردن اطلاعات وروردی به یک دستگاه نظیر روتر و یا هر دستگاه ارتباطی دیگر را می دهد.ان برنامه دارای قابلیت های زیاد می باشد که در ادامه به ان پرداخته می شود. Wireshark (کوسه ای در سیم) در حقیقت برنامه ای رایگان و منبع آزاد است که  امکان troubleshooting و analysis پرتوکول های ارتباطی را فراهم می سازد،.در واقع کار اصلی این برنامه بوجود آوردن شرایط و ابزار آلاتی می باشد که به شما امکان آنالیز کردن اطلاعات وروردی به یک دستگاه نظیر روتر و یا هر دستگاه ارتباطی دیگر را می دهد

ادامه مطلب...
تعرفه تبلیغات در سایت و انجمن

شرایط تبلیغات در سایت :

  1. اندازه محلهای درج آگهی تقریبی است و تا 10% ممکن است کم یا زیاد شود.
  2. قراردادهای سالانه به ازای هر سال شامل 15% تخفیف خواهند شد.
  3. تسویه حساب هر قرارداد به صورت کاملا نقدی انجام می شود.
  4. آگهی های مربوط به استخدام شامل 10% تخفیف می گردد.
  5. مدت قرار دادها به صورت یک ماهه - دو ماهه و سه ماهه می باشد
  6. تخفیف ویژه ۱۵٪برای آگهی های آموزشی و ۲۵٪ اعلام نمایشگاه های انفرادی یا گروهی

در این سایت به دو صورت می توانید تبلیغ کنید :

 1.تبلیغات گرافیکی

تبلیغات گرافیکی به صورت بنرهای حاوی عکس و متن بوده و قابلیت لینک شدن به وبسایت یا وبلاگ شما با کلیک روی آنها را نیزدارند. تعرفه های تبلیغات گرافیکی با اندازه های استاندارد وبسایت ما به شرح زیر می باشد:

کلاس

محل قرار گیری

یک ماهه

دو ماهه

سه ماهه

 

۶۰*۴۶۸

بالای سایت

90000 تومان

150000 تومان

200000 تومان

 

۶۰*۴۶۸

انتهای پست ها

70000 تومان

120000 تومان

150000 تومان

 

۲۳۰*۱۸۰

سمت راست - بالا

80000 تومان

150000 تومان

180000 تومان

 

۲۳۰*۱۸۰

سمت چپ - بالا

   

 

۶۰*۴۶۸

هدر

120000 تومان

200000 تومان

250000 تومان

 


2.تبلیغات متنی

تبلیغات متنی به صورت متن بوده و قابلیت لینک شدن به سایت یا وبلاگ شما با کلیک روی آنها را نیزدارند.این نوع تبلیغات به صورت ساده در سایت گذاشته می شوند.تعرفه های تبلیغات متنی به شرح زیر می باشد:

ردیفمحل قرارگیریحوزه نمایشقیمت (تومان)
۱سمت راست وبسایت بالاهمه صفحات30000
۲   

قیمت های درج شده در جدول بالا هزینه نمایش لینک برای یک ماه  است.

محل قرار گیری تبلیغات متنی زیر تبلیغات گرافیکی و تعداد حداکثر ۱۰ لینک در هر سمت می باشد

با ۲۰۰۰ تومان می توانید ۵ لینک خود را برای یک ماه به نمایش بگذارید


نحوه سفارش آگهی

جهت سفارش آگهی میتوانید با شماره تلفن 09010633413تماس حاصل نمایید.

 

 قوانین و شرایط جذب آگهی

  • از پذیرش آگهی سایتهای  حاوی تصاویر و مطالب غیر اخلاقی و همچنین مغایر با قوانین کشور ایران معذور هستیم.

  • هر آگهی(بنر) تنها میتواند یک لینک به سایت مد نظر سفارش دهنده آگهی داشته باشد.

  • تصاویر یا محتوای آگهی می بایست مطابق با هنجارهای کشور ایران و همچنین آئین نامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ایران در زمینه انتشار آگهی باشد.

  • طراحی بنر بر عهده سفارش دهنده میباشد و در صورت نیاز تیم وبسایت ما آماده همکاری جهت طراحی بنر می باشد که هزینه آن رایگان است.

  • پذیرش آگهی مربوط به فعالیتها یا شخصیتهای سیاسی تنها پس از هماهنگی با مدیران سایت امکان پذیر خواهد بود.

  • در صورتی که دستور قضائی یا اخطاری توسط  نهادهای ناظر ( نهاد قضایی، انتظامی  یا وزارت ارشاد)  نسبت به حذف یک آگهی به مسئولین سایت ابلاغ شود آگهی فوق از سایت حذف شده و مسئولیت خسارت یا موارد حقوقی آن بر عهده آگهی دهنده خواهد بود.

  • واریز یا پرداخت وجه به معنای قبول کلیه قوانین سایت و تایید نهایی سفارش برای نمایش آگهی است.وجه واریزی پس از شروع نمایش آگهی به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی عودت داده نخواهد شد.همچنین آگهی دهنده موظف است بنر خود را دقیقا مطابق مشخصات و قوانین مشخص شده در سایت تهیه و ارسال نماید.مشکلات فنی سایت آگهی دهنده مسئولیتی برای ما نخواهد داشت و همچنین در صورتی که به هر دلیلی از جمله تخطی از قوانین سایت یا درخواست مراجع ذیصلاح نمایش آگهی متوقف شود مسئولیتی بر عهده ما نبوده و آگهی دهنده مسئول هرگونه ضرر و زیان خواهد بود.

 
یه تمرین جالب برای کار با آرایه های کاراکتری:

- برنامه ای بنویسید که ابتدا عددی به عنوان تعداد کاراکتر رشته گرفته و سپس به طور کاملا تصادفی یک رشته ی کاراکتری با طول عدد گرفته شده درست کرده و سپس از کاربر بپرسد که آن رشته چیست و کاربر با وارد کردن هر حرف، آن حرف به جای - قرار میگیرد و یک نمره ی مثبت یا منفی در نظر گرفته میشود و در آخر، رشته ی ایجاد شده و امتیاز کاربر را نمایش دهد.
ادامه مطلب...

ارسال مقدار به تابع

وقتی مقداری به تابع ارسال می شود یک کپی از محتویات آرگومان به پارامتر نسبت داده می شود یعنی در اصل پارامتر یک کپی از متغیری است که به تابع ارسال می شود و مقدار آن خارج از تابع تغییر نمی کند. این روش ارسال یک متغیر با مقدار (passing variable by value) نامیده می شود. که روش معمول است. روش دیگر ارسال یک متغیر به تابع به صورت مرجع (called by reference) است. در این حالت به جای یک کپی از مقدار متغیر آدرس آن به تابع داده می شود بنابراين نام متغیر و نام پارامتربه یک مکان حافظه ارجاع می کنند. یعنی پارامتر متغیر جدیدی نیست بلکه همان متغیر قبلی با نام جدید است. در این حالت وقتی متغیر درون تابع تغییر می کند متغیر خارج از تابع هم تغییر می کند.

برای تعيين پارامتری به صورت مرجع کافی است علامت & (عملگر آدرس) قبل از پارامتر تابع در اعلان اضافه شود.


مثال. متغير m به صورت مقداری به تابع ارسال شده است. خروجی تابع عدد 1 است.

#include <iostream.h>
void f(int n) {
   n = 4;
}
int main() {
   int m = 1;
   cout << m << "n";
   f(m);
   cout << m << "n";
}

مثال. پارامتر number مرجع است.

#include <iostream.h>
void demo(float &number);
int main () {
   float num1;
   cout << "Please enter a number. n";
   cin >> num1;
   cout << "Before the demo function your number is " << num1 << "n";
   demo(num1);
   cout << "After the demo function your number is still " << num1 << "n";
   return 0;
}
void demo(float &number) {
   number = number * 3;
   cout << "Inside the demo function the number is now " << number << "n";
}

واحد پردازش مرکزی

پردازنده يا واحد پردازش مرکزی (Central Processing Unit) يا (CPU) از واحد کنترل و واحد محاسبات و منطق ساخته شده است. وظيفه آن خواندن و نوشتن محتويات سلول حافظه، انتقال داده بين سلول های حافظه و ثبات های خاص، رمزبرداری و اجرای دستورالعمل های ذخيره شده در حافظه اصلی است.

CPU هر دستورالعمل را در يک سری مراحل اجرا می کند و برای همگام کردن سيکل اجرای دستورالعمل از يک ساعت (Clock) استفاده می کنند. ساعت در يک فرکانس ثابت پالس می زند که سرعت ساعت ناميده می شود. اين ساعت دقيقه و ثانيه را نگه نمی دارد بلکه فقط در نرخ ثابتی ضربان دارد. مدارهای الکترونيکی کامپيوتر از اين ضربان ها برای انجام صحيح عمليات خود استفاده می کنند. تعداد ضربه ها يا اصطلاحا سيکل های مورد نياز يک دستورالعمل بستگی به نسل و مدل CPU دارد.


مثال. وقتی يک کامپيوتر 1.5GHz می خريد، 1.5 GHz فرکانس اين ساعت است. يعنی در هر ثانيه 1.5 ميليارد پالس می زند (گيگاهرتز GHz يا يک ميليارد سيکل در ثانيه است).


مجموعه دستورالعمل ها

مجموعه ای از تمام دستورالعمل هائی که يک نوع پردازنده می تواند اجرا می کند مجموعه دستورالعمل (Instruction Set) ناميده می شوند که درواقع زبان ماشين آن نوع پردازنده را شکل می دهد. دستورالعمل های زبان ماشين به صورت اعداد رمز می شوند و عموما ساده هستند. زيرا زبان ماشين با اين هدف طراحی می شود که پردازنده قادر باشد مقصود دستورالعمل را سريع کشف کند تا بتواند به طور موثر آن را اجرا کند..

هر پردازنده زبان ماشين منحصر بفرد خود را دارد. و مجموعه دستورالعمل از ماشينی به ماشين ديگر متفاوت است. به همين دليل مثلا برنامه های نوشته شده برای Mac نمی توانند روی يک IBM-PC اجرا شوند. برنامه های نوشته شده در زبان های ديگر بايد توسط کامپايلر به زبان ماشين پردازنده ای که روی آن اجرا می شود تبديل شود. معمولا عملکرد کامپايلرها بر روی ماشين با دستورالعمل کمتر آسان تر است.


مجموعه ثبات ها

دستورالعمل ها ممکن است نياز به داده ای داشته باشند تا روی آن عمل کند. هر پردازنده دارای يکسری سلول های حافظه است که داده های دستورالعمل را در خود ذخيره می کنند. اين سلول ها ثبات (register) ناميده می شوند و درون خود پردازنده قرار دارند. پردازنده می تواند به داده درون ثبات سريع تر از داده درون حافظه دسترسی پيدا کند. اغلب کامپيوترها مجموعه ای از ثبات ها را برای ذخيره موقت داده دارند. البته تعداد ثبات های پردازنده اندک است، بنابراين برنامه نويس ناچار است تنها داده های جاری را در ثبات ذخيره نمايد.


انواع پردازنده ها

پردازنده ها به گروه های زير دسته بندی می شوند:

1. Complex Instruction Set Computers - CISC
     • پردازنده هائی که مجموعه دستورالعمل کاملی با پشتيبانی سخت افزاری برای انواع وسيعی ازعمليات را دارند. در عمليات علمی، مهندسی و رياضی معمولا اکثر کارها را در کوتاهترين زمان انجام می دهند.
2. Reduced Instruction Set Computers - RISC
     • پردازنده هائی که مجموعه دستورالعمل فشرده و کوچکی دارند. در کاربردهای تجاری و برنامه هائی که توسط کامپايلر ايجاد شده اند معمولا اکثر کارها را در کوتاهترين زمان انجام می دهند.
3. Hybrid
     • پردازنده هائی که ترکيبی از روش CISC و RISC هستند و سعی دارند تعادلی بين مزايای هر دو روش برقرار کنند.
4. Special purpose
     • پردازند هائی که برای وظايف خاصی بهينه شده اند. Digital signal processors و انواع co-processors نوع متعارف اين دسته هستند.
5. Hypothetical
     • پردازنده هائی که هنوز وجود ندارند يا هرگز وجود نداشته اند. پردازنده هائی که در فاز طراحی هستند يا برای کارهای نظری درنظر گرفته شده اند. معروف ترين آنها MIX است که يک پردازنده فرضی آموزش ساخته شده توسط Donald E. Knuth برای ارائه الگوريتم های کامپيوتری است.

به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید