آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
پروژه بررسی الگوریتم خوشه بندی در ساخت سیستم های توزیع شده

شماره پروژه : ۱۰۱

عنوان پروژه : بررسی الگوریتم خوشه بندی در ساخت سیستم های توزیع شده

تعداد صفحات : ۱۵۳

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی الگوریتم خوشه بندی در ساخت سیستم های توزیع شده پرداخته است. هدف از این پروژه خوشه بندی کلاس های یک برنامه شی گرا جهت ایجاد حداکثر همروندی اجرای کد توزیعی برنامه ها و رسیدن به کمترین زمان اجرا تا حد امکان می باشد. برای رسیدن به بیشترین همروندی و توزیع بهینه، باید مکان مناسب هر یک از کلاسهای برنامه در خوشه بندی گراف فراخوانی آنها مشخص گردد. بعبارت دیگر کلاسهای موجود در برنامه آنقدر باید جابجا شوند که کلاسهایی با حجم کاری زیاد عوض اینکه در یک خوشه جمع شوند، در خوشه های مختلف ,توزیع شوند تا زمان اجرای کل برنامه توزیع شده کاهش یابد.

در این پروژه روشی جدید برای توزیع اتوماتیک برنامه های ترتیبی با الگوریتم خوشه بندی کلاس های آن صورت می گیرد.تکنیک های الگوریتم خوشه بندی متنوعی تا کنون برای این منظور استفاده شده است که پس از بررسی مزایا و معایب هر یک روش جدیدی برای خوشه بندی معرفی شده است. پس از خوشه بندی معماری طوری بازسازی میشود که حداکثر همروندی در اجرای قطعات توزیع شده ایجاد شود لذا در این پروژه روشی برای بازسازی معماری سیستم های توزیعی علمی با ایجاد حداکثر همروندی در اجرای کد برنامه ها ارائه خواهد شد.

یک سیستم توزیع شده مجموعه ای از کامپیوتر های مستقل می باشند که برای انجام کارهای مختلف با یکدیگر همکاری کرده و به صورت یک سیستم واحد و قدرتمند برای کاربران دیده می شوند. یک سیستم توزیع شده حداقل بایداهداف زیر را برآورده کند: ۱-به سادگی منابع موجود در شبکه را در اختیار کاربران قرار دهد.۲ – کاربران نباید از این موضوع که منبع مورد استفاده آنها در کامپیوتر دیگری در شبکه قرار دارد مطلع شوند.(شفافیت) ۳- سیستم توزیع شده باید باز باشد. ۴- سیستم توزیع شده باید مقیاس پذیر باشد. با افزایش روزافزون نیاز به توان پردازشی سریعتر، هیچ بستر محاسباتی منفرد، نمی تواند پاسخگوی این نیاز باشد بنابراین محیطهای پردازشی آتی باید بتواننداز منابع محاسباتی نا همگن موجود در شبکه استفاده کنند. فقط سیستم های موازی و توزیع شده امکان استفاده از منابع مختلف موجود در شبکه را میسر می کنند.

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی کارت های هوشمند و انواع آنها

عنوان پروژه : بررسی کارت های هوشمند و انواع آنها

تعداد صفحات : ۱۰۲

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی کارت های هوشمند و انواع آنها پرداخته است. کارت هاى هوشمند، یکى از جدیدترین پدیده هاى تکنولوژیکى هستند که در حدود ۲۰ سال است که وارد عرصه زندگی بشری شده است و در آینده اى نزدیک تاثیرى محسوس بر زندگى انسان مدرن خواهند نهاد. اولین هدف استفاده از کارت های هوشمند مربوط به کارت تلفن بود و با توجه به پیشرفت در این زمینه و کاهش قیمت در ساخت این کارت ها استفاده از انها در زمینه های دیگر هم مرسوم شد.

انواع کارت هوشمند: کارت‌های حافظه تماسی (Contact Memory Card) -کارت‌های دارای پردازشگر (Contact CPU Card) -کارت‌های حافظه بدون تماس (Contact-less Memory Card)- کارت‌های دارای پردازشگر با رابط دوگانه (Dual Interface CPU Card) . انواع کارت‌های هوشمند از دیدگاه تکنولوژی ساخت :کارت‌های تماسی (‍Contact) -کارت‌های بدون تماس (Contact-less) -کارت‌های با رابط دوگانه (Dual Interface)

تکنولوژی کارت هوشمند (Smart Card) به عنوان یکی از دستاوردهای نوین بشری، تحولی شگرف در حوزه سیستم‌های کاربردهای روزمره انسانها ایجاد کرده‌است. دو مقوله مهم امنیت(Security) و همراه بودن(Mobility) از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تکنولوژی است. امروزه کاربردهای این تکنولوژی در سطح دنیا در اکثر زمینه‌ها قابل مشاهده بوده و حتی این روند، رو به رشد می‌باشد. بانکها، مراکز مخابراتی، سازمانهای دولتی، مراکز بهداشتی، مراکز ارائه خدمات، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و… از این دستاوردهای کاربردی این تکنولوژی بهره می‌گیرند.

کارت هوشمند نخستین بار درسال ۱۹۶۸ و توسط دانشمند آلمانی علوم موشکی “هلموت گروتروپ” و همکارش یورگن دتهلوف اختراع شد و درنهایت درسال ۱۹۸۲ به ثبت رسید. نخستین استفاده عمومی و گسترده از کارت هوشمند در سال ۱۹۸۳، برای پرداخت های الکترونیکی تلفن های اعتباری فرانسوی به وقوع پیوست.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی کارت های هوشمند و انواع آنها را مشاهده می فرمایید :

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی شبکه های کامپیوتری ، سخت افزار و نرم افزار شبکه

عنوان پروژه :  بررسی شبکه های کامپیوتری ، سخت افزار و نرم افزار شبکه و آشنایی با امنیت شبکه های کامپیوتری

تعداد صفحات : ۱۹۸

شرح مختصر پروژه : برای یک تکنسین رشته کامپیوتر ، دانستن شبکه و اینکه کامپیوتر ها چطور با یکدیگر در یک شبکه کامپیوتری (Computer Networking) ارتباط برقرار می کنند بسیار مهم می باشد. این روزها استفاده از کامپیوترها در یک Setting خاص و حرفه ای بدون وجود شبکه تصور کردنی نیست.تکنسین های شبکه باید تمامی ملزومات یک شبکه کامپیوتری را بدانند و بر نگهداری و اشکال زدایی شبکه های خود مسلط باشند.

در این بخش اساس آنچه شبکه های کامپیوتری را میسازند،معرفی می گردد و همچنین سخت افزار ، نرم افزار و امنیت شبکه مورد بحث قرار میگیرد.در این جا نگاهی می اندازیم به توپولوژی های مختلف،سیستم عامل های شبکه و اطلاعات عمومی راجع به شبکه های کامپیوتری.جهت درک بهتر مطالب دیگر بخشها ،فهم اساسی مطالب این بخش لازم می باشد.

یک شبکه کامپوتری از دو جزء اساسی تشکیل شده : Entity که اطلاعات و منابع را به اشتراک می گذارد،شبیه سرورها و ایستگاه های کاری. جزء دوم واسطه ایست که Entity ها را قادر به ایجاد ارتباط با یکدیگر می سازد ، که کابل یا واسط بی سیم می باشد.

 

سخت افزار و نرم افزار شبکه های کامپیوتری :

اینترنت یکی از شاهکارهای بشریت در زمینه ارتباطات است . با ایجاد زیر ساخت مناسب ارتباطی ، کاربران موجود در اقصی نقاط دنیا قادر به ارسال نامه های الکترونیکی ، مشاهده صفحات وب ، ارسال و دریافت فایل های اطلاعاتی در کمتر از چند ثانیه  می باشند. شبکه ارتباطی موجود با بکارگیری انواع تجهیزات مخابراتی، سخت افزاری و نرم افزاری ، زیر ساخت مناسب ارتباطی را برای عموم کاربران اینترنت فراهم آورده است . یکی از عناصر اصلی و مهم که شاید اغلب کاربران اینترنت آن را تاکنون مشاهده ننموده اند ، روتر است .روترها کامپیوترهای خاصی هستند که پیام های اطلاعاتی کاربران را با استفاده از هزاران مسیر موجود به مقاصد مورد نظر هدایت می نمایند.

امنیت شبکه های کامپیوتری :

یک مدیر شبکه باید منابع محرمانه را از دسترس عموم کاربران دور نگه دارد و تنها به کاربرانی که اجازه دسترسی به این منابع را دارند ،امکان استفاده از آنها را دهد .

سرفصل های پروژه :

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی شبکه های ادهاک و ارائه الگوریتم مسیریابی

 

عنوان پروژه : بررسی شبکه های ادهاک و ارائه الگوریتم مسیریابی مبتنی بر ناحیه بندی در آن

تعداد صفحات : ۹۰

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی شبکه های ادهاک و ارائه الگوریتم مسیریابی مبتنی بر ناحیه بندی شبکه های Ad-hoc برای دانلود آماده شده است.شبکه های  Ad–hoc به شبکه های آنی و یا موقت گفته می شود که برای یک منظور خاص به وجود می آیند. در واقع Ad hoc شبکه های بی سیم هستند که گره های آن متحرک می باشند. شبکه های بی سیم Ad hoc فاقد هسته مرکزی برای کنترل ارسال و دریافت داده می باشد و حمل بسته های اطلاعاتی به شخصه توسط خود گره های یک مسیر مشخص و اختصاصی صورت می گیرد. توپولوژی شبکه های Ad hoc متغیر است زیرا گره های شبکه می توانند تحرک داشته باشند و در هر لحظه از زمان جای خود را تغییر بدهند.

در این پروژه هدف ارائه الگوریتم مسیریابی پیشنهادی مبتنی بر خوشه یابی می باشد. شبکه‌های Ad–hoc برای اولین بار توسط وزارت دفاع آمریکا در سیستم‌های نظامی و عملیاتی خود مورد استفاده قرار گرفته است. لیکن از سال ۱۹۷۰ بطور عمومی مورد استفاده میباشد.

تفاوت عمده شبکه های Ad hoc با شبکه های معمول بی سیم ۸۰۲٫۱۱ در این است که در شبکه های Ad hoc مجموعه ای از گره های متحرک بی سیم بدون هیچ زیرساختار مرکزی، نقطه دسترسی و یا ایستگاه پایه برای ارسال اطلاعات بی سیم در بازه ای مشخص به یکدیگر وصل می شوند.ارسال بسته های اطلاعاتی در شبکه های بی سیم Ad hoc توسط گره های مسیری که قبلا توسط یکی از الگوریتمهای مسیریابی مشخص شده است، صورت می گیرد.

 

در فصل اول به تقسیم بندی و توضیح شبکه های ادهاک و مروری بر پروتکلهای مسیریابی آن خواهیم پرداخت و سپس در فصل دوم عناصر مورد استفاده جهت شبیه سازی شبکه های MANET که شامل مدل های حرکت و ابزار شبیه سازی می باشد مورد بررسی قرار می گیرد و نیز فصل آخر را به بررسی الگوریتم های خوشه یابی و ارائه یک الگوریتم پیشنهادی و همچنین ارزیابی کارائی آن نسبت به سایر روش های خوشه یابی اختصاص داده ایم و فصل چهارم ننتیجه گیری و پیشنهاد برای آینده و در پایان نیز به طرح یک مقاله شخصی که شامل خلاصه این رساله می باشد پرداخته ایم.

ادامه مطلب...
پایان نامه مدیریت رفتار سازمانی با نگرش ویژه برIT
عنوان کامل: مدیریت رفتار سازمانی با نگرش ویژه برIT
دسته: مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 168
بخشی از مقدمه:
شاید برای یک دانشجوی مهندسی که سروکاری با محیط های کاری ندشته و آشنایی با کسب و کارهای امروزی ندارد، اهمیت داشتن آگاهی حداقلی از داستن مدیریت و مهارت های گوناگون آن روشن نباشد. اما برای مهندسی که درگیر کار در سازمانهای کوچک و بزرگ امروزی است اهمیت و لزوم چنین دانشی آشکار است. بدون چنین دانشی یک مهندس برای موفقیت در حرفه خود، کمبود بزرگی خواهد داشت. یک مهندس در دوره عمر خود می تواند از نقش های پایین در سازمان شروع کرده و به رده های بالاتر ارتفا یابد. آنچه مهم است این است که، او در هر دوره ای از سازمان قرار داشته باشد، بشته به رده کاری، به اندازه ای از دانش مدیریت، از یک میزان حداقلی
تا حداکثری نیاز دارد و بدون چنین دانشی در بهره برداری کامل از توانایی های خود نا کام می ماند. در پایین ترین رده ای که یک مهندس در سازمان مشغول کار می شود یعنی در یک پست فنی یا خدماتی صرف، آگاهی داشتن از ساختار سازمان و جایگاه خود در آن و ارتباط وی با دیگر بخش ها، همکاران ومدیریت و همچنین حقوق و وظایف او فرایندهایی که در آن درگیر است به درک بهتر وی و درنتیجه عملکرد بهتر کمک می کند. در پست های بالاتر یعنی زمانی که یک مهندس با تجربه به پست های نظارتی یا مدیریتی ارتقاء پیدا می کند و بر کار مهندسان دیگر یا مجموعه بزرگتر از سایر کارکنان سازمان نظارت یا مدیریت می کند. در پست های بالاتر یعنی زمانی که یک مهندس با تجربه  به پست های نظارتی یا مدیریتی ارتفاء پیدا میکند و بر کار مهندسان دیگر یا مجموعه بزرگتر از سایر کارکنان سازمان نطارت یا مدیریت می کند، لزوم داشتن دانش مدیریت روشن تر است. بدون داشتن مهارتهای مدیریتی، مهندسی که تنها آموزش فنی دیده است قادر به انجام موفقیت آمیز چنین وظایفی نخواهد بود.
ادامه مطلب...
دانلود پایان نامه داده کاوی در بانکداری الکترونیکی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: داده کاوی در بانکداری الکترونیکی
دسته: مهندسی کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 95

چکیده:
امروزه داده ها قلب تپنده فرایند تجاری بیشتر شرکت ها تلقی می شوند،آن ها فارغ از خرد و کلان بودن نوع صنعت در تمامی صنایع نظیر ارتباطات، تولید ،بیمه، کارت اعتباری و بانکداری از طریق تعاملات در سیستم های عملیاتی شکل می گیرند. لذا نیازی به ابزاری است که بتوان داده های ذخیره شده را پردازش کرده و اطلاعات حاصل از آن را در اختیار کاربران قرار دهد. در این راستا سازمان های بسیاری در حال استفاده از داده کاوی برای کمک به مدیریت تمام فازهای ارتباط با مشتری هستند.این سازمان ها می تواند با برسی ویژگی ها و علت استفاده برخی از مشتریان از کالا ها و یا خدمات خود یا برسی علل عدم استقبال برخی از مشتریان از برخی کالاها نقاط قوت و ضعف خود را بیابند و در راستای بهبود کیفیت گام بردارند.امروزه به دلیل وجود بانکداری الکترنیکی ثبت اطلاعات تراکنشی راحت تر صورت می گیرد و همین امر موجب شده است روش های کمی جایگزین روش های کیفی شود.در این تحقیق به منظور شناسایی مشتریان بانک و تدوین استراتژی مناسب برای برخورد با آنها از داده کاوی و ابزار استفاده می شود. وهمچنین تقلبهای صورتهای مالی به شکل چشمگیری توجه عموم جامعه ،رسانه ها،سرماگذاران را به خود جلب کرده است و موسسات مالی و پولی به شدت به دنبال تسریع و سرعت عمل در شناخت فعالیت کلاهبرداران و متقلبان می باشند.لذا بکارگیری تکنیکهای شناسایی تقلب به منظور جلوگیری از اقدامات متقلبانه درسیستم های بانکداری الکتزونیک لازم است،عموما روش های شناسایی تقلب به دو دسته اصلی تشخیص ناهنجاری و تشخیص سوء استفاده تقسیم می شوند.در روش تشخیص ناهنجاری ،تاریخچه رفتار مشتری به عنوان یک ناهنجاری یا تقلب ثبت شود.روش سوء استفاده بر رفتارهای خاص مشتری تمرکز دارد و دقیقا رفتارهای شناخته شده را تقلب فرض می کند.در این تحقیق علاوه بر مقایسه روش های فوق و تشریح چگونگی عملکرد سازوکارهای مبتنی بر آن ،انواع تکنیکهای تشخیص تقلب در بانکداری الکترونیک ارائه و روشهای داده کاوی مورد استفاده در کشف تقلب مزایا و معایب هریک به تفصیل شرح داده خواهد شد.
ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت

عنوان پروژه : بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت

تعداد صفحات :  ۷۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به اهمیت کاربرد سنسورها و انواع سنسورهای موجود در صنعت پرداخته شده است.حسگر یا سنسور المان حس کننده ای است که کمیتهای فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما، و … را به کمیتهای الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا غیرپیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند. در واقع آن یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاههای مختلف از جمله PLC باعث شده است که سنسور بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک و رباتیک باشد. سنسورها اطلاعات مختلف از وضعیت اجزای متحرک سیستم را به واحد کنترل ارسال نموده و باعث تغییر وضعیت عملکرد دستگاهها می شوند.

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول، زاویه چرخش، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت ‌تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند.با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و براساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد، احساس می شود.

سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند . در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است .

ادامه مطلب...
پروژه معماری سرویس گرا و ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس

عنوان پروژه : بررسی معماری سرویس گرا و ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس

تعداد صفحات : ۲۱۴

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است به بررسی معماری سرویس گرا و ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس پرداخته است.معماری سرویس گرا به سرعت به عنوان نخستین ائتلاف و راه حل معماری محیطهای محاسباتی ناهمگون و پیچیده معاصر پدیدار گشته است.

همانطور که می دانید معماری سرویس‌گرا مجموعه‌ای انعطاف‌پذیر از اصول طراحی است که در مراحل توسعهٔ سامانه‌ها و یکپارچگی در رایانش استفاده می‌شود. سامانه‌ای که بر معماری سرویس‌گرا استوار است ، کارکرد را به عنوان مجموعه‌ای از سرویس‌های سازگار بسته‌بندی می‌کند که می‌توانند در چندین سامانهٔ مجزا از دامنه‌های تجاری گوناگون استفاده شوند.

SOA مجموعه ای از اصول , نظریه ها و تکنیکهایی را فراهم می کند که فرایندهای کسب و کار ، اطلاعات و دارایی های تشکیلات بتوانند به شیوه مؤ ثری سازماندهی شوند و این فرایندها می توانند برای پشتیبانی از طرحهای استراتژیک و سطوح بهره وری که در محیطهای رقابتی کسب و کار مورد نیاز هستند،گسترش داده شوند.

در این تحقیق از تکنیکها و مباحث مطرح در Service-oriented Architecture (به اختصار SOA) استفاده شده و برای طراحی سرویس گرا روشی پیشنهاد می شود .تمرکز این پروژه بر روی فرایند طراحی می باشد که اصول و تکنیکهای کافی برای مشخص کردن , ساخت و پالایش فرایندهای کسب و کاری که به سرعت دچار تغییر می شوند فراهم می کند . روش پیشنهای برای ایجاد کنترل متمرکز از تجرید لایه های سرویس و طبقه بندی انواع سرویس استفاده نموده و در کنار استفاده از سیستمهای موروثی در حمایت از استراتژیهای کوتاه مدت سازمانها ، بر اساس اصول طراحی و اصول سرویس گرائی در راستای استراتژیهای بلند مدت عمل می کند تا در تامین اهداف تجاری و حمایت از فرایندهایی که به سرعت دچار تغییر می شوند مفید واقع شود.

 

همچنین زمینه تعامل عاملهای مختلف فرایند که در سطح چندین سازمان گسترده شده اند فراهم می شود و با تحلیل تغییرپذیری, انعطاف پذیری سیستم در حمایت از نقاط متغیر فرایندها و تغییر در سیاستهای کسب و کار افزایش می یابد . بدین منظور در ادامه بحث ابتدا سبکهای مختلف توسعه نرم افزار به همراه سبک مبتنی بر سرویس و اصول سرویس گرائی به تفصیل بررسی می گردد , سپس چرخه حیات معماری سرویس گرا و فاز تجزیه و تحلیل که مقدمه ای برای طراحی می باشد مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه با بیان اصول و الگوهای طراحی موجود , راهکار پیشنهادی با نمونه پیاده سازی شده به صورت مشروح بیان می گردد.

SOA مجموعه قوانین ، سیاستها و چارچوب هایی است که نرم افزارها را قادر می سازد تا عملکرد خود را از طریق مجموعه سرویسهای مجزا و مستقل و در عین حال مرتبط با هم در اختیار سایر درخواست کنندگان قرار دهند تا بتوانند بدون اطلاع از نحوه پیاده سازی سرویس و تنها از طریق رابطهای استاندارد و تعریف شده، این سرویسها را یافته و فراخوانی نمایند و یا در تعریف دیگر می توان گفت معماری سرویس گرا روشی برای ساخت سیستمهای توزیع شده ای است که در آنها عملکرد سیستم بصورت سرویس در اختیار کاربران و یا سایر سرویسها قرار می گیرد.

در طول چهار دهه اخیر، میزان پیچیدگی نرم افزارها بصورت صعودی افزایش یافته و تقاضا برای نرم افزارهای قدرتمندتر بیشتر شده است. در این میان، به نظر می رسد که روشهای قدیمی جوابگوی نیازهای در حال رشد کنونی نیستند و نیاز به ایجاد و بکارگیری روشهائی است که بوسیله آنها بتوان بر این پیچیدگیها بصورت کاراتر و در زمانی کوتاهتر غلبه کرد. از سوی دیگر امکان کنار گذاشتن یکباره سیستمهای نرم افزاری موجود که تا به حال مشغول سرویس دهی به مشتریان بوده اند، وجود ندارد و می بایست سیستمهای جدید را بصورت یکپارچه و در کنار همین سیستمهای فعلی بوجود آورد. معماری سرویس گرا، با تکیه بر اصول سرویس گرائی و محاسبات و سرویس های توزیع شده و بر پایه پروتکلهای شبکه و لایه های منطقی سرویس و همچنین زبانهایی که تولید نرم افزارهای توزیع شده را فراهم می کنند، به عنوان راه حلی مناسب جهت از میان برداشتن مشکلات و مسائل مذکور مطرح گردیده است.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی معماری سرویس گرا و ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس را مشاهده می فرمایید :

ادامه مطلب...
پایان نامه بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه درایجاد و رشد خلاقیت
دسته:فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۰۱

چکیده ای از مقدمه آغازین ” بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه درایجاد و رشد خلاقیت  ” بدین شرح است:

مهمترین علت عدم استفاده از رایانه و اینترنت در نظام آموزشی چیست ؟
فرضیه های تحقیق :
 ١. عدم آگاهی معلمین و دانش آموزان از کارآیی آموزشی رایانه و نحوه استفاده از آن
 ٢.  عدم توجه کافی نظام آموزش و پرورش به این امر
 ٣. ترس از جایگزینی رایانه به جای معلمین و کمرنگ شدن نقش آنها
  ۴. عدم توانایی پرداخت هزینه های مربوط به آن
روش تحقیق :
  بخشی از تحقیق به روش کتابخانه ای و بخش دیگر آن به روش پیمایشی انجام شده است .
هدف تحقیق :
بررسی محدودیت های کاربرد صحیح رایانه و ارائه راهکارهای مناسب
ضرورت و اهمیت تحقیق :
ضرورت توسعه فن آوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در آموزش و پرورش
رایانه ماشینی است که سرآمد فناوری عصر حاضر به شمار می آید . با توجه به پیچیدگی جهان امروز لازم است ما نیز فناوری خود را با پیشرفت های موجود هماهنگ کرده و آن را با نیازهای جامعه متناسب سازیم .
نوکردن نخست باید از جایی آغاز شود که به آموزش دانش ها و مهارت ها ی جدید و یادگیری عمیق تر و سریعتر می انجامد . پیشرفت سریع دانش بشری در قرن حاضر ، متنوع شدن نیازها ، تحولات سریع فن آوری به ویژه در زمینه ارتباطات ، تغییرات عمده ای را بر جهان گذاشته و خواهد گذاشت .
استفاده از رایانه در انجام امور مختلف یک سازمان ، ایجاد دولت الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی ، ایجاد دانشگاه ها و مدارس مجازی همگی محصول گسترش اینترنت و به طورکلی فناوری اطلاعات    است. امروزه اصطلاح فناوری اطلاعات به طور وسیعی در سطح جهان منتشر شده است که آن را علم و مهارت درباره همه جنبه های به کارگیری رایانه ، ذخیره سازی داده ها و ارتباطات تعریف کرده اند .  فناوری اطلاعات را می توان بخش فنی نظام اطلاعاتی دانست که شامل سخت افزار ، نرم افزار ،  پایگاه های اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی است .
شاید اینترنت بزرگترین عامل تغییر فناوری ، تغییر شکل بازرگانی ، رسانه ها ، سرگرمی ها و جامعه از راه های حیرت انگیز در طول تاریخ باشد اما تمامی این قدرت در حال حاضر بستگی به دگرگونی درآموزش و پرورش دارد . اینترنت امکان تحقق این هدف را که بتوانیم شرایط مناسب یادگیری را برای همه افراد کشور اعم از کودک ، نوجوان و  بزرگسال ،  زن و مرد فراهم سازیم به ما می دهد .
واقعیت این است که میلیون ها نفر در جهان هنوز نمی توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و  نمی دانند که چگونه شبکه جهانی دانش را در اختیار گیرند . آنان نمی دانند که چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند ، چگونه از آن استفاده کنند ، چگونه آن را مبادله کنند و چگونه این اطلاعات را برای خود محفوظ نگهدارند . این افراد هم اکنون هم در معرض خطر هستند و برای رفع این مشکل آموزشی باید تدابیری اتخاذ شده و      اقدام هایی انجام شود .
به کارگیری فناوری اطلاعات و اینترنت و استفاده از امکانات رسانه های صوتی ، تصویری و گرافیکی آن  شرایط مناسبی را برای یادگیری و درک و فهم بیشتر تدریس معلمان فراهم می سازد . در واقع اینترنت راه های متنوعی را پیش روی فراگیران و معلمان می گذارد تا با تنوع بیشتری یاد گیرند و یاد دهند . استفاده از اینترنت باعث مشارکت و فعالیت افراد می شود نه انفعال آنها و امکان تعامل و ارتباط فراگیران را میسر می سازد .
ارتقاء کیفیت آموزش از طریق شبکه و اینترنت یکی از انتظاراتی است که از فناوری اطلاعات می رود . یک سؤال مهم این است که آیا یادگیری از طریق رایانه و اینترنت به اندازه سایر شیوه های یادگیری اثر بخش است؟
نتایج تحقیقات اخیر در مورد اثر بخشی یادگیری از راه دور حاکی از آن است که این شیوه می تواند در یادگیری اثربخش باشد به شرط این که بر کیفیت آن نظارت شود.
یکی دیگر از کارکردهای اینترنت شناخت فرهنگ ملل ، شناخت تفاوت ها و تشابهات فرهنگی و دلایل این تفاوت ها و تشابهات است .
افزایش انگیزه یادگیرندگان ، فعال کردن یادگیرندگان از طریق درگیر کردن آنها با محتوای برنامه درسی و
ادامه مطلب...

شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی هستند برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده. ایدهٔ اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها، و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش قرار دارد. عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی فوق العاده بهم‌ پیوسته با نام نورون تشکیل شده که برای حل یک مسأله با هم هماهنگ عمل می‌کند.
با استفاده از دانش برنامه‌نویسی رایانه می‌توان ساختار داده‌ای طراحی کرد که همانند یک نرون عمل نماید. سپس با ایجاد شبکه‌ای از این نورون‌های مصنوعی به هم پیوسته، ایجاد یک الگوریتم آموزشی برای شبکه و اعمال این الگوریتم به شبکه آن را آموزش داد.

 

 زبان: پارسی

نوع فایل: PDF

تعداد صفحات: ۱۹

حجم کتاب: ۷۵۹ کیلوبایت

ادامه مطلب...