آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
پروژه بررسی کارخانه آسفالت
عنوان کامل: پروژه بررسی کارخانه آسفالت
دسته: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 42
بخشی از مقدمه:
راه وسيله‌اي جهت جابجايي و حمل و نقل مسافرين و كالا و پايه گسترش اقتصادي در هر كشور مي‌باشد. از ديدگاه باربري و حمل مسافر، به راه‌هاي زميني، هوايي و دريايي تقسيم مي‌شود.
راه زميني
راه زميني كه با ويژگي خاص ساخته مي‌شود، شامل راه (جاده) و راه‌آهن مي‌باشد، كه ذيلاً به توصيف آن پرداخته خواهد شد:
راه‌سازي زميني، از پيدايش تمدن بشر آغاز شده است و پس از ساخته شدن چرخ كه بزرگترين كاميابي بشر در دوران باستاني بوده، اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است.
قبل از پيدايش چرخ، جهت عبور چارپايان به ويژه در مناطق صعب‌العبور، مناطقي كه زمين‌هاي سست و آب و هواي مرطوب داشته، مناطقي چون كوير كه زمين‌هاي نمكزار، آبگير و لجني داشته است، ضمن انتخاب مسير مناسب و امن نسبت به ساخت راه و كاروان‌سرا، اقدام مي‌نمودند و با توجه به آثار باقيمانده از روميان در بابل و غيره، براي ساختن راه‌ و خيابان و محافظت از طغيان رودخانه‌هاي دجله و فرات، از آجر، ملات و قيرهاي معدني استفاده مي‌نمودند و در مسيرهاي گود و جاهايي كه نياز به خاكريزي داشته با ريختن مخلوط‌هاي شن و ماسه و قلوه‌سنگ در لايه‌هاي حدود 30 سانتيمتري و متراكم نمودن آن به روش آن زمان نسبت به ساخت راه اقدام مي‌نمودند و جهت پايدار نمودن راه از خرده‌سنگ و ذخال چوب استفاده مي‌كردند.
اكثر راه‌هاي شبكه‌اي كاروان‌رو در زمان حكومت صفوي ساخته و يا بازسازي شده‌اند. در بين راه، محل امن جهت استراحت كاروانيان، كاروانسراهاي شاه عباسي ساخته شده كه آثار آنها مشهود است. ساختمان كاروانسراها طوري ساخته شده كه كاروانيان بتوانند بيشترين استراحت را داشته و بارهاي خود را در سكوهاي آن به راحتي تخليه و مجدداً بار چارپايان نمايند.
در حال حاضر، شبكه‌هاي اصلي و راه‌آهن، اكثراً با اصول فني و با شكل منظم ساخته شده است. نخستين كلنگ راه‌آهن سراسري در ايران روز بيست و سوم مهرماه 1306 به زمين زده شد و پس از 11 سال، روز سوم شهريور 1317 راه‌آهن 1389 كيلومتري تهران ـ قم به اهواز و بندر شاپور افتتاح شد.
ادامه مطلب...
پروژه بررسی اصول و مبانی گودبرداری
عنوان کامل: پروژه بررسی  اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان 
دسته: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 119
بخشی از مقدمه:
مبحث ساختمان سازی دارای مبانی تئوری متعدد و همچنین مسایل عملی گوناگون و عمیقی می باشد و این اصول، باعث می شود که ساختمان (سرمایه ملی کشور) در وضع مطلوبی قرار گیرد. اجرای ساختمان به صورت اصولی و دقیق با استفاده از مصالح مرغوب و شرایط استاندارد، سبب تأمین امنیت و آسایش برای استفاده جامعه و همچنین تشکیلات گوناگون اجتماع و در نهایت کشور می شود. به طور حتم توجه به ساختمان سازی اصولی (از پی تا سقف، از سفت کاری تا نازک کاری دقیق) سبب پدید آمدن ساختمان در شکل واقعی می شود، که در نتیجه ساختمان دچار مشکل و تعمیرات فراوان نخواهد شد. اجرای اصولی و فنی ساختمان که بسیار حساس و با اهمیت است، میسر نمی شود مگر اینکه با دانش عمیق و همه جانبه مبانی تئوری علم رشته عمران و همچنین اصول معماری همراه باشد. در صورتی که به روند ساختمان سازی کشورهای صنعتی پیشرفته و غنی دنیا دقت کنیم، به این نتیجه می رسیم که ساختمان باید طرحی جامع از همه اصول مبانی طراحی معماری داشته باشد؛ این طرح در همه ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری، خدماتی و یا موارد دیگر، مورد پسند و توجه استفاده کنندگان قرار می گیرد. طراحی ساختمان باید طوری باشد که در هر زمان مورد استفاده باشد و تمام مسایل جنبی شامل اصول و رابطه فضای ساختمانی برای به وجود آوردن حالتی آرامش بخش، و مسایل طراحی معماری، مسایل باربری سازه ای – اجرای فنی، به خصوص مسایل تأسیساتی و برقی مطلوب و حساب شده، مسایل نازک کاری دقیق و موارد دیگر در آن به کار گرفته شود تا ساختمان طوری بنا گردد که برای نسل ها باقی بماند. 
معمولاً در کنار مدارک فنی لازم الاجرا مانند مقررات ملی ساختمان که کاملاً اجمالی و فاقد جنبه های ارشادی و آموزشی است، مدارک فنی دیگری نیز تهیه و تدوین می شود که برخلاف مقررات جنبه راهنمایی، توضیحی یا آموزشی دارد که در این راستا تا کنون راهنماهای متعددی از طرف این دفتر تهیه و در اختیار جامعه مهندسی کشور قرار گرفته است. 
در سالهای اخیر با توجه به توسعه و گسترش شهرها و افزایش سرعت ساخت و سازهای شهری به دلیل انجام گودبرداری های غیر اصولی در موارد متعددی شاهد فرو ریختن دیواره های گود و یا ساختمانهای جانبی می باشیم که باعث جان باختن انسانهای بی گناهی گردیده است. این گونه حوادث اگر در گذشته فقط مختص تهران و چند شهر بزرگ بود اینک به شهرهای متوسط و کوچک نیز سرایت کرده است. لذا این دفتر بر آن شد تا با گردآوری منابع داخلی و خارجی و با توجه به تجربه های علمی و عملی موجود، مجموعه حاضر را تحت عنوان اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان، تقدیم جامعه مهندسی کشور نماید.
ادامه مطلب...
پروژه شناسائی آب تلف شده در شبکه های آبرسانی شهری
عنوان کامل: پروژه بررسی و شناسائی آب تلف شده  در شبکه های آبرسانی شهری
دسته: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 104
بخشی از مقدمه:
نگاهي به آمار و ارقام ارائه شده و تجربيات حاصل از مطالعات كاهش آب به حساب نيامده در ايران و جهان مؤيد اين است كه اكثر حوادث و اتفاقات پديد آمده در سيستم هاي توزيع آب شهري ناشي از انشعابات مشتركين بوده كه در اغلب موارد عدم رعايت مقررات و موازين فني در اجرا و بهره برداري از آن ، موجب بروز چنين مواردي گرديده است . اين امر بر تحميل بار مالي موجب تلفات آب خواهد گرديد.
در حال حاضر با توجه به نيازها و تقاضاي قابل ملاحظه خدمات شهري بويژه در بخش آب لزوم عملكرد صحيح در اين بخش ضروري است . در اين ارتباط ، از جمله خدمات شهري كه شركتهاي آب و فاضلاب در بخش آب متوالي ارائه آن مي باشد ، واگذاري انشعابات به متقاضيان است . لذا با توجه به حجم قابل ملاحظه فعاليتها در اين بخش لزوم استانداردها و دستور العمل هاي فني و اجرايي بوضوح مشخص است. 
با توجه به اين امر ، دستور العمل حاضر به عنوان راهنمايي در نصب انشعابات آب تدوين گرديده است. در اين دستور العمل ابتدا تعاريف اوليه آورده شده و پس ازآن اصول و مقررات لازم الرعايه در نصب انشعابات آب مورد بحث قرار گرفته و در نهايت مراحل نصب انشعابات آب به تفصيل تشريح گرديده است.
ادامه مطلب...
پروژه بررسی روشهای جمع آوری فاضلاب روهای شهری
عنوان کامل: پروژه بررسی روشهای جمع آوری فاضلاب روهای شهری
دسته: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 111
بخشی از مقدمه:
شهرگرائي كه حاصل توسعه اقتصادي و صنعتي مي باشد، مشكلات متعددي را در پي داشته است. افزايش جمعيت و تراكم آن در واحد سطح شهرها، پيدايش موسسات خدماتي مانند بيمارستانها، دانشگاهها، آموزشگاهها، ادارات و ... توسعه واحدهاي صنعتي و توليدي بزرگ از جمله كارخانجات، صنايع نساجي و داروئي و غذايي و ...توليد حجم زيادي از فاضلابهاي خانگي، شهري و صنعتي را به همراه داشته و سبب آلودگي در محيط زيست مي گردد. 
افزايش جمعيت در شهرهاي توسعه يافته منتج به عدم تكافوي آب آشاميدني و بي مصرف شدن آبهاي سطحي زيرزميني جهت شرب، در نتيجه آلودگي و گسترش شبكه آبرساني متناسب با افزايش جمعيت و موسسات از يك طرف و جمع آوري فاضلاب شهري و صنعتي دفع مناسب آنها از سوي ديگر،‌دو عامل عمده از عوامل موثر در حفظ سلامتي مردم و اجتماع است. تخليه فاضلاب حاصل از فعاليتهاي مختلف سبب تنزل كيفيت جريان آبهاي سطحي و زيرزميني گرديده و افزايش آلودگي اين آبها سلامت ساكنين شهرها را روزبروز در معرض مخاطرات جدي قرارداده است. كاربرد مواد شيميائي و انواع مختلف دترژنت ها در زندگي روزمره و تخليه آنها همراه با فاضلابهاي انساني به جريانهاي آبهاي سطحي و زيرزميني و افزايش آلودگي آنها به فاضلاب از نظر شيوع بيماريهاي عفوني و انگلي بطور مستقيم از طريق مصرف آبهاي آلوده و بطور غيرمستقيم از طريق رشد و تكثير عوامل بيماريزا و انتقال بيماريها توسط حشرات و بندپايان و آلوده شدن سبزيجات و صيفي جات آبياري شده توسط فاضلابها امري واضح و روشن است. با نگاهي گذرا به آثار بيماريهاي مختلف از جمله بيماريهاي انگلي و روده اي به اهميت آبهاي آلوده در انتقال اين بيماريها پي برده از طريق كنترل آلودگي آبهاي مصرفي مي توان تا اندازه اي اين بيماريها را مهار نمود. 
در اين راستا بيمارستانها نيز بعنوان منبع قابل توجه آلودگي بشمار مي آيند و فاضلاب حاصل از فعاليتهاي مختلف در اين مكانها سبب آلودگي شديد آبهاي زيرزميني مي گردد با توجه به اين مسئله كه بيمارستانها عامل توليد فاضلابهاي خطرناك مي باشند و اغلب بيمارستانهاي موجود فاقد سيستم تصفيه فاضلاب مناسب بوده و فاضلاب توليدي را بدون درنظرگرفتن قوانين زيست محيطي به كانالها يا جويهاي آب تخليه مي نمايند، طراحي سيستم هاي فاضلاب جهت بيمارستانها امري ضروري محسوب مي گردد.
ادامه مطلب...
دانلود پروژه تحلیل سیستم هیدرولیک و حرکت لودر Loader Hydraulics

عنوان پروژه :  دانلود پروژه تحلیل سیستم هیدرولیک و حرکت لودر Loader Hydraulics

تعداد صفحات : ۶۹

شرح مختصر پروژه : این پروژه به تحلیل سیستم هیدرولیک و حرکت لودر (Loader Hydraulics) پرداخته است. لودر وسیله ای برای بارگیری مواد معدنی و … می باشد.در مواردی از قبیل کارخانه جات سیمان ، معادن سنگ و شن و معادن و پالایشگاهها و مواد گوگرد کارایی دارد.همچنین لودر یکی از کاربردی ترین ماشین‌آلات ساختمانی و عمرانی است. این ماشین که در انداره های مختلف ساخته می‌شود به دلیل عملکرد و انعطاف پذیری زیادی که دارد و نیز با کمک تغییر جام می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد.

لودر موارد استفاده بسیاری دارد که برخی از آنها عبارتند از ایجاد خاکریزها، حفاری زیرزمین بناها، پرکردن خندقها، خاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده در کانالها، بارکردن کامیونها، حمل بتن به محل قالبها و بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی. به ماشین لودر می‌توان انواع ملحقات نظیر برف روب، کانال کن، لوله بر، لوله گذار، جرثقیل لیفت تراک را نصب کرد و کاربردهای دیگری ازآن گرفت .دراین ماشین سیستم هیدرولیک اهمیت بسیاری دارد که اکثر حرکت های آن در جهات مختلف توسط سیستم های هیدرولیکی کنترل میشود. که در زیر به آنها اشاره شده است.

لودر در طول زمان تغییرات زیادی داشته است وهر تکنولژی آن در حال پیشرفت بوده است که این تغییرات باعث آن شده است که کارایی های آن زیاد شود وراحتی کار را برای اوپراتور دستگاه به وجود آورده است. که سعی شده تا حد امکان به بررسی سیستم های کنترلی جدید به کار گرفته شده در لودر پرداخته شود.در این تحقیق مراحل فوق مورد بررسی قرار گرفته میشود و چند لودر در مدلهای مختلف از قبیل دستگاهایی با این مدلها مورد مطالعه قرار گرفته شده است. (dg956,dg936,zl50g,hepco460,Cat966,).در این پایان نامه ابتدا نسبت به دستگاه لودر یک دید کلی میدهد ، سپس به تشریح سیستم های هیدرولیکی به طور کامل پرداخته خواهد شد.

ادامه مطلب...
دانلود پروژه آشنایی با سیستم های تونل سازی ، مراحل تونل سازی

عنوان پروژه : آشنایی با سیستم های تونل سازی ، مراحل تونل سازی و روش های آن

تعداد صفحات : ۱۰۹

شرح مختصر پروژه : در این پروژه ابتدا با اهمیت تونل سازی آشنا خواهید شد و سپس در ادامه روش های تونل سازی و سیستم های مورد استفاده در تونل سازی مورد بحث قرار گرفته است. در تعریف ساده تونل به عنوان یک راهرو طویل زیر زمینی تعریف شده است و در تعریفی جامع تر راهرو زیر زمینی افقی که از هر دو طرف به هوای آزاد مرتبط است.به طور کلی مقصود از تونل، کلیه راهروهای زیرزمینی است که برای استخراج مواد معدنی ، رفت و آمد اتوموبیلها ، حرکت قطارها، انتقال لوله و کابل و نیز انتقال آب، احداث می‌شود.

از مهمترین مراحل تونل سازی میتوان به  تهیه طرح تونل ، نقشه برداری مسیر و تحقیقات مهندسی ، حفر تونل ، نگهداری موقت تونل ، انجام خدمات فنی از قبیل تهویه، آبکشی، روشنایی و … و همچنین نگهداری دائم تونل اشاره نمود. در طبقه بندی تونل ها میتوان موارد زیادی نام برد که مهمترین انواع تونل ها شامل : تونلهای حمل و نقل ، تونلهای صنعتی  ، تونلهای معدنی  میشود.

 

تاریخچه تونل سازی

قدیمی‌ترین تونل شناخته شده در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در بین النهرین حفر شده، این تونل به طول km 1 و ابعاد ۵/۴* ۶/۳ متر از زیر رود فرات می‌گذشت و قصر پادشاهی بابل را به معبد اختصاصی متصل می‌‌ساخت. در سال ۵۲۵ قبل از میلاد، پیکرات، برای تهیه آب تونلی احداث کرد که هردوت مورخ یونانی ۶۰ سال پس از اتمام آنرا در ردیف یکی از سه ساختمان بزرگ یونان به شمار آورد. در ایران از چند هزار سال پیش، به منظور استفاده از آبهای زیر زمینی تونلهایی موسوم به قنات حفر شده است که طول بعضی از آنها به ۷۰ کیلومتر می‌رسد. تعداد قناتهای ایران بالغ بر ۵۰۰۰۰ رشته برآورد شده است.

 

قيمت فايل ورد پروژه : 5000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

دانلود پروژه بررسی عملکرد ماشین های حفاری در عملیات حفاری

شماره پروژه : ۱۳۹

عنوان پروژه :  بررسی و تحلیل عملکرد ماشین های حفاری در عملیات حفاری

تعداد صفحات : ۶۴

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به بررسی عملکرد ماشین های حفاری در عملیات حفاری پرداخته شده است. همانطور که میدانید ، با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است. در حفاری مکانیزه از ابزار و ماشین آلات برای حفر فضاهای زیر زمینی استفاده می شود و هدف اصلی آن رسیدن به سرعت بالا در احداث و حفر این فضاها می باشد. عملیات حفاری یکی از پرهزینه ترین عملیات اجرای در حفریات زیرزمینی می باشد. از طرفی در انتخاب دستگاه حفاری محدودیت زیادی وجود دارد و یا به بیان دیگر در انتخاب دستگاه حفاری انعطاف پذیری وجود ندارد یعنی در یک پروژه استفاده از چندین ماشین حفاری, به دلیل بحث اقتصادی و هزینه بالایی ماشین آلات حفاری کمتر استفاد می شود.

کندن زمین جهت رسیدن به‌هدف مورد نظر را حفاری گویند. حفاری می‌تواند جهت رسیدن به نفت ، آب، گاز و… انجام گیرد. عملیات‌های حفاری با سرعت بسیار زیادی انجام می‌گیرند، زیرا استفاده از دکل حفاری به‌مدت طولانی از نظر اقتصادی بسیار پرهزینه می‌باشد. عملیات حفاری بسیار خطرناک می‌باشد و همواره از باتجربه‌ترین افراد جهت انجام این کار استفاده می‌شود.تعیین محل حفاری در صنعت نفت کاریست که مهندسین زمین‌شناس انجام می‌دهند و پس از آن با هماهنگی با مهندسین مخزن و تعیین محل دقیق وجود نفت عملیات حفاری آغاز می‌گردد.

بنابراین باید قبل از انجام عملیات، نوع دستگاه و ماشین آلات حفاری مشخص شده باشد. در انتخاب نوع ماشین حفاری بررسی و کارایی آن، یکی از عوامل بسیار مهم می باشد. در نتیجه بررسی عملکرد و کارایی هریک از ماشین الات حفاری یکی از عوامل بسیار حیاتی در حفریات زیر زمینی می باشد. در این جا بحث در مورد عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه نمی باشد بلکه عملکرد دستگاه حفاری رودهدر و TBM به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شده است.

ادامه مطلب...
پروژه بررسي پارامترهاي هندسي مهاربند زانويي

هدف از انجام این پروژه بررسی پارامترهاي هندسي مهاربند زانويي و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی
دسته: مهندسی عمران و سازه
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ١٣٠

______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
سختی و شکل‌پذیری دو موضوع اساسی در طراحی ساختمانها در برابر زلزله‌اند. ایجاد سختی و مقاومت به منظور کنترل تغییرمکان جانبی و ایجاد شکل پذیری برای افزایش قابلیت جذب انرژی و تحمل تغییرشکلهای خمیری اهمیت دارند. در طراحی ساختمانهای فولادی مقاوم در برابر زلزله، استفاده از سیستمهای قابهای مقاوم خمشی MRF ، قابهای با مهاربند همگرا  CBF و قابهای با مهاربند واگرا  EBF رایج است.
جهت مشاهده فهرست مطالب به ادامه مطلب مراجعه نمایید
ادامه مطلب...
آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک و شدت جریان سیال

عنوان پروژه : آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک و شدت جریان سیال

تعداد صفحات : ۹۵

شرح مختصر پروژه : در پروژه حاضر که به صورت آزمایشات تهیه شده است ، شما عزیزان با میز هیدرولیکی و آزمایشات مربوط به جریان عبوری سیال ، جریان عبوری از ونتور متر و اوریفیس ، وسایل مربوط به اندازه گیری شدت جریان ، جریان عبوری از سرریزها ، افت انرژی ، مرکز فشار و جریان های گردابی آشنا میشوید.این پروژه برای دانشجویان مکانیک و عمران بسیار ضروری و مطالعه آن مفیید است.

ونتوری متر وسیله ای برای اندازه گیری شدت جریان در لوله ها می باشد.هدف از طرح میز هیدرولیکی ، فراهم نمودن وسیله ای برای انجام یک سری آزمایشات ساده در مکانیک سیالات و هیدرولیک می باشد.

اندازه گیری دبی و شدت جریان توسط میز هیدرولیکی

زمانی که انتهای بیرونی اهرم میز هیدرولیکی توسط تیغه نگهدارنده بالا نگه داشته شده است شیرخروجی تانک وزنی باز می باشد و آبی در آن انباشته نمی شود با رها ساختن اهرم بوسیله کنار زدن تیغه نگهدارنده وزن آویز باعث می شود تا انتهای بیرونی اهرم به طرف پایین حرکت کند و در این لحظه شیر خروجی تانک وزنی بسته می شود و آب در تانک وزنی جمع آوری می شود.شما در این پروژه به طور کامل با میز هیدرولیکی و نحوه کار و همچنین کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

در ادامه سرفصل های آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک را مشاهده میفرمایید :

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی انواع سنگفرش ها و تعیین ضخامت سنگفرش

عنوان پروژه :  بررسی انواع سنگفرش ها و تعیین ضخامت سنگفرش

تعداد صفحات : ۵۰

شرح مختصر پروژه :در این پروژه ابتدا سنگفرش ها و انواع سنگفرش ها مورد تحلیل قرار گرفته و در ادامه توسط نمودارها و جداول ارائه شده ، روش های تعیین ضخامت سنگفرش های پیاده روی مورد بررسی قرار گرفته است.همچنین با ارائه مثال های متعدد در این پروژه شما میتوانید با پارامترهای موجود ضخامت سنگفرش ها را به راحتی محاسبه نمایید.

تاثیر دما در انتخاب ضخامت سنگفرش

دماهای سنگفرش در زمان اندازه گیری های خمیدگی اندازه گیری می شوند طوری که خمیدگی ها بتوانند برای یک دمای استاندارد  ۷۰ درجه فارنهایت تنظیم شوند.(۲۱ درجه سانتی گراد) یک روش نمونه برداری تصادفی برای انتخاب حمل های اندازه گیری های خمیدگی توصیه می شود.

دماها دارای بیشترین تأثیر بر روی سنگفرش های عمق کامل است و تأثیر کاهش می باید، وقتی که ضخامت بستر گرانولار زیاد می شود. دوره بحرانی عبارت انداز فاصله ای است که در آن سنگفرش با بارهای سنگین آسیب می بیند. در نواحی یخ زده، این دوره پس از آب شدن یخ در بهار پیش می آید.

قيمت فايل ورد پروژه : ۴۰۰۰ تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

روش عددی درتجزیه و تحلیل رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل وبست دار

عنوان پروژه : روش کامپیوتری (عددی) درتجزیه و تحلیل رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بست دار

تعداد صفحات : ۱۵۱

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به روش کامپیوتری (عددی) در تجزیه و تحلیل رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بست دار پرداخته است. هدف این پروژه تطبیق نتایج آزمایشگاهی با نتایج نرم افزار به روش المان های محدود و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای با مقطع I شکل و ستونهای بست دار معادل است. نظر به اینکه اقتصادی بودن هر پروژه، رکن اساسی طرح بوده لذا مهندسین محاسب و طراح در محاسبات سازه‌ها و دستگاه‌های مکانیکی به بحث و تحلیل مسائل در حالت خمیری (پلاستیک) می‌پردازند.

استفاده از روشهای عددی در تحلیل مسایل تحقیقاتی و تولیدی ابزار قدرتمندی را برای امکان سنجی و پیش بینی شرایط ضمن فرایند به وجود آورده است . امروزه روشهای عددی در گستره وسیعی از مسایل یک ابزار راهگشا است.نرم افزار ABAQUS یکی از قویترین و معتبرترین نرم افزارهای اجزای محدود است.لذابرای حل کامپیوتری (عددی) درتجزیه وتحلیل رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بست دار از نرم افزار ABAQUS استفاده شده است.درفصل اول رفتار خمیری ، درفصل دوم خلاصه ای از نرم افزار ABAQUS،در فصل سوم رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل ،در فصل چهارم رفتارهیسترزیس ستون بست دار ودر فصل پنجم نتیجه گیری بیان شده است.

حالت خمیری عبارتست از خاصیت اجسام سخت وقتی که تحت اثر بارهای خارجی تغییر شکل دائمی در آنها ایجاد شود، حالت ارتجاعی یا الاستیسیته عبارتست از خاصیت جسم سخت که تغییر شکل حاصله در آنها با برداشتن بار از بین رفته و بشکل اول برگشت پیدا کند.اینگونه به نظر می رسد که ساخت اجرای ستونهای بست دار نسبت به ستون با مقطع I شکل اقتصادی است . ولی با توجه به مقایسه میزان جذب انرژی ستون‌های I شکل و بست دار که از مطالعه رفتار هیسترزیس این دو نوع ستون فولادی به دست می‌آید می توان از زاویه دیگری بر اقتصادی بودن مقاطع بست دار هنگام زلزله نگاه کرد.

 

هفت نمونه ستون I شکل و سه نمونه ستون مشبک با بست موازی در آزمایشگاه تحت بارهای فشاری و تغییر مکان جانبی قرار گرفته که نتایج بصورت عکس و دیاگرام نیرو – تغییر مکان (منحنی های هیسترزیس) موجود است. سپس با علم به نتایج آزمایشگاهی هفت ستون I شکل با همانند سازی شرایط آزمایش اعم از تکیه‌گاهها، نوع مواد و بارگذاری و اتصال اجزاء تشکیل دهنده آنها با کمک از نرم افزار المان محدود ABAQUS نتایج مطلوبی بدست آمد و نتایج آن نیز بصورت دیاگرام نیرو تغییر مکان (منحنی‌های هیسترزیس) قابل مقایسه با نتایج آزمایشگاهی به تصویر کشیده شده است .

همچنین همانند سازی بین نمونه شماره سه از ستونهای I شکل که ایجاد مفصل پلاستیک کامل در انتهای تست از آن مشاهده گردید ومقطع معادل ستون بست دار آن که از لحاظ سطح مقطع ، ممان اینرسی تاریخچه بارگذاری و شرایط نگهداری در هر دو جهت بامقطع ناودانی کاملاً همسان است انجام شد به نظر می رسد مقطع با ستون بست دار هم از لحاظ باربرری و شکل پذیری از مقطع I شکل معادل ضعیف تر است.رفتار هیسترزیس نسبت به لاغری جان از لاغری بال حساس تر بوده و افزایش ضخامت جان رفتار هیسترزیس بهتری به ما ارائه می دهد.

در ادامه فهرست مطالب روش کامپیوتری (عددی) در تجزیه و تحلیل رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بست دار را مشاهده می فرمایید :

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بررسی انواع مصالح و نکات مهم و اساسی برای ساخت ساختمان

عنوان پروژه : بررسی انواع مصالح و نکات مهم و اساسی برای ساخت ساختمان

تعداد صفحات : ۲۹۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه با بهره گیری از دانش امروزه در ارتباط با ساختمان سازی و انواع مصالح به کار رفته در ساختمان و پروژه های ساختمانی به بررسی تکنولوژی این مواد و مصالح از قبیل بتن ، چوب ، پانل‌های ساندویچی کامپوزیتی ، سرامیک ، قیر و قیرگونی (عایق کاری) ، کامپوزیت و … و همچنین تاسیسات دیگر ساختمانی پرداخته است.روش و میزان مصرف هر یک از این مواد و مصالح در ساختمان سازی نیز بیان شده است.

به کارگیری انواع بتن :

مهندسین و معماران سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبک در قسمت های مختلف بنا با سبک کردن وزن ساختمان به طور مستقیم ( به لحاظ سبکی ویژه این نوع بتن ) و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم ( به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در مقابل سرما و گرما و در نتیجه کاهش میزان مواد سوختی ) , از لحاظ اقتصادی امروزه گام های بلند و مهمی برداشته اند .

در سالهای اخیر تحول عظیمی در تکنولوژی بتن و پیدایش بتن‌های جدید صورت گرفته است. این تحولات به پیدایش بتن‌های با مقاومت بسیار زیاد، بتن‌های با نرمی بالا، بتن‌های با آرماتورهای غیرفلزی، بتن با کارایی بسیار زیاد، بتن با سنگدانه‌های بازیافتی و بتن‌های ابداعی منجر شده است. باید اذعان نمود که نتایج تحقیقات سالهای آخر قرن حاضر و ادامه آنها در قرن جدید می‌تواند نگرش تازه‌ای به بتن بعنوان یک ماده ساختمانی پرمصرف بدهد. این نتایج منجر خواهد شد تا دیدگاه بتن بعنوان تنها یک ماده با مقاومت فشاری خوب به کلی دگرگون شده و خواص جدید بتن‌های نوین نظر اکثر دست اندرکاران پروژه‌های عظیم عمرانی را در جهان بخود معطوف سازد.

 

قيمت فايل ورد پروژه : ۱۰۰۰۰ تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

عنوان پروژه : بررسی انواع مصالح و نکات مهم و اساسی برای ساخت ساختمان

تعداد صفحات : ۲۹۳

 

دانلود پروژه بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی

عنوان پروژه : بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی (طراحی سازه های فولادی)

تعداد صفحات : ۱۲۱

شرح مختصر پروژه : شما بعد از مطالعه پروژه حاضر با ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی آشنا خواهید شد.برای استفاده بهینه از خواص مطلوب ساختمانهای فولادی ، سیستم فضاسازی داخلی باید بگونه ای اختیار شود که : ۱- متشکل از قطعات پیش ساخته باشد ، بدین منظور که سرعت بیشتر نصب و برپایی سازه ، موجب کوتاه شدن زمان کلی ساخت می شود. ۲- قطعات سبک باشد تا وزن کلی ساختمان به حداقل ممکن برسد.  ۳- نوع سیستم انتخاب شده ، سازگار با سیستم سازه ای انتخاب شده باشد.  ۴- با یک روش اقتصادی قابل محافظت در برابر آتش باشد.

یکی از سؤالات اساسی مهندسی ساختاری پاسخ به این پرسش است که آیا سیستم ساختاری برای ساختمان از نظر اقتصادی دارای اهمیت است با یک ارزیابی مقدماتی این واقعیت آشکار می شود که هزینه ساختاری ساختمانهای فولادی ، نه تنها در تناژ ( وزن کلی بار ) فولاد مورد استفاده قرار می گیرد بلکه هزینه های فرسایش و ساخت نیز در نظر گرفته می شود اگر چه هزینه فرسایش و ساخت فولاد گران است اما این هزینه ها می توانند بر هزینه های دیگر مشابه نقشه ها یا طرحهای ساختاری مختلف نیز تأثیر گذارند.

 

 

 

قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

عنوان پروژه : بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی (طراحی سازه های فولادی)

تعداد صفحات : ۱۲۱

دانلود پروژه بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر

عنوان پروژه : بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر

تعداد صفحات : ۱۰۳

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر برای دانلود آماده شده است.تحلیل روسازی‌ انعطاف پذیر مسئله مهمی است که امروز با توجه به گسترش صنعت ساختمان و راهسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های متفاوتی برای تحلیل روسازی‌ها تا به امروز ارائه شده‌اند و هر کدام به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعفی هستند.

آنچه در این پروژه مورد اشاره قرار گرفته است؛ معرفی دو روش اصلی تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر که یکی استفاده از تئوری الاستیسیته و سیستم لایه‌ای و دیگری روش اجزاء محدود می‌باشد و سعی شده است سیستم لایه‌ای و به تبع آن روش بر مسیتر برای حل لایه‌ای با توجه بیشتری بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد.

پروژه حاضر در هفت فصل به شرح زیر نگارش شده است:در فصل اول با عنوان مروری بر انواع روسازی، مروری کلی بر عوامل موثر بر طراحی روسازی شده است. فصل دوم با عنوان کاهش عمر روسازی‌های انعطاف‌پذیر در اثر تغییرات شرایط جنبدگی بین لایه‌ها با توجه به کرنش قائم روی خاک‌بستر.در فصل سوم با عنوان روش‌های تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر، شامل روش چند لایه‌ای روش اجزاء محدود، ارائه شده و این دو روش با یکدیگر مقایسه شده‌اند.در فصل چهارم با عنوان بررسی عملکرد نرم‌افزار Kenlayer به عنوان یک مرجع مناسب برای تحلیل روسازی انعطاف‌پذیر به روش لایه‌ای بیان شده است.
در فصل پنجم با عنوان بررسی نرم‌افزار طراحی شده جهت تحلیل روسازی انعطاف‌پذیر، منطق ریاضی نرم‌افزار، فرضیات اولیه، الگوریتم عملکرد نرم‌افزار، ورودی‌ها و خروجی و نحوه کار بخش‌های مختلف نرم‌افزار به تفکیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.در فصل ششم با عنوان مقایسه عملکرد نرم‌افزار طراحی شده و سایر نرم‌افزارهای موجود، امکان مقایسه‌ای فراهم شده است تا جواب‌های به دست آمده از این نرم‌افزار با جواب‌های به دست آمده از نرم‌افزار Kenlayer، تحت بارگذاری‌های مختلف یک چرخ و چند چرخ و نیز رفتار خطی و غیرخطی با لایه‌های مختلفی از روسازی و اساس و زیر اساس مورد بررسی قرار گیرد.فصل هفتم با عنوان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری می باشد .

 

روسازی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از: روسازی‌های انعطاف‌پذیر و روسازی‌های صلب. روسازی‌های انعطاف‌پذیر را می‌توان با فرض بی‌نهایت بودن لایه‌ها در امتداد افقی، با استفاده از تئوری چند لایه‌ای حل نمود. روسازی‌های انعطاف‌پذیر به روسازی‌های متعارف و روسازی‌های تمام آسفالتی و …. تقسیم می‌شوند. روساز‌ی‌های متعارف شامل یک سیستم چند لایه‌ای می‌باشند به گونه‌ای که مصالح مرغوب‌تر در قسمت‌های بالاتر به کار می‌روند. استفاده از روسازی‌های فوق در جاهایی که مصالح محلی در دسترس می‌باشد. مناسب است.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر را مشاهده میفرمایید :

ادامه مطلب...
دانلود پروژه آشنایی با نحوه تولید سیمان و بررسی انواع سیمان پرتلند

عنوان پروژه : آشنایی با نحوه تولید سیمان و بررسی انواع سیمان پرتلند

تعداد صفحات : ۲۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه با نحوه تولید سیمان و بررسی انواع سیمان پرتلند آشنا خواهید شد. روش تولید سیمان به این صورت است که باتدا مواد خام آسیاب کرده و بعد آنها را با نسبتهای معین بطور کامل مخلوط می کنند و در مرحله بعد در یک کوره بزرگ دوار (دوران کننده) در درجه حرارت حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهند. در این درجه حرارت به مرز ذوب شدن رسیده و بخشی از آنها ذوب می شوند و سبب ایجاد گلوله هایی به نام کلینکر می شود. کلینکر را سرد کرده و مقدار کمی سنگ گچ (۱ تا۲ درصد) به آن می افزایند و سپس آن را آسیاب می کنند تا بصورت پودر نرم درآید.

محصول به دست آمده سیمان پرتلند تجارتی است که به میزان بسیار وسیع در سراسر جهان تولید و مصرف می شود. مخلوط و آسیاب کردن مواد خام را می توان یا در آب و یا در حالت خشک انجام داد که به همین جهت روشهای تر و خشک به وجود آمده است. روشهای واقعی تولید به ماهیت مواد خام مصرف شدهنیز بستگی خواهد داشت.

تمام سیمان های پرتلند از دو ماده خام که یکی از نظر کلسیم و دیگری از نظر سیلیس غنی است، ساخته می شوند. معمولاً این دو ماده به ترتیب آهک و یا گچ و خاک رس یا سنگ رسی است. خاک رس و سنگ رسی معمولاً دارای ترکیبات آلومینیوم و آهن به مقدار زیاد است. رنگ خاکستری سیمان پرتلند معمولی در اثر وجود ترکیبات آهن است. در این پروژه ترکیبات اصلی سیمان پرتلند و فرمول شیمیایی آنها نشان داده شده است.

 

قيمت فايل ورد پروژه : ۲۰۰۰ تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون

عنوان پروژه : عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون

تعداد صفحات : ۷۱

شرح مختصر پروژه : در این پروژه شما با مراحل اصلی در اجرای پروژه های ساختمانی آشنا خواهید شد.این عملیات شامل : بازدید زمین و ریشه کنی ، نقشه برداری ، گود برداری ، پی کنی ، شفته ریزی ، ساخت بتن ، شمع کوبی و …میشود.

نقشه برداری : برای تهیه نقشه یا پلان پی کنی ، بسته به نوع فونداسیون (تکی ، نواری ، گسترده) و نوع قالب بندی و ارتفاع گود برداری این نقشه تهیه می شود برای هرنوع قالب بندی یک فضای مناسب در پشت فونداسیون لازم می باشد مثلاً برای قالب آجری حداقل ۳۵ سانتی متر که ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر قالب آجری و حداقل ۲۵-۱۵ سانتی متر تلرانس گودبرداری در نظر گرفته می شود برای قالب فلزی و چوبی این فضا بزرگتر و حداقل ۷۰ الی ۶۰ سانتی متر لازم می باشد. پس از خاکبرداری نوبت به ریگلاژ کف می رسد اگر خاک کف ، خاک خوبی نباشد می توان تا ۵۰ سانتی متر آن خاک را بیرون بوده و مخلوط راهسازی جایگزین آن شود.

گود برداری : بعد از پیاده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گودبرداری می نمایند گودبرداری برای آن قسمت از ساختمان انجام می شود که در طبقات پایین تر از کف طبیعی زمین ساخته می شود مانند موتورخانه ها و انبارها و پارکینگ ها و غیره.

 

بتن : بتن سنگی است مصنوعی که از مواعذ سنگی (شن و ماسه ) ، آب و سیمان تشکیل شده و به علت روانی قالب خود را پر کرده و بشکل قالب خود در می آید.بتن دارای انواع مختلفی است که با آن ها و نحوه ساخت بتن (بتن سازی) در پروژه آشنا خواهید شد.

 

قيمت فايل ورد پروژه : ۶۰۰۰ تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

دانلود پروژه شاخص های حفاری و روش های حفاری در سنگ های سخت

عنوان پروژه : شاخص های حفاری و روش های حفاری در سنگ های سخت

تعداد صفحات : ۱۰۰

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که ملاحظه میفرمایید به معرفی و بحث در مورد شاخص های حفاری و  روش های حفاری در سنگ های سخت پرداخته است .این پروژه در ۵  فصل مطرح گردیده که عبارتند از : شاخص های حفاری ، مشخصات و پارامترهای سنگ برای حفاری ، حفاری ضربه‌ای ، سیستم حفاری چرخشی ، حفاری الماسه.

در فصول این پروژه سعی شده تا ابتدا به معرفی روش ها و پارامترهای مهم در امر حفاری پرداخته شود و در ادامه به بحث در مورد عوامل پیشرو در راندمان حفاری و مقایسه روشهای مختلف حفاری و ذکر معایب و مزایای هر کدام بطور جداگانه و همچنین بحث هزینه ها پرداخته شده است .شایان ذکر است که  روش مطالعه و جمع آوری مطالب در این پروژه از نوع مطالعات میدانی می باشد و اکثر مطالب از سایتهای اینترنتی مربوط به حفاری جمع آوری و ترجمه شده است که آدرس سایتهای فوق در قسمت منابع ذکر شده است.

حفاری به معنی نفوذ در سنگ است . نفوذ در سنگ گاهی و حفاری آنها به منظور خرد کردن آن انجام میگیرد. به طور کلی صرف نظر از نوع روش و منشا انرژی ، عملیاتی را که به حفر چال در سنگ منجر می شود ، نفوذپذیری می نامند.

مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت در جامعه را تشکیل می‌دهند. بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ، بر حسب نیازمندیها و شناخت از مواد معدنی استفاده کرده است. اکنون نیز انسان از تمامی مواد معدنی به حالت‌ها و شیوه‌های گوناگون بهر‌ه‌ برداری می‌نماید. به دیگر سخن همین مواد معدنی هستند که پایه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. عوامل مؤثر بر آستانه اقتصادی شدن مواد معدنی  عواملی چون عرضه، تقاضا و مسائل سیاسی می‌باشد.میزان تولید مواد معدنی در دهه گذشته افزایش شایانی داشته است.

ادامه مطلب...
بررسی تنش های وارده بر اعضای سازه های بتنی و فونداسیون ساختمان ها

عنوان پروژه : بررسی تنش های وارده بر اعضای سازه های بتنی و فونداسیون ساختمان ها

تعداد صفحات : ۶۷

شرح مختصر پروژه : در این پروژه تنش های وارده بر اعضاء سازه های بتنی مانند تیرها ، دال ها و ستون ها و فنداسیون ساختمان ها وارد میگردد مورد بحث قرار گرفته است. در اکثر سازه های بتنی تنش های کششی قابل توجهی در نتیجه بارهای وارده و هم چنین تأثیرات غیر وابسته به بارهای خارجی مانند اختلاف درجه حرارت و حرکت فونداسیون ایجاد می شود.

در این پروژه ، بعد از آنالیز نیروهای وارده بر ساختمان ها به بررسی انواع بتن (بتن ساده ، بتن مسلح و..) پرداخته و کاربرد آن ها را در سازه های بتنی بیان میکند.در بتن مسلح از خواص ساختاری مصالح بکار رفته و به بهترین وجه استفاده می نمایند بدین معنی که بتن نیروی فشاری و فولاد نیروی کششی را تحمل می کند.طراحان بتن مسلح باید توجه کامل به کنترل عرض ترک ها و خیز عضو ها علاوه بر تعیین مقاومت کافی آن بنمایند .

همانطور که میدانید بتن ساده مقاومت کششی خیلی ضعیفی دارد و بنابراین نمی تواند در ساخت این اعضاء به تنهایی بکار رود اما اگر مقدار کمی فولاد در محل هایاستراتژیک قرار گیرد که بتواند نیروهای کششی داخلی را تحمل نماید یک مکانیزم مؤثر برای تحمل بارهای وارده به وجود می آید و در نتیجه ترکیب این دو مصالح یعنی بتن و فولاد بتن مسلح به وجود می آید که پر استفاده ترین مصالح سازه ای در قرن بیستم بوده است .

 

بتن پیش تنیده می تواند فولاد با مقاومت زیاد را با بتن با مقاومت بالا ترکیب نموده و عضو بسیار مطلوبی به وجود آورد فولاد با مقاومت زیاد نمی تواند در بتن مسلح با استفاده از حداکثر ظرفیت آن بکار رود زیرا تنش زیاد فولاد در اثر بارگذاری سبب خمش زیاد تیر گردیده و باعث ترک خوردگی با عرض زیاد می گردد که این نقص را با استفاده از مقدار مناسب نیروی کششی فولاد می توان از بین برد.

 

قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه