آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
دانلود پروژه انواع کمک فنرها و روش طراحی آنها

عنوان پروژه : انواع کمک فنرها و روش طراحی آنها

تعداد صفحات : ۱۷۱

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است به بررسی انواع کمک فنرها و روش طراحی آنها پرداخته است. کمک فنر یک وسیله هیدرولیکی لوله مانند است که در نزدیکی هر چرخ نصب می شود تا نوسانات فنر ها را کنترل یا میرا کند. یک سر کمک فنر به اتاق یا شاسی خودرو متصل می شود . سر دیگر آن به قطعه ای متحرک از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

کمک فنر در سیستم تعلیق موازی با فنر بسته می شود و مانند فنر نیروی محوری را جذب می کند. در موقع جمع شدن کمک فنر به سهولت منقبض شده اما در موقع باز شدن کمک فنر مقاومت می نماید و با کندی باز می شود وقتی کمک فنر فشرده می شود روغن از سوراخهای درشت تر سوپاپ ان جابجا می شود و لذا به سهولت تغییر مکان می دهد اما وقتی حالت انبساط ان فرامی رسد. برگشت روغن به محل اولیه خود از مجاری کوچکتر میسر می گردد در اثر برگشت روغن از مجاری کوچک نیروی اصطکاک روغن بالا رفته و انرژی مکانیکی به انرژی حرارتی تبدیل می گردد سپس گرما روغن در فضا پخش می گردد.

کمک‌فنر به همان اندازه که ایمنی حرکت را تضمین می کند، وظیفه خوش سواری را نیز بر عهده دارد. کمک فنر باید از پریدن( جهیدن) چرخها جلوگیری کند، یعنی تماس بین چرخ و جاده را همیشه برقرار سازد همچنین کله زدن خودرو را میرا کند. هر خودرو، کمک فنر خاص خود را دارد. کمک فنر نیز مانند لاستیک و لنت ترمز، تنش و شرایط کاری دشوار را تحمل می کند و از این رو نیاز به بازدید منظم دارد. تعویض به هنگام کمک فنر می تواند بر ایمنی راننده و سرنشینان اثر مهمی بگذارد. البته در این باره مشکلاتی وجود دارد.

کمک فنر دو جداره بی فشار ارزانترین و اقتصادی ترین نوع کمک فنر هیدرولیکی برای خودروی سواری است.کمک فنر دوجداره بافشار به نام کمک فنر دوجداره گازی یا کمک فنر کم فشار نیز شناخته می شود،،نمونه توسعه یافته و کاملتر کمک فنر دوجداره بی فشار است.یک کمک فنر به ازاء هر ۵/۱ کیلومتر رانندگی، حدودا ۵۰۰ بار نوسان (حرکت رو به بالا و پایین) می کند. که با این حساب یک خودرو در یک سال تقریبا ۵ میلیون نوسان را تجربه خواهد کرد.اگرچه این کمک فنرها طوری طراحی شده و از موادی ساخته شده اند که در برابر نوسانات شدید مقاومت کافی داشته باشند، ولی به هر حال عمر آنها محدود است.

رانندگان به ندرت به عدم کارایی کمک فنرها توجه می کنند و معمولا ضعف کمک فنرها را به طور ناخودآگاه با تغییر در نحوه رانندگی خود جبران می نمایند. آزمایش ها نشان می دهند که در یک وضعیت اضطراری، خط ترمز خودرویی که کمک فنر آن معیوب است، می تواند ۱۰ درصد افزایش یابد. همچنین عدم تعویض کمک فنرها، می تواند باعث نابالانسی خطرناک در سیستم فرمان و ترمز خودرو گردد.

در ادامه فهرست مطالب پروژه  انواع کمک فنرها و روش طراحی آنها را مشاهده می فرمایید :

ادامه مطلب...