آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات(مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی)

عنوان:بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی و ارائه مدل

تعداد صفحات : 79

چکیده:

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و رفع بسیاری از نیازهای کاربران از طریق وب، تحقیق در مورد کاربردها، امکانات و نحوه تعامل کاربران با وب اهمیت ویژه ای یافته است. یکی از تکنولوژی‌هایی که در2 دهه اخیر مرکز توجه محققان و همچنین کاربران بوده است، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب هستند. با به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب بسیاری از کاربران تمرکز خود را بر روی ایجاد ارتباطات جدید و یا حفظ ارتباطات قدیمی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی معطوف کرده اند. با توجه به نقش شبکه های اجتماعی در زندگی حرفه ای و نیز ایجاد و حفظ ارتباطات، نحوه تعامل کاربر با شبکه اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هدف از انجام این تحقیق بررسی میزان کاربپذیری شبکه های اجتماعی با تکیه بر تجربه کاربری استفاده کاربر از لینکدین است تا بر اساس مشکلات موجود در این شبکه بتوان مبنایی برای طراحی واسط کاربری شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. بدین منظور از روشی مطرح در تعامل انسان و کامپیوتر موسوم به ارزیابی کاشفه ای استفاده شده است که برای بالا رفتن ضریب اطمینان از روش تست کاربر بر اساس سناریو بهره گرفته شده است.

روش ارزیابی مکاشفه ای یکی از روش‌های ارزیابی میزان کاربردپذیری است. ارزیابی کاربردپذیری شاخه ای از علم تعامل انسان با کامپیوتر است که به بررسی میزان رضایت کاربر در هنگام کا با سیستم می پردازد. این روش بیشتر در بررسی واسط کاربری نرم افزار‌ها و وب سایت‌ها کاربرد دارد. برای دستیابی به اعتبار بیشتر، از ترکیب ارزیابی مکاشفه ای و تست کاربر بر اساس سناریوهای از پیش مشخص شده استفاده شده است که در ادامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد. در این تحقیق با به کارگیری روش ارزیابی مکاشفه ای در کنار استفاده از سناریوهایی که تمامی ابعاد مورد مطالعه را دربرمی گیرند، به بررسی رفتار کاربر و نیز بررسی مشکلات مطرح شده توسط کاربران پرداخته می شود. با انجام ارزیابی مکاشفه ای لیستی از مشکلات کاربران در تعامل با شبکه اجتماعی لینکدین مشخص گردید. برای اعتبارسنجی و اطمینان از نتایج به دست‌ آمده از روش مذکور، از روش تست کاربر استفاده گردید.

پس از بررسی رابط کاربری در مرحله اول و ارسال چک لیست بر اساس چک لیست ارزیابی مکاشفه ای نیلسون، برای 60 نفر در رده سنی 16 تا 40 سال، از سوی 38 نفر پاسخ دریافت گردید. چک لیست مذکور برای 30 زن و 30 مرد ارسال گردید و از سوی 17 زن و 21 مرد پاسخ دریافت شد. در طول انجام این ارزیابی 48 مورد مشکل مربوط به طراحی واسط کاربری توسط کاربران گزارش گردید.

برای اعتبارسنجی و اطمینان از مشکلات گزارش شده در روش ارزیابی، با 7 نفر داوطلب سناریوهایی که از پیش تهیه دیده شده بود و تمامی جنبه های مورد ارزیابی را در بر می گیرد و با استفاده ازستناریو ها میزان موفقیت 88% گزارش شده است.

در ادامه به تفصیل به روش انجام و نتایج حاصل از تحقیق پرداخته خواهد شد.

 

ادامه مطلب...
 پایان نامه بررسی پروتکل های انتقال اطلاعات در شبکه های VANET

 پایان نامه بررسی پروتکل های انتقال اطلاعات در شبکه های VANET

تعداد صفحه :73

چکیده
VANET به عنوان یک محیط شبکه برای سیستم های حمـل و نقـل هوشـمند مطـرح شـده اسـت. در ایـن سمینار می خواهیم پروتکل های انتقال داده موجود در VANET را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. برای این منظور ابتدا طبقه بندی از شبکه های بی سیم برای شناخت شبکه های  ANET ارائه مـی دهـیم و سپس به معرفی ویژگی های خاص VANET می پردازیم و در ادامه پروتکل های موجود در این زمینـه را، معرفـی می کنیم. در زمینه انتقال اطلاعات در VANET سه پروتکل مهم به نام های R2R ، VITP و RDTP وجود دارد. که VITP در رابطه با ارتباط مابین  خودروها، و مابین خودرو و موجودیت کنار جاده بحث می کند، R2R ارتباط مـابین موجودیت های کنار جاده را برقرار می کند و RDTP درباره ارتباط مابین خودروها و ارتباط مابین موجودیت هـای کنار جاده بحث می کند. سپس با نمودارهایی که بر اساس معیارهای مطرح شده در مباحث  شبیه سازی برای هر پروتکل، رسـم شـده است، ضمن بررسی امکان پیاده سازی این پروتکلها، پروتکل ها را از لحاظ معیارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. در فصل پایانی نتیجه گیری خود را، از مباحث مطرح شده بیان می کنیم و پیشنهادات خود را برای ادامه کار در این زمینه بیان می کنیم.

مقدمه
اخیراً، شبکه VANET به علت سیستم های انتقال هوشمند خیلی مورد توجه قرار گرفتـه انـد. برنامـه هـای مختلف ITS شامل جایگاه های دریافت عوارض، ارسال پیـام، سـرویس هـای سـرگرمی کنـار جـاده و اسـتفاده از اینترنت درون خودرو می باشد. در این زمینه ارتباطات  خودروییVANET عموماً به سـه گـروه طبقـه بنـدی مـی شود:

1- ارتباطات خودرو با خودرو

2- ارتباطات خودرو با کنار جاده

3- ارتباطات کنار جـاده بـا کنـار جـاده.

در ارتباطات V2V، خودروها بسته های داده را در چند گام از طریق خودروهای میانی انتقال می دهند.
در مورد ارتباطات V2R، خودروها با ایستگاه های کنار جاده در طول جاده برای دریافـت اطلاعـات مـورد نیاز، (برای مثال شرایط موجود در ناحیه ای از جاده که جلوتر قرار دارد) یا دریافت سرویس هـا و راهنمـایی هـای مفید از ایستگاه های کنار جاده، ارتباط برقرار می کنند. در ارتباطات R2R دو  موجودیت کنار جاده بنابر دلایلی مانند وجود تصادف و نیاز به اطلاع رسانی به ایستگاه راهنمایی و رانندگی و اورژانس جاده ای، با یکدیگر ارتباط برقـرار می کنند که این ارتباط از طریق خودروها در چندین گام صورت می گیرد.
در این سمینار قصد داریم پروتکل های انتقال اطلاعات در لایه کاربرد را برای پشتیبانی از برقراری سرویس های زیرساختی Ad-hoc و تعمیم آن بر روی VANET، برای پـشتیبانی از سـه گـروه ارتبـاط بـین خـودرویی، را معرفی کرده و مورد بحث قرار دهیم. این سرویسهای زیرساختی می توانند برای تولید سرویس های مبتنی بر مکان، سرویس های ترافیکی جهت دار برای رانندگان، استفاده از اطلاعـات برگـشتی از حـسگر هـای خـودرو و گـرفتن مزایای سیستم هدایت GPS استفاده شوند.

شبکه های بی سیم وقتی از شبکه سخن به میان میآید، اغلب کابل شبکه به عنوان وسیله انتقال داده در نظر گرفته مـیشـود. در حالیکه چندین سال است که استفاده از شبکه سازی بیسیم در دنیا آغازگردیده است. تـا همـین اواخـر یـک LAN بیسیم، دارای سرعت انتقال پایین و خدمات غیرقابل اعتماد بود، اما هم اکنون فناوری هـای LAN بـیسـیم خـدمات قابل قبولی را با سرعتی که حداقل برای کاربران معمولی شبکه کابلی پذیرفته شده میباشد، فراهم میکنند.
شبکه های بیسیم بازهی وسیعی از کاربردها، از ساختارهای پیچیده یی چون شبکه هـای بـیسـیم سـلولی کـه اغلب برای تلفنهای همراه استفاده میشود و شبکههای محلی بیسیم گرفته تا انـوع سـادهیـی چـون هـدفونهـای بیسیم و… را شامل میشوند. از سوی دیگر با احتساب  امواجی همچون مادون قرمز، تمامی تجهیزاتی کـه از امـواج مادون قرمز نیز استفاده میکنند، مانند صفحه کلیدها، ماوسها و برخی از گوشیهای همراه، در این دسته بندی جای میگیرند. طبیعی ترین مزیت استفاده از این شبکه ها عدم نیاز به ساختار فیزیکـی و امکـان نقـل و انتقـال تجهیـزات متصل به اینگونه شبکه ها و همچنین امکان ایجاد تغییر در ساختار مجازی آنهاست.

تعداد صفحه :73

ادامه مطلب...
پایان نامه مدیریت رفتار سازمانی با نگرش ویژه برIT
عنوان کامل: مدیریت رفتار سازمانی با نگرش ویژه برIT
دسته: مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 168
بخشی از مقدمه:
شاید برای یک دانشجوی مهندسی که سروکاری با محیط های کاری ندشته و آشنایی با کسب و کارهای امروزی ندارد، اهمیت داشتن آگاهی حداقلی از داستن مدیریت و مهارت های گوناگون آن روشن نباشد. اما برای مهندسی که درگیر کار در سازمانهای کوچک و بزرگ امروزی است اهمیت و لزوم چنین دانشی آشکار است. بدون چنین دانشی یک مهندس برای موفقیت در حرفه خود، کمبود بزرگی خواهد داشت. یک مهندس در دوره عمر خود می تواند از نقش های پایین در سازمان شروع کرده و به رده های بالاتر ارتفا یابد. آنچه مهم است این است که، او در هر دوره ای از سازمان قرار داشته باشد، بشته به رده کاری، به اندازه ای از دانش مدیریت، از یک میزان حداقلی
تا حداکثری نیاز دارد و بدون چنین دانشی در بهره برداری کامل از توانایی های خود نا کام می ماند. در پایین ترین رده ای که یک مهندس در سازمان مشغول کار می شود یعنی در یک پست فنی یا خدماتی صرف، آگاهی داشتن از ساختار سازمان و جایگاه خود در آن و ارتباط وی با دیگر بخش ها، همکاران ومدیریت و همچنین حقوق و وظایف او فرایندهایی که در آن درگیر است به درک بهتر وی و درنتیجه عملکرد بهتر کمک می کند. در پست های بالاتر یعنی زمانی که یک مهندس با تجربه به پست های نظارتی یا مدیریتی ارتقاء پیدا می کند و بر کار مهندسان دیگر یا مجموعه بزرگتر از سایر کارکنان سازمان نظارت یا مدیریت می کند. در پست های بالاتر یعنی زمانی که یک مهندس با تجربه  به پست های نظارتی یا مدیریتی ارتفاء پیدا میکند و بر کار مهندسان دیگر یا مجموعه بزرگتر از سایر کارکنان سازمان نطارت یا مدیریت می کند، لزوم داشتن دانش مدیریت روشن تر است. بدون داشتن مهارتهای مدیریتی، مهندسی که تنها آموزش فنی دیده است قادر به انجام موفقیت آمیز چنین وظایفی نخواهد بود.
ادامه مطلب...
پایان نامه بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه درایجاد و رشد خلاقیت
دسته:فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۰۱

چکیده ای از مقدمه آغازین ” بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه درایجاد و رشد خلاقیت  ” بدین شرح است:

مهمترین علت عدم استفاده از رایانه و اینترنت در نظام آموزشی چیست ؟
فرضیه های تحقیق :
 ١. عدم آگاهی معلمین و دانش آموزان از کارآیی آموزشی رایانه و نحوه استفاده از آن
 ٢.  عدم توجه کافی نظام آموزش و پرورش به این امر
 ٣. ترس از جایگزینی رایانه به جای معلمین و کمرنگ شدن نقش آنها
  ۴. عدم توانایی پرداخت هزینه های مربوط به آن
روش تحقیق :
  بخشی از تحقیق به روش کتابخانه ای و بخش دیگر آن به روش پیمایشی انجام شده است .
هدف تحقیق :
بررسی محدودیت های کاربرد صحیح رایانه و ارائه راهکارهای مناسب
ضرورت و اهمیت تحقیق :
ضرورت توسعه فن آوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در آموزش و پرورش
رایانه ماشینی است که سرآمد فناوری عصر حاضر به شمار می آید . با توجه به پیچیدگی جهان امروز لازم است ما نیز فناوری خود را با پیشرفت های موجود هماهنگ کرده و آن را با نیازهای جامعه متناسب سازیم .
نوکردن نخست باید از جایی آغاز شود که به آموزش دانش ها و مهارت ها ی جدید و یادگیری عمیق تر و سریعتر می انجامد . پیشرفت سریع دانش بشری در قرن حاضر ، متنوع شدن نیازها ، تحولات سریع فن آوری به ویژه در زمینه ارتباطات ، تغییرات عمده ای را بر جهان گذاشته و خواهد گذاشت .
استفاده از رایانه در انجام امور مختلف یک سازمان ، ایجاد دولت الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی ، ایجاد دانشگاه ها و مدارس مجازی همگی محصول گسترش اینترنت و به طورکلی فناوری اطلاعات    است. امروزه اصطلاح فناوری اطلاعات به طور وسیعی در سطح جهان منتشر شده است که آن را علم و مهارت درباره همه جنبه های به کارگیری رایانه ، ذخیره سازی داده ها و ارتباطات تعریف کرده اند .  فناوری اطلاعات را می توان بخش فنی نظام اطلاعاتی دانست که شامل سخت افزار ، نرم افزار ،  پایگاه های اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی است .
شاید اینترنت بزرگترین عامل تغییر فناوری ، تغییر شکل بازرگانی ، رسانه ها ، سرگرمی ها و جامعه از راه های حیرت انگیز در طول تاریخ باشد اما تمامی این قدرت در حال حاضر بستگی به دگرگونی درآموزش و پرورش دارد . اینترنت امکان تحقق این هدف را که بتوانیم شرایط مناسب یادگیری را برای همه افراد کشور اعم از کودک ، نوجوان و  بزرگسال ،  زن و مرد فراهم سازیم به ما می دهد .
واقعیت این است که میلیون ها نفر در جهان هنوز نمی توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و  نمی دانند که چگونه شبکه جهانی دانش را در اختیار گیرند . آنان نمی دانند که چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند ، چگونه از آن استفاده کنند ، چگونه آن را مبادله کنند و چگونه این اطلاعات را برای خود محفوظ نگهدارند . این افراد هم اکنون هم در معرض خطر هستند و برای رفع این مشکل آموزشی باید تدابیری اتخاذ شده و      اقدام هایی انجام شود .
به کارگیری فناوری اطلاعات و اینترنت و استفاده از امکانات رسانه های صوتی ، تصویری و گرافیکی آن  شرایط مناسبی را برای یادگیری و درک و فهم بیشتر تدریس معلمان فراهم می سازد . در واقع اینترنت راه های متنوعی را پیش روی فراگیران و معلمان می گذارد تا با تنوع بیشتری یاد گیرند و یاد دهند . استفاده از اینترنت باعث مشارکت و فعالیت افراد می شود نه انفعال آنها و امکان تعامل و ارتباط فراگیران را میسر می سازد .
ارتقاء کیفیت آموزش از طریق شبکه و اینترنت یکی از انتظاراتی است که از فناوری اطلاعات می رود . یک سؤال مهم این است که آیا یادگیری از طریق رایانه و اینترنت به اندازه سایر شیوه های یادگیری اثر بخش است؟
نتایج تحقیقات اخیر در مورد اثر بخشی یادگیری از راه دور حاکی از آن است که این شیوه می تواند در یادگیری اثربخش باشد به شرط این که بر کیفیت آن نظارت شود.
یکی دیگر از کارکردهای اینترنت شناخت فرهنگ ملل ، شناخت تفاوت ها و تشابهات فرهنگی و دلایل این تفاوت ها و تشابهات است .
افزایش انگیزه یادگیرندگان ، فعال کردن یادگیرندگان از طریق درگیر کردن آنها با محتوای برنامه درسی و
ادامه مطلب...