آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
پایان نامه با موضوع مدل های توسعه یافته تراکنش ها

چکیده :

 تراکنش های سنتی به دلیل رعایت خاصیت ACID  با محدودیت های زیادی در برنامه های کاربردی مواجه می گردند .که بارزترین انها عدم توانایی به کار گیری تراکنش های سنتی در واحد های کاری طولانی مدت می باشد با طرح مدل های توسعه یافته تراکنش این  محدودیت ها رفع گردیده و متناسب با ویژگی های مختلف برنامه های کاربردی مدل های گوناگونی از تراکنش ها طرح می گردند اگر چه هنوز تراکنش های سنتی پر کاربرد ترین نوع تراکنش به شمار می رود ولی استفاده از تراکنش های توسعه یافته در برنامه های  کاربردی ضروری به نظر می رسد .

مقدمه :

با پیشرفت و پیچیدگی برنامه های کاربردی به خصوص در زمینه تجارت الکترونیک دیگر تراکنش های سنتی پاسخ گوی نیاز برنامه های کاربردی  نبوده و لزوم استفاده از تراکنش های پیشرفته قابل توجه می باشد در این مجموعه تهیه شده به معرفی مفهوم تراکنش  محدودیت های تراکنش های سنتی و نیز معرفی مدل های مختلفی از تراکنش های پیشرفته و در نهایت در قسمت نتیجه گیری به پیشنهاد مدل مناسب مربوط  به برنامه های کاربردی مختلف پرداخته شده است .

 تعداد صفحه :113

ادامه مطلب...
پایان نامه با موضوع محاسبات مبتنی بر DNA

چکیده :

محاسبات  مبتنی بر DNA  و یا به عبارتی محاسبات مولکولی روشی جدید برای انجام پردازش های موازی محسو ب می گردد که علاوه بر اجرای پردازش های موازی با حجم زیاد هدف مهم و اساسی آن را می توان برقراری ارتباط میان کامپیوتر ها و موجودات زنده بر شمرد . در سال 1994  آدلمن یک روش تجربی را منتشر کرد از طریق مولکول های DNA به محاسبه مسیر همیلتون می پرداخت و بدین ترتیب پس از آن وی جریانی از تحقیقات بیشتر در زمینه محاسبات  را با در نظر گرفتم توانایی های مولکولی در تئوری علوم کامپیوتر به راه  انداخت .

اساسا تحقیقات در حوزه محاسبات مبتنی بر DNA  جنبه های تئوری تجربی و کاربردی ان را شامل می شود در این سمینار جنبه های تئوری برخی مسایل منتخب را تشریح نموده و هم چنین مفهومی از ساختار مولکول DNA  و ابزار های پردازشی آن ارئه خواهیم کرد .

مقدمه :

محاسبات مبتنی  بر DNA  که با عناوین محاسبه مولکولی و یا برنامه نویسی مولکولی هم شناخته می شود در سال 1994 توسط لئونارد آدلمن مطرح گردید وی که استاد ریاضی و کامپیوتر داشگاه کالیفرنیا بود برای نخستین بار نشان داد که می توان از مولکول های DNA  در  آزمایشگاه های بیولوژیک برای انجام محاسبات حتی بدون به کار گیری ماشین های کنونی بهره گرفت .

تعداد صفحه :96

ادامه مطلب...
دانلود پایان نامه ابزار های تحصیل دانش برای محیط های ویژه

چکیده :

پیش از دهه  70  دنیای صنعتی به سمت روش هایی جذب شده بود که بر مینای دانش کار می کردند تلاش های بسیاری در این زمینه به عمل امده و نتایج قابل توجهی هم بدست آمده بود اما بنا به دلایلی تکنولوژی سیستم های خبره جایی در دنیای  اقتصادی باز نگرده بود .

تحصیل  دانش به عنوان نخستین  گام در ایجاد سیستم های خبره به صورت تنگنایی مطرح بود . خوشبختانه محققان روش هایی را جهات کنترل این فرایند ابداع کردند . اما این روش ها به طور کامل عملی نبودند . روش های تحصیل دانش از یک سو چرخه حیات ایجاد یک سیستم را به طور کامل پوشش نمی داند و از سوی دیگر کیفیت قابل توجهی را ارئه نمی کردند .

به موازات کار محققان تولید کنندگان محصولات نرم افزاری هم در دنیای اقتصاد مولد های سیستم خبره را ارائه کردند . این نر افزار ها  برای مدتی مورد توجه جهان اقتصادی  قرار گرفتند چون نتایج عینی و سیرعی تولید  می کردند . اما در دراز مدت به لحاظ فقدان عمومیت و  قابلیت استفاده مجدد و کیفیت مطلوب با شکست روبه رو شدند .

بنابراین دنیای اقتصادی به دنیال ساخت محصولی بود مرکب از نتایج حاصل از روش های تحصیل دانش و مولد های سیستم خبره . روشی که در این محصول به کار می رفت باید  جوانب مهندسی نرم افزار را در نظر می گرفت  و توسط ابزار های خاصی پشتیبانی می شد  این ابزار ها به تدریج تکامل پیدا کرده قابلیت استفاده مجدد و کیفیت مطلوب را ایجاد کردند اما به دلیل گستردگی دامنه مسائل کمتر عمومیت یافتند و بیشتر جهت استفاده در زمینه های ویژه طراحی شدند .

 

تعداد صفحه :73

ادامه مطلب...
دانلود پایان نامه بررسی فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری

بیان مسئله

توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه بانکداری، حاصل قابلیت های فناوری اطلاعات است که امروزه در دنیای کسب و کار با اقبال فراوان رو به رو شده است. انسان هزاره سوم در تلاش است با شتاب دادن به روند توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف نظام اجتماعی از الگوی سنتی فاصله بگیرد و الگویی جدید، متناسب با الزامات عصر اطلاعات ایجاد کند.

در این زمینه بسیاری از تامین کنندگان کالا وخدمات، طی دهه­های اخیر به سرعت به سرمایه گذاری روی فناوری­های نوین ارائه خدمات به مشتریان، به عنوان راهی برای کنترل هزینه­ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان روی آورده­اند و استفاده از این فناوری­های جدید همانند فروش اینترنتی را به عنوان یک ضرورت راهبردی در دستور کار خود قرار داده است.

فروش اینترنتی یکی از شاخه های بازاریابی الکترونیک است که در آن به مشتریان این امکان داده میشود تا از طریق اینترنت و با استفاده از وب سایت طراحی شده توسط شرکتها، از دامنه وسیعی از خدمات استفاده نمایند.

اگرچه اینترنت روش ارایه محصول شرکت ها را متحول کرده است اما مطالعات کمی در مورد پذیرش این خدمات از سوی مشتری صورت گرفته است. در واقع، مشتریان به سادگی به تجارت های تحت وب اطمینان نمی کنند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار نمی­دهند. از طرفی   می­توان گفت اطمینان مجموعه ای از تمایلات مشتریان برای شرکت در معاملات تحت وب را در برمی­گیرد. اطمینان مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات رو در رو دارای ابعاد منحصر به فردی مانند استفاده گسترده از تکنولوژی در معاملات، طی مسافت، ماهیت غیر شخصی محیط اینترنت است.

اینترنت مزایای زیادی هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان خود داشته است، با استفاده از این فناوری نه تنها مشتریان می­توانند در هر زمان و مکان خرید خود را انجام دهند، بلکه کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را برای فروشگاه­ها نیز به ارمغان آورده است.

بر اساس آمار منتشر شده بر روی وب سایت اینترنت ورد استتس تعداد کاربران اینترنت ایران در سال 2011 نسبت به سال گذشته 3 میلیون و 300 هزار و نسبت به سال 2009 در حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر افزایش داشته است. آمار این وب سایت در سال 2010 تعداد کاربران ایرانی را 33 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده بود در حالی که آمار جدید این وب سایت تعداد کاربران ایرانی را 36 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرده است، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاور میانه را تشکیل داده است در حالی که بهبود چندانی در سرعت و کیفیت ارائه خدمات آن مشاهده نمیشود. با توجه به مزایای خرید اینترنتی و آمار بالای کاربران اینترنت در ایران آمارها نشان دهنده ی عدم استفاده از ظرفیت کامل فضای مجازی برای ارائه ی این خدمات است و حاکی از آن است که کمتر از 40%دارندگان کارتهای بانکی خرید اینترنتی انجام میدهند. (مرادی و دیگران، 1389 ).

پذیرش خدمات الکترونیکی توسط مصرف کنندگان و تمایل به استفاده از هر یک از خدمات از جمله خرید اینترنتی ارتباط مستقیم با ادراک آنها از ویژگی خدمت مورد نظردارد (مرادی و دیگران1389).

بنابراین با توجه به مطالب فوق بررسی این مطلب که اطمینان مصرف کننده در خریدهای الکترونیکی چه نقش و تأثیری دارد می تواند از جمله سؤالات اساسی این تحقیق باشد.

2.1 ضرورت و اولویت تحقیق

مطالعات متعددی نشانگر این است که ریسک ادراک شده و اعتماد به عنوان دو عامل تاثیرگذار در رفتار افراد در مقابل استفاده از خدمات اینترنتی مطرح می­باشد. ریسک ادراکی را میتوان به عنوان ادراک از امکان رخداد پیامدهایی مغایر با پیامدهای مطلوب به دلیل استفاده از خرید اینترنتی در زمینه های روانی، اجتماعی، زمان، حریم شخصی، مالی و عملکردی تعریف نمود، در واقع ریسک ادراکی در بافت خرید اینترنتی به امنیت و قابلیت اعتماد معاملات و تبادلات از طریق اینترنت اشاره دارد.

در حوزه خدمات، خدمات مالی در مقایسه با انواع دیگر خدمات عمدتا به خاطر پیچیدگی و غیر قابل مقایسه بودن با محصولات خدماتی و درجه بالایی از ریسک مربوط به تصمیم گیری برای خرید، خدمت منحصر به فردی در نظر گرفته می­شود (کاظمی و مهرورزی، 1389). ریسک ادراک شده به عنوان یک مفهوم روانشناسی یکی از عوامل اصلی در عدم استفاده مشتریان از خدمات خرید از طریق اینترنت مطرح می­شود، در حالی که روانشناسان اجتماعی اعتماد را به عنوان عامل اصلی کاهش دهنده ریسک که بر این مشکل غلبه می­کند، ارائه می­کنند.

اعتماد عبارت است از انتظاری که گفته، قول یا حرف دیگری قابل اطمینان است (غفاری آشتیانی و دیگران، 1390). اعتماد به عنوان یک فاکتور ضروری در معرفی یک محصول یا سرویس جدید در حیطه تکنولوژی اطلاعات (مثل بانکداری اینترنتی) مطرح می­باشد، اعتماد در خرید اینترنتی انتظاراتی است که یک سرویس یا محصول خرید اینترنتی باید برآورده کند یا تعهداتی است که باید انجام دهد.

اعتماد به عنوان قلب سیستم خرید اینترنتی مطرح شده است، در واقع اعتماد به عنوان عنصری مهم بر رفتار مصرف کننده تاثیر میگذارد و موفقیت پذیرش تکنولوژیهای جدید را تعیین می­کند.

با توجه به روند رو به گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی و نقش اینترنت در سراسر جهان و از جمله ایران میتوان نتیجه گرفت که توجه به این موضوعات و برنامه ریزی در جهت آنها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

یک برنامه ریزی خوب و مناسب آن است که با شناخت دقیق مشکلات و موانع از یک طرف و شناخت منابع و پتانسیلها از طرف دیگر همراه باشد. در این راستا مبحث شناسایی ریسک ادراک شده در استفاده از فروشگاههای اینترنتی شایان توجه و بررسی میباشد.

همچنین با توجه به وجود رابطه مثبت بین طول رابطه مشتری با ادراک و پنداشتی که مشتری از میزان قابل اعتماد بودن دارد، لزوم شناخت ریسک ادراک شده توسط مشتریان و مدیریت بر آنها در جهت کاهش ریسک و جلب اطمینان هر چه بیشتر مشتریان، بیشتر احساس می­گردد (مرادی و دیگران، 1389).

با توجه به مطالب فوق و محرز شدن نقش و اهمیت متغیرهای اعتماد و ریسک ادراک شده در استفاده از خدمات اینترنتی پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیر همزمان این دو متغیر بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.

3.1 سوالات تحقیق

سوالاتی که ما در این پایان نامه به دنبال پاسخ به آنها هستیم عبارتند از:

  1. ریسک ادراک شده از خدمات خرید اینترنتی با استفاده از این خدمات چه رابطه ای دارند؟
  2. اطمینان مشتریان به فروشگاه­های اینترنتی با ریسک اداراک شده استفاده از خدمات آنها چه رابطه ای دارند؟
  3. اطمینان مشتریان به فروشگاه­های اینترنتی با ادراک مشتریان از توانایی آنها برای ارائه خدمات اینترنتی چه رابطه ای دارند؟
  4. اعتماد مشتریان به توانایی فروشگاه­های اینترنتی برای ارائه خدمات با قصد استفاده از این خدمات چه رابطه ای دارند؟

4.1 اهداف تحقیق

با توجه به رقابتی شدن فضای اقتصادی، توجه به نیازهای مشتریان و رفع آنها به عنوان یک هدف کاربردی، این تحقیق می تواند تا حد زیادی بنگاههای مورد مطالعه را در رسیدن به جایگاهی بالاتر از سایر رقبای خود موفق کند.

با اینکه گسترش فناوری­های رایانه­ای راهی نو به سوی بازارهای جدید در سراسر دنیا گشوده است و اکثر شرکت ها در کشورهای مختلف وارد این عرصه از تجارت شده اند، در کشور ما توجه به این امر مغفول مانده است در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور می تواند سودآوری زیادی را برای شرکت های داخلی داشته باشد البته اگر با نیازهای مشتریان و جامعه مطابقت داشته باشد.

اهداف کاربرداری: با توجه به ماهیت موضوع تمامی شرکت های فروش اینترنتی و شرکت هایی دیگر که در راستای گسترش خدمات و فروش الکترونیکی گام بر می دارند می توانند جرء بهره برداران این تحقیق باشند.

5.1 شرح اجمالی روش تحقیق

1.5.1 شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء

از آنجا که در این تحقیق محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است به طوریکه شامل جمع‌آوری اطلاعات برای پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می‌شود و هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه مبنایی، که در بعد کاربردی از نتایج این تحقیقات در تصمیم‌گیری­ها و سیاست‌گذاری­ها و همچنین برنامه‌ریزی­ ها می­ توان استفاده کرد، از روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و علی برای بررسی این موضوع استفاده خواهد شد.

ادامه مطلب...