آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
 پایان نامه بررسی پروتکل های انتقال اطلاعات در شبکه های VANET

 پایان نامه بررسی پروتکل های انتقال اطلاعات در شبکه های VANET

تعداد صفحه :73

چکیده
VANET به عنوان یک محیط شبکه برای سیستم های حمـل و نقـل هوشـمند مطـرح شـده اسـت. در ایـن سمینار می خواهیم پروتکل های انتقال داده موجود در VANET را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. برای این منظور ابتدا طبقه بندی از شبکه های بی سیم برای شناخت شبکه های  ANET ارائه مـی دهـیم و سپس به معرفی ویژگی های خاص VANET می پردازیم و در ادامه پروتکل های موجود در این زمینـه را، معرفـی می کنیم. در زمینه انتقال اطلاعات در VANET سه پروتکل مهم به نام های R2R ، VITP و RDTP وجود دارد. که VITP در رابطه با ارتباط مابین  خودروها، و مابین خودرو و موجودیت کنار جاده بحث می کند، R2R ارتباط مـابین موجودیت های کنار جاده را برقرار می کند و RDTP درباره ارتباط مابین خودروها و ارتباط مابین موجودیت هـای کنار جاده بحث می کند. سپس با نمودارهایی که بر اساس معیارهای مطرح شده در مباحث  شبیه سازی برای هر پروتکل، رسـم شـده است، ضمن بررسی امکان پیاده سازی این پروتکلها، پروتکل ها را از لحاظ معیارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. در فصل پایانی نتیجه گیری خود را، از مباحث مطرح شده بیان می کنیم و پیشنهادات خود را برای ادامه کار در این زمینه بیان می کنیم.

مقدمه
اخیراً، شبکه VANET به علت سیستم های انتقال هوشمند خیلی مورد توجه قرار گرفتـه انـد. برنامـه هـای مختلف ITS شامل جایگاه های دریافت عوارض، ارسال پیـام، سـرویس هـای سـرگرمی کنـار جـاده و اسـتفاده از اینترنت درون خودرو می باشد. در این زمینه ارتباطات  خودروییVANET عموماً به سـه گـروه طبقـه بنـدی مـی شود:

1- ارتباطات خودرو با خودرو

2- ارتباطات خودرو با کنار جاده

3- ارتباطات کنار جـاده بـا کنـار جـاده.

در ارتباطات V2V، خودروها بسته های داده را در چند گام از طریق خودروهای میانی انتقال می دهند.
در مورد ارتباطات V2R، خودروها با ایستگاه های کنار جاده در طول جاده برای دریافـت اطلاعـات مـورد نیاز، (برای مثال شرایط موجود در ناحیه ای از جاده که جلوتر قرار دارد) یا دریافت سرویس هـا و راهنمـایی هـای مفید از ایستگاه های کنار جاده، ارتباط برقرار می کنند. در ارتباطات R2R دو  موجودیت کنار جاده بنابر دلایلی مانند وجود تصادف و نیاز به اطلاع رسانی به ایستگاه راهنمایی و رانندگی و اورژانس جاده ای، با یکدیگر ارتباط برقـرار می کنند که این ارتباط از طریق خودروها در چندین گام صورت می گیرد.
در این سمینار قصد داریم پروتکل های انتقال اطلاعات در لایه کاربرد را برای پشتیبانی از برقراری سرویس های زیرساختی Ad-hoc و تعمیم آن بر روی VANET، برای پـشتیبانی از سـه گـروه ارتبـاط بـین خـودرویی، را معرفی کرده و مورد بحث قرار دهیم. این سرویسهای زیرساختی می توانند برای تولید سرویس های مبتنی بر مکان، سرویس های ترافیکی جهت دار برای رانندگان، استفاده از اطلاعـات برگـشتی از حـسگر هـای خـودرو و گـرفتن مزایای سیستم هدایت GPS استفاده شوند.

شبکه های بی سیم وقتی از شبکه سخن به میان میآید، اغلب کابل شبکه به عنوان وسیله انتقال داده در نظر گرفته مـیشـود. در حالیکه چندین سال است که استفاده از شبکه سازی بیسیم در دنیا آغازگردیده است. تـا همـین اواخـر یـک LAN بیسیم، دارای سرعت انتقال پایین و خدمات غیرقابل اعتماد بود، اما هم اکنون فناوری هـای LAN بـیسـیم خـدمات قابل قبولی را با سرعتی که حداقل برای کاربران معمولی شبکه کابلی پذیرفته شده میباشد، فراهم میکنند.
شبکه های بیسیم بازهی وسیعی از کاربردها، از ساختارهای پیچیده یی چون شبکه هـای بـیسـیم سـلولی کـه اغلب برای تلفنهای همراه استفاده میشود و شبکههای محلی بیسیم گرفته تا انـوع سـادهیـی چـون هـدفونهـای بیسیم و… را شامل میشوند. از سوی دیگر با احتساب  امواجی همچون مادون قرمز، تمامی تجهیزاتی کـه از امـواج مادون قرمز نیز استفاده میکنند، مانند صفحه کلیدها، ماوسها و برخی از گوشیهای همراه، در این دسته بندی جای میگیرند. طبیعی ترین مزیت استفاده از این شبکه ها عدم نیاز به ساختار فیزیکـی و امکـان نقـل و انتقـال تجهیـزات متصل به اینگونه شبکه ها و همچنین امکان ایجاد تغییر در ساختار مجازی آنهاست.

تعداد صفحه :73

ادامه مطلب...
دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی سیکل ترکیبی
عنوان کامل: پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی سیکل ترکیبی با استفاده از مفهوم اگزرژی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 57
بخشی از مقدمه:
بهینه  سازی زمینه های علوم مهندسی و تجارت را در بر می گیرد در فیزیک اصول بهینه سازی بسیار مختلفی بیان شده اند که پدیده های طبیعی در زمینه نور شناسی و مکانیک کلاسیک را شرح می دهد .
هدف از بهینه سازی پیدا کردن مقادیری از متغییر در فرایند هست به طوری که بهترین مقدار معیار عملکرد شود.
بهینه سازی با انتخاب بهترین حالت  از میان توام مجموعه به وسیله روش های کمی کار آمد مربوط می شود.
چرا مهندسین به بهینه سازی علاقمند هستند چه فوایدی از بهینه سازی همراه با تصمیم گیری شهودی حاصل    می شود مهندسین برای بهبود طراحی اولیه تجهیزات کار می کنند و برای بهبود عملکرد تجهیزات در هنگام نصب به منظور دستیابی  به بیشترین سود کمترین هزینه و حداقل انرژی مصرفی و غیره تلاش می کنند.
ادامه مطلب...