close
دانلود فیلم
خودرو
دانلود پایان نامه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۶

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه گیربکس اتوماتیک خودرو ” بدین شرح است:

اگر حرکت خودروها فقط با سرعت زیاد صورت می‌گرفت و نیز حرکت فقط در جاده‌های مسطح انجام می‌شد در این صورت اگر قدرت تولیدی موتور مستقیما به چرخها منتقل می‌شد، موتور قادر بود تا اتومبیل را به حرکت درآورد اما وقتی که خودرو می‌خواهد از حال سکون شروع به حرکت نماید و یا هنگامی که در سربالائی تند در حرکت است موتور قادر به تامین گشتاور مورد نیاز برای به حرکت در آوردن چرخها، نخواهد بود در این جاست که نیاز به یک سیستم افزایش دهنده گشتاور احساس می‌شود همین احساس نیاز باعث شده است تا وسیله‌ای بنام گیربکس ابداع شود و همانند یک اهرم مکانیکی عمل می‌کند و با افزایش گشتاور، سرعت را کاهش می‌دهد و برعکس.
وقتی مسیر انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگیریم می‌بنییم که گیربکس در این مسر نقش یک عضو واسطه را دارد، یعنی نه تولید کننده توان است و نه مصرف کننده آن.
مسیر انتقال قدرت، شامل اجزاء محرک بین فلایویل موتور و چرخهای محرک می‌باشد. که شامل کلاچ، گیربکس،‌ کاردان ، قفل کاردان،‌دیفرانسیل و اکسل عقب می‌باشد. در این مسیر قدرت، نسبت دنده‌های گیربکس و دیفرانسیل به کار برده شده تا دور موتور را کنترل نموده و گشتاور لازم را تولید نماید.
گیربکس یک تغییر دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسیله نقلیه،‌گشتاور و دور خروجی از موتور را تغییر می‌دهد.
منظوراز گشتاور عبارت است از نیروی پیچشی که برای چرخاندن محور بر آن وارد می‌شود. (اشکال الف و ب)
ادامه مطلب...
پروژه تحلیل و بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پایان نامه تحلیل و بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ٩٠
______________________________________________________

بخشی از مقدمه:

زندگی امروزه بدون اجزا اتصال دهنده که در اکثر احتیاجات عامه و صنعتی سهم مهمی را دارد بسیار مشکل است. هر یک از اتصالات دارای مشخصاتی هستند که ممکن است با مشخصات اتصالات دیگر کاملاً فرق داشته باشند. اجزای اتصال دهنده را می توان بصورت قطعاتی که موجب متصل شدن یک یا چند جزء یک دستگاه به هم دیگر می شوند و معمولا به دو گروه تقسیم می شود، قابل انفصال ( جداشونده) و غیر قابل انفصال ( جدا نشونده) تقسیم کرد، بیان کنیم.
  منظور از اتصال جدا نشونده (دائمی) نوعی از اتصال است که در موقع جدا کردن قطعات از همدیگر، هم قطعات و هم وسیله اتصال دهنده به نوعی حالت اولیه و سالم خود را از دست می دهند مانند جوشکاری و سایر اتصالات حرارتی.
  اتصال جدا شوند ( غیر دائمی یا موقت ) اتصالی است پس از جدا کردن قطعات از همدیگر نه آسیبی به قطعات وارد شده و نه به وسیله ی اتصال دهنده مانند اتصالات پیچی وارد نمی شود.
  ولی با این تجسم اتصال توسط میخ پرچ نوع مخصوصی است که می توان آن را اتصال نیمه دائم نامید چون با انجام عمل فنی و پراندن سر میخ پرچ می توان عمل جداسازی را طوری انجام داد که قطعات سالم بمانند.
  در هر حال وسایل اتصال در تمام ماشین آلات و دستگاه ها به بنحوی مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به نیاز انواع آنها طوری افزایش یافته که شناسایی همه آنها بطور جداگانه مشکل است.
  هدف ما در این جا بحث و تحلیل بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین بود که بیشتر سعی شد بعد از توضیح اجمالی مطالب عمومی به مطالب جدید در مقاله ها و کنفرانس ها بپردازیم که با جمع آوری اطلاعات از مقاله های خارجی و داخلی درباره ی اتصالات نظیر جوشکاری، اتصال توسط پرچ، پیچ و پین ها بصورت تحلیل تجربی و المان محدود با استفاده از نرم افزارهای مربوطه مانند Ansys ( در استاندارد ISO ) این کار صورت گرفته است.
ادامه مطلب...

با سلام ، در این پست از سایت با دانلود کتاب انتقال حرارت اینکروپرا در خدمت شما هستیم این کتاب در 14 فصل و 1120 صفحه نوشته شده است و ویرایش هفت کتاب می باشد. امیدوارم مفید و مورد استفاده باشد.

دانلود کتاب انتقال حرارت اینکروپرا در ادامه:

ادامه مطلب...
دانلود کتاب کامپیوتر و خودرو ها
  • نویسنده: علیرضا بیگی
  • موضوع: مهندسی مکانیک
  • تعداد صفحات: ۱۰۶
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

امروزه کامپیوتر در تمام کارهای روزمره انسان نقش بازی می کند یکی از مهمترین نقش هایی که یک کامپیوتر در حال حاضر دارد استفاده ی آن در اتومبیل می باشد.
در کتاب حاضر با کامپیوترهای یک خودرو و بطور کل تاثیرات که بر روی یک اتومبیل خواهد گذاشت آشنا خواهید شد.

فهرست سرفصل ها:

فصل اول: Ecu

فصل دوم: سخت افزار Ecu

فصل سوم: نرم افزارهای Ecu

فصل چهارم: شبکه های مولتی پلکس (پژو 206)

فصل پنجم: نحوه عملکرد انژکتور

فصل ششم: آنچه درباره عیب یابی خودروهای انژکتوری باید بدانیم

فصل هفتم: مزیت استفاده از نیتروژن در لاستیک ها

فصل هشتم: معرفی متداول ترین سنسورهای یک خودروی انژکتوری

فصل نهم: عیب یابی سنسورهای خودرو از رو نشانه های ظاهری

فصل دهم: رله در الکترونیک و الکترونیک خودرو

ادامه مطلب...
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید