آموزش زبان با داستان انگلیسی
 
دانلود پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

تعداد صفحات : ۱۱۳ صفحه

 

چکيده
جداسازي ذرات معلق در گازها به ويژه هوا، مورد توجه اغلب صنايع از جمله صنايع خودرو سازي، هسته اي، کارخانجات سيمان و نيز علوم زيست محيطي مي باشد. براي کاهش آلودگي دو روش عمده وجود دارد:

الف) کاهش توليد آلاينده ها
ب) جلوگيري از انتشار آلاينده ها در محيط.
در اين تحقيق جداسازي دوده از گازهاي خروجي اگزوز موتورهاي ديزل مورد بررسي قرار مي گيرد.
دو مبحث بنيادي در اين تحقيق عبارتند از:
الف) بررسي خصوصيات ذرات آلاينده خروجي از اگزوز.
ب) بررسي امكان سنجي استفاده از امواج آكوستيكي براي حذف ذرات معلق در گازهاي خروجي اگزوز موتور هاي ديزل
نتايج حاصله از اين بررسي نشان مي دهد که ذرات آلاينده داراي قطر تقريبي  ۱۰-۰۱/۰ميکرون با حداکثر تجمع جرمي در محدوده کمتر از ۴/۰ ميکرون مي باشند.
بدين منظور، مدل سازي عددي در مورد انباشت اکوستيکي براي بدست آوردن پارامترهاي آزمايش و تاثير اين پارامترها در شبيه سازي و نتايج آزمايش انجام شد.
نتايج آزمايشگاهي حاصله نشان مي دهد كه از امواج آكوستيكي براي جداسازي ذرات گازهاي خروجي اگزوز با بازده بالا مي توان استفاده كرد. سيستم فيلتراسيون آكوستيكي براي ذرات بزرگتر از ۰٫۲ ميكرون و براي دبي عبوري کوچکتر از ۳۰ ليتر بر دقيقه، در گستره توان صوتي اعمالي  ۳۰ وات، کارآيي دستگاه نشست دهنده بيشتر از ۹۵ درصد مي باشد. براي دبي ۵۰ ليتر بر دقيقه با توان صوتي ۳۰ وات بازده ۴۵% مي باشد كه براي افزايش بازده فيلتراسيون در دبي هاي بالاتر، ميتوان از چند سيستم به صورت موازي استفاده نمود.


فهرست مطالب در ادامه مطلب

ادامه مطلب...
پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

عنوان پروژه : بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

تعداد صفحات : ۱۲۰

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل پرداخته است.در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد. دو مبحث بنیادی در پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل عبارتند از: الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز. ب) بررسی امکان سنجی استفاده از امواج آکوستیکی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل. نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی ۱۰-۰۱/۰میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از ۴/۰ میکرون می باشند.

در موتورهای دیزلی، مهمترین و بیشترین آلودگی را ذرات خروجی اگزوز تشکیل می دهند و بنابراین موضوع این پروژه پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده میباشد. این موضوع در مرحله اول مستلزم بررسی خصوصیات ذرات آلاینده و در مرحله دوم نیازمند بررسی سیستمهای جداسازی فازهای جامد- گاز از یکدیگر می باشد.برای جداسازی این ذرات هیچیک از سیستمهای جداسازی گاز- جامد نظیر شوینده ها، فیلترهای الیافی و سیکلونها و فیلترهای الکترواستاتیک مفید واقع نشدند. زیرا برخی از این سیستمها نظیر فیلتر های الیافی، افت فشار زیادی ایجاد می کنند که برای به کارگیری بر روی گازهای خروجی اگزوز مناسب نمی باشد و همچنین برای این توزیع اندازه ذرات، از کارآیی کافی برخوردار نمی باشند و یا بسیار حجیم و بزرگ می شوند.

نهایتاً نشست دهنده آکوستیکی (که امروزه به عنوان مکمل سیستم های فیلتراسیون فعلی استفاده می شوند) انتخاب بهتری به نظر آمد و برای عملکرد آن و امکان سنجی استفاده عملی، مطالعات و آزمایشهای جامع تری آغاز گردید.نتایج آزمایشگاهی نشان میداد که سیستم فیلتراسیون آکوستیکی دارای کارایی بالایی در حذف ذرات معلق در گازها دارد و می توان برای فیلتراسیون گازهای خروجی از موتورهای دیزلی استفاده کرد.

 

فصل اول مقدمه ای از پروژه حاضر رابیان می کند. فصل دوم در مورد روشهای موجود در فیلتراسیون ذرات معلق در گازها و گازهای خروجی از موتورهای دیزل، بیشینه استفاده از امواج آکوستیکی و تئوری های موجود در زمینه انباشت آکوستیکی می باشد. فصل سوم به بررسی روش مدل سازی عددی، فرضیات مورد استفاده در شبیه سازی و تشریح وسایل و سیستمهای آزمایشگاهی که ساخته یا استفاده شده است می پردازد. در فصل چهارم به شرح نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی می پردازد. فصل پنجم راجع به جمع بندی نتایج آزمایشگاهی ،نتیجه گیری و بحث پیرامون مشکلات عملی و صنعتی شدن طرح می باشد.

جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد: الف) کاهش تولید آلاینده ها ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل را مشاهده میفرمایید :

ادامه مطلب...