تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4090
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 6

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,334
    باردید دیروز : 2,578
    گوگل امروز : 12
    گوگل دیروز : 19
    بازدید هفته : 17,957
    بازدید ماه : 58,019
    بازدید سال : 175,040
    بازدید کلی : 6,622,068

آخرین فروش های موفق

پایان-نامه-تحلیل-و-ارزیابی-صورت-بندی-مضامین-معنوی-(حس-معنوی-–-استعلایی)-در-سینمای-فرانک-دارابانت
پایان نامه تحلیل و ارزیابی صورت بندی مضامین معنوی (حس معنوی – استعلایی) در سینمای فرانک دارابانت
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 233

پایان نامه تحلیل و ارزیابی صورت بندی مضامین معنوی (حس معنوی – استعلایی) در سینمای فرانک دارابانت
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 233 صفحه
چکیده
پژوهش حاضر تلاشی برای تحلیل و ارزیابی صورت بندی مضامین معنوی (حس معنوی – استعلایی (Spirituality)) در سینماست. در این مسیر ابتدا به سیر شکل‏گیری سینمای معنویت‏گرا و هم چنین کارگردان‏های خاصی که دغدغه معنویت‏گرایی در فیلم‏هایشان اهمیت داشته، نگاهی اجمالی شده است. سپس به بیان شیوه تعامل میان رویکرد معنویت‏گرایی و فیلم از منظر دین‏گرایان پرداخته شده و در ادامه نیز انواع رویکردهای تحلیل فیلم به عنوان روش‏های تحلیلی موجود مطرح شده است. روش و رویکرد تحلیلی این پژوهش بر ارزیابی فرم و قالب ارائه روایت داستانی در فیلم از نگاه نئوفرمالیست‏ها (پست‏فرمالیست‏‏ها) تکیه دارد. بنابراین در گام بعد نگرش نئوفرمالیستی در سینما و چگونگی کاربرد نظریه آن‏ها در فیلم تبیین شده و به نسبت فرم و محتوا در فیلم پرداخته شده است. در این رویکرد از آن جهت که فرم به نوعی محتوا را می‏آفریند؛ نزدیک به دیدگاه سنت گرایان در مورد نماد و صورت اثر هنری است که آن را جلوه ای از امر متعالی و قدسی می‏دانند. به تعبیر دیگر فرمی که محتوایی معنویت‏گرایانه را با خود دارد همان صورت هنر معنوی در نگاه اهل سنت است. این دیدگاه تبیین می‏کند که تجربه فرم فیلم در تعامل با تماشاگر تبدیل به یک تجربه معنوی – آیینی می‏شود. این رویکرد با دیدگاه اصحاب مکتب دریافت آلمان برای تبیین نقش خواننده در شکل دادن به معنای فرم تکمیل می‏شود. در این نگرش معتقدند که معنا و حس معنوی برآمده از فرم با مشارکت فعال تماشاگر و از طریق تجربه او، شکل می‏گیرد. درادامه به تبیین فرم فیلم پرداخته شده است. در این تبیین مواردی چون اصول فرم فیلم و معیار های ارزیابی و تحلیل، اصول ساختار روایی در فیلم داستانی و عناصری چون میزانسن، قاب بندی و فیلمبرداری، تدوین، صدای فیلم و سبک کارگردانی بیان شده است. در پایان نیز به تحلیل چهار فیلم از فرانک دارابانت کارگردان صاحب نام آمریکایی مجاری تبار پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: حس معنوی – استعلایی، (Spirituality)، مضمون معنوی، فرم، نئوفرمالیسم، فرانک دارابانت.


فهرست مطالب
چکیده: ‌ج
فهرست مطالب: ‌د
۱- فصل اول: کلیات 2
۱-۱- مقدمه 2
۱-۲- مسأله پژوهش: 6
۱-۳- فرضیه پژوهش 6
۱-۴- پیشینه پژوهش 8
۱-۵- ادبیات پژوهش: مبانی و پیش فرض ها 12
۱-۶ روش پژوهش: 19
۲- فصل دوم: معنویت و سینما 22
۲-۱- نگاهی به سیر شکل‏گیری سینمای معنویت‏گرا در تاریخ سینما 22
۲-۲- کارگردان‏های خاص و دغدغه معنویت‏گرایی 34
۲-۳- دیدگاه‏ها‏‏ و رویکردها 42
۲-۳-۱- دیدگاه‏ها‏‏ 42
۲-۳-۲- شیوه تعامل میان رویکرد معنویت‏گرا و فیلم 48
۲-۴- رویکردهای تحلیل و نقد فیلم در سینما 68
۳- فصل سوم: فرم فیلم و انتقال معنا 80
۳-۱- نگرش نئوفرمالیستی و فیلم 80
۳-۱-۱- فرمالیسم/ نئوفرمالیسم و نگره فیلم 80
۳-۱-۲- کارکردهای اجتماعی فیلم و ظهور نئوفرمالیسم 84
۳-۱-۳- نگرش فرمالیستی/نئوفرمالیستی فیلم: شکل‏گیری نظریه 86
۳-۲- نقش خواننده در شکل دادن به معنای فرم 89
۳-۳- کاربرد و ویژگی های رویکرد نئوفرمالیسم (پست فرمالیسم) در سینما 93
۳-۳-۱- فرم و محتوا در نگرش نئوفرمالیست‏ها 99
۳-۳-۲- فرم و نسبت آن با صورت هنری در نگاه سنت گرایان 101
۳-۴- فرم زیبایی شناختی فیلم 108
۳-۴-۱- انتظارات فرمال تماشاگر از فیلم 110
۳-۴-۲- قراردادهای فرمال و تجربه تماشاگر 111
۳-۴-۳- برداشت معنا از فرم فیلم 112
۳-۴-۴- فرم فیلم و معیار های ارزیابی و تحلیل 116
۳-۵- اصول فرم فیلم 117
۳-۶- اصول ساختار روایت در فیلم داستانی 120
۳-۷- تکنیک در فیلم داستانی 129
۳-۷-۱- میزانسن 129
۳-۷-۲- فیلمبرداری و قاب بندی 131
۳-۷-۳- تدوین و چسباندن نماها 133
۳-۷-۴- صدای فیلم 135
۳-۸- ژانر و سبک در فیلم داستانی 136
۴- فصل چهارم: تحلیل فیلم‏های نمونه معنویت‏گرا:مورد پژوهی سینمای فرانک دارابانت 140
۴-۱- سینمای معنویت‏گرای فرانک دارابانت 140
۴-۱-۱- معرفی کارگردان: 140
۴-۲- فیلم اول: رستگاری در شاوشنک The shawshank redemption 143
۴-۲-۱- تحلیل اصول فرمال فیلم 147
۴-۳- فیلم دوم: مسیر سبز The Green Mile 157
۴-۳-۱- تحلیل اصول فرمال فیلم 162
۴-۴- فیلم سوم: مجستیک The majestic 171
۴-۴-۱- تحلیل اصول فرمال فیلم 174
۴-۵- فیلم چهارم: مه The Mist 183
۴-۵-۱- تحلیل اصول فرمال فیلم 187
۴-۶- تحلیل کلی سبک و ویژگی های فرمال آثار سینمایی فرانک دارابانت 197
۵- فصل پنجم: نتیجه گیری 210
۶- منابع: 213

دانلود فایل

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی