تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4042
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 5

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 1,485
    باردید دیروز : 2,903
    گوگل امروز : 3
    گوگل دیروز : 16
    بازدید هفته : 7,231
    بازدید ماه : 96,444
    بازدید سال : 96,444
    بازدید کلی : 6,543,472

آخرین فروش های موفق

دانلود-مقاله-ترجمه-شده--پژوهشی-آموزشی-بر-شبکه-های-خودرویی-(vanet)
دانلود مقاله ترجمه شده : پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 13 کیلوبایت

عنوان ترجمه فارسی پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)
نویسنده/ناشر/نام مجله : IEEE Communications Magazine
سال انتشار 2008
تعداد صفحات انگليسی 8
تعداد صفحات فارسی 16
نوع فایل های ضمیمه Word+Pdf
عنوان مقاله انگليسی
A Tutorial Survey on Vehicular Ad Hoc Networks

دانلود رایگان مقاله انگلیسی


Abstarct

There has been significant interest and progress in the field of vehicular ad hoc networks over the last several years. VANETs comprise vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communications based on wireless local area network technologies. The dinstinctive set of candidate applications (e.g., collision warning and local traffic information for drivers), resources (licensed spectrum, rechargeable power source), and the environment (e.g., vehicular traffic flow patterns, privacy concerns) make the VANET a unique area of wireless communication. This article gives an overview of the field, providing motivations, challenges, and a snapshot of proposed solutions

چکیده

در طی چند سال اخیر، اهمیت و پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه ی شبکه های خودرویی صورت گرفته است. شبکه های Vanet، شامل محاورات و ارتباطات خودرو به خودرو، و خودرو به زیر ساختار بوده که مبتنی بر تکنولوژی های شبکه های محلی میباشد. مجموعه ی مجزایی از اپلیکیشن های کاندید( مانند سیستم هشدار برخورد و اطلاعات ترافیک محلی برای رانندگان)، منابع( طیف مجاز، منبع انرژی قابل شارژ)، و محیط( الگوهای جریان ترافیک خودرویی، نگرانی های حفظ حریم) باعث شده تا این شبکه ها، حوزه ای منفرد و مجزا در ارتباطات بی سیم باشند. در این مقاله، یک بازبینی در این زمینه فراهم شده و گرایشات، چالش ها و تصویری لحظه ای از راه حل های پیشنهادی مطرح خواهد شد.

مقدمه

از سال 1980 میلادی، مفهوم استفاده از ارتباطات بی سیم در خودروها، پژوهشگران را به خود جلب کرده است[1]. در چند سال اخیر، شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در پژوهش و توسعه در این زمینه بوده ایم. چندین فاکتور، اعم از اتخاذ گسترده( و به دنبال آن کاهش هزینه) تکنولوژی های IEEE 802.11 منجر به گرایش به سمت توسعه ی این حوزه شده است؛ ادغام سازندگان خودرو با تکنولوژی اطلاعات به منظور بررسی مباحث ایمنی، محیطی و مباحث آسودگی در استفاده از خودرو و همچنین تعهد دولت های ملی و منطقه ای به تخصیص یک طیف بی سیم برای محاورات خودرویی بی سیم، نمونه ای از این گرایشات میباشد. اگرچه شبکه های سلولار ، به ما اجازه ی محاوره ی آسان ارتباطات صوتی و سرویس های سرگرمی برای راننده و سرنشینان را میدهد، این شبکه ها را نمیتوان گزینه ی مناسبی برای ارتباطات خودرو به خودرو یا خودرو به زیر ساختار دانست. این در حالی است که ، شبکه های خودرویی، محاوره ی مستقیم بین خودروها و بین واحد های کنار جاده(RSU) را عملی ساخته اند، و میتوانند هزاران پیام یا اطلاعات را در مورد وضعیت فعلی ترافیک و با کمترین تأخیر به سایر خودرو ها ارسال کنند.

با توجه به اینکه گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی(GPS) و فرستنده/گیرنده های شبکه های محلی از سال 1990 میلادی با هزینه ای کم بکار گرفته شده است، پژوهش در حوزه ی ارتباطات بین خودرویی، با شتاب قابل ملاحظه ای روبرو بوده است(مانند [2]). هدف اصلی چنین فعالیت هایی، افزایش ایمنی جاده و بهره وری حمل و نقل ، و همچنین کاهش تأثیر حمل و نقل بر روی محیط می­باشد. این سه کلاس کاربرد از تکنولوژی VANET، به طور کام متعامد نمیباشد؛ به عنوان مثال، کاهش تعداد تصادفات میتواند به نوبه ی خود منجر به کاهش ترافیک شده که این میتواند سطح تأثیر محیطی را نیز کاهش دهد(شکل 1). به دلیل اهمیت این اهداف برای خود فرد و کشور، پروژه های مختلفی در این زمینه در حال اجرا بوده و یا اخیراٌ تکمیل شده است، و چندین نوع همکاری نیز به منظور کشف قابلیت های این شبکه ها صورت گرفته است(شکل 2). این پروژه ها، شامل چندین صنعت، اعم از صنعت خودرو، اپراتور های جاده ای، آژانس های دریافت عوارض و سایر سرویس دهندگان میباشد. این پروژه ها به میزان قابل ملاحظه ای از سوی دولت مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

عبارت VANET در اصل از ماهیت موردی این شبکه های پویا نشأت گرفته است. اگرچه به دلیل اینکه عبارت شبکه های موردی، مرتبط با پژوهش های مسیریابی تک پخشی میباشد، مباحثی در بین افراد مطرح در این مینه وجود دارد، مبنی بر اینکه سرواژه ی vanet مجدد تعریف شده تا اهمیت شبکه های موردی از بین نرود. از آنجایی که چنین مبحثی هنوز مورد توافق قرار نگرفته است، ما به شبکه های Vanet، همان شبکه های ارتباطی خودرو به خودرو و خودرو به زیرساختار استناد میکنیم....
 
دانلود فایل
همچنین مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی