تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4042
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 9

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 1,426
    باردید دیروز : 2,903
    گوگل امروز : 3
    گوگل دیروز : 16
    بازدید هفته : 7,172
    بازدید ماه : 96,385
    بازدید سال : 96,385
    بازدید کلی : 6,543,413

آخرین فروش های موفق

پایان-نامه-تاثیر-مکانیزم-های-مختلف-بانکداری-الکترونیک-بر-سود-آوری-بانک-های-منتخب-خصوصی
پایان نامه تاثیر مکانیزم های مختلف بانکداری الکترونیک بر سود آوری بانک های منتخب خصوصی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 159
حجم فایل: 1653 کیلوبایت

عنوان : تاثیر مکانیزم های مختلف بانکداری الکترونیک بر سود آوری بانک های منتخب خصوصی
تعداد صفحات : 159 و قابل ویرایش

1.1 مقدمه
توجه به ابعاد مختلف كاربرد سيستم هاي تجاري كه در سطوح عالي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و اين كه كاربردهاي مختلف آن در چارچوب و ميزان امكانات هر كشور تا چه حد قابل استفاده مي باشد، مي تواند تا حد بسياري به تغيير ديدگاه ها در خصوص استفاده از اين سيستم ها براي ارتقاء جايگاه تجاري شان كمك شاياني داشته باشد(Jalal-Karim,Hamdan ,2010). يكي از انواع سيستم هايي كه در مبادلات تجاري در سال هاي اخير با انواع كاربرد هاي خود جاي زيادي را باز كرده است سيستم "پرداخت الکترونیکی"مي باشد. اين سيستم كه به باور بسياري از مردم جامعه ، تنها براي سهولت در نقل و انتقال وجوه در هنگام خريد و عدم نياز به حمل پول مي باشد، داراي كاربردهاي بسيار زيادي در سيستم هاي بانکداری، حسابداري ، فروشگاهي، انبارداري و مواردي از آن جمله مي باشد و در واقع به همين علت نيز در كشور هاي در حال توسعه و يا حتي توسعه نيافته داراي سهم اندكي در تجارت الكترونيكي در سطح دنيا است زيرا در اين جوامع شناخت كافي در خصوص به كار گيري برخي از تكنولوژي هاي روز به وجود نمي آيد و از اين بابت نمي توان بر روي به كار گيري درست و مثمر ثمر برخي از انواع اين تكنولوژي ها حساب كرد (انجمن های تخصصی پرداخت الکترونیکی و پایانه های فروشگاهی، 1389). بنابراین می توان گفت که استفاده ازپیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات درزمینه کسب و کار موجب فناوری نوینی به نام بانکداری الکترونیکی گردیده است. بکارگیری تجارت الکترونیک ازطرفی سبب ساده سازی انجام کسب و کار و کاهش هزینه های بنگاه های اقتصادی گردیده و از طرف دیگر افزایش مشتریان به تبع آن افزایش سطح رضایت مندی آنان را در بردارد(Khrawish,, Al-Sa'di ,2010). توسعه و گسترش بانکداری الکترونیکی به عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای پولی و بانکی کشورهای پیشرفته جهان، صنعت بانکداری کشور را در سال های اخیر به منظور به کارگیری این نوآوری به تکاپو وادار کرده است. (گودرزی، آتوسا، زیبندی، حیدر1386) . بدیهی است کاربرد بانکداری الکترونیکی در صنعت بانکداری کشور هنگامی مفید ارزیابی می شود که سرمایه گذاری های انجام شده از جانب بانک ها در این زمینه، سودآوری آنها را افزایش دهد.
بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.(آقایی، سعید 1386)
با توجه به اهمیت سودآوری در عملیات بانکی، کانون توجه مطالعه حاضر برنقش خدمات نوین بانکی در جذب سرمایه و بهبود سودآوری بانک است. به عبارت دیگر این پژوهش در صدد پاسخگویی به این سئوال است که خدمات نوین بانکی از قبیل عابربانک، تلفن بانک و بانکداری اینترنتی و...تا چه حد سوداوری بانکها را از لحاظ هزینه به دنبال داشته است؟



1 فصل اول 1
کلیات پژوهش 1
1.1 مقدمه 2
1.2 تشریح و بیان مساله 3
1.3 ضرورت پژوهش 5
1.4 اهداف پژوهش 7
1.5 چهارچوب نظری تحقيق: 7
1.6 قلمرو تحقیق 8
1.7 مدل تحقیق : 8
1.8 تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی 10
2 فصل دوم 14
ادبیات پژوهش 14
2.1 مقدمه 15
2.2 فناوری اطلاعات و سیر تحول آن در بانکداری الکترونیک 17
2.2.1 دوره اول ـ اتوماسيون پشت باجه 18
2.2.2 دوره دوم ـ اتوماسيون جلوي باجه 19
2.2.3 دوره سوم ـ متصل كردن مشتريان به حساب ها 20
2.2.4 دوره چهارم ـ يكپارچه سازي سيستم ها 21
2.3 تجارت الکترونیک 22
2.4 بانکداری الکترونیکی 24
2.5 سطوح بانکداری الکترونیکی 29
2.5.1 بانکداری الکترونیکی مصرف‏کننده‏ (در سطح مشتری) 29
2.5.2 بانکداری الکترونیکی بین بانکی‏ 29
2.6 انواع بانکداری الکترونیک 30
2.6.1 بانكداري خانگي 30
2.6.2 صفحات وب 31
2.6.3 دستگاه هاي خودپرداز اتوماتيك 32
2.6.4 بانكداري تلفني 32
2.6.5 خدمات بانكي مبتني بر تلويزيون 33
2.6.6 بانكداري از طريق موبايل 34
2.6.7 بانكداري اينترنتي 34
2.7 خدمات بانکداری الکترونیک 37
2.7.1 دستگاه خودپرداز 38
2.7.2 انتقال منابع الکترونیکی از نقطه فروش 38
2.7.3 خدمات از راه دور 39
2.7.4 کارت های هوشمند 39
2.8 مزایا و معایب بانکداری الکترونیک 39
2.9 مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی 42
2.10 بانكداري الكترونيكي در جهان 43
2.11 بانکداری الکترونیکی در ایران 44
2.12 لزوم ايجاد اتوماسيون بانکي در ايران 45
2.13 مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران 48
2.14 فرصت و تهدید بانکداری الکترونیک 48
2.15 مکانیزم های بانکداری الکترونیک در ایران 50
2.16 اجزای بانکداری الکترونیک در ایران 50
2.16.1 انواع کارت ها 50
2.16.2 شبکه شتاب 50
2.16.3 سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی 51
2.16.4 شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی 51
2.16.5 شبکه مرکزی سوئیفت(SWIFT) 51
2.17 مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک 51
2.18 بانکداری الکترونیک و سود آوری‏ 55
2.18.1 ساختار بازار 55
2.18.2 رفتار بنگاه‏ها در بازار 55
2.18.3 عملکرد بازار 55
2.18.4 نظریه ساختار-رفتار-عملکرد (SCP) 57
2.19 بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان در بانکداری الکترونیک : 58
2.19.1 آسانی استفاده : 58
2.19.2 طراحی سایت : 58
2.19.3 سرعت : 59
2.19.4 امنیت : 59
2.19.5 اطلاعات محتوا : 60
2.19.6 خدمات پشتیبانی : 60
2.20 سابقه پژوهش 60
3 فصل 3 66
3.1 مقدمـه 67
3.2 روش تحقیق: 67
3.3 روش گردآوری اطلاعات : 67
3.4 ابزار گردآوری اطلاعات : 67
3.5 متغیر های تحقیق و نحوه محاسبه آنها : 68
3.5.1 متغیرهای وابسته : 68
3.5.2 متغیرهای مستقل : 69
3.5.3 متغیرهای کنترلی تحقیق: 69
3.6 فرضیات پژوهش 70
3.7 مدل تحقیق : 70
3.8 جامعه آماري، حجم نمونه و روش نمونه گیری: 71
3.9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 72
3.9.1 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف 73
3.9.2 ضریب همبستگی پیرسون : 74
3.9.3 مدل رگرسيون : 75
3.9.4 روش حداقل مربعات معمولي (OLS) : 77
3.9.4.1 فروض كلاسيك: 80
3.9.4.2 همخطي: 83
3.9.4.3 الزامات اقتصادسنجي و آزمون ها جهت برآورد مدل : 84
3.9.4.3.1 آزمون های ساکنی : 86
3.9.4.3.2 آزمون پایایی بر اساس همبستگی نگار : 86
3.9.4.3.3 آزمون ریشه واحد برای ساکنی یا مانایی: 88
3.9.5 آزمون های تبیین و تشخیص صحت فروض کلاسیک : 90
3.9.5.1 آزمون های ضرایب: 90
3.9.5.2 آزمون های جملات پسامند : 91
3.9.5.3 آزمون های ثبات ساختاری: 91
3.9.6 همجمعي در رگرسیون : 91
3.9.6.1 مبانی نظری همجمعي: 92
3.9.6.2 مفهوم اقتصادی همجمعی : 92
3.9.6.3 آزمون های همجمعی : 93
4 فصل چهارم 93
4.1 مقدمه 95
4.2 بررسی توصیفی متغیرهای تحقیق طی سالهای 1389-1387 : 95
4.3 آمار توصیفی متغیرها : 101
4.4 بررسی نرمال بودن داده ها : 101
4.5 ضریب همبستگی پیرسون : 102
4.6 مدل اقتصادسنجی 104
4.6.1 آزمونهای ایستایی (مانایی یا پایایی) متغیرهای موجود درمدل : 104
4.6.1.1 بررسی پایایی متغیرهای موجود درمدل با استفاده از تابع خود همبستگی (ACF): 104
4.6.1.2 آزمون ایستایی با استفاده از آزمون ریشه واحد (Unit root test) دیکی فولر : 106
4.6.2 برآورد مدل به رو ش OLS: 108
4.6.2.1 برآورد مدل اول 109
4.6.2.2 برآورد مدل دوم 111
4.6.2.3 نتایج کلی برآورد مدل: 113
4.6.2.4 برآورد آزمون های اعتبار و صحت مدل : 113
4.6.2.4.1 آزمون حقيقي بودن رگرسيون: 113
4.6.2.4.2 آزمون نرمالیتی توزيع خطاها (پسماندها) : 116
4.6.2.4.3 فرض هم خطی: 117
4.6.2.4.4 آزمون وایت جهت تشخیص ناهمسانی واریانس : 118
4.6.2.4.5 برآورد آزمون LM جهت تشخیص همبستگی پیاپی پسامند : 118
4.6.2.4.6 برآورد آزمون رمزی: 119
5 فصل پنجم : 120
نتیجه گیری و پیشنهادات 120
5.1 مقدمه 121
5.2 خلاصه نتایج پژوهش و نتیجه گیری: 121
5.2.1 برآورد ضرایب همبستگی: 121
5.2.2 برآورد مدل و تفسیر ضرایب مدل: 122
5.3 پیشنهادات: 124
5.4 پیشنهادات برای تحقیقات آتی: 124
پیوست 125
منابع 126
ضمیمه؛ داده ها: متغیرهای وابسته و کنترلی 131
ضمیمه؛ داده ها: متغیرهای مستقل 133
ضمیمه: خروجی نرم افزار 136

فهرست جداول
جدول‏2 1: مقایسه ویژگی‏های بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی 48
جدول‏2 2: اقدام‏های انجام شده هریک از بانک‏های تجاری در زمینه بانکداری الکترونیکی 51
جدول‏1 3: تعداد کاربران اینترنت در سال 2006-2008(انکتاد 2008) 55
جدول‏3 1: لیست شش بانک خصوصی کشور طی سالهای 1389-1387 77
جدول‏4 1: آمار توصیفی متغیرهای تحقیق 107
جدول‏4 2 : آزمون نرمالیتی با استفاده از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف 108
جدول‏4 3 : نتایج برآورد ضریب همبستگی پیرسون 108
جدول‏4 4: نتایج آزمون ایستایی با استفاده از ریشه واحد دیکی فولر برای متغیر ROA در سطح 113
جدول‏4 5: نتایج آزمون دیکی فولر برای داده های سری زمانی متغیرهای تحقیق 113
جدول ‏4 6: نتایج تکمیلی برآورد مدل با استفاده از نرم افزار 115
جدول‏4 7: نتایج تکمیلی برآورد مدل با استفاده از نرم افزار 117
جدول ‏4 8: نتايج حاصل ازآزمون ديكي فولر براي جمله پسماند 120
جدول‏4 9 : مقادیر بحرانی آزمون CRDW 121
جدول‏4 10: آماره دوربين واتسون و كميت بحراني CRDW 121
جدول‏4 11: آزمون همخطی بودن متغیرها با عامل تورم واریانس مدل اول 123
جدول‏4 12: نتایج برآورد آزمون وایت 124
جدول‏4 13:نتایج برآورد آزمون LM 124
جدول‏4 14: نتایج برآورد آزمون رمزی 125




فهرست نمودار
شکل ‏1 1مدل مفهومی تحقیق 17
شکل‏4 1: نمودار سری زمانی بازده داراییها) (ROA 103
شکل‏4 2: نمودار سری زمانی بازده حقوق صاحبان سهام( ROE ) 103
شکل‏4 3 : نمودار سری زمانی مبلغ تراکنش اینترنت بانک 104
شکل‏4 4 : نمودار سری زمانی مبلغ تراکنش موبایل بانک 104
شکل‏4 5:نمودار سری زمانی مبلغ تراکنش تلفن بانک 105
شکل‏4 6:نمودار سری زمانی مبلغ تراکنش دستگاه کارت خوان(POS) 105
شکل‏4 7: نمودار سری زمانی مبلغ تراکنش دستگاه خودپرداز(ATM) 106
شکل‏4 8 : نمودار سری زمانی متغیر حجم سرمایه گذاری در بانکداری الکترونیک 106
شکل‏4 9 : نمودار سری زمانی متغیر اندازه بانک 107
شکل‏4 10:نمودار سری زمانی شاخص تمرکز بانک 108
شکل‏4 11: نتایج آزمون ایستایی با استفاده از تابع خودهمبستگی(ACF) برای متغیر ROA در سطح 112
شکل‏4 12: نتایج برآورد آزمون نرمال بودن مدل اول(ROA) 123
شکل‏4 13: نتایج برآورد آزمون نرمال بودن مدل دوم(ROE) 124

دانلود فایل

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی