close
تبلیغات در اینترنت
بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل پرخاشگری و مشكلات دانش آموزان پرخاشگر و ارائه راه حلهای مناسب براي بهبود رفتار آنان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسي شناخت غلط های املايی رايج در بين دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی رضايت مندی دانشجويان دانشگاه از امكانات علمی، عملی و منابع انسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی-عوامل-بر-يادگيری-دروس-بخوانيم-و-بنويسيم-پايه-اول-و-دوم-ابتدايی
    بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 50
    حجم فایل: 39 کیلوبایت

    نوع فایل: word


    پيشگفتار :‌
    بي شك آينده هر جامعه اي به كيفيت و كارآيي آموزش و پرورش آن كشور بستگي دارد. از اين رو هر چه كارآيي و بهره‌دهي برنامه‌هاي آموزشي مؤثرتر و مفيدتر باشد صرفاٌ به اين معنا نيست كه هدفها و محتواي آموزش و پرورش در قالب جملاتي زيبا و شعار گونه توصيف شود، بلكه منظور تلاشهاي هماهنگي است كه به منظور ايجاد بافت مشترك بين هدفها و روشهاي مناسب آموزشي انجام مي‌گيرد تا مقاصد و نيازهاي پيش‌بيني شده در عمل تحقق يابد. در اين راستا معلم بدون آشنايي لازم به چگونگي عمل يادگيري دانش‌آموزان و قانون هاي آن نمي‌تواند در امر آموزش و پرورش موفق شود و به هدف مطلوب برسد. اگر چه ممكن است فعاليتهاي متعددي را انجام دهد اما همه اين فعاليتها بي ثمرباشد. همانند كشاورزي مي‌باشد كه بدون اطلاع از خواص زمين زراعي خود و مقياس زميني لازم براي بدست آوردن محصول مورد نظرش و ابزار و آلات لازم به زراعت بپردازد كه طبيعي است محصول مورد نيازش را به دست نخواهد آورد. پس براي حصول نتيجه مطلوب بايد راه صحيح استفاده از عوامل مؤثر بر يادگيري را دانست و آنها را به كار گرفت. و در اين امر هم به دانش‌آموزان كمك نمود و هم به معلمين پايه‌هاي اول چرا كه معلمين پايه اول پايه‌ها را بنا مي‌كنند كه اگر پايه محكم و اصولي بنا شود مشكل يادگيري بقيه ي كارها به طور منظم و اصولي پيش مي رود و معلمين پايه‌هاي بالاتر از درس نخواندن دانش‌آموزان خود در اذيت و آزار نخواهند بود.



    ضرورت و اهميت مسأله :
    پيشرفت روز افزون علم و تكنولوژي و فن آوري هاي جديد روز به روز احساس نياز به آموختن و يادگيري را افزايش مي‌دهد. انسان امروزي براي برقراري ارتباط با محيط رو به پيشرفت و مملو از تكنولوژي هاي جديد و وسايل ارتباطي پيشرفته نياز به آموختن دارد. هر چند اين انسان از محيط اطراف و ديگران آموزشهايي مي‌بيند و چيزهايي مي آموزد اما اين آموزشها نه كافي و نه منظم و گاهي نيز در ارتباط با هم نيز نيستند و در بيشتر موارد اختصاصي نيز نيستند. در حالي كه انسان براي برقراري ارتباط با استفاده از وسايل صنعتي پيشرفته نياز به آموزشهاي خاص دارد. از اين رو كسي مي‌خواهد آگاهي خود يادگيري را در باره موضوعي معين افزايش دهد. بايد راه درست آن را بيابد، در امر تعليم و تربيت معلم بدون آشنايي لازم به چگونگي عمل يادگيري دانش‌آموزان و قانون هاي آن نمي‌تواند در امر تعليم و تربيت موفق شود. زيرا يادگيري بر يك رويكرد يا عنصر معيني مبتني نيست. بلكه به عوامل و متغيرهاي زيادي ارتباط دارد. ارتباط بين چيزي كه معلم خواهان آموختن به دانش‌آموزان است با چيزي كه دانش‌آموزان ياد مي‌گيرند. معلم بايد استراتژيهاي مختلف اين عوامل را در هم آميزد تا پديدة يادگيري صورت گيرد. براي همين يك معلم كار آزموده بايد به شناسايي عوامل مؤثر بر يادگيري بپردازد و اختلالات يادگيري را از بين ببرد و با توجه به تغييراتي جديد كه در كتابهاي بخوانيم و بنويسيم بوجود آمده است اطلاعات معلمين نسبت به روز افزايش يابد و براي برقراري ارتباط دانش‌آموزان با دنياي تكنولوژي بايد يادگيري صحيح را از پايه شروع بنمائيم.

    فهرست مطالب:
    پيشگفتار
    موضوع تحقيق
    ضرورت و اهميت مسأله
    هدف كلي تحقيق

    اهداف ويژه
    سئوالات تحقيق
    متغيرها و تعاريف عملي آنها
    متغير وابسته :‌يادگيري ( خواندن و نوشتن )
    متغير مستقل
    جامعه آماري مورد بررسي
    نمونه آماري
    متدولوژي تحقيق
    الف : روش تحقيق
    ب :‌روش نمونه گيري
    ج :‌ابزار تحقيق
    د : ‌شيوه گردآوري اطلاعات
    ه : ‌روش آماري و تجزيه و تحليل داده ها
    و : ‌كاربردها
    چكيده تحقيق
    تعريف يادگيري
    اصول مهم در يادگيري
    اختلالات يادگيري
    شرايط يادگيري
    درمان مشكلات يادگيري
    فراهم كردن جو مثبت و مطلوب براي يادگيري
    نوشتن و مراحل آن
    خواندن و مراحل آن
    اختلالات خواندن
    درمان اختلال خواندن
    تقويت حافظه و حافظه يادگيري
    سن آغاز خواندن
    مهارت خواندن در پايه اول و دوم دبستان
    روشهاي آموزش خواندن
    خصوصياتي براي بهتر خواندن و لذت بردن و درك صحيح مطالب
    مشكلات گفتاري
    راهبردهاي آموزش نوشتن
    پرسشنامه
    منابع و مآخذ :‌ كتابها
    مجلات و نشريه ها و ....

    منابع و مأخذ:
    1- اسپارك ـ برنارد ـ آموزش در دوران كودكي ـ محمد حسين نظري نژاد ـ مشهد ـ شركت به نشر ـ ششم ـ زمستان 1380
    2- افروز ـ غلامعلي ـ مقدمه اي بر روان شناسي آ‌. پ كودكان استثنايي ـ تهران ـ دانشگاه تهران ـ 21 پاييز 1382 *
    3- آقازاده - محرم - راهنماي روشهاي نوين ـ تهران ـ نشر آييژ ـ اول ـ تابستان 1384
    4- ايينگورت ـ رونالد ـ كودك و مدرسه ـ شكوه نوابي نژاد ـ تهران ـ رشد ـ چهارم ـ پاييز 1382
    5- تبريزي ـ مصطفي ـ درمان اختلالات خواندن ـ تهران ـ گفتمان خلاق ـ اول ـ زمستان 1380
    6- زندي ـ بهمن ـ روش تدريس زبان فارسي دوره دبستان ـ تهران ـ سمت ـ پنجم ـ بهار 1383
    7- سيف ـ علي اكبر ـ روشهاي يادگيري و مطالعه ـ تهران ـ نشر دوران ـ دوم ـ بهار 1381
    8- سيف، نراقي مريم، نادري، عزت الله ـ نارسائيهاي ويژه يادگيري ـ تهران ـ مكينال ـ دوم ـ مهرماه 1381 *
    9- شريعتمداري ـ علي ـ تفكر منطقي روش تعليم و تربيت ـ تهران ـ سمت ـ پنجم. بهار 1380
    10-شهرآراي ـ مهرناز ـ روان شناسي كودك و نوجوان ـ تهران ـ رشد ـ دوم ـ پاييز 1381
    11- فرجاني رئيسي ـ شهلا ـ مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان ـ تهران ـ تربيت ـ سوم ـ بهار 1382
    12- كالهون ـ اميلي ـ جويس مارشاويل ـ الگوهاي تدريس 2000 محمد رضا بهرنگي ( برنجي ) تهران ـ كمال تربيت ـ چهارم - 83
    13- كديور ـ پروين ـ روان شناسي تربيتي ـ تهران ـ سمت ـ چاپ هفتم ـ زمستان 1382
    14- كيوز ـ جان پي ـ دنياي يادگيري در مدرسه ـ فرخ لقاء رئيس دانا ـ تهران ـ پژوهشكده تعليم و تربيت ـ اول ـ شهريور 82
    15- مير عابديني ـ احمد ـ چگونه درس بخوانيم چگونه امتحان بدهيم ـ تهران ـ نشر چكامه ـ دوم ـ زمستان 1380
    16- اختلالات يادگيري ـ يوسف كريمي ـ تهران ـ نشر ساوالان ـ سوم ـ زمستان 1383 *

    مجلات و نشريه ها و ....
    1- خانواده و تقويت مهارت خواندن در كودكان ـ سيده ليلا مصلحي ـ نشريه ي ماهنامه آموزشي تربيتي پيوند ـ انجمن اولياء تابستان 85 شماره 324
    2- تقويت حافظه و حافظه يادگيري. عبدالله علي زاده ـ نشريه ايران ـ معاونت پژوهشي وزرات آ. پ ـ نمايه 170 ،بازيابي 317 سال 20/2/84
    3- آنچه بايد والدين در باره ي ناتوانائيهاي يادگيري كودكان بدانند. فاطمه سفيف مقدم اكبري ـ نشريه تعليم و تربيت. آ. پ . كودكان استثنايي. نمايه 171 بازيابي 3615 سال 1384
    4- يادگيري يعني چه ـ سپيده چمن آرا ـ رشد راهنمايي آموزش تحصيلي 2 معاونت پژوهش وزارت آ‌. پ. دوره 11 سال 1384
    5- افق آينده ي علمي‌كشور بسيار روشن است. تكتم بهار دوست ـ نشريه قدس ـ وزارت آ‌. پ. نمايه 176 سال 1385
    6- خصوصيات معلم پايه اول جهت يادگيري بهتر بچه ها. اسماعيل مصطفي زاده ـ مجله نگاه ـ تربيتي و تندرستي نگاه ـ 15/9/85 280
    7- خواندن در كودكان ـ دكتر سيد اكبر مير حسني ـ سال 85 WWW. TPS. blogfa. com
    8- كارگاه خواندن خلاق ـ آموزش مشاركتي كودك محور ـ ساناز فرهنگي سال 85 WWW. Chhi story. org

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    برچسب ها :بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی ,عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی ,يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی ,دروس بخوانیم و بنویسیم ,مقالات علوم تربیتی ,مقالات روانشناسی ,دانلود مقالات روانشناسی ,مقاله روانشناسی ,
    بازدید : 12 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4267
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 5
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 3,742
  • باردید دیروز : 6,344
  • گوگل امروز : 25
  • گوگل دیروز : 60
  • بازدید هفته : 46,466
  • بازدید ماه : 143,964
  • بازدید سال : 634,210
  • بازدید کلی : 6,487,936
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی