close
تبلیغات در اینترنت
بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل پرخاشگری و مشكلات دانش آموزان پرخاشگر و ارائه راه حلهای مناسب براي بهبود رفتار آنان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسي شناخت غلط های املايی رايج در بين دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی رضايت مندی دانشجويان دانشگاه از امكانات علمی، عملی و منابع انسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی-رابطه-هوش-هيجانی-و-رضايت-زناشويی
    بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 110
    حجم فایل: 284 کیلوبایت

    نوع فایل: word


    چکیده:
    امروزه در نظر گرفتن مفاهيم نظري و كاربردي مطالعات مرتبط با رابطه هيجان و شناخت و نيز يافته هاي پژوهشي حوزه هوش هيجاني، همچنين رضامندي زناشويي و رابطه ساختاري بين اين دو مفهوم ، دست مايه و مبنايي براي طرح ريزي راه بردها و برنامه هاي پيش گيري از ناسازگاري زناشويي است .
    هدف : پژوهش حاضر «بررسي رابطه هوش هيجاني و رضايت زناشويي را مورد توجه قرار داده است . دراين پژوهش از طرح تحقيق همبستگي استفاده شد. نمونه ها با روش خوشه اي تصادفي، انتخاب و با توجه به هدف و فرضيات مطرح شده مورد آزمون قرار گرفتند . ابزارهاي مورد استفاده عبارتند از : پرسشنامه هوش هيجاني «بار-ان» و مقياس رضامندي زناشويي «انريچ». دراين پژوهش براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و از آزمون هاي ضريب همبستگي پيرسون و F استفاده شد.
    يافته ها : يافته ها نشان مي‌دهد كه همبستگي معني داري (05/0P< ، 01/0P<) بين «هوش هيجاني» و « رضايت مندي زناشويي » وجود دارد و بيشترين همبستگي به ترتيب بين مؤلفه هاي كنترل تكانش و فعاليت هاي اوقات فراغت ، كنترل تكانش و رضايت زناشويي ، خودشكوفايي و خانواده و دوستان ، استقلال و خانواده و دوستان، خودشكوفايي و مسائل شخصيتي، استقلال و مسائل شخصيتي ، خوشبختي و خانواده و دوستان ، استقلال و مديريت مالي مي باشد.
    بحث و نتيجه گيري : پژوهش نشان مي‌دهد كه هوش هيجاني سازه اي بنيادين و اثرگذار بر روند بهبود و تقويت روابط زناشويي رضامندانه است و آموزش روشهاي اكتسابي هوش هيجاني مي تواند سبب بهبود كيفيت روابط زناشويي و پيشگيري از اختلافات خانوادگي گردد.
    واژه هاي كليدي : هوش هيجاني، رضامندي زناشويي.

    مقدمه:
    ريشه هاي هوش هيجاني در مفهوم هوش اجتماعي است كه ابتدا توسط ثرندايك در 1920 تعريف شد. ثرندايك هوش هيجاني را به عنوان « توانايي همدلي و عمل به شيوة خردمندانه در روابط انساني» تعريف كرد. ساير روانشناسان آن زمان ديدگاه بدبينانه اي از هوش اجتماعي ارايه كردند، و آن را در قالب اصطلاحات مرتبط با مهارتهاي سلطه جويي بر ساير افراد به كار بردند. هيچ چشم اندازي در زمينه هوش اجتماعي، نظريه پردازان را متقاعد نكرد و نظريه ثراندايك تا دهه هاي بعد بلا استفاده باقي ماند. (1)
    ظهور پژوهش در زمينه هوش هيجاني ريشه در ديدگاه وكسلر در باره « جنبه‌هاي غير عقلاني هوش عمومي » دارد كه در سال 1940 بيان گرديد.
    در همين راستا، ليپر در سال 1948 اظهار كرد كه « تفكر هيجاني » بخشي از تفكر منطقي و هوش به طور كلي است و سهمي‌در آنها دارد. در سالهاي ميانه دهه 1980 پژوهش هاي استرنبرگ در مورد همبسته هاي موفقيت او را به بازگشت به نتيجه گيريهاي ثراندايك رهنمون ساخت. اين كه هوش اجتماعي از ظرفيت عقلي جدا است و آن يك مؤلفه اساسي از چيزي است كه مردم را قادر مي‌سازد تا در زندگي واقعي به خوبي عمل نمايند.
    اين فرضيه هاي اوليه پس از قريب به نيم قرن بعد در انديشه‌هاي هواردگاردنر ( 1983 ) متبلور شد. وي هوش اجتماعي را به عنوان يكي از 6 قلمرو هوشي در تئوري هوش چندگانه اش مطرح كرد. به نظر گاردنر يك خانواده 6 هوشي وجود دارد كه عبارتند از : هوش زباني، موسيقيايي، منطقي – رياضي، فضايي، بدني – جنبشي و شخصي . منظور وي از هوش شخصي ميزان دسترسي فرد به احساساتش و توجه به ديگران و تمايز گذاردن بين آنهاست.
    هوش شخصي از 2 مؤلفة ( هوش بين فردي و درون فردي ) تشكيل شده كه هوش هيجاني مد نظر ماست. (1)
    روانشناسان ديگري نيز ديدگاه متعارف هوش را مورد مناقشه قرار دادند. مايروسالووي اولين كساني هستند كه در سال 1990 مدل جامع هوش هيجاني را معرفي و پژوهش هاي خود را بر جنبه « هيجاني » هوش معطوف نمودند. آنها رويكرد گاردنر را بسط داده و نظريه هوش هيجاني خود را بر پايه نظريات گاردنر در باره استعدادهاي فردي بنا كردند، و بر اين فرض بودند كه افراد در توانايي درك و شناسايي هيجان هاي خود و ديگران با يكديگر تفاوت دارند.
    يافته هاي ماير و سالووي همراه با بخش اعظم نظريه آنها در زمينه هوش هيجاني، دستمايه تأليف كتاب معروف « هوش هيجاني » توسط دانيل گلمن در سال 1995 گرديد. اين كتاب همراه با كتاب ديگر گلمن به نام « كار با هوش هيجاني »، سهم بسزايي در عموميت يافتن اين حوزه جديد داشت.
    گلمن، در نوشته هايش بر اين موضوع اشاره داشت كه احتمالاٌ هوش هيجاني بهترين پيش بيني كننده موفقيت در زندگي است و در واقع براي همگان قابل دسترسي بوده، و مفهومي مشابه « منش » دارد. او بر نحوه تغيير هوش هيجاني در طول زندگي، راههايي كه از طريق آن، مهارت هاي هيجاني موجب افزايش توانايي فرد براي عملكرد بهتر و موفقيت در زندگي مي‌شود، و هزينه‌هاي صرف شده براي آنچه كه او « سواد آموزي هيجاني » ناميد، تأكيد ورزيد.(2)
    نهايتاٌ ديدگاه چند عاملي بار – ان در زمينه مطالعه هوش هيجاني، افق تازه اي در پژوهش هاي مربوط به اين حوزه پيش روي محققان گشود.
    نتايج پژوهش هاي بار – ان كه ريشه در فعاليت هاي او به عنوان روانشناس باليني داشت در سال 1977 آغاز و در سال 1980 با تهيه پرسشنامه بهره هيجاني بار – ان ( EQ-I ) معرفي گرديد. تجارب باليني او بر نيازبه پاسخ به اين سئوال تأكيد داشت كه چرا برخي مردم از سلامت روانشناختي بهتري نسبت به ديگران بر خوردارند ؟ اين سئوال سپس به اين پرسش كه چرا برخي افراد در كسب موفقيت در زندگي از ديگران توانمند ترند ؟ تغيير يافت. اين سئوالات به مرور به عواملي (مهارت هاي هيجاني) براي تعيين موفقيت عمومي و موفقيت در حفظ سلامت هيجاني مثبت منجر گرديد. متعاقب اين بررسي آشكار شد كه تعيين كننده كليدي و عامل پيش بيني موفقيت، هوش شناختي به تنهايي نيست – بسياري از افراد با هوش مرتكب اشتباهات و لغزش هايي در زندگي مي‌شوند، در حالي كه افراد زيادي با هوش شناختي پايين در زندگي موفق و كامياب هستند. (2)
    در پرتو اين يافته. بار – ان پيشنهاد مي‌كند كه با سنجش و ارزيابي هوش هيجاني مي توان ميزان موفقيت هاي فرد را در زندگي فردي و اجتماعي پيش بيني كرد .
    نتايج تحقيقات نشان مي‌دهند در ازدواج هايي كه در آنها زوجين با يكديگر در تعارض و تضاد باشند برانگيختگي هاي عاطفي زيادتري ديده مي‌شود. به عبارت ديگر، بيشتر تعارض ها و اختلافات بين زوجين به دليل برانگيختگي هاي عاطفي صورت مي‌گيرد، كما اين كه ارزيابي هاي فيزيولوژيكي ( مثل ضربان قلب، افزايش رسانايي پوست و فعاليت هاي ماهيچه اي ) اين موضوع را نشان مي‌دهد. هم چنين مطالعات نشان مي‌دهد كه افراد در توانايي دريافت و تشخيص دقيق عواطف خود و ديگران با يكديگر تفاوت دارند. مثلاٌ بعضي از زوج ها، آشكارا نسبت به علائم عاطفي همسرشان بي توجه هستند و آنان را ناديده مي‌گيرند يا آمادگي سوء تعبير و عدم تشخيص صحيح اين عواطف را دارند. مثلاٌ حالت غمناكي يا اندوه همسر خود را به عنوان عصبانيت و خشم تفسير مي‌نمايند. علاوه بر اين ها ،‌انسان ها داراي تفاوت هاي قابل توجهي در توانايي ابراز صريح عواطف خود مي‌باشند. مثلاٌ برخي از زوج ها عادت دارند پيام هاي عاطفي مبهم و گيج كننده اي به طرف مقابل خود بدهند ( هم زمان هم مي خندند و هم اخم مي‌كنند ). پژوهشگران دريافته اند كه ارتباط با ثبات و معناداري بين تفاوت هاي فردي در توانايي ابراز دقيق و صحيح عواطف و تشخيص آنها با شادي هاي زندگي در روابط زناشويي مطلوب وجود دارد. براي مثال نولر و همكارانش نشان داده اند كه زوج هاي خرسند در مقايسه با زوج هايي كه رابطه زناشويي و عاطفي خوبي با هم ندارند، احساس هم دلي بيشتري نسبت به هم نشان مي‌دهند و نسبت به احساسات يكديگر حساسيت بيشتري به خرج مي‌دهند.
    البته در اين موارد جداسازي علت و معلول و تشخيص اين كه كدام عامل علت است و كدام معلول، امري بسيار دشوار است، زيرا امكان دارد مشكلات و اختلافات زناشويي موجب كاهش حالت عاطفي در زوجين شود و از طرف ديگر عدم حساسيت عاطفي هم سبب كاهش احساس خوشبختي در زندگي زناشويي و احساس رضايت همسران از يكديگر شود. (3)
    در اين تحقيق سعي شد ارتباط بين هوش هيجاني و رضايتمندي زناشويي در زوجين بررسي شود و ارتباط اين دو عامل به همراه عواملي مثل سطح سواد و مدت ازدواج ارزيابي گردد.

    فهرست مطالب:
    مقدمه
    بیان مسئله
    اهمیت پژوهش
    اهداف پژوهش
    فرضیه های پژوهش
    تعریف مفاهیم و اصطلاحات
    فصل دوم: ادبیات پژوهش
    2-1 تاریخچه هوش هیجانی
    2-2 تئوری هوش هیجانی سالووی و مایر
    2-3 مفاهیم اساسی هوش هیجانی
    2-4 مولفه های گلمن
    2-5 آموزش و یادگیری هوش هیجانی
    2-6 رضایت زناشویی
    2-7 مدل پنج مرحله ای برچلر
    2-8 رضایت زناشویی و هوش هیجانی
    2-9 مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه هوش هیجانی و رضایت زناشویی
    فصل سوم:روش اجرای پژوهش
    3-1 طرح كلی پژوهش
    3-2 جامعه آماری
    3-3 نمونه آماری
    3-4 متغیر های پژوهش
    3-5 ابزارهای پژوهش
    3-6 روش اجرای پژوهش
    3-7 روش آماری
    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
    4-1 اطلاعات جمعیت شناختی
    4-2 نتایج به دست آمده از پژوهش
    4-3 اطلاعات بیشتر پژوهش
    فصل پنجم: نتیجه گیری
    5-1 خلاصه و نتیجه گیری
    5-2 بحث در زمینه ی یافته ها
    5-3 محدودیت های پژوهش
    5-4 پیشنهادات نظری
    منابع
    پیوست

    منابع و مأخذ:
    1- Golman D:Emotinal Intelligence. Bantam Books, New York, 1995. P: 277-390.
    2- Bar-On R, Parker J.D.A: Emotional intelligence. Sanfrancisco: Jossy-Bass, 2000, P: 24-185.
    3- سياروچي. ژوزف ، فورگاس . ژوزف ، ماير.جان. هوش عاطفي در زندگي روزمره . ترجمه اصغر نوري امام زاده اي و حبيب ا... نصيري. انتشارات نوشته (1383) صفحات 74-60 و 184-165.
    4- Sadock. B, Sadock V: Kaplan & Sadock's Comprehensive text book of Psychiatry. Philadelphia. 2000, P: 446-462. 2004, P:535-537.
    5- Ciarrochi, J, Forgas, J.P & Mayer, J.D: Emotional Intelligence in everyday life. Philadelphia: Taylor & Francis (2001), P: 18-35.
    6- گلمن . دانيل ، هوش عاطفي ، ترجمة حميدرضا بلوچ . انتشارات جيحون (1379) ، صفحات 281-279.
    7- Bar-On, R: Bar-on emotional outient inventory. Toronto: Multi Health System Inc. 2000 P:3-85.
    8- Salorey P, Mayer J.D:Emotional Intelligence, imagination, cognition and personality. 1999. P:18-180.
    9- Najm. Qinza. J. Attachment Styles and emotional intelligence in marital satisfaction among Pakistani men and women. Tennessee State University .BAI A 67 / 01 P 105 July 2006.
    10- Bricker Dale. The link between marital satisfaction and emotional intelligence , University of Johannesburg Department Psychology. Dec 2005.
    11- Brackett Marc .A, Warner Rebecca.M , Bosco. Jennifer S. Emotional intelligence and relationship quality among couples. Personal Relationships. 12(2), 197-212. June 2005.
    12- Cordova . James. V, Christina . Gee. B, Warren . Lisa. Z. EQ and Marital Satisfaction. IRISH MANAGEMENT INSTITUTE. March 2005.
    13- دكتر ثنائي . باقر. مقياس هاي سنجش خانواده و ازدواج . انتشارات بعثت . (1379) . صفحات 28-19

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی ,روانشناسی و علوم تربیتی ,
    برچسب ها :بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی ,مقاله بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی ,پایان نامه بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی ,رابطه هوش هيجانی و رضايت زناشويی ,هوش هیجانی ,رضایت زناشویی ,روانشناسی ,مقالات روانشناسی ,دانلود مقالات روانشناسی ,
    بازدید : 7 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش
  • بررسی راه های پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايی
  • بررسی رابطۀ ويژگيهاي شخصيتی و سلامت روان در بين دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان
  • بررسی رابطه نارضايتی شغلی و افسردگی
  • بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی 12-7 ساله
  • بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی به جز مقطع اول دبستان
  • بررسی رابطه بين هوش هيجانی و وسواس در بين دختران مقطع سوم دبيرستان
  • بررسي رابطه بين هوش هيجاني و رضايت زناشويي در بين دانشجويان متأهل
  • بررسی رابطه بين نحوه مديريت زمان در اوقات فراغت، با سلامت روان و پيشرفت تحصيلی
  • بررسی رابطه بين مولفه‌های محيط خانواده و سلامت عمومی زنان باردار
  • بررسی رابطه بين فشار روانی و پيشرفت تحصيلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • بررسی رابطه بين سبك های دلبستگی و انگيزه پيشرفت
  • رابطه بين خلاقيت و ويژگی های شخصيتی (درونگرايی و برونگرايی) بين دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
  • رابطه بين پذيرش اجتماعی و ويژگی های شخصيتی در بين دانشجويان رشته برق و مكانيك دانشگاه آزاد اسلامی
  • بررسی رابطه بين امكانات رفاهی و افت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع سوم دبيرستان
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4267
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 6
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 3,528
  • باردید دیروز : 6,344
  • گوگل امروز : 25
  • گوگل دیروز : 60
  • بازدید هفته : 46,252
  • بازدید ماه : 143,750
  • بازدید سال : 633,996
  • بازدید کلی : 6,487,722
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی