close
تبلیغات در اینترنت
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی فراوانی افسردگی در بيماران مبتلا به ديس پپسی مراجعه كننده به درمانگاه گوارش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل پرخاشگری و مشكلات دانش آموزان پرخاشگر و ارائه راه حلهای مناسب براي بهبود رفتار آنان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل بر يادگيری دروس بخوانيم و بنويسيم پايه اول و دوم ابتدايی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • عوامل ايجاد انگيزه معلمان و مديران مقاطع مختلف تحصيلی جهت استفاده از راه كارهاي نوين آموزش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل و انگيزه های گرايش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثير آن بر امنيت ملی كشور ايران (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی علل اجتماعی و تربيتی دروغگويی در كودكان دبستانی و راه های درمان آن (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسي شناخت غلط های املايی رايج در بين دانش آموزان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی سنجش رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف تعهد سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی رضايت مندی دانشجويان دانشگاه از امكانات علمی، عملی و منابع انسانی (شنبه 25 فروردین 1397)
  • فناوری-اطلاعات-در-برنامه-های-آموزشی-و-بررسی-روش-های-مؤثر-کاربرد-رايانه-در-ايجاد-و-رشد-خلاقيت
    فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 90
    حجم فایل: 125 کیلوبایت

    نوع فایل: word
    قابل ویرایش 90 صفحه

    چکیده:
    در عصر حاضر که دوره پيشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بينيم که دستخوش تغيير و تحول قرار نگرفته باشد . توليد اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سايه وجود رايانه و اينترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوري که نمی توان از تأثير اين ابزار بر انسان چشم پوشيد و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقيت ها ناديده گرفت.
    با توجه به تأثير بسيار زياد اين ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمين و مسؤولين به اين امر مهم ، می بايست کارهای تحقيقی و پژوهشی زيادی انجام گيرد تا همگان به اهميت اين تغيير و تحول پی ببرند .
    بررسی آثار رايانه بر رشد خلاقيت دانش آموزان و معرفی شيوه های مؤثر و مفيد کاربرد آن در بروز خلاقيت تحقيقات گسترده ای را می طلبد که با يک برنامه محدود امکان نتيجه گيری درست و دقيق محال می نمايد و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه قرار گيرند .
    در اين پژوهش ابتدا به تعريف واژه خلاقيت از ديدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقيت ، رايانه به عنوان ابزار آموزشی ، فوايد و اهميت استفاده
    از رايانه ، علت عدم کاربرد چشمگير رايانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اينترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رايانه در بروز خلاقيت و . . . مورد بررسی قرارگرفته است .
    بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزيده شده است .
    در پايان توصيه ها ، موانع و مشکلات و شرايط اجرايی کاربرد رايانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .
    اميد است که در آينده ای بسيار نزديک به نقش اين ابزار مهم بيشتر از حال توجه گردد و تحقيقات گسترده ای توسط طالبان علم و پيشرفت انجام گيرد.


    مقدمه:
    بررسی اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و ايران ، به خصوص در طرح کليات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران نشان می دهد که هدف اساسی ، تربيت افرادی است که با اتکاء به نيروی اراده و تعقل خويش منطقی و خلاق بيانديشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی ديگران ، مولد دانش ، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل ، فعال و خلاق در « عصر دانايی » باشند.
    اين موضوع اخيرا" توجه بسياری از انديشمندان و مسئولان کشورهای مختلف و به ويژه ممالک در حال توسعه را به خود جلب کرده است به نحوی که تغيير نظام آموزش و پرورش از نظری صرف به نظری توأم با عمل (کاربردی) و پرورش افراد پويا و خلاق به جای افراد ايستا مورد توجه خاصی قرار گرفته است . درضمن ، خلاقيت و نوآوری به عنوان يک شاخص در گزينش افراد در مشاغل مختلف و از جمله صنايع نيز مطرح گرديده است .
    درباره مفهوم خلاقيت تعريف های متعدد و گاه متضادی ارائه شده است ولی در مورد تعريف زير يک اتفاق کلی مشاهده شده است .
    « خلاقيت توانايی فرد برای توليد ايده ها ، نظريه ها ، بينش ها يا اشياء جديد و بديع و بازسازی مجدد درعلوم و ساير زمينه ها است که توسط متخصصان ، اصيل و از نظر علمی ، زيباشناسی ، تکنولوژی و اجتماعی با ارزش تلقی گردد .»
    يکی از سؤالاتی که در چهار دهه گذشته ، ذهن بسياری از پژوهشگران و انديشمندان تعليم و تربيت را به خود مشغول کرده و تحقيقات بسياری را به وجود آورده اين است که « آيا می توان خلاقيت را پرورش داد ؟ »
    بررسی پيشينه های تحقيقات (مک کين ۱٩٦٨) و (مانسفيد و باس ۱٩٨۱) و (کتل و بوچر ۱٩٦٨) نشان می دهد که پيروان اصالت ذات ، خلاقيت را يک توانايی و صفت بالقوه تلقی می کردند ولی حتی متفکران پيشرو (ترمن ۱٩٢٥) ، (کاکس ۱٩٢٦) و (گالتن ۱٨٦٩) نيز بر اين باور بودند که هر چند خلاقيت نيز مانند هوش بعد ارثی دارد ، باز هم عوامل محيطی می توانند بر اين توانايی اثر بگذارند .
    در رابطه با پرورش خلاقيت ، پژوهش ها (آلبيرخ ۱٩٨٧) ، (محمدی ۱٣٧٠) نشان داده اند که افراد خلاق به مراتب بيش از افراد غير خلاق ، توانايی پرورش خلاقيت را در ديگران دارند .
    وانگ (۱٩٩٠ به نقل از ولف و همکاران ۱٩٨٧) در يک مطالعه نتيجه می گيرد که در ميان ٢٢٨ عاملی که بر يادگيری تأثير می گذارد ، فراشناخت دارای تأثير بسيار مثبتی است . مطالعات نشان می دهد که دانشجويان دارای فراشناخت بالا ، پيشرفت تحصيلی بيشتری داشته اند . سرعت فوق العاده تحول در همه ابعاد زندگی بشر به ويژه در حوزه توليد ، ارتباط و اطلاعات از يکسو و نزديک شدن و به هم پيوستن سرنوشت کشورها از سوی ديگر ، نوعی انگيزه اجتماعی پديد آورده است که می توان آن را نوجوﺋﻲ و نوآوری ناميد . اين انگيزه و ناخشنودي ها و ناخرسندی های همراه آن در بسياری از اجتماعات ، به خصوص کشورهای در حال پيشرفت ، زمينه را برای اصلاحات و گاه انقلاب های سياسی ، اجتماعی و فرهنگی و ازجمله نوسازی نظام آموزش و پرورش فراهم کرده است و مردم اين اجتماعات درباره وضع خود و چگونگی تعليم و تربيت فرزندان خويش به چون و چرا می پردازند .
    آنها گاه چنان شيفته نو و نوآوری می شوند که سنتهای سنجيده برآمده از ميراث فرهنگی خود و امکانات و شرايط نوسازی و نوآوری را از ياد می برند و در ميان کهنه و نو سردرگم می مانند .
    رايانه با قابليت های فراوانی که دارد ، قادر است دانش آموزان را به سوی خودآموزی ، خود فعالی ، تعميق درک و فهم و پرورش استعداد و خلاقيت رهنمون سازد ، به علاوه امکان تداوم و خارج ساختن آموزش از حصار مدارس به ويژه هدايت آن به داخل منازل را ميسر می سازد . اما به لحاظ برخی محدوديت ها از جمله عدم شناخت معلمان از کارآيی آموزشی رايانه ، بی توجهی نظام تعليم و تربيت کشور به اين مسئله و به هر دليل ديگری که تصور شود ، متأسفانه مدارس ما از اين ماشين ارزشمند به مثابه ابزاری آموزشی محروم اند . در اين پژوهش کوشيده ايم به برخی امتيازات آموزشی اين ماشين که برای توسعه آموزش ، يادگيری و خلاقيت بسيار مفيدند اشاره نماييم .
    به اميد روزی که از رايانه به منزله يک ابزار آموزشی در چرخه فعاليت های آموزشی و پرورشی استفاده شود نه به عنوان وسيله ای تجملی و زينت بخش .


    فهرست مطالب:
    چکیده
    مقدمه
    فصل اول : کليات
    ـ موضوع
    ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق
    ـ فرﺿﻴﻪ های ﺗﺤﻘﻴق
    ـ روش ﺗﺤﻘﻴق
    ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق
    ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق
    ـ مفاﻫﻴﻢ کلی
    فصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴق
    ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ
    ـ برخی از نتايج تحقيق بين المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش
    ـ استراتژی آموزش الکترونيکی در کشورهای اروپايی
    ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران
    ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پيشرفت تحصيلی
    ـ رابطه خلاقيت و نبوغ با بيماريهای روانی
    ـ خلاقيت در سطح اجتماعی
    ـ دانش
    فصل سوم : مزايا و محدوديت های سيستم های رايانه
    ـ رايانه ماشين دلهره آور
    ـ محدوديت های رايانه
    ـ آموزش برنامه ای
    ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای
    ـ نتايج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای
    ـ ماشين آموزشی
    ـ آموزش به کمک رايانه
    ـ مزايای آموزش رايانه ای
    ـ زمينه های تسهيل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش
    ـ يادگيری راهی به سوی پرکردن شکاف ديجيتالی
    فصل چهارم : داده های آماری
    ـ ابزار جمع آوری
    ـ روش جمع آوری اطلاعات
    ـ يافته های تحقيق
    ـ تجزيه و تحليل يافته ها و تتيجه گيری
    فصل پنجم : اراﺋﻪ پيشنهادها و راهکارها
    ـ فيلتر کردن راهی برای ايجاد محيط سالم در اينترنت
    ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اينترنت
    ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهينه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
    ـ آموزش الکترونيکی برای معلمان
    ـ ديدگاه آرمانی
    ـ توصيه ها
    ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رايانه ای
    ـ شرايط اجرايی
    پرسشنامه
    منابع

    منابع و مأخذ:
    ۱. اتکينسون ، ريتا ، ال ، اتکينسون ، ريچارد ، اس ، هيلگارد ، ارنست ، ار ، زمينه روانشناسی ، جلد اول ، ترجمه محمد تقی براهنی و همکاران ، تهران ، انتشارات رشد ، ۱٣٧٣
    ٢. انصاری جعفری ، رقيه ، بررسی راهبرد يادگيری و خلاقيت دانش آموزان ، پايان نامه کارشناسی ارشد ، ٧٥-٧٦
    ٣. بخشی ، لطفعلی ، آشنايی با کامپيوتر و داده پردازی ، انتشارات ساحل ، ۱٣٧٣
    ٤. برانيگان ، گری ، جی ، آزمون روانشناسی فعاليت های کاربردی يادگيری ، ترجمه فريبانبوی آل آقا ، تهران ، انتشارات اميرکبير ، ۱٣٨۱
    ٥. پژوهش نامه آموزشی ، شماره های ٤٩ ـ ٥٠ ـ ٥۱ ، ۱٣٨۱
    ٦. پورافکاری ، نصرت الله ، فرهنگ جامع روانشناسی ـ روانپزشکی ، انتشارات فرهنگ معاصر۱٣٧٣
    ٧. حسينی ، فخرالسادات ، بررسی آموزش به کارگيری راهبردهای يادگيری بر خلاقيت و پيشرفت تحصيلی ، پايان نامه کارشناسی ارشد ، ۱٣٨٠
    ٨. روزنامه جام جم ، ٨ ارديبهشت ۱٣٨٢


    ٩. سيف ، علی اکبر ، روانشناسی پرورشی ، روانشناسی يادگيری و آموزش ، انتشارات آگاه ۱٣٨۱
    ۱٠. فصل نامه خلاقيت و نوآوری ، شماره های ٥ و ٦ ، زمستان ٨٢ و بهار ٨٣
    ۱۱. کريمی طاری ، کوروش ، جباريه ، عليرضا ، رحيمی ، حسين ، کار و رايانه ، ۱٣٧٩
    ۱٢. گلاور ، جان ای ، برونينگ ، راجر اچ ، روانشناسی تربيتی ـ اصول و کاربرد آن ، تهران مرکز نشر دانشگاهی ، ۱٣٧٨
    ۱٣. ماهنامه رشد ( تکنولوژی آموزشی ) ، دوره نوزدهم ، ارديبهشت ماه ٨٣ ، شماره ۱٥٧
    ۱٤. ماهنامه رشد ( مديريت مدرسه ) ، ارديبهشت ماه ۱٣٨٣ ، شماره های ٧ و ٨
    ۱٥. هرگنهان ، بی ، ار ، السون ، ام ، اچ ، مقدمه ای بر نظريه های يادگيری ، ترجمه علی اکبر سيف ، تهران ، انتشارات دانا ، ۱٣٧٤

    سایت:
    • www.irica.com
    • www.jobiran.com
    • http://cs.anu.edu.au/whatis.html
    • http://europa.eu.int/comm./education//eonardo.html
    • http://www.unesco.org/bangkok/education/ict/ict-enabling/ap-policy/australia

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله فنی مهندسی , مهندسی فناوری اطلاعات ,
    برچسب ها :فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت ,مقاله فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت ,استفاده از فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی ,کاربرد رایانه در ایجاد خلاقیت ,کاربرد رایانه در رشد خلاقیت ,خلاقیت ,فناوری اطلاعات ,مقاله ,پایان نامه دانشجویی ,پروژه دانشجویی ,
    بازدید : 16 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی و شناخت عوامل موثر بر میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی در دانشگاه آزاد
  • بررسی چگونگی تاثير فناوری اطلاعات در فرآيند برنامه ريزی استراتژيک گروه صنعتی نيرو محرکه
  • پروژه طراحی و پیاده‌سازی یک شبکه مفروض
  • انواع روش های صید و نشانه گذاری در جانوران وحشی
  • طراحی سیستم های تهویه مطبوع با پروژه
  • محاسبه بارهای حرارتی و برودتی یک خوابگاه دانشجویی به صورت دستی و با استفاده از نرم افزار (carrier)
  • بررسی انواع مبدل های حرارتی و اساس کار آن ها
  • پایان نامه تاسیسات : انرژی های تجدیدپذیر
  • انرژی خورشیدی وکاربـرد آن درگرمایش و مقایسه این سیستم با سیستم حرارتی مرکزی برای یک ساختمان 90 متری
  • طراحی سردخانه 3000 تنی و کرایوجنیک
  • ترجمه مقاله انگلیسی: یک مطالعه تطبیقی از الگوریتم اجتماع زنبور مصنوعی
  • ارائه روشي براي ذخيره سازي امن داده ها در رايانش ابري
  • ترجمه مقاله انگلیسی: عوامل تأثیرگذار در انتخاب نرم افزار به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب معنایی
  • ترجمه مقاله انگلیسی: پردازش موازی گراف های بزرگ
  • Opportunities and challenges for cage culture in the Caspian sea
  • ترجمه مقاله انگلیسی:ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری: یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مروری بر مسئله امنیت در اینترنت اشیا
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مواد و روش ها برای افزایش عملکرد جستجو برای رمزگذاری پایگاه داده ها
  • قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی-الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه های بزرگ
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL
  • ترجمه مقاله انگلیسی:پروتکل قفل گذاری بر مبنای XPath، با همزمانی بالا برای پایگاه داده های XML
  • ترجمه مقاله انگلیسی : پایگاه داده های رابطه ای در برابر NoSQL
  • ترجمه مقاله انگلیسی : استراتژی هوشمند زمان‌بندی وظیفه برای تعادل بار در محاسبات ابری
  • ترجمه مقاله انگلیسی : ارزیابی کاربرد پذیری تکنولوژی های وب معنایی
  • پایان نامه شبکه های سیسکو - روترهای سیسکو
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4267
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 5
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 3,590
  • باردید دیروز : 6,344
  • گوگل امروز : 25
  • گوگل دیروز : 60
  • بازدید هفته : 46,314
  • بازدید ماه : 143,812
  • بازدید سال : 634,058
  • بازدید کلی : 6,487,784
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی