close
تبلیغات در اینترنت
بررسی تاثير اضطراب در يادگيری دانش آموزان تیزهوش و عادی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مددکاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی-تاثير-اضطراب-در-يادگيری-دانش-آموزان-تیزهوش-و-عادی
    بررسی تاثير اضطراب در يادگيری دانش آموزان تیزهوش و عادی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 73
    حجم فایل: 126 کیلوبایت

    نوع فایل word
    قابل ویرایش 73 صفحه

    چکیده:
    پژوهش حاضر به بررسی تفاوت اضطراب بین دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی در دوره راهنمایی تحصیلی در ناحیه 6و 7 مشهد در سال تحصیلی 85 پرداخته است.
    جامعه آماری كلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در ناحیه6 كه 24 مدرسه بود ،1 مدرسه به نام راهنمایی تحقیقی به عنوان دانش آموز عادی و 1 مدرسه از ناحیه 7 با عنوان مدرسه راهنمایی نمونه آرمیتا مصلی نژاد (تیزهوش) در نظر گرفته شد.
    نمونه آماری 150 نفر می باشد كه شامل 75 دانش آموز عادی و 75 دانش آموز تیزهوش به صورت كاملا تصادفی انتخاب شده اند و از سه پایه تحصیلی اول، دوم و سوم در مقطع راهنمایی هستند.
    روش تحقیق به صورت همبستگی، مقایسه ای می باشد و برای بررسی تفاوت اضطراب بین دانش آموزان ، ابتدا برای جمع آوری اطلاعات لازم در این زمینه از تست استاندارد كتل استفاده شده است، پس از تهیه و تنظیم نمره اضطراب بدست آمده و محاسبه میانگین هر گروه به صورت مستقل، بدست آوردن نمره حداكثر و حداقل هر گروه با هم مقایسه شدند و بر اساس جدول كی دو x2 و درجه آزادی مربوطه مسئله فوق مورد بررسی قرار گرفت.
    فرضیه های این تحقیق 5 مورد بودند كه بعد از بررسی فقط مشخص شد كه محیط مدرسه مقدار كمی در اضطراب و یادگیری دانش آموزان مؤثر است و در سایر فرضیه ها بین دانش آموزان عادی و تیز هوش تفاوت معناداری وجود دارد.

    مقدمه:
    اضطراب یکی از رایج ترین اختلالات در بین دانش آموزان است که
    می توان به عنوان ریشه بعضی از مشکلات از آن نام برد.
    بسیار شنیده ایم که کودکان به دلیل اضطراب به مدرسه نرفته اند. یا اضطراب از امتحان باعث افت درسی آنها شده است یا یک اضطراب اجتماعی به کناره-گیری آنان انجامیده است ، کم نیستند دانش آموزانی که حتی یک کلمه سرکلاس حرف نمی زنند.
    و یا در یک بازی دسته جمعی شرکت نمی کنند ، اگر به همه این رفتارها توجه کنیم ریشه ای از اضطراب را درآن ها می بینیم ، قرن بیستم را قرن " اضطراب" نامیده اند. در جوامع صنعتی انسانها دائماً در معرض حوادث گوناگون قرار دارند و نگران حال و آینده خود هستند به عبارت دیگر زندگی مدرن امروزی با پیچیدگی خاص خود شرایط زیستی بشر را تغییر داده و موجب شده است تا آدمی شیوه زندگی گذشته را رها کند و برای سازگاری با شرایط جدید تلاش نماید. کودکان و نوجوانان که بیش از هر گروه دیگر در معرض خطر روزافزون ناشی از اضطراب قرار گرفته اند. اثر آن را می توان در رفتارهای اجتماعی و فعالیتهای ذهنی آنها مشاهده کرد ، در یادگیریهای کلامی نوجوانان مضطرب پاسخهای نامربوط و نامفهوم می دهند و هر قدر مطلب مورد یادگیری دشوارتر باشد این نوع پاسخها شدت زیادتر می خواهند داشت گاه حتی صدای و تکلم او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد بدیهی است که اضطراب در نوجوانان مزاحمت بیشتری ایجاد خواهد کرد (عظیمی- 1363)
    اساساً خانواده ، مدرسه و جامعه، سه عامل مهم در بروز و ظهور اختلالات رفتاری در افراد محسوب می شوند. محیط زندگی ، طرز رفتار اطرافیان ، تصویرهایی را در ذهن نوجوان به جای می گذارد. که ممکن است اثرات مطلوب و نامطلوب آن در تمام مدت زندگی باقی بماند و نتایج آن هم تنها به خود فرد منتهی نمی شود. بلکه در چگونگی روابط او با افراد دیگر هم تاثیر می گذارد ، علمای امر تعلیم و تربیت در مورد نقش مدرسه و نوع نگرش دانش آموزان به محیط مدرسه و اهمیت تاثیر نوع روابط بین دانش آموزان و مربیان ، معتقدند که هرگاه نوجوان از اعتماد به نفس ، آرامش درون ، صفای قلب و نگرش مثبت به مربی خود ، برخوردار است آموزش نیز برایش لذت بخش خواهد بود و بالعکس ، موجب اضطراب و دلهره و مدرسه گریزی وی می گردد.

    تعریف و بیان مسئله :
    اضطراب در یادگیری نقش مهمی دارد. اضطراب ، ذکاوت و هوش انسانی را فعال می کند و راه حل مستحکمی برای تمرکز و رسیدن به نتیجه و پاداش رضایت بخش است. ناراحتی ناشی از اضطراب متوسط ، ما را وادار می کند تا راههای مختلف دوری از اضطراب را کشف کنیم و این فی نفسه یک فرآیند یادگیری است. با وجود این بین اضطراب و یادگیری ارتباطی پیچیده وجود دارد. افزایش اضطراب تا میزان معینی ، محرکی است برای بالابردن یادگیری ، ولی پس از این میزان معین افزایش اضطراب باعث کاهش دریادگیری می شود و اگر میزان اضطراب بازهم افزایش یابد ، باعث عدم وجود محرک یادگیری شده و به ایجاد خطر بیشتر در خطاها و اشتباهات منجر خواهد شد. این موضوع بدان معنی است که یک سطح مطلوبی از اضطراب برای یادگیری بهینه وجود دارد ، که پس از این سطح افزایش اضطراب نتیجه معکوس داده و ضد سازنده است.
    اضطراب بسیار کم مساوی است با رخ ندادن چیزی و اضطراب بسیار زیاد مساوی است با اشتباه کردن.
    در مورد هر فردی سطح مطلوب اضطراب از زمانی به زمان دیگر و از موقعیتی به موقعیت دیگر تغییرمی یابد ، این تفاوت ناشی از تجارب قبلی یادگیری است که میتواند فرد را به مقدار زیاد یا کم اضطراب ، حساس کند. (راس. میچل)
    (
    ارمنست- ر- هیلگارد) گاهی اضطراب را مقدم بر هر چیز و یک حالت ترس و نگرانی و ناراحتی می داند.
    اضطراب با ترس ارتباط نزدیک دارد اما ترسی است که گاهی در مقابل امر مبهم به وجود می آید و زمانی موضوع معینی ندارد. خلاصه می توان گفت اضطراب گاهی به معنای ترس مبهم است و گاهی به معنای یک ترس مبهم محدود نیز استعمال می شود و آن ترس از ناامنی است. اضطراب در این معنی جنبه اجتماعی دارد و از لحاظ منشاء امری است اجتماعی که از کودکی شروع می شود ، محرومیت از محبت یا غفلت والدین از این لحاظ و فقدان محبت در کودک احساس نامنی به وجود می آورد ، در دوره بالاتر در موقع حمله و تعرض ، موقعی که درمعرض آسیب بدنی قرار می گیرد و از این که در انجام کارها متکی به والدین است دچار اضطراب و ناراحتی می شود. شریعتمداری- 1369)
    در این پژوهش نیز از آنجا که تصور می شود دانش آموزان تیزهوش با توجه به ویژگیها و تفاوتهایی که در بعضی از زمینه ها به ویژه درسی با دانش آموزان عادی دارند برآن شدیم تا ببینیم که آیا از نظر وجود اضطراب و میزان آن در یادگیری در دو گروه دانش آموزان تیزهوش و عدای در دوره راهنمایی تفاوت معناداری وجود دارد ؟
    لذا این سئوالات مدنظر است :
    1-
    آیا در بین دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی از نظر اضطراب در مقطع راهنمایی تفاوت معنا داری وجود دارد ؟
    2-
    آیا بین دانش آموزان دختر عادی و تیزهوش در پایه های مختلف تحصیلی (دوره راهنمایی) تفاوت معناداری وجود دارد؟

    فهرست مطالب:
    مقدمه
    تعریف و بیان مسئله
    اهمیت و ضرورت تحقیق
    اهداف تحقیق
    فرضیه های تحقیق
    فر ضیه ها
    تعریف عملیاتی
    تعاریف نظری
    انواع فرضیه ها و متغیرهای تحقیق
    پیشینه نظری
    انواع اضطراب
    اضطراب و یادگیری
    خصوصیات شخصیتی تیزهوشان
    زیانهای اضطراب
    روشهای درمان اضطراب
    پیشینه عملیاتی
    تحقیقات داخل كشور
    تحقیقات انجام شده در خارج از كشور
    روش های تحقیق
    روش پژوهش
    تفسیر تقریبی نتایج
    محدودیت های تحقیق
    توصیف داده ها
    نتیجه گیری
    پیشنهادات
    منابع و مآخذ

    منابع و مأخذ:
    1-
    راس میچل- روان شناس- ترجمه علی بهرامی و امیر راسترو (انتشارات راهنما- 1372)
    2-
    روان شناس تربیتی- علی شریعتمداری (انتشارات امیر كبیر- 1369)
    3-
    روانشناس كودك- سیروس عظیمی (انتشارات دهخدا- 1363)
    4-
    ارزشیابی شخصیت- دكتر حمزه گنجی (نشر ساوالان)
    5-
    پرسشنامه اضطراب امتحان
    6-
    علی شریعتمداری- نیازهای روانی- ماههنامه پرورشی تربیت (انتشارات وزارت آموزش و پرورش- شماره 5)
    7-
    زهرا كیانی نژاد- پایان نامه كارشناسی ارشد روان شناسی- مقایسه اضطراب مدرسه عادی و تیز هوش سال اول راهنمایی شهر بیرجند سال 76
    8-
    شكوه نوابی نژاد- رفتارهای بهنجار و نابهنجار
    9-
    پایان نامه كارشناسی (اضطراب امتحان) استاد راهنما: آقای رهباردار- معلم پژوهنده: ثریا علیرضایی- تابستان 1382
    10-
    پایان نامه كارشناسی (بررسی علل خانوادگی اضطراب امتحان در دانش آموزان پسر كلاس پنجم شهرستان چناران) استاد راهنما: ولی الله نعمتی 1377
    11-
    مجله استعدادهای درخشان – سال هفتم – شماره 2- صفحه 151
    12-
    روان شناسی مرضی و تحولی از كودكی تا نوجوانی (انتشارت ژرف) 1370 دادستان

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی ,روانشناسی و علوم تربیتی ,
    برچسب ها :بررسی تاثير اضطراب در يادگيری دانش آموزان تیزهوش و عادی ,پایان نامه بررسی تاثير اضطراب در يادگيری دانش آموزان تیزهوش و عادی ,دانلود پایان نامه بررسی تاثير اضطراب در يادگيری دانش آموزان تیزهوش و عادی ,دانلود رایگان ,تاثیر اضطراب روی دانش آموزان ,اضطراب دانش آموزان ,یادگیری دانش آموزان ,دانش آموزان ,دانش آموزان عادی ,دانش آموزان تیز هوش ,علوم تربیتی ,دانلود رایگان پایان نامه ,
    بازدید : 47 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد
  • مددکاری
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت
  • بررسی راه های رسوخ مُدهای غير متعارف بر جامعه
  • بررسی راه های ایجاد علاقه به پوشش اسلامی
  • رابطه بين سخت رويی و نااميدی بين دانشجويان رشته كشاورزي و روانشناسی
  • حجاب و بررسی روند حجاب در جامعه امروزی
  • تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی
  • تاثير جو عاطفی خانواده بر اعتماد به نفس فرزندان
  • تأثير اسباب بازی در بهبود كودكان پيش دبستانی بستری در بيمارستان
  • پرورش تدریجی روان کودک
  • کودکان بيش‌فعال
  • عوامل موثر بر ترک اعتياد
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4306
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 5
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 986
  • باردید دیروز : 7,213
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 29,675
  • بازدید ماه : 175,633
  • بازدید سال : 665,879
  • بازدید کلی : 6,519,605
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی