close
تبلیغات در اینترنت
بررسی اضطراب و افسردگی در بین معلمان مدارس
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مددکاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی-اضطراب-و-افسردگی-در-بین-معلمان-مدارس
    بررسی اضطراب و افسردگی در بین معلمان مدارس
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 134
    حجم فایل: 181 کیلوبایت

    نوع فایل  word
    قابل ویرایش 134 صفحه

    مقدمه:
    در دنیای امروزه هیجانات ، تنش ها ، عصبیت ها وعوامل متعددی از این قبیل حاكم بر زندگی روزمره افراد هستند.
    هر كدام از افراد جامعه امروزی در برخورد مستقیم با انواع استرسها و شرایط عصبی قرار دارند .محیط زندگی اجتماعی ، خانواده وهر آنچه فرد با آن در ارتباط است میتواند بعنوان عامل تنش زا جریان زندگی اورا به سمت بحرانها ونگرانیها سوق دهد.
    امروزه تجارب تنش زا ناخواسته عكس العمل افراد را تعیین می كنند . بدین ترتیب كه وقتی فردی یك تجربه ناخوشایند واسترس همراه با آن را دریافت می كند واكنش منفی بصورت اضطراب خود كم بینی ، افسردگی وغیره را از خود بروز می دهد . زیرا قدرت برخورد مقابله طبیعی با مشكلات را در نیافته وشاید نمی تواند كه دریافت صحیحی ا زموقعیت خود داشته باشد.
    از معضلات جامعه امروزی وشاید از بزرگترین آنها مسائل اضطراب است وافسردگی كه هر كدام را به اختصار بیان می داریم.
    اضطراب ، دلشوره ، تشویش ، نگرانی ،دلهره ، دلواپسی ، بی قراری ، دل آشوبه ونابسامانی حالاتی هستند كه هر انسانی خواه وناخواه آنرا تجربه كرده است . می توان با اطمینان گفت كه امكان ندارد انسان در این جهان زیسته باشد وتجربه اضطراب را نداشته باشد ( معانه ، 1370).
    ممكن است اضطراب را یك نوع درد داخلی دانست كه سبب ایجاد هیجان وبه هم ریختن تعادل موجود می گردد و چون بشر دائما به منظور برقراری تعادل كوشش می كند بنابراین می توان گفت كه اضطراب یك محرك قوی است.
    امكان دارد این محرك مضر باشد واین خود بستگی دارد به درجه ترس ومقدار وخطراتی كه متوجه فرد است (شاملو 1369).
    در برخی از دیدگاهها گفته می شود كه هنگامی احساس اضطراب دست می‌دهد كه فرد با موقعیتی روبرو شود كه كنترلی بر آن ندارد بطور كلی كنترل ناپذیر بودن آنچه روی می دهد واحساس درماندگی در برابر آن باعث می‌شود كه فرد در موقعیتی فشار زا قرار گرفته احساس اضطراب نماید.
    هر آدمی برای رویارویی با موقعیت فشار زا روش خاص خود را دارد گاهی فرد هیجان را در مدار توجه قرار می دهد وبجای درگیری با مساله اضطراب زا سعی می كند ، به طرق دیگری از اضطراب خود بكاهد ، گاهی خود مساله را در مدار توجه قرار می دهد.
    موقعیت اضطراب زا را ارزیابی می كند وسپس دست به كاری می زند تا آن موقعیت را تغییر دهد یا از آن اجتناب نماید .( هیلگارد به 1369)
    اگر چه مقدار محدودی اضطراب برای رشد بشر ضرروی است ولی مقدار آن نیز باعث اختلال رفتار می شود واغلب اوقات شخص را مجبور به نشان دادن رفتار نوروتیك یا پسیكوتیك می نماید (شاملو ، 1369).
    موقعیتهای گوناگون زندگی خانوادگی اجتماعی تحصیلی ، شغلی همگی می‌توانند عوامل تنش زا را ایجاد ویا تشدید نمایند.
    چنانچه فردی در یك موقعیت خاص شغلی قرار گرفته باشد كه همواره استرس ، نگرانی ترس ویژگی شغلی او را تشكیل دهد خود او نیز حالتهای اضطراب را تجربه می كند واین موقعیتهای اضطراب زا تا حدودی بهداشت روانی فرد را بر هم می زند.
    بدین ترتیب می بایست با تحقیق هر چه بیشتر در زمینه عوامل اضطراب زا وغلبه بر آنها به نحو طبیعی وصحیح موقعیتهای تنش زا را كاملا درك نموده وراه مقابله با آنرا ایجاد نمائیم تا شاید بتوان تا حدود زیادی معضل بزرگ جامعه امروزی كه مسائل ناشی از اضطراب است را از بین ببریم.
    افسردگی بیماری بسیار شایعی است كه با وجود تحقیقات دامنه‌دار در‌مورد
    علل ، علائم وطرق درمان آن متاسفانه در بیشتر جوامع امروزی و از جمله جامعه خود ما توجه به آن مبذول نشده است . علائم افسردگی را تا مدتها به عوامل دیگری چون ضعف اعصاب ، عصبانیت هیپوكندریاك وغیره نسبت می‌دادند به همین سبب تشخیص صحیح ودرمان آن به تعویق می انجامید ( امانت 1338).
    بیماری افسردگی بیماری است كه خصوصیت اول وعمده آن تغییر خلق است وشامل یك احساس غمگینی است كه ازیك ناامیدی خفیف تا احساس یاس شدید ممكن است نوسان داشته باشد . این تغییر خلق نسبتا ثابت وبرای روزها ، هفته ها ، ماهها یا سالها ادامه دارد. افسردگی بر روی كل ارگانیسم اثر می كند و تمام حوزه های زندگی یك فرد را تحت تاثیر قرار می دهد این اثر در احساسات ، نیرو ،كشش ،فكر كیفیت ، علائق فرد نمایان می شود (وهابزاده ، 1364).
    منظور از اختلالات عاطفی گونه هایی از سازمان یافتگی های مرضی است كه در وهله نخست دگرگونی وفروریختگی خلق وخوی در آنها بصورتی بارز به چشم می خورد ، رفتارهایی كه در این حالات مشاهده می شود در دو قطب كلی شادی غمگینی مشاركت دارند ، وجود بی نظمی هایی در تفكر منطقی ومحتوای آن در افسردگان بدون توجه به نوع آنان به ثبت رسیده است 
    ( منصور ودادستان ، 1368).

    در روانپزشكی ، افسردگی را تغییر خلق در جهت غمگینی می دانند ، بارزترین علامت بیماری افسردگی همانا خلق افسرده ایست كه به درجات مختلف ممكن است پدید آید . در پاره ای از موارد خلق افسرده ممكن است تنها علامت بیماری باقی بماند به هر حال در این بیماری كلیه اعمال حیاتی متناسب با خلق افسرده تغییر می كند. (اخوت وجلیلی ، 1363).
    همانطور كه میدانیم افسردگی تنها علامت عاطفی نیست وهمراه با افسردگی ، بیخوابی وبی اشتهایی ، خودكشی ، احساس بی ارزش و فراوان دیده می شود . حدود افسردگی گاهی با موقعیت موجود متناسب نیست و گاهی حتی خود فرد از آن آگاهی ندارد .( پور افكاری ، 1364).
    تقریبا هر كس گهگاه احساس افسردگی می كند اكثر ما گاهی وقتها احساس غم ورخوت می كنیم وبه فعالیتهای لذت بخش علاقه ای نشان نمی دهیم . افسردگی پاسخ طبیعی آدمی به فشارهای زندگی است . عدم موفقیت در تحصیل یا كار از دست دادن یكی از عزیزان و آگاهی از اینكه بیماری یا پیری توان ما را به تحلیل می برد از جمله موقعیتهایی هستند كه اغلب موجب بروز افسردگی می شوند افسردگی تنها زمانی نابهنجار تلقی می شود كه با واقعه ای كه رخ داده متناسب نباشد ویا فراتر ازحدی كه برای اكثر مردم نقطه آغاز بهبود است ادامه یابد ( براهنی وهمكاران ، 1368).
    افسردگی واكنشی است كه در نتیجه پیدایش موقعیتهای نامساعد ایجاد می گردد واز لحاظ پزشكی یك نوع آزردگی است كه فعالیت وقابلیت حیاتی جسمانی وعقلانی فرد را كاهش می دهد . وبطور خلاصه می توان گفت كاهش یافتن نیرو وفعالیت جسمانی روانی موجب آزردگی می باشد .( آگاه ، 1355).
    افسردگی طبیعی ومتعادل در انسان واكنش است یك عامل بیرونی كه فرد از آن آگاه است ومحرومیت آن را آگاهانه درك می كند.
    باید بدانیم كه واكنش افسردگی با واكنش نوروتیك آن از دو جنبه فرق می‌كند یكی اینكه افسردگی در فرد نوروتیك از لحاظ شدت نامناسب با محرك بیرونی است ودوم اینكه در افرادی ظاهر می شود كه بعلت خصوصیات خاص شخصیتی آمادگی وزمینه ابتلاء به آن را داشته اند .(شاملو 1364).
    همه ما معنای غم وافسردگی را می دانیم وگاه بی گاه دچار این حالت شده ایم . نا امیدی عشق ، مرگ وشركت در عزا و بعضی از مسائل مردم را غمگین می سازد . در بیماران افسرده نیز افسردگی بعلل همین مسائل ایجاد می شود ولی چون شخص قبلا به سبب احساس حقارت وعدم كفایت مستعد بیماری است به كلی مغلوب می گردد وافسردگی ایجاد می شود ( بیرجندی ، 1364).
    مشاهدات بین الملی بدون ارتباط با كشور تحت مطالعه با افسردگی یك قطبی را در زنها 2 بار شایعتر از مردها نشان داده است .هر چند علل این اختلاف معلوم نیست این تفاوت را ناشی از استرس های متفاوت زایمان ، درماندگی آموخته شده و آثار هورمونی نهفته می دانند ( پورافكاری ، 1368).
    با توجه به افسردگی فراوان در جامعه كنونی ما ، پژوهش حاضر در این زمینه تدوین شده ، باشد تا گامی هر چند كوچكتر در راه شناخت انواع درمان آن برداشته شود.
    پژوهشگر امیدوار است كه گرچه این پژوهش ممكن است نتواند آنطوركه باید افسردگی را معلمان مدارس مورد سنجش قرار دهد ، ولی حداقل گامی است كه در این راه برداشته می شود وانگیزه هایی را برای ادامه پژوهش های آزمایشی در این زمینه در ذهن علاقمندان بر انگیزد.

    فهرست مطالب:
    فصل اول: کلیات تحقیق
    مقدمه
    اهداف تحقیق
    فایده واهمیت تحقیق
    بیان مساله
    موضوع تحقیق
    فرضیه تحقیق
    تعریف مفاهیم و واژه ها
    تعریف عملیاتی اضطراب
    تعریف عملیاتی افسردگی
    فصل دوم: پیشینه تحقیق
    تاریخچه اضطراب
    تاریخچه افسرد گی
    تعاریف ونظریه های اضطراب
    تعاریف ونظریه های افسردگی
    1- افسردگی از دیدگاه روان پویایی

    2- افسردگی از دیدگاه رفتار گرایان

    3- افسردگی ا زدیدگاه شناختی

    4- افسردگی از دیدگاه اجتماعی

    نظریه ملانی كلاین
    نظریه كامرون
    نظریه ادوارد بیبرنیك
    نظریه الكساندر لوئی
    انواع اضطراب
    1- اضطراب موقعیتی

    2- اضطراب خصیصه ای

    انواع افسردگی
    1- افسردگی در نوجوانی

    2- افسردگی پنهان

    3- افسردگی اتكائی

    4- افسردگی رجعتی

    5- افسردگی پس از زایمان

    6- افسردگی نوروتیك

    7- افسردگی عضوی

    8- افسردگی علاقی

    9- افسردگی ناشی از موفقیت

    10- افسردگی ناشی از مصرف دارو

    11- افسردگی در نتیجه پیری

    12- افسردگی فصلی

    13- افسردگی در دانشجویان

    ملاكهای تشخیص اضطراب DSMIV
    ملاكهای تشخیص اضطراب ناشی از اختلال طبی عمومی
    ملاكها ی تشخیص اختلال اضطراب منتشر
    ملاكهای تشخیص دوره افسردگی عمده DSMIV
    درمان اضطراب
    1-درمان دارویی اضطراب

    بنزو ویازپینها
    فعالیت فارماكولوژیك
    عوارض جانبی
    مسمومیت
    داروهای بولكه كننده بتا – آدرنرژیك
    مهاركننده های مونو آمین اكسید
    2- روشهای خود میزانی كاهش اضطراب

    آرام سازی
    بیوفیدبك
    انواع درمانهای اختلالات افسردگی
    1-درمان افسردگی پسیكوزی:

    الف ) درمانهای فیزیكی وزیست شناسی
    ب ) شیمی درمانی
    الف – درمانهای فیزیكی وزیست شناسی
    ب ) روان درمانی
    درمان دارویی افسردگی بر اساس نظریه زیست شناسی
    الكتروشوك درمانی
    درمان افسردگی براساس نظریه روان پویائی
    درمان افسردگی براساس نظریه یاد گیری
    انواع درمانهای افسردگی
    1- شناخت درمانی

    2-رفتار درمانی

    3- درمان بین فردی ( IPT)

    4- روان درمانی تحلیل گرا

    5- روان درمانی حمایتی

    6- گروه درمانی

    7- روان درمانی خانواده

    فصل سوم: روش پژوهش
    جامعه آماری
    آزمودنیها
    نمونه وروش نمونه گیری
    ابزار تحقیق
    1-تحول هشیاری نسبت به خود O3

    2- نیروی من

    3- گرایش پارانویاییL

    4- گرایش به گنهكاریO

    5- تنش ارگی O4

    خصوصیتهای آزمون افسردگی « بك»
    1-اعتبار وثبات آزمون افسردگی

    2-روش واجرای آزمون افسردگی

    3-پرسشنامه آزمون افسردگی

    4-مزایای آزمون افسردگی

    5-نمره گذاری آزمون افسردگی

    6-جدول تخمین میزان افسردگی

    جدول هنجار گزینی ایرانی مقیاس افسردگی بك
    معیارها ومیزانهای عددی آزمون افسردگی
    روش نمره گذاری
    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
    تجزیه وتحلیل داده ها
    جدول افسردگی مدارس استثنایی
    جدول افسردگی مدارس عادی
    جدول اضطراب مدارس استثنایی
    جدول افسردگی عادی
    آزمون فرضیه
    فرمول محاسبه واریانس
    فرمول محاسبه t استودنت
    فرمول محاسبه واریانس
    فرمول محاسبه t استودنت
    الف – فرض صفر
    ب – فرض صفر
    فرمول محاسبه t استودنت
    ج- فرض صفر

    فصل پنجم: نتیجه گیری
    خلاصه مراحل تحقیق
    محدودیت ها
    پیشنهادات
    پرسشنامه آزمون
    آزمون افسردگی بك
    منابع و مأخذ

    منابع و مأخذ:
    1- آزاد ، حسین ( 1372) . آسیب شناسی روانی تهران : رودكی
    2- آزاد حسین ، ( 1368) . اختلالات عاطفی تهران ، دانشگاه علام طباطبائی.

    3- امانت ، امیر ( 1368) افسردگی وخود كشی تهران ، ابن سینا.

    4- اخوت وحید ( 1362) افسردگی تهران : رز.

    5- براهنی ،محمد تقی ( 1370) زمینه روانشناسی ، تهران : رشد.

    6- بیرجندی – پروین ( 1364) روانشناسی رفتار غیر عادی ، تهران: دهخدا

    7- بطائی حسن ، ( 1353) مجله نظام پزشكی ارزیابی آزمون بك در ایران.

    8- پور افكاری ، نصرت الله .(1368) خلاصه روانپزشكی تبریز ، ذوقی
    9- پور افكاری ،نصرت الله ( 1364) نشانه های بیماریهای روانی ، تهران : تابش

    10- پور افكاری ،نصرت الله ( 1373) فرهنگ جامع روانشناسی روان‌پزشكی ، تهران نوبهار

    11- پور افكاری ،نصرت الله ( 1375) چكیده روانپزشكی بالینی ،تهران :آزاد

    12- پور افكاری نصرت الله ( 1364) افسردگی واكنش تهران تابش

    13- دادستان پریرخ ومنصور محمود ( 1368) بیماری روانی تهران : دریا

    14- خوشنواز هادی ( 1370) روانشناسی شخصیت كودك ونوجوان تهران ، اروند

    15- راس ، آ (1373) روانشناسی شخصیت (سعید جمالنصر ، مترجم ) تهران ، بعثت

    16- راس ، م ( 1369) افسردگی ، مشهد : آستان قدس رضوی
    17- شاملو ، سعید ( 1369) بهداشت روانی ، تهران رشد

    18- شاملو ،سعید ( 1372) آسیب شناسی روانی ، تهران : فجر

    19- شفیع آبادی عبد الله وناصری – غلامرضا ( 1365) نظریه های مشاوره وروان درمانی تهران : نثر دانشگاهی.

    20- شریعتمداری علی ( 1369) روانشناسی تربیتی ، تهران : امیر كبیر

    21- ضوابطی محمود ( 1365) مبانی شكل شناسی كودك ونوجوان تهران فردا

    22- طریقتی شهرام ( 1367) بیماریهای روان تنی تهران : دانشگاه تهران

    23- كراز ، ژ ( 1368) بیماریهای روانی ( محمود منصور ، پریرخ دادستان مترجمعین ) تهران دریا

    24- گله برگ ، ر ( 1371) اضطراب (نصرت الله پور افكاری مترجم ) تبریز : تابش

    25- منصور ، محمود ( 1364) بیماریهای روانی . تهران پاریس

    26- معانی : امیر ( 1370) اضطراب تهران ، چاپخش

    27- مهریار ، امیر هوشنگ ( 1373) افسردگی برداشتها ودرمانهای شناختی تهران ، دانشگاه

    28- جیمزپروسكا ( مترجم یحیی سید محمدی ( 1381) نظریه های روان‌درمانی انتشارات رشد.

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی ,روانشناسی و علوم تربیتی ,
    برچسب ها :بررسی اضطراب و افسردگی در بین معلمان مدارس ,پایان نامه بررسی اضطراب و افسردگی در بین معلمان مدارس ,اضطراب معلمان ,افسردگی معلمان ,معلمان مدارس ,علوم تربیتی ,پایان نامه علوم تربیتی ,روانشناسی ,پایان نامه روانشناسی ,
    بازدید : 39 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد
  • مددکاری
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت
  • بررسی راه های رسوخ مُدهای غير متعارف بر جامعه
  • بررسی راه های ایجاد علاقه به پوشش اسلامی
  • رابطه بين سخت رويی و نااميدی بين دانشجويان رشته كشاورزي و روانشناسی
  • حجاب و بررسی روند حجاب در جامعه امروزی
  • تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی
  • تاثير جو عاطفی خانواده بر اعتماد به نفس فرزندان
  • تأثير اسباب بازی در بهبود كودكان پيش دبستانی بستری در بيمارستان
  • پرورش تدریجی روان کودک
  • کودکان بيش‌فعال
  • عوامل موثر بر ترک اعتياد
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4306
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 10
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1,027
  • باردید دیروز : 7,213
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 29,716
  • بازدید ماه : 175,674
  • بازدید سال : 665,920
  • بازدید کلی : 6,519,646
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی