close
دانلود فیلم
پایان نامه ارائه‌ چارچوبی در راستای بهبود پیش‌بینی وضعیت ترافیک

پایان نامه ارائه‌ چارچوبی در راستای بهبود پیش‌بینی وضعیت ترافیک

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش : هوش مصنوعی

عنوان : ارائه‌ چارچوبی در راستای بهبود پیش‌بینی وضعیت ترافیک

تعداد صفحه : 109

 

چکیده

امروزه موفقیت سیستم­های حمل­و­نقل هوشمند، نه تنها به اطلاعات وضعیت فعلی ترافیک، بلکه تا حد زیادی به آگاهی از وضعیت ترافیکی دقایق آینده وابسته است. از این­رو، تحقیقات زیادی در زمینه­ی پیش­بینی­ کوتاه­­مدت وضعیت ترافیکی انجام شده است. هرچند تاکید اکثریت آنها، تنها بر روی اعمال الگوریتم­های مختلف بمنظور یادگیری داده­های ترافیکی و ارائه­­ی مدل، بر اساس داده­های جمع­آوری شده از وضعیت فعلی و پیشین می­باشد. حال آنکه، در جهت رسیدن به الگوریتمی کارا، لازم است تا ماهیت نوساناتی و وابسته به زمان داده­ها نیز در روند یادگیری مدل لحاظ شود. در این راستا، این پایان­نامه با مطالعه­ی توزیع جریان­های ترافیکی، سعی در جداسازی رفتارهای مربوط به پریودهای اوج و غیر­اوج ترافیکی و همچنین استفاده از مفاهیم و دانش بدست­آمده برای آموزش مدل­های متمایز متناظر با رفتارهای مختلف ترافیکی دارد. شایان ذکر است که حتی در صورتی­که زمان مرتبط با داده‌ها صریحاً در اختیار نباشد، روش پیشنهادی با بررسی توزیع داده­، روند جریان‌های ترافیکی را تشخیص می­دهد. بدین ترتیب، رندوم فارست بعنوان مدل پیش­بینی­کننده، از زمینه­ی داده­ی مورد آموزش باخبر بوده و بر این اساس احتمال گیر­اُفتادن آن در بهینه­ی محلی کمتر می­شود. به منظور ارزیابی روش ارائه شده، آزمایشاتی بر روی داده­­ی بخش ترافیک مسابقه بین­المللی داده­کاوی سال 2010 انجام شد. نتایج حاصل، مؤید کارایی و مقیاس­پذیری روش پیشنهادی در مقایسه با دیگر نتایج بدست آمده توسط تیم­های برتر مسابقه، می­باشد.

فهرست مطالب:

فصل اول. مقدمه

1-1- تعریف مسئله

1-2- چالش‌های مسئله

1-3- نگاهی به فصول پایان­ نامه

فصل دوم. مبانی نظری تحقیق

2-1- مقدمه

2-2- متدهای یادگیری تجمعی

2-2-1- تعاریف مفاهیم اولیه

2-2-2- درخت بوستینگ

2-2-3- درخت بگینگ

2-3- رندوم فارست

2-3-1- مراحل توسعه‌ی رندوم فارست

2-3-2- تئوری‌های مرتبط با رندوم فارست

2-3-3- رندوم فارست برای رگرسیون

2-3-4- مزایا و کاربردهای رندوم فارست

2-4- نتیجه ­گیری

 

فصل سوم. پیشینه تحقیق

3-1- مقدمه

3-2- تعریف مسئله

3-3- روش‌های مبتنی بر آنالیزهای سری زمانی

3-4- روش‌های مبتنی بر مدل‌های شبکه عصبی

3-5- روش‌های مبتنی بر الگوریتم‌های داده­کاوی

فصل چهارم. معرفی تکنیک پیشنهادی

4-1- مقدمه

4-2- خصوصیات کلی پایگاه داده

4-3- پایگاه داده­ی مورد استفاده

4-3-1- داده‌ی آموزشی

4-3-2- داده‌ی آزمایشی

4-4- تکنیک پیشنهادی

4-4-1- بررسی توزیع جریان‌های ترافیکی

4-4-2- مرحله پیش پردازش و استخراج ویژگی

4-4-3- مرحله شناسایی و تقسیم بندی به Context های مختلف 

4-4-4- مرحله یادگیری با بکارگیری Context-Aware Random Forest  

 

فصل پنجم. نتایج تجربی

5-1- مقدمه

5-2- پایگاه داده

5-3- معیارهای ارزیابی

5-3-1- معیار ارزیابی خطای پیش­بینی

5-3-2- مقایسه کارآیی معیارهای سنجش فاصله بر روی مشاهدات ترافیکی                             

5-4- بررسی تناسب الگوریتم رندوم فارست در مقایسه با دیگر متدها   

5-5- تنظیمات اعمال شده در پیاده سازی الگوریتم (تنظیم پارامترها) 

5-6- ارزیابی سایز گردآمدگی بر روی داده‌ی اعتبارسنجی 

5-7- استخراج مجموعه‌های نمونه‌های آموزشی

5-8- نتایج یادگیری الگوریتم بر روی مجموعه‌های نمونه‌های آموزشی

 

فصل ششم. نتیجه‌گیری

خلاصه­ی مطالب و نتیجه­ گیری

 

فهرست منابع و مآخذ

 

فهرست جدول‌ها

جدول شماره 4-1: شرح مفاهیم و معادل ترم‌های مورد استفاده  

جدول شماره 5-1: مقایسه میانگین خطای الکوریتم­های مختلف weka   

جدول شماره 5-2: مقایسه خطای الگوریتم بگینگ و رندوم فارست

 

فهرست شکل‌ها

شکل 1-1:  معماری کلی مربوط به متدهای یادگیری تجمعی 

شکل 2-1: معماری کلی الگوریتم بگینگ

شکل 2-2:  نمایی کلی از الگوریتم رندوم فارست

شکل 2-3: معماری کلی مربوط به الگوریتم رندوم فارست  

شکل 4-1: صفحه‌ی نمایش شبیه ساز ترافیک TSF

شکل 4-2: نقشه‌ی شهر Warsaw، اعمال شده بهTSF

شکل 4-3: نمایش نمادین اعمال تکنیک پیشنهادی
شکل 4-4: توزیع جریان‌های ترافیکی مسیرها
شکل 4-5: ارائه‌ی دید دقیق‌تر در خصوص رفتار جریان‌های ترافیکی   

شکل 4-6: نمایش نمادین روند انجام مرحله گردآمدگی

شکل 4-7: نمودار الزامات معیار شباهت مناسب

شکل 4-8: جریانهای ترافیکی مسیرها مربوط به دو context   

شکل 5-1: مثالی از چگونگی اعمال مراحل گردآمدگی

شکل 5-2: مقایسه­ی خطا روشها با اعمال سایزهای مختلف گردآمدگی  

شکل 5-3: مراحل نمادین استخراج مجموعه نمونه آموزشی  

شکل 5-4: مقایسه خطای تکنیک پیشنهادی و روش Ensemble RF

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش : هوش مصنوعی

عنوان : ارائه‌ چارچوبی در راستای بهبود پیش‌بینی وضعیت ترافیک

تعداد صفحه : 109

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان
 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود
پشتیبانی سایت :        09010633413

 
فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

 


لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

مبدل های منبع امپدانسی و ارائه ساختار جدید مبدل منبع امپدانسی گاما نامتقارن word


طراحی و تحلیل پارامتری تقویت کننده عملیاتی در تکنولوژی های CMOS و CNFET


مدل سازی درمان سرطان به روش هایپرترمیای نانو سیال مغناطیسی در تومورهای سه بعدی word


ارزیابی ریسک در پایداری پروژه های گودبرداری با لحاظ کردن عدم قطعیت ها word


پایان نامه تحلیل و پیش بینی رفتار مصرف برق مشترکین با استفاده از تکنیک های داده کاوی


دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg


مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)


مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید