close
تبلیغات در اینترنت
پایان نامه استفاده ازکاربرانی با دقت پیشگویی بالا در سیستم­های فیلترینگ اشتراکی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی معماری
  • مهندسی شیمی
  • پایان نامه مهندسی فناوری اطلاعات
  • پایان نامه مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی مخابرات
  • جوشکاری
  • الکتروتکنیک
  • گیاه پزشکی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی معدن
  • مهندسی مواد
  • مهندسی سازه
  • جوشکاری ترمیت
  • جوشکاری صنعتی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی سرامیک
  • مهندسی الکترونیک
  • محیط زیست
  • نقشه برداری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • روانشناسی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • هنر
  • گرافیک
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • تاریخ
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • پاورپوینت فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • گزارش کارآموزی Word
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • نساجی
  • فیلم دانشگاهی
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی ریاضی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی فیزیک
  • مهندسی برق
  • مدیریت
  • اقتصاد
  • زبان
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • پایان نامه شبکه های سیسکو - روترهای سیسکو (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • اثرات وعوامل مؤثر بر طلاق در خانواده هاي شهرستان نيشابور (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • تحقیق امنیت نرم افزارهای تحت وب (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • تحقیق رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • 52 تست مبانی پلیمر رشته شیمی (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • تحقیق صادرات چرم (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • تحقیق رأی گیری اکترونیکی مبتنی بر شبکه های مخلوط (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله رابطه بین سکوت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی یک بررسی پژوهشی در منطقه ارزرو ترکیه (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی با عنوان کمانش صفحه ترک خورده تقویت شده (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • جزوه شبکه پیچیده پویا دکتر محمدزاده - دستنویس (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • جزوه پایگاه داده پیشرفته دکتر مهدی جامعی (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله:کمینه سازی تداخل مبتنی بر همسایگی برای مسیریابی پایدار مبتنی بر مکان در شبکه های موبای (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • جزوه تایپ شده حقوق بین الملل خصوصی 1 -جناب آقای احدزاده (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • جزوه تایپ شده حقوق اداری 2 - دکتر حمزه محمدی (دوشنبه 02 بهمن 1396)
  • پروپوزال بهبود الگوریتم اجتماع پایه در بهینه سازی چندگانه برای حل مسائل گسسته (یکشنبه 01 بهمن 1396)

  • دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر

    گرایش : هوش مصنوعی

    عنوان : استفاده ازکاربرانی با دقت پیشگویی بالا در سیستم­های فیلترینگ اشتراکی

    تعداد صفحه : 95

    چکیده

    سیستم­های پیشنهادگر ابزارهای نرم افزاری و تکنیک­هایی هستند که اقلام را مطابق با نیاز کاربر به او معرفی می­کنند. روش­های محتوا محور و فیلترینگ اشتراکی از راهکارهای موفق در سیستم­های پیشنهادگر می­باشند. روش محتوا محور بر اساس ویژگی­های اقلام تعریف می­شود. این روش بررسی می­کند که اقلام مورد علاقه کاربر دارای چه ویژگی­هایی بوده­اند، سپس اقلام دارای ویژگی­های مشابه را به او پیشنهاد می­کند. روش فیلترینگ اشتراکی بر اساس تعیین اقلام مشابه یا کاربران مشابه کار می­کند که به ترتیب فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر اقلام و مبتنی بر کاربران نامیده می­شود. در این پایان نامه یک روش تلفیقی از روش­های فیلترینگ اشتراکی و محتوا محور ارائه شده است. این روش می­تواند به عنوان روش فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر کاربر در نظر گرفته شود. به این صورت که به منظور یافتن کاربرانی با سلیقه مشابه با کاربر فعال به عنوان کاربرانی با دقت پیشگویی بالا از ویژگی­های مربوط به محتوای اقلام برای افزایش تاثیر امتیاز­هایی که توسط کاربران به اقلام مشابه تخصیص داده شده است استفاده می­کند. به بیان دیگر دو کاربر مشابه هستند در صورتی که امتیاز­هایی که به اقلامی که از نظر محتوا مشابه هستند نسبت داده­اند، همسان باشند. برای این منظور در هنگام سنجیدن شباهت دو کاربر، به امتیاز نسبت داده شده به هر قلم، با توجه به میزان شباهت آن به قلم هدف، وزن تخصیص می­یابد.

     

    فهرست مطالب

    فصل 1 : مقدمه

    1-1- پیشگفتار

    1-2- موتورهای جستجوگر

    1-2-1- موتورهای جستجوگر پیمایشی

    1-2- 2- فهرست­های تکمیل دستی

    1-2-3- موتورهای جستجوگر ترکیبی

    1-2-4- ابرجستجوگرها

    1-3- سیستم­های پیشنهادگر

    1-3-1- سیستم پیشنهادگر بر اساس فیلترینگ اشتراکی

    1-3-2- سیستم پیشنهادگر بر اساس محتوا

    1-3-3- سیستم پیشنهادگر بر اساس آمار گیری

    1-3-4- سیستم پیشنهادگر بر اساس سود

    1-3-5- سیستم پیشنهادگر بر اساس دانش

    1-3-6- سیستم پیشنهادگر ترکیبی

    1-4- بررسی سایت MovieLens

    1-5- اهداف پایان نامه

    1-6- ساختار پایان نامه

     

    فصل 2 : روش فیلترینگ اشتراکی

    2-1- پیشگفتار

    2-2- مروری بر کارهای انجام شده در این راستا

    2-3- مبانی فیلترینگ اشتراکی

    2-4-  وظایف فیلترینگ اشتراکی

    2-4-1- پیشنهاد

    2-4-2- پیش­بینی

    2-5- دسته بندی متدهای فیلترینگ اشتراکی

    2-5-1- فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر حافظه

    2-5-1-1- فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر حافظه با پیش­بینی بر اساس کاربران

    2-5-1-2- فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر حافظه با پیش­بینی بر اساس اقلام

    2-5-1- 3- تفاوت فیلترینگ اشتراکی بر اساس کاربران و بر اساس اقلام

    2-5-2- فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر مدل

    2-6- نحوه­ تشخیص علائق کاربران

    2-6-1- تشخیص علائق به صورت صریح

    2-6-2- تشخیص علائق به صورت ضمنی

    2-7- محاسبه­ شباهت

    2-7-1- معیار همبستگی پیرسون

    2-7-2- معیار اندازه­گیری کسینوس

    2-8- انتخاب همسایه

    2-8-1- استفاده از حد آستانه

    2-8-2- انتخاب تعداد ثابتی از همسایگان

    2-9- پیش­بینی و تخمین رتبه

    2-9-1- استفاده از امتیازهای خام

    2-9-2- استفاده از امتیازهای نرمال شده

    2-10- مشکلات فیلترینگ اشتراکی

    2-10-1- پراکنده بودن داده

    2-10-2- مقیاس پذیری

    2-10-3- اقلام مشابه

    2-10-4- گری­شیپ

    2-11- بررسی چگونگی کارکرد سایت آمازون

     

    فصل 3 : روش محتوا محور

    3-1- پیشگفتار

    3-2- روند کار روش محتوا محور

    3-2-1- تحلیل­گر محتوا

    3-2-2- یادگیرنده نمایه

    3-2-3- جزء فیلترینگ

    3-3- مزایای روش محتوا محور

    3-3-1- استقلال کاربر

    3-3-2- شفافیت

    3-3-3- قلم جدید

    3-4- معایب روش محتوا محور

    3-4-1- کمبود محتوا

    3-4-2- خصوصی سازی افزون

    3-4-3- کاربر جدید

     

    فصل 4 : روش پیشنهادی

    4-1- پیشگفتار

    4-2- مروری بر کارهای انجام شده در این راستا

    4-3- مقدمه­ای بر روش پیشنهادی

    4-4- روش پیشنهادی

    4-4-1- پیش­ پردازش

    4-4-1-1- پیش پردازش بر روی پایگاه داده MovieLens

    4-4-1-2- پیش پردازش بر روی پایگاه داده EachMovie

    4-4-2- وزن­دهی به اقلام

    4-4-3- انتخاب­همسایگی

    4-4-4- پیش­بینی

     

    فصل 5 : آزمایش­ها و نتایج

    5-1- پایگاه داده­های مورد استفاده

    5-2- نحوه­ اجرای روش پیشنهادی روی پایگاه داده­ MovieLens

    5-3- نحوه­ اجرای روش پیشنهادی روی پایگاه داده ٍEachMovie

    5-4- معیارهای­ارزیابی

    5-4-1- میانگین خطای مطلق

    5-4-2- دقت و فراخوانی

    5-4-3- معیار ارزیابیF1

    5-5- ارزیابی روش پیشنهادی توسط معیارهای معرفی شده

     

    فصل 6 : بحث و نتیجه­گیری

    6-1- بحث

    6-2- نتیجه­گیری

    6-4- پیشنهادات

     

    مراجع

     

     

     

     

     

     

    فهرست جدول ها

     جدول شماره­ 1 : نمونه ­هایی از سیستم­های پیشنهادگر و اقلام پیشنهادی آنها

    جدول شماره­ 2 : مقایسه­ میانگین خطای مطلق روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر MovieLens

    جدول شماره­ 3 : مقایسه­ میانگین خطای مطلق روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر EachMovie

    جدول شماره­ 4 : مقایسه­ معیار دقت روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده  بر 

    MovieLens

    جدول شماره­ 5 : مقایسه­ معیار دقت روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده برEachMovie 

    جدول شماره­ 6 : مقایسه­ معیار فراخوانی روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر MovieLens

    جدول شماره­ 7 : مقایسه­ معیار فراخوانی روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر EachMovie

    جدول شماره­ 8 : مقایسه­ معیارF1 روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر MovieLens

    جدول شماره 9 : مقایسه­ معیارF1 روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده برEachMovie

     جدول شماره 10 : مقایسه­ میانگین خطای مطلق روش پیشنهادی با روش­های 19  و 20

    فهرست تصاویر

    شکل شماره­ 1:  نمونه­هایی از موتورهای جستجوگر

    شکل شماره­ 2 : نمونه صفحه­ای از سایت Movielens

    شکل شماره­ 3 : نمونه صفحه­ درخواست امتیازدهی Movielens از کاربر

    شکل شماره­­ 4 : نمونه صفحه­ فیلم­های پیشنهادی از سوی Movielens  به کاربر

    شکل شماره­ 5 : نمونه ماتریس امتیازدهی کاربران – اقلام

    شکل شماره­ 6:  فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر اقلام

    شکل شماره­ 7 : فیلترینگ اشتراکی مبتنی بر کاربران

    شکل شماره­ 8 : روند تولید پیشنهاد در آمازون

    شکل شماره­ 9 : نمونه صفحه­ای از سایت آمازون

    شکل شماره ­10 : ارائه­ پیشنهاد بر اساس کارت خرید مشتری

    شکل شماره­ 11 : روند کار روش محتوا محور

    شکل شماره 12 :  نمونه صفحه­ای از سایت آمازون

    شکل شماره 13  :استفاده از روش محتوا محور در سایت آمازون

    شکل شماره­ 14 : نمایش مفاهیم دقت و فراخوانی در حوزه بازیابی اطلاعات

    شکل شماره­ 15:  رابطه­ معیار فراخوانی با معیار دقت

    شکل شماره­ 16:  مقایسه­ میانگین خطای مطلق روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده برMovieLens

    شکل شماره­ 17:  مقایسه­ میانگین خطای مطلق روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده برEachMovie

    شکل شماره­ 18:  مقایسه­ معیار دقت، فراخوانی و F روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر EachMovie

    شکل شماره­ 19:  مقایسه­ معیار دقت، فراخوانی و F روش پایه و روش پیشنهادی، اعمال شده بر MovieLens

     

     

    دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر

    گرایش : هوش مصنوعی

    عنوان : استفاده ازکاربرانی با دقت پیشگویی بالا در سیستم­های فیلترینگ اشتراکی

    تعداد صفحه : 95

    قيمت فايل ورد پروژه : 9000 تومان

     دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

    پشتیبانی سایت :        09010633413

     

    فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

     

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله فنی مهندسی ,پایان نامه مهندسی کامپیوتر ,
    برچسب ها :پایان نامه استفاده ازکاربرانی با دقت پیشگویی بالا در سیستم­های فیلترینگ اشتراکی ,دانلود پایان نامه ارشد مهندسی نرم افزار ,دانلود پایان نامه ارشد مهندسی کامپیوتر ,پایان نامه ارشد ,دانلود پایان نامه ,دانلود رایگان پایان نامه ارشد ,ارشد ها ,ارشدها ,فیلترینگ اشتراکی ,فیلترینگ ,موتورهای جستجوگر ,موتورهای جستجوگر پیمایشی ,موتورهای جستجوگر ترکیبی ,سیستم پیشنهادگر بر اساس فیلترینگ اشتراکی ,سیستم پیشنهادگر بر اساس محتوا ,سیستم پیشنهادگر بر اساس آمار گیری ,سیستم پیشنهادگر بر اساس سود ,سیستم پیشنهادگر بر اساس دانش ,سیستم پیشنهادگر ترکیبی ,بررسی سایت MovieLens ,
    بازدید : 185 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • پایان نامه شبکه های سیسکو - روترهای سیسکو
  • تحقیق امنیت نرم افزارهای تحت وب
  • تحقیق رأی گیری اکترونیکی مبتنی بر شبکه های مخلوط
  • ترجمه مقاله انگلیسی با عنوان کمانش صفحه ترک خورده تقویت شده
  • ترجمه مقاله:کمینه سازی تداخل مبتنی بر همسایگی برای مسیریابی پایدار مبتنی بر مکان در شبکه های موبای
  • پروپوزال بهبود الگوریتم اجتماع پایه در بهینه سازی چندگانه برای حل مسائل گسسته
  • بررسی تجهیزات و ادوات بکار رفته در هوشمند سازی اماکن
  • بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس
  • ارزیابی پایداری گذرای سیستم قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور
  • پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد
  • ارائه رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات
  • مبدل های منبع امپدانسی و ارائه ساختار جدید مبدل منبع امپدانسی گاما نامتقارن word
  • طراحی و تحلیل پارامتری تقویت کننده عملیاتی در تکنولوژی های CMOS و CNFET
  • مدل سازی درمان سرطان به روش هایپرترمیای نانو سیال مغناطیسی در تومورهای سه بعدی word
  • ارزیابی ریسک در پایداری پروژه های گودبرداری با لحاظ کردن عدم قطعیت ها word
  • پایان نامه تحلیل و پیش بینی رفتار مصرف برق مشترکین با استفاده از تکنیک های داده کاوی
  • دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg
  • مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)
  • مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword
  • طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE
  • پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی
  • پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس
  • پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده
  • تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده
  • پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 3974
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2920
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 255
  • باردید دیروز : 7,045
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 33
  • بازدید هفته : 13,970
  • بازدید ماه : 138,058
  • بازدید سال : 138,058
  • بازدید کلی : 5,991,784
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی