close
ویزای ایران
پروژه بررسی کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو

پروژه بررسی کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 100
بخشی از مقدمه:
تا نيمه قرن بيستم تعداد موتورهاي احتراق داخلي ( IC ) در جهان به قدري كم بود كه آلودگي ناشي از اين موتورها قابل تحمل بود. با رشد  جمعيت جهان و افزايش تعداد نيروگاهها و تعداد رو به افزايش خودروهاي سواري هوا به حدي آلوده گشت ، كه ديگر اين آلودگي قابل قبول نبود . در دهه 1940 براي اولين بار آلودگي هوا در ناحيه لوس آنجلس در ايالت كاليفرنيا به عنوان يك مشكل مطرح شد . در دهة 1960 استانداردهاي محدوديت آلاينده ها در كاليفرنيا به اجرا در آمد ، در دهه هاي بعد استاندارد محدوديت آلاينده ها در بقيه ايالات متحده اروپا و ژاپن نيز اجرا شد . با ساخت موتورهايي با كارآيي بهتر در مصرف سوخت و با استفاده از تصفيه گازهاي خروجي ، آلاينده هاي هيدروكربني ، منواكسيد كربن و اكسيدهاي نيتروژن به ازاي هر خودرو در طي دهه 1970 تا 1980 به ميزان حدود 95 % كاهش يافت و سرب كه يكي از آلوده كننده هاي اصلي هواست و به عنوان افزودني سوخت به كار مي رفت در طي دهه 1980 از رده خارج شد هر چند مصرف سوخت در موتور يك خودرو نسبت به دهه 1970 به نصف كاهش يافته ، اما افزايش تعداد خودروها باعث شد كاهش كلي در مصرف سوخت ايجاد نگردد .

 

تقدیر و تشکر

 چکیده   
فصـل اول 
احتراق در موتورهای بنزینی 
۱-۱- مقدمه  
۱-۲- موتورهای احتراق جرقه ای یا سیکل اتو  
مرحله قدرت  
۱-۳- فرآیند احتراق در موتورهای شمع دار  
۱-۴- عوامل نامطلوب در احتراق  
۱-۴-۲- اشتعال زود هنگام  

 ۱-۴-۳- ضربه  
۱-۵- پارامترهای مهم در طراحی موتور  
۱-۵-۲- شکل محفظة احتراق  
شکل ۱-۵- نمودار زمان بندی سوپاپها [۱] 
شکل ۱-۶- تقویت مکش سیلندر توسط هندسه مانیفولد ورودی [۱] 
۱-۵-۵- غشابندی سوخت  
۱-۵-۶- دیگر پارامترها  
فصـل  دوم 
شکل گیری مخلوط 
۲-۱- مقدمه  
۲-۲- غلظت مخلوط و عملکرد آن  
۲-۳- تأثیر غلظت مخلوط بر روی آلاینده های خروجی  
۲-۴- نسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف  
۲-۵- تطابق با شرایط کاری خاص  

 استارت در هوای سرد  

 ۲-۶- سیستمهای ترکیب سوخت و هوا  
-
سیستم های انژکتوری الکترونیکی  

 ۲-۷- حالات پاشش سوخت  
۳-۷-۲- پاشش ترتیبی  
۲-۸- مزایای سیستم های انژکتوری  

 بهبود عملکرد موتور  
قابلیت شتابگیری سریع  

 آلودگی خروجی کمتر  

 فصـل  سوم

انواع سنسور ها و عملگرها 
۳-۱- مقدمه  
۳-۲- ساختار کلی سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری 
۳-۳- انواع سنسورهای جمع آوری اطلاعات موتور  
سنسور جریان هوا  
اندازه گیری جرم هوا  
جرم سنج هوا با سیم – داغ  
جرم سنج هوا با فیلم داغ  
سنسور فشار مانیفولد ورودی  
سنسور دریچة گاز  
شکل ۳-۷- سنسور دریچة گاز [۳] 
۳-۳-۳- سنسور اکسیژن  
سنسور اکسیژن گرم شونده  
۳-۴- سرعت موتور وموقعیت میل لنگ  
۳-۴-۱- حسگر موقعیت میل لنگ  
محاسبه موقعیت قرارگیری میل لنگ  
محاسبة سرعت موتور توسط سیگنال سرعت موتور  
وضعیت میل سوپاپ  
سیگنال سنسور هال  
محاسبه موقعیت میل سوپاپ  
۳-۵- سیستم سوخت رسانی  
شکل ۳-۱۴- انواع پمپهای بنزین [۴] 
طراحی سیستم  
متغیرهای طراحی  
پمپهای جابجایی مثبت  
شکل ۳-۱۵- طرز عملکرد انواع پمپ ها [۳] 
پمپ های پره ای  
انژکتور تغذیه شونده از بالا  
انژکتور تغذیه شونده از پایین  
۳-۶سنسور کوبش  
۳-۷- مدار جرقه زنی ولتاژ بالا  
طراحی واصول کارکرد  
تولید ولتاژ بالا  
تقسیم چرخشی ولتاژ  
- سیستم کویلهای تک جرقه ای  
- سیستم کویلهای دو جرقه ای  
کابلهای ولتاژ بالا  
مقاومتهای پارازیت گیر  
نتیجه گیری  
پیشنهادات  
منابع و مآخذ   
What Is a Turbocharger? 
Basics 
Turbos on High 
How It Works 
مقدمه  
توربو شارژر چیست ؟ 
اساس کار  
توربوشارژرها در دور بالای موتور  
توربوشارژر چگونه کار می کند ؟

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


 

 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

نحوه شکل­ گیری الگوی جریان و فرسایش در قوس رودخانه ­ها


ارائه یک سیستم تشخیص نفوذ به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری


دانلود پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت


بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله


بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP


بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شدهLSF


بررسی عددی کاهش پاسخ لرزه ای مخازن ذخیره مایع در اثر به کارگیری جداسازهای لرزه ای


بررسی تغییرات مدول الاستیسته و ضریب عکس‌العمل بستر و میزان ظرفیت باربری در ‏خاک‌ بهسازی شده


بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهی


بررسی تأثیر پارامترهای هندسی آبشکن و عمق کارگذاری ریپ رپ جهت محافظت از آبشکن


شناسایی ماتریس های مشخصه سیستم با استفاده از حل معکوس معادلات حرکت در حوزه فرکانس در سازه ها با نام


بهینه سازی دیوار برشی در ساختمان های بتنی 7 تا 15 طبقه نامنظم در پلان واقع در منطقه با خطر خیلی زیاد و


پایان نامه پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


پایان نامه مقاوم سازی اعضای آسیب ­پذیر گنبدهای فضاکار در برابر خرابی پیشرونده


ارزیابی شبکه های توزیع آب با استفاده از روش آنتروپی اطلاعات بر پایه عدم قطعیت های مکانیکی و هیدرولی


افزایش شکل پذیری قابهای مهار بندی شده هم محور با بکارگیری فولاد تنش تسلیم پائین در مهار بند ها


پایان نامه طراحی بهینه لرزه­ای قاب­های فولادی


پایان نامه بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار


پایان نامه تحلیل ترک به شیوه‌ جزء‌های محدود


پایان نامه تحلیل تنش های پسماند ناشی از جوشکاری در صفحات دارای بازشو و سخت کننده


پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی


پایان نامه تشخیص آسیب در پل های فولادی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


تعیین تابع امپدانس ترکیبی افقی و گهواره ­ای برای یک پی مستطیلی صلب مستقر بر یک نیم­ فضای ایزوتروپ ج


تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید