close
دانلود فیلم
پروژه بررسی کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو

پروژه بررسی کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 100
بخشی از مقدمه:
تا نيمه قرن بيستم تعداد موتورهاي احتراق داخلي ( IC ) در جهان به قدري كم بود كه آلودگي ناشي از اين موتورها قابل تحمل بود. با رشد  جمعيت جهان و افزايش تعداد نيروگاهها و تعداد رو به افزايش خودروهاي سواري هوا به حدي آلوده گشت ، كه ديگر اين آلودگي قابل قبول نبود . در دهه 1940 براي اولين بار آلودگي هوا در ناحيه لوس آنجلس در ايالت كاليفرنيا به عنوان يك مشكل مطرح شد . در دهة 1960 استانداردهاي محدوديت آلاينده ها در كاليفرنيا به اجرا در آمد ، در دهه هاي بعد استاندارد محدوديت آلاينده ها در بقيه ايالات متحده اروپا و ژاپن نيز اجرا شد . با ساخت موتورهايي با كارآيي بهتر در مصرف سوخت و با استفاده از تصفيه گازهاي خروجي ، آلاينده هاي هيدروكربني ، منواكسيد كربن و اكسيدهاي نيتروژن به ازاي هر خودرو در طي دهه 1970 تا 1980 به ميزان حدود 95 % كاهش يافت و سرب كه يكي از آلوده كننده هاي اصلي هواست و به عنوان افزودني سوخت به كار مي رفت در طي دهه 1980 از رده خارج شد هر چند مصرف سوخت در موتور يك خودرو نسبت به دهه 1970 به نصف كاهش يافته ، اما افزايش تعداد خودروها باعث شد كاهش كلي در مصرف سوخت ايجاد نگردد .

 

تقدیر و تشکر

 چکیده   
فصـل اول 
احتراق در موتورهای بنزینی 
۱-۱- مقدمه  
۱-۲- موتورهای احتراق جرقه ای یا سیکل اتو  
مرحله قدرت  
۱-۳- فرآیند احتراق در موتورهای شمع دار  
۱-۴- عوامل نامطلوب در احتراق  
۱-۴-۲- اشتعال زود هنگام  

 ۱-۴-۳- ضربه  
۱-۵- پارامترهای مهم در طراحی موتور  
۱-۵-۲- شکل محفظة احتراق  
شکل ۱-۵- نمودار زمان بندی سوپاپها [۱] 
شکل ۱-۶- تقویت مکش سیلندر توسط هندسه مانیفولد ورودی [۱] 
۱-۵-۵- غشابندی سوخت  
۱-۵-۶- دیگر پارامترها  
فصـل  دوم 
شکل گیری مخلوط 
۲-۱- مقدمه  
۲-۲- غلظت مخلوط و عملکرد آن  
۲-۳- تأثیر غلظت مخلوط بر روی آلاینده های خروجی  
۲-۴- نسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف  
۲-۵- تطابق با شرایط کاری خاص  

 استارت در هوای سرد  

 ۲-۶- سیستمهای ترکیب سوخت و هوا  
-
سیستم های انژکتوری الکترونیکی  

 ۲-۷- حالات پاشش سوخت  
۳-۷-۲- پاشش ترتیبی  
۲-۸- مزایای سیستم های انژکتوری  

 بهبود عملکرد موتور  
قابلیت شتابگیری سریع  

 آلودگی خروجی کمتر  

 فصـل  سوم

انواع سنسور ها و عملگرها 
۳-۱- مقدمه  
۳-۲- ساختار کلی سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری 
۳-۳- انواع سنسورهای جمع آوری اطلاعات موتور  
سنسور جریان هوا  
اندازه گیری جرم هوا  
جرم سنج هوا با سیم – داغ  
جرم سنج هوا با فیلم داغ  
سنسور فشار مانیفولد ورودی  
سنسور دریچة گاز  
شکل ۳-۷- سنسور دریچة گاز [۳] 
۳-۳-۳- سنسور اکسیژن  
سنسور اکسیژن گرم شونده  
۳-۴- سرعت موتور وموقعیت میل لنگ  
۳-۴-۱- حسگر موقعیت میل لنگ  
محاسبه موقعیت قرارگیری میل لنگ  
محاسبة سرعت موتور توسط سیگنال سرعت موتور  
وضعیت میل سوپاپ  
سیگنال سنسور هال  
محاسبه موقعیت میل سوپاپ  
۳-۵- سیستم سوخت رسانی  
شکل ۳-۱۴- انواع پمپهای بنزین [۴] 
طراحی سیستم  
متغیرهای طراحی  
پمپهای جابجایی مثبت  
شکل ۳-۱۵- طرز عملکرد انواع پمپ ها [۳] 
پمپ های پره ای  
انژکتور تغذیه شونده از بالا  
انژکتور تغذیه شونده از پایین  
۳-۶سنسور کوبش  
۳-۷- مدار جرقه زنی ولتاژ بالا  
طراحی واصول کارکرد  
تولید ولتاژ بالا  
تقسیم چرخشی ولتاژ  
- سیستم کویلهای تک جرقه ای  
- سیستم کویلهای دو جرقه ای  
کابلهای ولتاژ بالا  
مقاومتهای پارازیت گیر  
نتیجه گیری  
پیشنهادات  
منابع و مآخذ   
What Is a Turbocharger? 
Basics 
Turbos on High 
How It Works 
مقدمه  
توربو شارژر چیست ؟ 
اساس کار  
توربوشارژرها در دور بالای موتور  
توربوشارژر چگونه کار می کند ؟

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


 

 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

استفاده از گراف ها در تشخیص الگوها


طراحی و کنترل فیلتر اکتیو سری با روش جدید برای استخراج هارمونیک ولتاژ بار


هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز


مدلسازی فرکانس بالای سيستم زمين با استفاده از مفاهیم کیفی جدید در الکترومغناطیس


نهان نگاری در تصاویر سه بعدی بر اساس ویژگی عمق


ناحيه بندي عنبيه با استفاده از ویژگیهای مبتنی بر بافت روشنایی


مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار


مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏ا


مطالعه عددی مشخصات گذرای ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی برنانو نوارهای گرافن


مدلسازی و شبیه‌سازی جبران‌ساز استاتیکی مبتنی بر مدل DQ


کاربرد منطق فازی برای کنترل راکتور هیدروژناسیون استیلن واحد الفین


مدلسازی و شبیه سازی کنترلر اینورتر سه سطحی


مدل سازي گره و محاسبه مصرف توان پردازشي شبكه هاي حسگر بي‌سيم به كمك شبكه عصبي


مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون


مدلسازی توربین بادی متصل به شبکه توزیع و یا فوق توزیع جهت تامین بار


مدلسازی دینامیکی و شبیه‌سازی مبدل باک و مبدل بوست


مدل سازی، تحلیل و بهینه سازی گیربکس مغناطیسی با استفاده از روش اجزاء محدود FEM


کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با روش مونت کارلو


مدل سازی پوشش دینامیکی شبکه های حسگر خودرویی بر مبنای مدل های آماری حرکت


کنترل ولتاژ در میکرو شبکه شامل توربین های بادی بر پایه ژنراتور القایی و ژنراتور سنکرون


کاهش مصرف انرژی در شبکه حسگر بی سیم با استفاده از بلوم فیلتر


تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها


شبیه سازی و کنترل یک سیستم تولید توان ترکیبی پیل سوختی/باطری/ ابر خازن به منظور تغذیه یك موتور الکت


طراحی کنترل کننده استاتیکی مقاوم خروجی برای نیل به تعقیب فازی برای سیستمهای غیرخطی توصیف شده با مد


طراحي کنترل‌کننده‌اي بر مبناي منطق فازي براي بهبود عملکرد جبرانساز استاتيکي سنکرون


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید