close
دانلود فیلم
پروژه روشهای كاهش آلودگی در موتورهای احتراق

پروژه روشهای كاهش آلودگی در موتورهای احتراق

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات سوخت، تحقیقات خودرو، تحقیقات علمی
عنوان کامل: پروژه روشهای كنترل وكاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی بنزینی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 168
بخشی از مقدمه:
آلودگی هوا بنا به تعریفی که انجمن مشترک مهندسین آلودگی هوا و کنترل آن در آمریکا کرده اند عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده  کننده در فضای خارج از منزل، نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید . 
بدن انسان در هر شبانه روز تقریباً به 22 کیلوگرم هوا نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خود را برآورده سازد و لازم است در این فعل و انفعال ، هوای خالص به بدن برسد ، بنابراین جلوگیری از آلودگی هوا ضرورت دارد . 
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید چه باید کرد و تا کنون چه کار شده است ؟ صاحبان صنایع اتومبیل سازی در کشورهای  غربی و ژاپن ادعا دارند که با تکامل تکنولوژی اتوکاتالیزورها توانسته اند گامهای مؤثری در جهت غیر سمی کردن گازهای ناشی از سوخت اتومبیلها بردارند  . از طرف دیگر دولتهای آنها نیز ابراز می دارند که با وضع قوانین و گذراندن لوایح مربوط به محدود کردن میزان نشر گازهای مضر سمی ، اقدامی مؤثر در این جهت  انجام داده اند . حال با نگرشی کلی به مطالب یاد شده و با در نظر گرفتن این حجم که نه تنها مردم کشورهای پیشرفته بلکه اکثریت افراد در همه جوامع شهری دچار این پدیده ناهنجارند ، باید دید که چگونه می توان با ایجاد بینش و آگاهی در میان افکار عمومی و ترغیب دولتها در وضع قوانین مورد نیاز در جهت رفع این معضل بزرگ اجتماعی گام برداشت . 
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند سه گازی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از هیدروکربن ها ( CH ) ، مونوکسید کربن ( CO ) و اکسیدهای ازت   این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد . بیش از 90 درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود 30 تا 40 درصد اکسیدهای  ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود.

 

مقدمه

1-1- فرآیند احتراق

- عکس العمل شیمیایی سوخت مایع

- هوای مورد نیاز تئوری برای احتراق سوخت مایع

ضریب هوای اضافی

2-1- گازهای اگزوز موتورهای احتراق داخلی

1-3 عوامل آلودگی در موتورها

الف- عوامل آلودگی در موتورهای بنزینی

اجزاء آلوده

ب عوامل آلودگی در موتورهای دیزل

1-4- تأثیر مسمومیت آلاینده ها بر نوع بشر

1-5- تأثیرات جوی آلاینده ها

2-1- سوخت و آلاینده ها

2-1-1- کیفیت ضد ضربه زنی

2-1-2- منحنی جوش و فشار بخار

2-1-3- بنزین بدون سرب

2-2- طرح موتور و آلاینده ها

 2-2-1- نسبت تراکم

شکل محفظه احتراق

2-2-2- زمانبندی سوپاپها

2-2-3- طرح راهگاه ورودی

2-2-4- لایه بندی پر شدن

1-3 . تعریف و تاریخچه و بحث EGR

2-3. اثر EGR بر روی بار ورودی سیلندر

3-3. تأثیر رقیق سازی  EGR

4-3. تأثیر حرارتی EGR

5-3. تأثیر تلفات گرمایی EGR

6-3. تأثیر شیمایی EGR

7-3. روشهای احتراق سریع در موتورها

9-3. تأثیر تغییرات دمای EGR روی دمای گازهای داخل اطاق احتراق

کولر EGR 

12-3. نتیجه گیری کلی

2-2-5- اقدامات دیگر در موتور

2-3- وضعیتهای کاری موتور و آلاینده ها

2-3-1- وضعیتهای کاری

2-3-2- تشکیل مخلوط

انتشار CO

انتشار HC

انتشار

2-3-3- تزریق سوخت

2-3-4- جرقه

مقرراتی بر جرقه شمع

مصرف سوخت

2-4- جرقه و آلاینده ها

2-4-1- سیستم های جرقه زنی

1- جرقه کویل ( CI )

2- جرقه ترانزیستوری ( TI )

3- جرقه الکترونیکی

4- نمودار جرقه

2-4-2- آوانس جرقه

2-4-3- جرقه زنی غیر دلکویی نیمه پلاتینی ( VZ )

2-7- کنترل حلقه بسته لاندا

2-7-1- سنسور لاندا

ساختمان

طرز کار

نصب

گرمکن سنسور  

طرز کار کنترل حلقه بسته لاندا

اشکال هندسی سرپیستون

مقدمه

اشکال سر پیستون برای موتور دیزل

پارامترهای طراحی اتاق احتراق

محفظه احتراق موتورهای دوزمانه

اتاق احتراق ویژه

مقایسه انواع  اتاقهای احتراق در موتورهای بنزینی

ایده ای برای محفظه ای احتراق کروی

چگونگی مخلوط و نوع اتاق احتراق در موتور دیزل

تأثیر محفظه شکاف پیستون

2-8-4- اصلاح کاتالیزوری دود با سیستمهای مبدل کاتالیزوری

الف مبدل کاتالیزوری اکسیداسیون

ب- مبدلهای کاتالیزوری دو طبقه

ج- مبدل کاتالیزوری دنوکس یا رقیق سوز

2-8-4-1- اصول کار مبدلهای کاتالیزوری

2-8-4-2- طراحی مبدلهای کاتالیزوری

الف ساچمه ها

ب- مواد سرامیکی

ج- مواد فلزی

پوشش آبدیده

تکیه گاه و پوسته

2-8-4-3- راندمان تبدیل

عملکرد حالت شروع بکار

رفتار تبدیل

الف) تغییر خواص

ب) آلودگی

2-8-4-4- مکان مبدل کاتالیزوری در وسیله نقلیه

2-8-4-5- معایب

2-8-4-6- محدوده بحرانی کاری

2-8-4-7- بازیافت

2-8-4-8- نگهداری مبدل کاتالیزوری

تهويه مثبت محفظه لنگ

5 ـ 4 ـ سيستم تهویه کنیستر و دريافت بخار

فهرست منابع

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس


تحلیل زماني مخابره سيگنال‌هاي کنترلي از طريق پیوندهای چند مرحله اي بر روي شبکه‌هاي صنعتي به منظو


بهبود مدل سطوح فعال با استفاده از بهينه سازي توابع انرژي براي جزء بندي تصاوير سه بعدي


بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی


بهره‌برداري بهينه از ترانسفورماتورهاي قدرت مبتني به مفاهيم قابليت اطمينان


بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه


تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتورهای توزیع


پایان نامه بهینه سازی مولد پالسی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


پخش بار سری زمانی


بهبود روش فیلترینگ الگوی مکانی مشترک جهت ارتقاء راندمان سیستم های واسط کامپیوتری مغزی


بهبود طبقه‌بندی سیگنال الکتروکاردیوگرام (ECG) با ماشین بردار پشتیبان و بهینه‌سازی اجتماع ذرات (PSO-SV


بهبود الگوریتم GM-PHD به منظور ردیابی چند هدف و چند سنسور با کمک تخمین


پیش بینی نرخ خوردگی و ثابت سرعت سایش در لوله مغزی های گاز با شبکه عصبی


بهبود آنتن آرایه ای موج رونده موجبر شکا فدار برای کاهش سطح لوب کناری وپلاریزاسیون متقاطع


پاسخ زمانی و مدل‌ مداری آشکارساز نوری مبتنی بر ساختار لایه‌های گرافنی نانوروبان گرافن


پیشنهاد روشی برای حفاظت خط انتقال مجهز به خازن سری


تاثیر پدیده جرقه برگشتی در خطوط انتقال بر عملکرد رله دیستانس


تحلیل و شبیه سازی تقویت امواج عبوری از نانولوله های کربنی فلزی با بایاس DC


بررسی و مطالعه راهکارهای افزایش راندمان سرمایشی با بهینه سازی سیکل تبرید اجکتوری


پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله های حاوی جریان


بررسی پدیده ولتاژ و جریانهای حالت مشترک در اینورترهای سه فاز و راه حذف آنها


بررسی الگوریتم‌های بهینه رمزنگاری مقاوم به‌منظور پیاده‌سازی روی FPGA


برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم


بررسی و تحلیل ساختارهای انعکاس دهنده برگ در حوزه پلاسمونیک برای کاربرد قطعات پسیو


بررسي، شبيه سازي و بهبود الگوریتم های کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید