close
دانلود فیلم
پروژه روشهای كاهش آلودگی در موتورهای احتراق

پروژه روشهای كاهش آلودگی در موتورهای احتراق

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات سوخت، تحقیقات خودرو، تحقیقات علمی
عنوان کامل: پروژه روشهای كنترل وكاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی بنزینی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 168
بخشی از مقدمه:
آلودگی هوا بنا به تعریفی که انجمن مشترک مهندسین آلودگی هوا و کنترل آن در آمریکا کرده اند عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده  کننده در فضای خارج از منزل، نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید . 
بدن انسان در هر شبانه روز تقریباً به 22 کیلوگرم هوا نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خود را برآورده سازد و لازم است در این فعل و انفعال ، هوای خالص به بدن برسد ، بنابراین جلوگیری از آلودگی هوا ضرورت دارد . 
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید چه باید کرد و تا کنون چه کار شده است ؟ صاحبان صنایع اتومبیل سازی در کشورهای  غربی و ژاپن ادعا دارند که با تکامل تکنولوژی اتوکاتالیزورها توانسته اند گامهای مؤثری در جهت غیر سمی کردن گازهای ناشی از سوخت اتومبیلها بردارند  . از طرف دیگر دولتهای آنها نیز ابراز می دارند که با وضع قوانین و گذراندن لوایح مربوط به محدود کردن میزان نشر گازهای مضر سمی ، اقدامی مؤثر در این جهت  انجام داده اند . حال با نگرشی کلی به مطالب یاد شده و با در نظر گرفتن این حجم که نه تنها مردم کشورهای پیشرفته بلکه اکثریت افراد در همه جوامع شهری دچار این پدیده ناهنجارند ، باید دید که چگونه می توان با ایجاد بینش و آگاهی در میان افکار عمومی و ترغیب دولتها در وضع قوانین مورد نیاز در جهت رفع این معضل بزرگ اجتماعی گام برداشت . 
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند سه گازی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از هیدروکربن ها ( CH ) ، مونوکسید کربن ( CO ) و اکسیدهای ازت   این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد . بیش از 90 درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود 30 تا 40 درصد اکسیدهای  ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود.

 

مقدمه

1-1- فرآیند احتراق

- عکس العمل شیمیایی سوخت مایع

- هوای مورد نیاز تئوری برای احتراق سوخت مایع

ضریب هوای اضافی

2-1- گازهای اگزوز موتورهای احتراق داخلی

1-3 عوامل آلودگی در موتورها

الف- عوامل آلودگی در موتورهای بنزینی

اجزاء آلوده

ب عوامل آلودگی در موتورهای دیزل

1-4- تأثیر مسمومیت آلاینده ها بر نوع بشر

1-5- تأثیرات جوی آلاینده ها

2-1- سوخت و آلاینده ها

2-1-1- کیفیت ضد ضربه زنی

2-1-2- منحنی جوش و فشار بخار

2-1-3- بنزین بدون سرب

2-2- طرح موتور و آلاینده ها

 2-2-1- نسبت تراکم

شکل محفظه احتراق

2-2-2- زمانبندی سوپاپها

2-2-3- طرح راهگاه ورودی

2-2-4- لایه بندی پر شدن

1-3 . تعریف و تاریخچه و بحث EGR

2-3. اثر EGR بر روی بار ورودی سیلندر

3-3. تأثیر رقیق سازی  EGR

4-3. تأثیر حرارتی EGR

5-3. تأثیر تلفات گرمایی EGR

6-3. تأثیر شیمایی EGR

7-3. روشهای احتراق سریع در موتورها

9-3. تأثیر تغییرات دمای EGR روی دمای گازهای داخل اطاق احتراق

کولر EGR 

12-3. نتیجه گیری کلی

2-2-5- اقدامات دیگر در موتور

2-3- وضعیتهای کاری موتور و آلاینده ها

2-3-1- وضعیتهای کاری

2-3-2- تشکیل مخلوط

انتشار CO

انتشار HC

انتشار

2-3-3- تزریق سوخت

2-3-4- جرقه

مقرراتی بر جرقه شمع

مصرف سوخت

2-4- جرقه و آلاینده ها

2-4-1- سیستم های جرقه زنی

1- جرقه کویل ( CI )

2- جرقه ترانزیستوری ( TI )

3- جرقه الکترونیکی

4- نمودار جرقه

2-4-2- آوانس جرقه

2-4-3- جرقه زنی غیر دلکویی نیمه پلاتینی ( VZ )

2-7- کنترل حلقه بسته لاندا

2-7-1- سنسور لاندا

ساختمان

طرز کار

نصب

گرمکن سنسور  

طرز کار کنترل حلقه بسته لاندا

اشکال هندسی سرپیستون

مقدمه

اشکال سر پیستون برای موتور دیزل

پارامترهای طراحی اتاق احتراق

محفظه احتراق موتورهای دوزمانه

اتاق احتراق ویژه

مقایسه انواع  اتاقهای احتراق در موتورهای بنزینی

ایده ای برای محفظه ای احتراق کروی

چگونگی مخلوط و نوع اتاق احتراق در موتور دیزل

تأثیر محفظه شکاف پیستون

2-8-4- اصلاح کاتالیزوری دود با سیستمهای مبدل کاتالیزوری

الف مبدل کاتالیزوری اکسیداسیون

ب- مبدلهای کاتالیزوری دو طبقه

ج- مبدل کاتالیزوری دنوکس یا رقیق سوز

2-8-4-1- اصول کار مبدلهای کاتالیزوری

2-8-4-2- طراحی مبدلهای کاتالیزوری

الف ساچمه ها

ب- مواد سرامیکی

ج- مواد فلزی

پوشش آبدیده

تکیه گاه و پوسته

2-8-4-3- راندمان تبدیل

عملکرد حالت شروع بکار

رفتار تبدیل

الف) تغییر خواص

ب) آلودگی

2-8-4-4- مکان مبدل کاتالیزوری در وسیله نقلیه

2-8-4-5- معایب

2-8-4-6- محدوده بحرانی کاری

2-8-4-7- بازیافت

2-8-4-8- نگهداری مبدل کاتالیزوری

تهويه مثبت محفظه لنگ

5 ـ 4 ـ سيستم تهویه کنیستر و دريافت بخار

فهرست منابع

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg


مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)


مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید