close
دانلود فیلم
دانلود پروژه بررسی تأسیسات ايستگاههاي سوخت گيري CNG

دانلود پروژه بررسی تأسیسات ايستگاههاي سوخت گيري CNG

دسته: تحقیقات سوخت

عنوان کامل: پروژه بررسی تأسیسات ايستگاههاي سوخت گيري CNG
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 77
بخشی از مقدمه:
CNG چيست؟
CNG مخفف عبارت (Compress Natural Gas) كه معني لغوي آن گاز طبيعي فشرده مي باشد كه در درجه حرارت معمولي و در فشار 200 الي 250 اتمسفر نگهداري مي شود.
گاز طبيعي كه حاصل تجزيه مواد ارگانيك در لايه هاي زير زميني است در مخازن عظيم هيدرو كربني زير زمين تشكيل و تجمع مي يابد تركيب گاز طبيعي متشكل از 80 درصد متان كمتر از 12 درصد اتان و 8 درصد گازهاي ديگر است و مي تواند بعنوان سوخت در خودروها و يا جايگزيني براي سوخت هاي فسيلي مورد استفاده قرار گيرد.
CNG  با توجه به شرايط اقليمي ايران و با توجه به وجود شبكه گسترده توزيع گاز جايگزين بسيار مناسبي براي ديگر سوختهاست، زيرا هم هزينه سوخت كمتري را به استفاده كننده تحميل كرده و هم نقش بسزايي در بهبود وضع آلودگي هوا ايفا مي كند همچنين داراي درجه اكتان 13 است كه بعنوان سوخت خودرو بسيار مناسب مي باشد.
از همه مهمتر با مصرف CNG  استفاده منابع طبيعي كشور نيز وضع بهتري پيدا خواهد كرد.
گاز طبيعي نسبت به هوا سبكتر است و به همين دليل در صورت نشت گاز از مخازن ذخيره سوخت و ديگر اجزا به سرعت به سمت بالا حركت مي كند. دماي اشتعال گاز طبيعي تقريباً دوبرابر بنزين است كه همين باعث مي گردد خطر انفجار يا آتش سوزي خوردهاي گاز سوز به شدت كاهش يابد جدا از مشخصات فيزيكي و شيميايي گاز طبيعي، مخازن تخليه گاز طبيعي CNG با استحكام بيشتري در مقايسه با باك هاي معمولي استفاده شده در خودرو ها ساخته مي شود. كليه مخازن ذخيره اين گاز مي توانند به شير جلوكيري از جريان بيش از حد مجهز بوده كه در صورت كاهش ناگهاني فشار نسبت به قطع مسير خروج گاز اقدام كنند.
هم اكنون مصرف روزانه بنزين كشور 56 ميليون ليتر است كه از اين مقدار 40 ميليون ليتر در پالا يشگاههاي داخلي توليد مي شود و مقدار 16 ميليون ليتر واردات داريم كه سالانه رقمي حدود 7/1 ميليارد دلار از بودجه عمومي را به خود اختصاص مي دهد كه بر اساس يارانه انرژي وارداتي بالغ بر 860/103 ميليارد ريال است يعني در حدود 165 دلار در سال براي هر نفر كه با اين حساب سالانه حداقل 13 ميليارد دلار يارانه انرژي مي دهيم از طرفي ايران دومين كشور دارا ي منابع و مخازن زير زميني گاز طبيعي در بين كشورهاي جهان و تقريباً 15 درصد از كل مخازن و منابع گاز طبيعي جهان در كشورمان وجود دارد. در صورتي كه ما بتوانيم از گاز طبيعي بعنوان سوخت جايگزين در خودروها و نيروگاهها و … استفاده نماييم علاوه بر كاهش واردات بنزين و كاهش هزينة دولت براي پرداخت يارانة بنزين توانسته ايم از منابع و مخازن عظيم زيرزميني گازطبيعي استفاده كنيم.سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور كه در سال 1379 تاسيس شده است متولي اين امر ميباشد.

فهرست
ـ بخش اول: ـ ايستگاههاي سوخت گيري CNG
1-مقدمه
 2- ايستگاههاي سوخت  رساني CNG
2-1 ايستگاههاي سوخت  رساني كند
2-2 ايستگاههاي سوخت  رساني سريع
2-3    ايستگاههاي سوخت  رساني مادر – دختر
3- تجهيزات ايستگاههاي سوخت رساني CNG
    3-1 كمپرسور
        3-1-1 مقدمه
        3-1-2 طراحي كمپرسور
    3-2 مخازن
    3-2-1 انواع مخازن
    3-2-2طراحي مخازن
3-3 خشك كن
    3-3-1 كيفيت CNG
    3-3-2 دماي نقطه شبنم
    3-3-3 معيارهاي طراحي
    3-3-4 انواغ روشهاي نم گيري
    3-3-5 محل نصب خشك كن
3-3-6 انواع خشك كن ها
        3-3-7 پيشنهادات
3-4 توزيع كننده
3-4-1 فشار سوخت دهي
3-4-2 جبران دما
3-4-3 محدوديت هاي عملي
3-4-4 اجزا توزيع كننده
شكلهاي مربوط به بخش اول
ـ بخش دوم : ترجمه دفترچه راهنماي عيب يابي و تعمير كمپرسور مدل
IODM 115-3-19
  (  Aspro)  Delta Compression SRL
شكلهاي مربوط به بخش دوم
ــ منابع

قيمت فايل ورد پروژه : 5000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

استفاده از گراف ها در تشخیص الگوها


طراحی و کنترل فیلتر اکتیو سری با روش جدید برای استخراج هارمونیک ولتاژ بار


هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز


مدلسازی فرکانس بالای سيستم زمين با استفاده از مفاهیم کیفی جدید در الکترومغناطیس


نهان نگاری در تصاویر سه بعدی بر اساس ویژگی عمق


ناحيه بندي عنبيه با استفاده از ویژگیهای مبتنی بر بافت روشنایی


مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار


مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏ا


مطالعه عددی مشخصات گذرای ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی برنانو نوارهای گرافن


مدلسازی و شبیه‌سازی جبران‌ساز استاتیکی مبتنی بر مدل DQ


کاربرد منطق فازی برای کنترل راکتور هیدروژناسیون استیلن واحد الفین


مدلسازی و شبیه سازی کنترلر اینورتر سه سطحی


مدل سازي گره و محاسبه مصرف توان پردازشي شبكه هاي حسگر بي‌سيم به كمك شبكه عصبي


مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون


مدلسازی توربین بادی متصل به شبکه توزیع و یا فوق توزیع جهت تامین بار


مدلسازی دینامیکی و شبیه‌سازی مبدل باک و مبدل بوست


مدل سازی، تحلیل و بهینه سازی گیربکس مغناطیسی با استفاده از روش اجزاء محدود FEM


کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با روش مونت کارلو


مدل سازی پوشش دینامیکی شبکه های حسگر خودرویی بر مبنای مدل های آماری حرکت


کنترل ولتاژ در میکرو شبکه شامل توربین های بادی بر پایه ژنراتور القایی و ژنراتور سنکرون


کاهش مصرف انرژی در شبکه حسگر بی سیم با استفاده از بلوم فیلتر


تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها


شبیه سازی و کنترل یک سیستم تولید توان ترکیبی پیل سوختی/باطری/ ابر خازن به منظور تغذیه یك موتور الکت


طراحی کنترل کننده استاتیکی مقاوم خروجی برای نیل به تعقیب فازی برای سیستمهای غیرخطی توصیف شده با مد


طراحي کنترل‌کننده‌اي بر مبناي منطق فازي براي بهبود عملکرد جبرانساز استاتيکي سنکرون


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید