close
دانلود فیلم
دانلود پایان نامه بررسی ضرورتهاي محيطي خصوصي سازي

دانلود پایان نامه بررسی ضرورتهاي محيطي خصوصي سازي

عنوان کامل: ضرورتهاي محيطي خصوصي سازي
دسته: اقتصاد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 38
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
خصوصي سازي فرايندي اجرايي، مالي و حقوقي است كه دولتها در بسياري از كشورهاي جهان براي انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداري كشور به اجرا درمي آورند. واژه خصوصي سازي حاكي از تغيير در تعادل بين حكومت و بــازار و به نفع بازار است. خصوصي سازي وسيله اي براي افزايش كارايي (مالي و اجتماعي) عمليات يك موسسه اقتصادي است. زيرا چنين به نظر مي رسد كه مكانيسم عرضه و تقاضا و بازار در شرايط رقابتي باعث بكارگيري بيشتر عوامل توليد، افزايش كارايي عوامل و درنتيجه توليد بيشتر و متنوع تر كالاها و خدمات و كاهش قيمتها خواهد گرديد. اين پيش بيني به جهت مباني تئوريك و علمي در سطح اقتصاد خرد و همچنين تجربه ساير كشورها امري پذيرفته شده است و در اين صورت چرايي مسئله قابل پاسخ و اثبات است اما نكته غامض و پيچيده چگونگي انجام آن و در پيچيده ترين مسئله آن يعني انتقال مالكيت و نيز شكل گيري بخش خصوصي در جامعه است. به طور خلاصه براي آنكه خصوصي سازي هرچه بهتر صورت پذيرد بايد اقدامات زير به طور «همزمان» به عمل آيند: 
الف - تقويت حقوق مالكيت خصوصي، تغيير ساختار شركتها، آزادسازي و مقررات زدايي، اصلاح مقررات، اصلاح ساختار مالي (بويژه بازار سرمايه) و بازار نيروي كار‍؛ 
ب - تشويق و هدايت درجهت توسعه بخش خصوصي به منظور تحريك رقابت و ورود توليدكنندگان به بازار؛ 
ج - واگذاري موسسات عمومي دولتي به بخش خصوصي (تغيير مالكيت). 
نيازمنديهاي «محيطي» 
خصوصي سازي در سطح ملي بايد با اتكا بر اهداف استراتژيك خاص آغاز شود چرا كه بسياري از طرحها به علت نبود اهداف استراتژيك مشخص، قابل پيگيري و قابل ارزيابي، يا از حركت مي ايستند و يا از مسير اصلي خود خارج مي شوند. اهداف تبيين شده مي بايستي بدون تعارض، تداخل منفي و در كوششي هماهنگ و اولويت بندي شده تعريف گردنــد. اهداف استراتژيك خصوصي سازي مي توانند درجهت توسعه اقتصادي،‌اجتماعي و فرهنگي منطقه و كشور، حذف انحصار و گسترش رقابت، اشتغالزايي، توسعه فعاليت، كاهش هزينه هاي جاري شركتها، كوچك شدن اندازه دولت و... باشند. پس از تبيين اهداف بايد به دو اصل مهم افزايش سودآوري و تقويت مالكيت خصوصي توجه گردد. مطالعه تاريخي فرايند خصوصي سازي در كشورهايي مانند آلمان، انگليس، فرانسه و... و كشورهايي نظير روسيه، كره جنوبي، لهستان،‌جمهوري چك، اسلواكي و... (كه به لحاظ ساختار اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و رفتاري داراي تفاوتهاي اساسي هستند) نشان مي دهد در مرحله گذر از اقتصاد دولتي به اقتصاد بازار و شكل گيري نظام بازار به اين دو اصل توجه شده است و به فراخور زمان، مكان و شرايط، زمينه هاي زير را فراهم و به وجود آورده اند:

 

مقدمه

نيازمنديهاي «محيطي»

 هدف از خصوصي‌سازي شركت‌هاي دولتي چيست؟

نگاهي ديگر به خصوصي سازي

قلمرو خصوصي سازي

آثار خصوصي سازي بر كارايي

خصوصي سازي و روابط كاري

رقابت نابرابر

سياستهاي دوسوي طيف

اعتماد از دست رفته

فقر اطلاعات

فرهنگ سازي، فراتر از يك نياز

آمار جهاني

مديريت بر فرآيند خصوصي سازي

نتيجه گيري

منابع

 

 

عنوان کامل: ضرورتهاي محيطي خصوصي سازي
دسته: اقتصاد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 38

قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

پایان نامه هدفمند کردن یارانه در کاهش فقر


دانلود مقاله کامل درباره بورس و اوراق بهادار


دانلود پایان نامه نفت و اقتصاد


دانلود رایگان پایان نامه اقتصاد روستایی


پایان نامه بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان مدارس راهنمایی


دانلود رایگان مقاله بررسي رابطه منبع كنترل ( دروني- بروني) با عزت نفس


مقاله هویت، خود کنترلی و عملکرد تحصیلی


بررسی رابطه بین هوش هيجاني در رابطه با رضايت زناشويي زوجين


بررسی رابطه کمال گرایی و عزت نفس در ورزشکاران و غیر ورزشکاران


دانلود پایان نامه روانشناسی ورزش و تمرین


بررسی تأثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار و غیرورزشکار


پایان نامه ارتباط بين سود و قيمت سهام در بورس اوراق بهادارتهران


رابطه بین آگاهی معلمان از نظریه های یادگیری و کیفیت تدریس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان


مقاله بررسی ریسک و کارایی حسابداری شرکتهای مالی در طب بحران بدهی


پایان نامه ساختار مالکیت و مدیریت موجودی ها


دانلود رایگان مقاله اصول انبارداری


بررسی عوامل مرتبط با فرآیند تصمیم گیری خریداران کالاهای لوکس در مشهد


بررسي تاثير تمركز و رسميت ساختار سازماني در تامين بموقع كالا در شركت ملي


بررسي رابطه بين تبليغات تلویزیونی بر رفتار مصرف كنندگان درفرایند تصميم خريد خودرو


بررسي تاثير كيفيت خدمات بر روي وفاداري مشتريان


ابعاد ارزش ويژه نام و نشان تجاري و تاثير آن بر تمايل مشتريان به پذيرش خدمات بيمه در صنعت بيمه


بررسی نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری درشعب بانک


اولويت بندي تامين كنندگان كالا صنعتي و پالايشگاهي با معياري مناسب در تجزيه و تحليل سلسله مراتبي AHP


بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و سرمایه نوآوری با عملکرد مالی و ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس


پایان نامه بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید