close
دانلود فیلم
پروژه کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب

پروژه کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: كنترل موتورهای القايی با اينورترها و مبدل های AC و شبيه سازيی آن با MATLAB SIMULINK
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 89
______________________________________________________
پیشگفتار:
با توجه به توسعه روزافزون کاربرد الکترونیک در بحث قدرت، در فصل اول، به بررسی عملکرد عناصر الکترونیک قدرت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم، کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی است، لازم است که ابتداٌ به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم. در فصل سوم در مورد کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ AC بحث می کنیم .
در فصل بعد به کنترل موتورهای القایی با اینورترها میپردازیم که همان مبدل فرکانسی میباشد.
فصل آخر پروژه که قسمت اصلی این پروژه است، شبیه سازی مبدلها و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب میباشد که به شبیه سازی برشگرهای تک فاز و سه فاز وهمچنین به شبیه سازی ابنورترهای تکفاز و سه فاز پرداخته است.
 مقدمه كلی
موتورهاي القايي بخصوص موتورهاي قفس سنجابي مزاياي نسبت به موتورهاي dc دارند مواردي نظير نياز به نگهدارندي كمتر ، قابليت اطمينان بالاتر ، هزينه ، وزن ، حجم واينرسي كمتر ، راندمان بيشتر ، قابليت عملكرد در محيط هاي با گرد غبار و در محيط هاي قابل انفجار را مي توان نام برد . مشكل اصلي موتورهاي dc  وجود كمو تا تور و جاروبك است ، كه نگهداري زياد و پر هزينه و نا مناسب بودن عملكرد موتور در محيط هاي با گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزاياي فوق در تمامي كار بردها ، موتور هاي القايي به طور وسيع بر ساير موتورهاي الكتريكي ترجيح داده مي شوند . با اينحال تا چندي پيش از موتورهاي القايي فقط در كاربردهاي سرعت ثابت استفاده شده است و در كار بردهاي سرعت متغير موتورهايdc  ترجيح داده شده اند . اين امر ناشي از آنست كه روشهاي مرسوم در كنترل سرعت موتورهاي القايي هم غير اقتصادي و هم داراي راندمان كم بوده است. 
با بهبود در قابليت ها و كاهش در هزينه تريستور ها واخيرا در ترانزيستورها ي قدرت و GTO ها امكان ساخت محركه هاي  سرعت متغير بااستفاده از موتورهاي القايي بوجود آمده است كه در  برخي موارد حتي از نظر هزينه و عملكرد از محركه هاي با موتور dc نيز پيشي گرفته اند . در نتيجه  اين  پيشرفتها ، محركه هاي موتورهاي القايي در برخي كار بردهاي سرعت متغير بجاي محركه هاي dc مورد استفاده قرار گرفته اند . پيش بيني مي شود در آينده موتور هاي القايي بطور گسترده در  محركه هاي سرعت متغير مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه ای بر کنترل موتورهای القایی با ادوات الکترونیک قدرت
مقدمه کلی 
کنترل موتورهای القایی با مبدلهای AC 
استفاده از اینورترها در کنترل موتورهای القایی
فصل دوم: بررسی موتورهای القایی
2-1 عملکرد موتورهای القایی 3 فاز 
2-1-1 تحلیل حالت دائمی
2-1-2 موتورهای القایی قفس سنجابی
2-1-3طبقه بندی موتورهای قفس سنجابی
2-1-4 موتورهای القائی با رتور سیم بندی شده
2-2 راه اندازی 
2-3 ترمز کردن 
2-4 کنترل سرعت
2-4-1 کنترل سرعت با منبع ولتاژ متغیر و فرکانس ثابت
2-4 -2کنترل سرعت با تغییر فرکانس
فصل سوم کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ 
3-1 مدارهای کنترل کننده ولتاژ AC 
3-2 کنترل چهار ربعی و کار به صورت حلقه بسته
3-3 محرکه های بارهای پنکه ای یا پمپها و جرثقیلها 
3-3-1 محرکه های بار های پنکه ای و پمپ ها
3-3-2محرکه‌ جرثقیل‌ها
3-4 راه اندازی با کنترل کننده های ولتاژ 
3-5 حداقل نمودن تلفات 
فصل چهارم: کنترل موتورهای القایی با اینورترها
4-1 کنترل موتور القایی با اینورتر منبع ولتاژ
4-1-1 اینورتر منبع ولتاژ سه فاز
4-1-2 اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-4 اینورتر 
4-1-5 اینورتر منبع ولتاژ فرکانس متغییر کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-2 محرکه های اینورتر منبع جریان فرکانس متغیر
4-3 اینورترهای PWM کنترل شده با جریان 
4-4 سیکلو کنورترها
فصل پنجم: شبیه سازی میدل های AC و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب
5-1 مقدمه
5-2 شبیه سازی مبدل AC به AC سه فاز تریستوری
5-2-1 مدار شبیه سازی شده
5-2-2 ورودی و خروجی مبدل
5-2-3 فیلتر کردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیکها
5-3 شبیه سازی اینورترهای سه فاز
5-3-1 مدار شبیه سازی شده یک اینورتر تکفاز و ارائه نتایج
5-3-2مدار شبیه سازی شده اینورتر سه فاز تمام پل
5-3-3 ولتاژ خروجی اینورتر
5-3-3 فیلتر کردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیکها
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع

عنوان کامل: كنترل موتورهای القايی با اينورترها و مبدل های AC و شبيه سازيی آن با MATLAB SIMULINK
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 89

قيمت فايل ورد پروژه : 9000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg


مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)


مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید