
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: طراحی و عملکرد سیستم ترمز
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۸۰
چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه انواع سیستم های ترمز ” بدین شرح است:
اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کردهاند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن میباشد. اتومبیلی که روشن نمیشود ممکن است باعث عصبانیت رانندهاش گردد ولی هیچگونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند میتواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل میشود .
امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم میشود :
۱- دیسک : که به همراه چرخها میچرخد، اولین قسمت کوپل سایشی میباشد . نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه میگذارد . دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته میشود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحهای آن میباشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود .
۲- لنت ترمز : دومین قسمت کوپل سایشی میباشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد میکند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل میکند .
۳- سیستم هیدرولیکی : نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال میدهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار میآورد .
امروزه دو نوع ترمز وجود دارد : ترمزهای دیسکی و ترمزدهای درام .و ....
مقدمه
انواع ترمزها
ترمز ديسکي
کاليپر چهار پيستوني
ترمز کاسه اي
استقرار ترمز کاسه اي
انواع ترمز کاسه اي
ترمز کاسه اي خود تنظيم
فواصل ايمني ترمز
انتقال وزن
ضعيف شدن ترمز
کاهش سرعت و توقف اتومبيل
هيدروليک در ترمز
لنت ترمز
اثر فاكتورهاي مختلف بر خواص سايشي لنت ترمز
- اثر سرعت
- اثر بار
- اثر دما
- اثر اندازه ذرات سايشي
تأثير اندازه ذرات سايشي بر نرخ فرسايش ويژه
طراحي ترمز
ترمزهاي ديسکي
ترمزهاي کاسه اي
ترمزهاي کاسه اي ( استوانه اي ) با کفشک کوتاه خارجي
عملکرد ترمز خود قفل کن
ترمز کاسه اي با کفشک بلند خارجي
ترمز هاي کاسه اي با کفشک بلند داخلي
ترمز هاي لقمه اي ( نواري)
عملكرد سيستم ترمز
شتاب کند شونده
انرژي / توان
نيروهاي ترمز کننده
مقاومت غلتشي
نيروي مقاوم آيروديناميک
نيروي مقاومت انتقال قدرت
شيب
ترمزها
ضريب ترمز
اصطکاک چرخ – جاده
ارتباط با عملکرد خودرو
سرعت
فشار باد
بار عمودي
انتظارات ملي براي عملکرد ترمز
تناسب ترمز
سيستمهاي ترمز ضد قفلABS
راندمان ترمز
محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروي پژو آردي
نتيجه گيري
پيشنهادات
ضمائم
مراجع
قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: طراحی و عملکرد سیستم ترمز
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۸۰

کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما
درباره : مهندسی مکانیک ,
برچسب ها :دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک ,اجزاء سیستم ترمز ماشین ,انواع abs از نظر عملكرد ,انواع سيستم تعليق ,انواع سیستم های ترمز ,انواع سیستم های ترمز abs ,انواع سیستم های ترمز خودرو ,اهمیت سیستم ترمز درخودرو ,اهمیت سیستم ترمز و انواع آن ,ايده سيستم abs ,بررسي سيستم تعليق هيونداي جنسيس كوپه ,بررسی سیستمهای پایداری در خودروها ,تعريف سيستم تعليق ,تعريف سيستم تعليق فعال ,دانلود پروژه ترمز ABS ,دانلود پروژه ترمز ماشین ,دانلود پروژه کیسه هوا ,دانلود پروژه مکانیک ,
بازدید : 280
تاریخ :
نویسنده :
بهرام محمدپور |
نظرات ()