close
دانلود فیلم
دانلود پایان نامه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو

دانلود پایان نامه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو

مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۶

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه گیربکس اتوماتیک خودرو ” بدین شرح است:

اگر حرکت خودروها فقط با سرعت زیاد صورت می‌گرفت و نیز حرکت فقط در جاده‌های مسطح انجام می‌شد در این صورت اگر قدرت تولیدی موتور مستقیما به چرخها منتقل می‌شد، موتور قادر بود تا اتومبیل را به حرکت درآورد اما وقتی که خودرو می‌خواهد از حال سکون شروع به حرکت نماید و یا هنگامی که در سربالائی تند در حرکت است موتور قادر به تامین گشتاور مورد نیاز برای به حرکت در آوردن چرخها، نخواهد بود در این جاست که نیاز به یک سیستم افزایش دهنده گشتاور احساس می‌شود همین احساس نیاز باعث شده است تا وسیله‌ای بنام گیربکس ابداع شود و همانند یک اهرم مکانیکی عمل می‌کند و با افزایش گشتاور، سرعت را کاهش می‌دهد و برعکس.
وقتی مسیر انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگیریم می‌بنییم که گیربکس در این مسر نقش یک عضو واسطه را دارد، یعنی نه تولید کننده توان است و نه مصرف کننده آن.
مسیر انتقال قدرت، شامل اجزاء محرک بین فلایویل موتور و چرخهای محرک می‌باشد. که شامل کلاچ، گیربکس،‌ کاردان ، قفل کاردان،‌دیفرانسیل و اکسل عقب می‌باشد. در این مسیر قدرت، نسبت دنده‌های گیربکس و دیفرانسیل به کار برده شده تا دور موتور را کنترل نموده و گشتاور لازم را تولید نماید.
گیربکس یک تغییر دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسیله نقلیه،‌گشتاور و دور خروجی از موتور را تغییر می‌دهد.
منظوراز گشتاور عبارت است از نیروی پیچشی که برای چرخاندن محور بر آن وارد می‌شود. (اشکال الف و ب)

 

پروژه گیربکس اتوماتیک خودرو

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول
1-1-
تاریخچه پیدایش گیربکس اتوماتیک
1-2-1-
انواع گیربکس
2-2-1-
اورداریو چیست؟
3-2-1-
ارزش یک اوردرایو
1-3-1-
گیربکس اتوماتیک
2-3-1-
اجزای اصلی گیربکس‌های اتوماتیک
فصل دوم
1-2-
کوپلینگ هیدرولیکی و مبدل گشتاور
2-2-
تاریخچه کوپلینگ هبدرولیکی و مبدل گشتاور
1-3-2-
کوپلینگ هیدرولیکی
2-3-2-
ساختمان و اساس ار کوپلینگ هیدرولیکی
3-3-2-
نسبت سرعت
4-3-2-
یک گریپ فروت فلزی (A Metalic Grapefruit)
5-3-2-
کارکرد کوپلینگ هیدرولیکی (Fluid Cupling Operation)
1-4-2-
مبدل گشتاور  (Torque Converter)
2-4-2-
ساختمان مبدل گشتاور (Torque Converter Constructio)
3-4-2-
استاتور (انعکاس کننده)    Stator (reactor)
4-4-2-
لزوم استاتور
5-2-
مبدل گشتاور چند عضوی Multi – Element Torque Converters
6-2-
مبدلهای اولیه
7-2-
کلاچ یک طرفه  (one – way clut ch)
1-8-2-
کارکرد مبدل گشتاور
Torque Converter Operation
2-8-2-
حالت افزایش گشتاور
 Torque multiplication phase
3-8-2-
قانون نیوتن

4-8-2-
حالت کوپلینگ
 Coupling phase
5-8-2-
سرعت استال
 Stall Speed
1-9-2-
ظرفیت مبدل

2-9-2-
مبدلهای با ظرفیت متغیر

1-10-2-
قفل مبدل گشتاور

2-10-2-
مبدلهای با قفل هیدرولیکی

3-10-2-
کنترل کلاچ هیدرولیکی مبدل

4-10-2-
قفل مبدل گریز از مرکز

11-2-
خلاصه

فصل سوم

1-3-
مجموعه چرخدنده‌های سیاره‌ای در گیربکس‌ها

2-3-
مجموعه چرخدنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای

3-3-
تعاریف
1-4-3-
قوانین طرز کار دنده‌های خورشیدی
2-4-3-
قانون خلاص
4-4-3-
قانون اوردرایو
5-4-3-
قانون حرکت مستقیم
6-4-3-
قانون دنده عقب
فصل چهارم
1-4-
سیستم های خورشیدی در گیربکس‌های اتوماتیک
1-2-4-
سیستم خورشیدی گیربکس سه سرعته تورک فلایت کرایسر
2-2-4-
علایم ویژه راه اندازی
1-3-4-
مسیر قدرت در دنده‌های خورشیدی
2-3-4-
خلاص
3-3-4-
دنده یک
4-3-4-
دنده دو
5-3-4-
دنده مستقیم یا دنده 3
6-3-4-
دنده یک دستی (1)
7-3-4-
دنده عقب
8-3-4-
پارک
فصل پنجم
1-5-
ابزار و وسایل اجرائی
1-2-5-
باندهای گیربکس
2-2-5-
طراحی باند
1-3-5-
سروهای هیدرولیکی
2-3-5-
نیروی سرو
3-3-5-
مکانیزم‌های سرو
4-3-5-
تنظیم مکانیزم سرو
5-3-5-
میله‌ها و ستونهای سرو
1-4-5-
انباره‌های هیدرولیکی
2-4-5-
انباره‌های نوع پیستونی مستقل
3-4-5-
انباره های نوع پیستونی یکپارچه
4-4-5-
انباره‌های نوع سوپاپی
1-5-5-
کلاچهای هیدرولیکی چند دیسکی
2-5-5-
کلاچهای نگهدارنده
3-5-5-
کلاچهای گرداننده
4-5-5-
عملکرد کلاچ
5-5-5-
دریچه تخلیه و ساچمه تنظیم کلاچ
6-5-5-
انواع فنرهای کلاچ
7-5-5-
فنر دیافراگمی
8-5-5-
نحوه عملکرد کنترل کلاچ
9-5-5-
نیروی متغیر درگیری کلاچ
6-5-
کلاچهای یک طرفه
1-7-5-
کاربرد ابزار و وسایل اجرائی
2-7-5-
گیربکس دو سرعته ساده – نوع اول
3-7-5-
گیربکس دو سرعته ساده – نوع دوم
8-5-
ترمز موتوری
فصل ششم
1-6-
سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس‌های اتوماتیک
2-6-
پمپ های هیدرولیکی
3-6-
سوپاپهای هیدرولیکی
4-6-
سیستم تهیه فشار
5-6-
سیستم سوپاپ دریچه گاز
6-6-
سیستم سوپاپ تعدیل خلائی
7-6-
سیستم سوپاپ گاورنر
8-6-
سوپاپ کنترل دستی
9-6-
وضعیت های خلاص و پارک
10-6-
وضعیت حرکت D در دنده یک خودکار
11-6-
وضعیت خودکار حرکت D در حالت دنده مستقیم
12-6-
گیربکس اتوماتیک سه سرعته (نمونه)
13-6-
بدنه سوپاپ
14-6-
خلاصه
فصل هفتم
1-7-
انتخاب یک نمونه گیربکس اتوماتیک
2-7-
ابزارهای اجرایی به کار رفته
3-7-
نسبت دنده ها
1-4-7-
جریان قدرت در دنده یک دستی و دنده یک اتوماتیک (DI)
2-4-7-
جریان قدرت در دنده 2 اتوماتیک (D2)
3-4-7-
جریان قدرت در دنده عقب
1-5-7-
چرخدنده های مارپیچ
2-5-7-
نسبت بین قطرهای چرخدنده‌ها
6-7-
پیش فرض‌های لازم برای شروع طراحی
7-7-
طراحی محور گیربکس
8-7-
یاتاقان لغزشی
9-7-
طراحی چرخدنده رینگی جلو
10-7-
طراحی چرخدنده‌های اقماری
11-7-
طراحی چرخدنده خورشیدی

این پروژه فاقد عکس می باشد

 

 

قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۶

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس


تحلیل زماني مخابره سيگنال‌هاي کنترلي از طريق پیوندهای چند مرحله اي بر روي شبکه‌هاي صنعتي به منظو


بهبود مدل سطوح فعال با استفاده از بهينه سازي توابع انرژي براي جزء بندي تصاوير سه بعدي


بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی


بهره‌برداري بهينه از ترانسفورماتورهاي قدرت مبتني به مفاهيم قابليت اطمينان


بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه


تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتورهای توزیع


پایان نامه بهینه سازی مولد پالسی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


پخش بار سری زمانی


بهبود روش فیلترینگ الگوی مکانی مشترک جهت ارتقاء راندمان سیستم های واسط کامپیوتری مغزی


بهبود طبقه‌بندی سیگنال الکتروکاردیوگرام (ECG) با ماشین بردار پشتیبان و بهینه‌سازی اجتماع ذرات (PSO-SV


بهبود الگوریتم GM-PHD به منظور ردیابی چند هدف و چند سنسور با کمک تخمین


پیش بینی نرخ خوردگی و ثابت سرعت سایش در لوله مغزی های گاز با شبکه عصبی


بهبود آنتن آرایه ای موج رونده موجبر شکا فدار برای کاهش سطح لوب کناری وپلاریزاسیون متقاطع


پاسخ زمانی و مدل‌ مداری آشکارساز نوری مبتنی بر ساختار لایه‌های گرافنی نانوروبان گرافن


پیشنهاد روشی برای حفاظت خط انتقال مجهز به خازن سری


تاثیر پدیده جرقه برگشتی در خطوط انتقال بر عملکرد رله دیستانس


تحلیل و شبیه سازی تقویت امواج عبوری از نانولوله های کربنی فلزی با بایاس DC


بررسی و مطالعه راهکارهای افزایش راندمان سرمایشی با بهینه سازی سیکل تبرید اجکتوری


پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله های حاوی جریان


بررسی پدیده ولتاژ و جریانهای حالت مشترک در اینورترهای سه فاز و راه حذف آنها


بررسی الگوریتم‌های بهینه رمزنگاری مقاوم به‌منظور پیاده‌سازی روی FPGA


برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم


بررسی و تحلیل ساختارهای انعکاس دهنده برگ در حوزه پلاسمونیک برای کاربرد قطعات پسیو


بررسي، شبيه سازي و بهبود الگوریتم های کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید