دانلود پایان نامه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو

مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۶

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه گیربکس اتوماتیک خودرو ” بدین شرح است:

اگر حرکت خودروها فقط با سرعت زیاد صورت می‌گرفت و نیز حرکت فقط در جاده‌های مسطح انجام می‌شد در این صورت اگر قدرت تولیدی موتور مستقیما به چرخها منتقل می‌شد، موتور قادر بود تا اتومبیل را به حرکت درآورد اما وقتی که خودرو می‌خواهد از حال سکون شروع به حرکت نماید و یا هنگامی که در سربالائی تند در حرکت است موتور قادر به تامین گشتاور مورد نیاز برای به حرکت در آوردن چرخها، نخواهد بود در این جاست که نیاز به یک سیستم افزایش دهنده گشتاور احساس می‌شود همین احساس نیاز باعث شده است تا وسیله‌ای بنام گیربکس ابداع شود و همانند یک اهرم مکانیکی عمل می‌کند و با افزایش گشتاور، سرعت را کاهش می‌دهد و برعکس.
وقتی مسیر انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگیریم می‌بنییم که گیربکس در این مسر نقش یک عضو واسطه را دارد، یعنی نه تولید کننده توان است و نه مصرف کننده آن.
مسیر انتقال قدرت، شامل اجزاء محرک بین فلایویل موتور و چرخهای محرک می‌باشد. که شامل کلاچ، گیربکس،‌ کاردان ، قفل کاردان،‌دیفرانسیل و اکسل عقب می‌باشد. در این مسیر قدرت، نسبت دنده‌های گیربکس و دیفرانسیل به کار برده شده تا دور موتور را کنترل نموده و گشتاور لازم را تولید نماید.
گیربکس یک تغییر دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسیله نقلیه،‌گشتاور و دور خروجی از موتور را تغییر می‌دهد.
منظوراز گشتاور عبارت است از نیروی پیچشی که برای چرخاندن محور بر آن وارد می‌شود. (اشکال الف و ب)

 

پروژه گیربکس اتوماتیک خودرو

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول
1-1-
تاریخچه پیدایش گیربکس اتوماتیک
1-2-1-
انواع گیربکس
2-2-1-
اورداریو چیست؟
3-2-1-
ارزش یک اوردرایو
1-3-1-
گیربکس اتوماتیک
2-3-1-
اجزای اصلی گیربکس‌های اتوماتیک
فصل دوم
1-2-
کوپلینگ هیدرولیکی و مبدل گشتاور
2-2-
تاریخچه کوپلینگ هبدرولیکی و مبدل گشتاور
1-3-2-
کوپلینگ هیدرولیکی
2-3-2-
ساختمان و اساس ار کوپلینگ هیدرولیکی
3-3-2-
نسبت سرعت
4-3-2-
یک گریپ فروت فلزی (A Metalic Grapefruit)
5-3-2-
کارکرد کوپلینگ هیدرولیکی (Fluid Cupling Operation)
1-4-2-
مبدل گشتاور  (Torque Converter)
2-4-2-
ساختمان مبدل گشتاور (Torque Converter Constructio)
3-4-2-
استاتور (انعکاس کننده)    Stator (reactor)
4-4-2-
لزوم استاتور
5-2-
مبدل گشتاور چند عضوی Multi – Element Torque Converters
6-2-
مبدلهای اولیه
7-2-
کلاچ یک طرفه  (one – way clut ch)
1-8-2-
کارکرد مبدل گشتاور
Torque Converter Operation
2-8-2-
حالت افزایش گشتاور
 Torque multiplication phase
3-8-2-
قانون نیوتن

4-8-2-
حالت کوپلینگ
 Coupling phase
5-8-2-
سرعت استال
 Stall Speed
1-9-2-
ظرفیت مبدل

2-9-2-
مبدلهای با ظرفیت متغیر

1-10-2-
قفل مبدل گشتاور

2-10-2-
مبدلهای با قفل هیدرولیکی

3-10-2-
کنترل کلاچ هیدرولیکی مبدل

4-10-2-
قفل مبدل گریز از مرکز

11-2-
خلاصه

فصل سوم

1-3-
مجموعه چرخدنده‌های سیاره‌ای در گیربکس‌ها

2-3-
مجموعه چرخدنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای

3-3-
تعاریف
1-4-3-
قوانین طرز کار دنده‌های خورشیدی
2-4-3-
قانون خلاص
4-4-3-
قانون اوردرایو
5-4-3-
قانون حرکت مستقیم
6-4-3-
قانون دنده عقب
فصل چهارم
1-4-
سیستم های خورشیدی در گیربکس‌های اتوماتیک
1-2-4-
سیستم خورشیدی گیربکس سه سرعته تورک فلایت کرایسر
2-2-4-
علایم ویژه راه اندازی
1-3-4-
مسیر قدرت در دنده‌های خورشیدی
2-3-4-
خلاص
3-3-4-
دنده یک
4-3-4-
دنده دو
5-3-4-
دنده مستقیم یا دنده 3
6-3-4-
دنده یک دستی (1)
7-3-4-
دنده عقب
8-3-4-
پارک
فصل پنجم
1-5-
ابزار و وسایل اجرائی
1-2-5-
باندهای گیربکس
2-2-5-
طراحی باند
1-3-5-
سروهای هیدرولیکی
2-3-5-
نیروی سرو
3-3-5-
مکانیزم‌های سرو
4-3-5-
تنظیم مکانیزم سرو
5-3-5-
میله‌ها و ستونهای سرو
1-4-5-
انباره‌های هیدرولیکی
2-4-5-
انباره‌های نوع پیستونی مستقل
3-4-5-
انباره های نوع پیستونی یکپارچه
4-4-5-
انباره‌های نوع سوپاپی
1-5-5-
کلاچهای هیدرولیکی چند دیسکی
2-5-5-
کلاچهای نگهدارنده
3-5-5-
کلاچهای گرداننده
4-5-5-
عملکرد کلاچ
5-5-5-
دریچه تخلیه و ساچمه تنظیم کلاچ
6-5-5-
انواع فنرهای کلاچ
7-5-5-
فنر دیافراگمی
8-5-5-
نحوه عملکرد کنترل کلاچ
9-5-5-
نیروی متغیر درگیری کلاچ
6-5-
کلاچهای یک طرفه
1-7-5-
کاربرد ابزار و وسایل اجرائی
2-7-5-
گیربکس دو سرعته ساده – نوع اول
3-7-5-
گیربکس دو سرعته ساده – نوع دوم
8-5-
ترمز موتوری
فصل ششم
1-6-
سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس‌های اتوماتیک
2-6-
پمپ های هیدرولیکی
3-6-
سوپاپهای هیدرولیکی
4-6-
سیستم تهیه فشار
5-6-
سیستم سوپاپ دریچه گاز
6-6-
سیستم سوپاپ تعدیل خلائی
7-6-
سیستم سوپاپ گاورنر
8-6-
سوپاپ کنترل دستی
9-6-
وضعیت های خلاص و پارک
10-6-
وضعیت حرکت D در دنده یک خودکار
11-6-
وضعیت خودکار حرکت D در حالت دنده مستقیم
12-6-
گیربکس اتوماتیک سه سرعته (نمونه)
13-6-
بدنه سوپاپ
14-6-
خلاصه
فصل هفتم
1-7-
انتخاب یک نمونه گیربکس اتوماتیک
2-7-
ابزارهای اجرایی به کار رفته
3-7-
نسبت دنده ها
1-4-7-
جریان قدرت در دنده یک دستی و دنده یک اتوماتیک (DI)
2-4-7-
جریان قدرت در دنده 2 اتوماتیک (D2)
3-4-7-
جریان قدرت در دنده عقب
1-5-7-
چرخدنده های مارپیچ
2-5-7-
نسبت بین قطرهای چرخدنده‌ها
6-7-
پیش فرض‌های لازم برای شروع طراحی
7-7-
طراحی محور گیربکس
8-7-
یاتاقان لغزشی
9-7-
طراحی چرخدنده رینگی جلو
10-7-
طراحی چرخدنده‌های اقماری
11-7-
طراحی چرخدنده خورشیدی

این پروژه فاقد عکس می باشد

 

 

قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۶

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله


بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP


بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شدهLSF


بررسی عددی کاهش پاسخ لرزه ای مخازن ذخیره مایع در اثر به کارگیری جداسازهای لرزه ای


بررسی تغییرات مدول الاستیسته و ضریب عکس‌العمل بستر و میزان ظرفیت باربری در ‏خاک‌ بهسازی شده


بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهی


بررسی تأثیر پارامترهای هندسی آبشکن و عمق کارگذاری ریپ رپ جهت محافظت از آبشکن


شناسایی ماتریس های مشخصه سیستم با استفاده از حل معکوس معادلات حرکت در حوزه فرکانس در سازه ها با نام


بهینه سازی دیوار برشی در ساختمان های بتنی 7 تا 15 طبقه نامنظم در پلان واقع در منطقه با خطر خیلی زیاد و


پایان نامه پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


پایان نامه مقاوم سازی اعضای آسیب ­پذیر گنبدهای فضاکار در برابر خرابی پیشرونده


ارزیابی شبکه های توزیع آب با استفاده از روش آنتروپی اطلاعات بر پایه عدم قطعیت های مکانیکی و هیدرولی


افزایش شکل پذیری قابهای مهار بندی شده هم محور با بکارگیری فولاد تنش تسلیم پائین در مهار بند ها


پایان نامه طراحی بهینه لرزه­ای قاب­های فولادی


پایان نامه بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار


پایان نامه تحلیل ترک به شیوه‌ جزء‌های محدود


پایان نامه تحلیل تنش های پسماند ناشی از جوشکاری در صفحات دارای بازشو و سخت کننده


پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی


پایان نامه تشخیص آسیب در پل های فولادی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


تعیین تابع امپدانس ترکیبی افقی و گهواره ­ای برای یک پی مستطیلی صلب مستقر بر یک نیم­ فضای ایزوتروپ ج


تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال


جداسازی فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیوم از محیط آبی با استفاده از پلی‌پیرول و کامپوزیت های آن و م


پایان نامه ضریب رفتار در اتصالات نیمه‌ صلب به روش تئوری و عملی


پایان نامه قدرت بازگردانندگی اعضای خرپایی آلیاژهای حافظه‌ شکل فوق ارتجاعی


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید