آموزش زبان با داستان انگلیسی

پایان نامه بررسي و مقايسه روشهاي تحليلي و تجربي ضربه عرضي برروي صفحات كامپوزيتي

پایان نامه بررسي و مقايسه روشهاي تحليلي و تجربي ضربه عرضي برروي صفحات كامپوزيتي

تعداد صفحات : ۱۴۳ صفحه

ورق كامپوزيت لايه‌اي

ماده كامپوزيت لايه‌اي، شامل لايه‌هايي از حداقل دو ماده متفاوت است كه توسط باندهايي به هم متصل شده‌اند. نتيجه روي هم قرار گرفتن لايه‌ها به منظور تركيب بهترين خواص تك تك آنها براي ايجاد ماده جديدي است یا موارد استفاده بيشتر. خواصی كه توسط روي هم چيدن لايه‌ها تقويت مي‌شوند عبارتند از: استحكام ـ سفتي وزن كم، مقاومت در برابر ضربه و غيره. لايه‌ها مي‌توانند غير ايزوتروپ باشند. و نيز لايه‌ها را مي‌توان به نحوي انتخاب نمود كه سفتي و مقاومت موردنياز در طراحي يك سازه حاصل شود.
ماده كامپوزيت تقويت شده با اليافي (Fiber-reinforcel composit ) material)) كه مختصراً (FRCM) ناميده مي‌شود، شامل الياف‌هايي در يك ماتريس مي‌باشد.اگر الياف‌ها در يك راستاي خاص قرار گيرند، ماده غير ايزوتروپ خواهد بود، يك ورق كامپوزيت لايه‌اي شامل لايه‌هايي از FRCM است كه در هر لايه، الياف‌ها در راستايي متفاوت از راستاي اليافها در ساير لايه‌ها چيده شده‌اند. اين نوع كامپوزيت‌هاي لايه‌اي مي‌توانند به نحوي طراحي شوند تا از نسبت‌هاي مقاومت به وزن و سختي به وزن بالايي برخوردار باشند. و نيز طراحي مي‌تواند به گونه‌اي باشد كه ورق لايه‌اي داراي جهات برتري از مقاومت و سختي تقويت شده باشد. و به اين دلايل FRCM، جايگزين مناسبي است به جاي مواد سفتي نظير انواع فلزات در خيلي از كاربردها مانند صنايع‌ هوايي ،خودروسازي و تجهيزات ورزشي.

ضربه به ورق‌هاي كامپوزيت لايه‌اي:

در بعضي كاربردها، ورق‌هاي لايه‌اي ساخته شده از FRCM، تحت بار ضربه قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال لبه جلويي بال هواپيما يا پره يك موتور جت ممكن است به يك شيء خارجي مانند سنگ یا پرنده برخورد نمايد. بار ضربه مي‌تواند حتي در حين ساخت و يا تعمير نيز پيش آيد و نيروي ضربه به اين مواد باعث بوجود آمدن خرابي‌هاي داخلي كه با چشم غيرمسلح قابل رؤيت نيست شود كه اين امر در نهايت باعث تضعيف مقاومت و پايداري سازه خواهد شد. بنابراين مقاومت ورق‌هاي لايه‌اي در برابر ضربه بايد شناخته شده باشد تا بتوان ورق‌هايي طراحي كرد كه مناسب براي عملكرد مطمئن و امن در برابر ضربه باشند. ديناميك ضربه، شامل حركت جسم ضربه زننده، ماده هدف و نيروي حاصل از ضربه بين اين دو، مي‌تواند به وسيله مدل‌هاي گوناگون و با روش‌هاي متفاوت بررسي شود.

در بخش بعدي مروري خواهيد داشت بر مطالعات انجام شده توسط ديگر محققان در مورد ضربه به ورق‌هاي كامپوزيت لايه‌اي،

مروري بر بررسي‌هاي انجام شده روي ضربه به ورق‌هاي كامپوزيتي

Hertz نشان داده كه با فشار استاتيكي دو جسم كروي شكل ايزوتروپ بر روي هم، تماس بر روي يك ناحيه دايره‌اي شكل صورت مي‌گيرد به نحوي كه توزيع فشار نرمال در اين منطقه تماس به صورت توزيع هرتزين مي‌باشد. Timoshenko روابطي بين شعاع دايره تماس، فرورفتگي و نيروي نرمال را ارائه نمود كه در آن ارتباط بين نيرو و فرورفتگي به صورت يك رابطة غيرخطي محاسبه شده كه به قانون تماس هرتز موسوم است. Timoshenko همچنين برخورد دو گلوله به هم را مورد بررسي قرار داده است.
cattopadhyay fusn پاسخ ورق‌هاي غيرايزوتروپ و تحت تنش اوليه را به ضربه يك گلوله در وسط ورق در قالب تئوري تغيير شكل برشي مرتبه اول مورد بررسي قرار داده و نيز ضربه و خيز ورق را توسط حل كردن يك معادله انتگرالي غيرخطي مشابه به معادله‌اي كه در بررسي ضربه روي تيرها ظاهر مي‌شود به دست آورده و نيز انرژي منتقل شده از جرم به ورق را در زمان ضربه، محاسبه كرده‌اند. اين دو گزارش نموده‌اند كه نقش كششی اوليه بيشتر باعث افزايش ماكزيمم نيروي تماس مي‌شود ولي زمان ضربه، خيز ورق و تنش‌ها و انرژي منتقل شده از جرم به ورق در اثر تنش كششي اوليه بيشتر كاهش مي‌يابد.
swanson& Sqian روش‌هاي مختلفي را دريافتن پاسخ ورق‌هاي كامپوزيت به ضربه يك گلوله مورد بررسي قرار داده‌اند. يكي از تكنيك‌هاي مورد بررسي آنان بر پايه استفاده از روش ريلي ـ ريتز هراه با انتگرال‌گيري عددي در زمان بوده و روش ديگر استفاده از تبديل لاپلاس برروي معادلات ديفرانسيل‌ حاكم بر ورق و خطي‌سازي تغيير شكل محل برخورد مي‌باشد. آنان نتايج خود را با نتایج‌ حاصل از آناليز توسط المان محدود و آزمايشات تجربي مقايسه نموده‌اند كه نتايج ارائه شده توسط اين دو محقق نشان دهنده محدوده پارامترهاي عددي براي ايجاد يك جواب خوب و دقيق مي‌باشد.

فهرست مطالب :

۱ پيش گفتار

۱-۱ مقدمه

۲-۱ كارهاي انجام شده در اين پروژه

۲ تئوري هاي صفحه

۱-۲ تئوري تغيير شكل برشي مرتبۀ اول (FSDT)

۲-۲ تئوري كلاسيك صفحه (CPT)

۳-۲ ارائه يك تئوري جديد

۴-۲ بررسي ضربه در چهار چوب تئوري ورق ارائه شده دربخش۳ -۲

۵-۲ تئوري صفحۀ مرتبۀ بالاتر (HOPT)

۶-۲ انتشارامواج هارمونيك

۷-۲ ارتعاشات آزاد صفحه

۳  مدلهاي ضربه

۱-۳ مدل جرم-فنر

۲-۳ مدل بالانس –انرژي

۳-۳ واكنش تير برنولي دربرابرضربه

۴-۳ ضربه روي صفحه باتكيه گاه ساده براساس تئوري كلاسيك صفحه

۵-۳ ضربه روي صفحه با تكيه گاه ساده براساس تئوري تغيير شكل برشي مرتبۀ اول

۶-۳ جواب تقريبي براي ضربه باامواج كنترل شده

۷-۳ تئوري پوسته

۸-۳ اندازه گيري

۴   خسارت ضربه با سرعت كم (DAMGE)

۱-۴ تستهاي ضربه

۲-۴ انواع مدل در ضربه با تغيير شكل دائمي باسرعت كم

۳-۴ روشهاي تجربي براي تخمين خسارت..

۵  نتيجه گيري

 

قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

پایان نامه بررسي و مقايسه روشهاي تحليلي و تجربي ضربه عرضي برروي صفحات كامپوزيتي

تعداد صفحات : ۱۴۳ صفحه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

دانلود پایان نامه دینامیک سیالات در توربوماشین ها


پروژه دستگاه اندازه گیری مختصات CMM


دانلود پایان نامه انواع بیرینگ و روش مونتاژ و دمونتاژ بیرنگ ها


دانلود پروژه بررسی انواع یاتاقان ها و کاربردهای آنها


دانلود پایان نامه کاربرد یاتاقان های مغناطیسی


دانلود پایان نامه بررسی کامپوزیت پایه پلیمری تقویت شده با الیاف کربن (CFRP)


دانلود پایان نامه نحوه ساخت مواد FGM و نمونه های این مواد در طبیعت


پایان نامه کاربردها و روشهای تولید مواد Functionally graded piezoelectric


دانلود پایان نامه پیش بینی شکست و خستگی چرخ دنده ها


دانلود پروژه بررسی خواص گاز مایع و استفاده از آن در موتورهای درون سوز


دانلود پایان نامه توربو ماشین ها و روش تست کارایی


پروژه بررسي سيستم سوخت‌ رساني موتورهاي ديزل


پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور


پروژه ساخت سیستم خنک کاری هوشمند خودرو


پروژه بررسی کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو


دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی سیکل ترکیبی


دانلود پروژه بررسی تأسیسات ايستگاههاي سوخت گيري CNG


پروژه بررسی اینورترها و کنورتورهای صنعتی


پروژه تستهای غیرمخرب جوش و روش (NDT) در بازرسی قطعات فورج


پروژه بررسی و آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو


پروژه بررسی روش های تولید نوین در ماشینکاری


پروژه روشهای كاهش آلودگی در موتورهای احتراق


دانلود پایان نامه انتقال حرارت به سیالات


پروژه آشنایی با اصول تراشکاری


پروژه استفاده از کامپوزیت در تولید قطعات خودرو


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی