close
دانلود فیلم
دانلود پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

دانلود پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

تعداد صفحات : ۱۱۳ صفحه

 

چکيده
جداسازي ذرات معلق در گازها به ويژه هوا، مورد توجه اغلب صنايع از جمله صنايع خودرو سازي، هسته اي، کارخانجات سيمان و نيز علوم زيست محيطي مي باشد. براي کاهش آلودگي دو روش عمده وجود دارد:

الف) کاهش توليد آلاينده ها
ب) جلوگيري از انتشار آلاينده ها در محيط.
در اين تحقيق جداسازي دوده از گازهاي خروجي اگزوز موتورهاي ديزل مورد بررسي قرار مي گيرد.
دو مبحث بنيادي در اين تحقيق عبارتند از:
الف) بررسي خصوصيات ذرات آلاينده خروجي از اگزوز.
ب) بررسي امكان سنجي استفاده از امواج آكوستيكي براي حذف ذرات معلق در گازهاي خروجي اگزوز موتور هاي ديزل
نتايج حاصله از اين بررسي نشان مي دهد که ذرات آلاينده داراي قطر تقريبي  ۱۰-۰۱/۰ميکرون با حداکثر تجمع جرمي در محدوده کمتر از ۴/۰ ميکرون مي باشند.
بدين منظور، مدل سازي عددي در مورد انباشت اکوستيکي براي بدست آوردن پارامترهاي آزمايش و تاثير اين پارامترها در شبيه سازي و نتايج آزمايش انجام شد.
نتايج آزمايشگاهي حاصله نشان مي دهد كه از امواج آكوستيكي براي جداسازي ذرات گازهاي خروجي اگزوز با بازده بالا مي توان استفاده كرد. سيستم فيلتراسيون آكوستيكي براي ذرات بزرگتر از ۰٫۲ ميكرون و براي دبي عبوري کوچکتر از ۳۰ ليتر بر دقيقه، در گستره توان صوتي اعمالي  ۳۰ وات، کارآيي دستگاه نشست دهنده بيشتر از ۹۵ درصد مي باشد. براي دبي ۵۰ ليتر بر دقيقه با توان صوتي ۳۰ وات بازده ۴۵% مي باشد كه براي افزايش بازده فيلتراسيون در دبي هاي بالاتر، ميتوان از چند سيستم به صورت موازي استفاده نمود.


فهرست مطالب در ادامه مطلب


۱-فصل اول: مقدمه

۲- فصل دوم: مروري بر ادبيات و اصول و مباني نظری
۲-۱ مقدمه
۲-۲ سيستم جدا ساز ذرات معلق در گازها
۲-۲-۱ صافي هاي کيسه اي
۲-۲-۲ ته نشين کننده هاي ثقلي
۲-۲-۳ شوينده ها
۲-۲-۴ سيکلونها
۲-۲-۵ نشست دهنده الکتروستاتيک
۲-۳ زمينه تاريخي
۲-۴  مكانيزمهاي انباشت آكوستيك
۲-۴-۱ فعل و انفعالات اورتوكينتيك
۲-۴-۲ فعل و انفعالات هيدروديناميك
۲-۴-۳ واكنشهاي آشفتگي آكوستيك
۲-۴-۴ روان سازي آكوستيك
۲-۴-۵ توده آكوستيك
۲-۵ مدلهاي شبيه سازي فعلي
۲-۵-۱ مدل وولك
۲-۵-۲ مدل شو
۲-۵-۳  مدل تيواري
۲-۶ مدل سانگ

۳-فصل سوم: روشها و تجهيزات
۳-۱ مقدمه

۳-۲ روش شبيه سازي انباشت آكوستيك
۳-۲-۱ فرضيات انجام شده در مدل سازي
۳-۲-۲ الگورِيتم مدل سازي
۳-۳  سيستم آزمايشگاهي فيلتراسيون آكوستيكي
۳-۳-۱ سيستم آزمايشگاهي اندازه گيري توزيع اندازه ذرات
۳-۳-۲ آزمايشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستيکي
۳-۳-۳ مواد مورد استفاده
۳-۴ كاليبراسيون وسايل آزمايشگاهي

۴- فصل چهارم: نتايج و تفسير آنها
۴-۱ مقدمه

۴-۲ نتايج آزمايشگاهي
۴-۲-۱  اندازه گيري توزيع اندازه و غلظت کلي ذرات خروجي از اگزوز موتورهاي ديزلي
۴-۳ آزمايشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستيکي
۴-۳-۱ آزمايش بدست آوردن فرکانس هاي بحراني
۴-۳-۲ رسم پروفيل فشار آکوستيکي در طول لوله
۴-۳-۳ اعمال امواج آکوستيکي بر روي جريان ايروسل
۴-۳-۳-۱ اعمال امواج آکوستيکي برروي ذرات درحالت بدون دبي و ساکن
۴-۳-۳-۲ اعمال امواج بر روي جريان ايروسل
۴-۴ بررسي تأثير عوامل موثر در بازده فيلترهاي آکوستيکي در خروجي موتور هاي ديزل
۴-۴-۱ بررسي تأثير دبي عبوري از محفظه
۴-۴-۲  بررسي اثر توان اعمالي امواج
۴-۴-۳ بررسي تاثير دما و فشار
۴-۴-۴  تأثيرات فركانس صدا
۴-۴-۵ اثر اندازه ذرات

۵- فصل پنجم
فهرست مراجع

ضميمه ۱
ضميمه ۲
ضميمه ۳

 

قيمت فايل ورد پروژه : 5000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

پروژه امكان سنجی فيلتراسيون آكوستيکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای ديزل

تعداد صفحات : ۱۱۳ صفحه

 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


مطالعه و بررسی فرآیند نورد همسان در کانال زاویه‌دار ورق دو لایه جوش انفجاری شده مس- فولاد


بررسی و مطالعه راهکارهای افزایش راندمان سرمایشی با بهینه سازی سیکل تبرید اجکتوری


پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله های حاوی جریان


پایان نامه تحلیل آیرودینامیکی خودرو سمند


دانلود پروژه پاياني خودروهاي هيبريدي


دانلود پایان نامه بررسی دستگاه تست پیچش پلاستیک


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید