close
دانلود فیلم
مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی

مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی

موضوع این پایان نامه بهينه سازي طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ١٢۵
+ همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:

امروزه موتورهای خطی برای تولید حرکت های انتقالی به طور گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان ، موتورهای سنکرون آهنربای دائم خطی به دلیل داشتن چگالی نیرو و راندمان زیاد و عملکرد دینامیکی مناسب از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. عملکرد مناسب این موتورها نیازمند بهینه سازی دقیق طراحی آنها است. بهینه سازی طراحی خود نیازمند مدلسازی مطلوب می باشد. در این پژوهش مدار معادل مغناطیسی بهبود یافته ای با هدف تحلیل دقیق تلفات آهن ارائه شده است. به این منظور ابتدا مزایا و معایب مدار معادل های قبلی ارائه شده برای موتور سنکرون آهنربای دائم بررسی شده که خلاء یک مدل مناسب که دقت قابل قبولی در پیش بینی توزیع چگالی شار با در نظر گرفتن اثر جریان سیم پیچ ها، اشباع آهن و حرکت داشته باشد و در عین حال سادگی لازم برای استفاده در الگوریتم طراحی را نیز دارا باشد، در این میان احساس می شود. لذا در این پژوهش مدار معادل نسبتاً جدیدی برای موتور سنکرون آهنربای دائم خطی یک بر با هسته آهنی و اولیه کوتاه ارائه شده است. این مدار معادل علاوه بر قابلیت به پیش بینی اثر شیارها بر توزیع چگالی شار آهنربای دائم و اشباع آهن در دندانه و یوغ اثر جریان سیم پیچ اولیه را نیز در نظر می گیرد. در نتیجه این مدار معادل می تواند تلفات آهن را بطور نسبتاً قابل قبولی پیش بینی کرده و در عین حال سادگی لازم برای استفاده در الگوریتم طراحی را دارد. یکی دیگر از مزیت های این مدار معادل ثابت بودن ساختار آن در هنگام حرکت است.
مشاهده فهرست کامل در ادامه

 

عنوان

فصل اول: مقدمه

1-1 کليات

1-2 لزوم انجام تحقيق

1-3  روند ارائه مطالب

فصل دوم: ساختمان موتور سنکرون آهنربای دائم خطی

2-1 نگاه کلي

2-2  موتورهاي يک بر

2-2-1  ساختار يک بر با اوليه کوتاه و آهنرباي سطحی (ساختار يک بر پايه)

2-2-2  ساختار يک بر با اوليه کوتاه و آهنرباي درونی

2-2-3  ساختار يک بر با اوليه کوتاه و آهنرباي درونی عمودی

2-2-4 ساختار يک بر با اوليه کوتاه و آرايش آهنرباي به صورت هالباخ

2-2-5 ساختارهاي يک بر با ثانويه کوتاه

2-3 ساختارهاي دوبر

2-3-1 ساختارهاي دوبر با دوثانويه بلند ويک اوليه کوتاه با هسته هوايي (ساختار دوبر پايه)

2-3-2 ساختار دوبر با دوثانويه بلند ويک اوليه کوتاه يوغ دار

2-3-3 ساختار دوبر با دوثانويه بلند ويک اوليه کوتاه با آهنرباي دائمي دروني عمودی

2-3-4 ساختارهاي دوبر با يک ثانويه بلند و دو اوليه کوتاه

2-3-5 ساختارهاي دوبر با يک اوليه بلند و دو ثانويه کوتاه

2-3-6 ساختار دو بر با دو ثانويه کوتاه و يک اوليه دوبر

2-3-7  ساختار دو بر با يک ثانويه کوتاه و دو اوليه بلند

2-4 ساختارهاي لوله­اي

2-5  انتخاب ساختار مناسب

2-5-1  مقايسه برخي از ساختاره

2-5-2 بررسي دو موتور انتخابي

2-5-3 کاربرد لايه آلومينيومي در موتور

فصل سوم: مدلسازی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی

3-1 مدلسازي مغناطيسي به روش مدار معادل مغناطيسي

3-1-1 پيشينه پژوهش

3-1-2 مدل پيشنهادي

3-1-2-1 مدلسازي اوليه

3-1-2-2 مدلسازي ثانويه

3-1-2-3 مدلسازي فاصله هوايي و تشکيل مدار معادل

3-1-2-4  تابع توزيع چگالي شار

3-1-2-5 محاسبه نيرو

3-2-3  شبيه سازي و ارزيابي روش پيشنهادي

3-2 مدلسازي مغناطيسي به کمک روش حل معادلات ماکسول(لايه­اي)

3-4 مدلسازي الکتريکي

3-4 مدلسازي مکانيکي

فصل چهارم: طراحی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی

4-1  اصول طراحي و ارائه الگوريتم مربوط

4-1-1 روابط طراحي

4-1-2 محدويت حرارتي و ضد ­مغناطيسی آهنربا

4-1-3 محاسبه راکتانس­هاي موتور

4-1-4 محاسبه تلفات

4-2 سيستم تصميم يار براي طراحي موتور

4-2-1 ضرورت و اصول سيستم تصميم يار

4-2-2 سيستم تصميم يار پيشنهادي

4-2-2-1 پايگاه داده

4-2-2-2 پايگاه دانش

4-2-2-3 سيستم داده کاوي و تصميم گيري

4-2-2-4 رابط کاربر

فصل پنجم: بهينه موتور سنکرون آهنربای دائم خطی

5-1 پيشينه پژوهش

5-2 بهينه سازي موتور سنکرون آهنرباي دائم خطي دوبر با هسته هوايي

5-2-1 بهينه سازي نيرو به حجم

5-2-1-1 بهينه­سازي با تغيير ابعاد آهنربا

5-2-1-2 بهينه سازي کلي موتور

5-2-2 بهينه سازي ضربان نيرو

5-2-3  بهينه سازي چند منظوره

نتيجه گيری و پيشنهادها

مراجع

پيوست­ها

پيوست

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ١٢۵
+ همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg


مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)


مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید