close
دانلود فیلم
پروژه بهینه سازی ابعاد و بازده در موتور سنکرون خطی روتور سیم پیچی

پروژه بهینه سازی ابعاد و بازده در موتور سنکرون خطی روتور سیم پیچی

موضوع این پایان نامه مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ١٠۴
+ همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن به طور مفصل شرح داده شد. سپس به مدلسازی ساختار مذکور پرداخته شد. با توجه به اینکه در زمینه این موتور اطلاعات کمی منتشر شده است مدل ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه الگوریتم طراحی تهیه شد و به کمک برنامه ای در محیط متلب طراحی موتور خطی انجام شد و خصوصیات مورد نظر آن توسط مدل ارائه شده در محیط ANSYS با استفاده از روش اجزاء محدود تست شد. سپس موتور طراحی شده با انتخاب اهداف مختلفی بهینه سازی گردید. نتایج عمده به دست آمده در این پژوهش به شرح زیر است:
١.بررسی ساختارهای مختلف موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی به طور منسجم ارائه شد و در مورد هر ساختار تا حدودی بحث گردید.
٢.در بخش مدلسازی عمده تمرکز بر روی مدلسازی مغناطیسی قرار گرفت. مدل لایه ای بسیار مناسبی ارائه گردید که با توجه به در نظر گرفتن ساختار غیر همگن بخش الکترومگنت های موتور می توان گفت اولین مدل لایه ای مناسب ارائه شده برای این موتور است. مدل ارائه شده به جهت سادگی و فرمول بندی مناسب می تواند برای پژوهش های آینده در زمینه این موتور به عنوان مرجع مناسبی تلقی شود زیرا که مدلسازی پایه تحقیقات دیگر موتور است. هارمونیک های مختلف میدان در مدل مذکور در نظر گرفته شده است که مزیت دیگر آن به حساب می آید. به جرات می توان گفت این فصل از پایان نامه وقت گیر ترین و پر دقدقه ترین موضوع این پژوهشش بوده است زیرا که بقیه فصول بر پایه آن بنا گردیده است. مدل به دست آمده با مدل دیگری که تعمیم مدل موتور سنکرون آهنربای دائم خطی است نیز مقایسه گردید. مقایسه نتایج هر دو روش با نتایج حاصل از مدل روش اجزا محدود حاکی از دقیق تر و کامل تر بودن مدل لایه ای ارائه شده در این پژوهش است. هامونیک های مختلف به دست آمده توسط این روش نیز تطابق بسیار مناسب و زیادی با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود دارند که دلیل دیگری بر دقت زیاد مدل مذکور می باشد.
٣.الگوریتم معینی که روند طراحی و ترتیب به کار گیری روابط را مشخص کند در مراجعی مورد بررسی قرار گرفت وجود نداشت لذا علاوه بر تعمیم برخی از روابط از موتورهای گردان به موتورهای خطی و استفاده از برخی از روابط موتور سنکرون آهنربای دائم خطی این الگوریتم ارائه شد. به دلیل سادگی و وقت گیر نبودن مدل لایه ای ارائه شده در بخش قبل در الگوریتم طراحی که مستلزم تکرار زیاد است از مدل مذکور استفاده شد. 
۴.کار نسبتا جدید دیگری که در بخش طراحی مورد توجه قرار گرفت استفاده از مدل روش اجزاء محدود در حلقه کم تکرار الگوریتم طراحی در کنار مدل لایه ای استفاده شده در حلقه پر تکرار آن می باشد. مزیت این روش استفاده از دقت زیاد روش اجزاء محدود در کنار سرعت نسبتا مطلوب روند طراحی است.
۵.در زمینه بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی نیز جای کار بسیاری وجود دارد. در این پژوهش دو تابع هدف مهم چگالی وزنی نیرو و حاصلضرب بازده در ضریب توان را به طور جداگانه و به طور ترکیبی مورد بهینه سازی قرار دادیم. بهینه سازی بازده در ضریب توان منجر به کاهش ابعاد و هزینه اینورتر مورد استفاده می گردد و بهینه سازی چگالی وزنی نیرو امکان استفاده بهتر از مواد مصرفی در موتور را به دست می دهد. در بهترین حالت توانستیم چگالی وزنی نیرو را ٩.٣ درصد و حاصلضرب بازده در ضریب توان را ١.۴٣ درصد بهبود دهیم.
۶.با بهینه سازی ابعاد موتور علاوه بر به دست آوردن مشخصات الکتریکی مطلوب موتور و کم کردن هزینه توانستیم قدرت شتاب گیری مناسبی را نیز برای موتور فراهم کنیم. این در حالی است که میزان بار قابل حمل بر روی موتور قابل توجه بوده و کاملا مناسب مقاصد حمل و نقل است. برای هر موتور این میزان حدود ٢٠ تن است. این در حالی است که برای مقاصد حمل و نقل معمولا در دو طرف وسیله نقلیه موتور خطی تعبیه می شود و در هر طرف وسیله نیز تعداد آن بیشتر از یکی است که بستگی به کاربرد دارد

فهرست مطالب

فصل اول:

مقدمه

1-1 کلیات

1-2 لزوم انجام تحقیق

1-3 روند ارائه مطالب

فصل دوم: ساختمان موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی

2-1 انواع موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی

2-1-1 موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی با هسته آهنی

2-1-2 موتور سنکرون خطی هموپولار

2-1-3 موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی با هسته هوایی

2-2 ساختار موتور انتخابی

2-2-1 علت انتخاب

2-2-2 جزئیات ساختار

فصل سوم: مدلسازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی

3-1 مدلسازی ماشین

3-1-1 مدلسازی الکتریکی

3-1-2 مدلسازی مغناطیسی به روش مدار معادل

3-1-3 مدلسازی مکانیکی

3-2 مدلسازی مغناطیسی به کمک روش حل معادلات ماکسول (لایه ای)

3-2-1 مدل فیزیکی

3-2-2 محاسبات میدان

3-2-3 محاسبه نیروی رانش و تعلیق

3-3 ارزیابی و اعتبارسنجی

3-3-1 مدل پایه

3-3-2 مقایسه نتایج

فصل چهارم: طراحی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی

4-1 اصول و روند طراحی

4-2 محاسبه ابعاد موتور

4-3 طراحی الکتریکی

4-3-1 محاسبه راکتانس های موتور و مقاومت سیم پیچ ها

4-3-2 محاسبه تلفات و بازده

4-4 طراحی حرارتی

4-4-1 افزایش دمای رتور

4-4-2 افزایش دمای استاتور

4-5 ارائه نتایج طراحی

فصل پنجم: بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی

5-1 بهینه سازی حاصلضرب بازده در ضریب توان

5-2 بهینه سازی چگالی وزنی نیرو

5-3 بهینه سازی چند منظوره

نتیجه گیری و پیشنهادها

مراجع

پیوست ها

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ١٠۴
+ همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک


لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


پایان نامه راهکاری برای کاهش پیچیدگی نرم افزار


پایان نامه ارزیابی پروتکل های مسیریابی شبکه های مش بی سیم در محیط های امن و ناامن


ارزیابی طرح عملیاتی سیستم تشخیص و محافظت از نفوذ هزینه کارا در شبکه های موردی متحرک


پایان نامه ارائه یک الگوی فنی جهت ایجاد مرکز داده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور


پایان نامه ارائه مدلی جهت استقرار مدیریت پروژه امنیت اطلاعات (بر اساس استاندارد PMBOK)


پایان نامه مدل امنیتی پدافند غیرعامل جهت احراز هویت و رهگیری منابع سازمانی با استفاده از RFID


پایان نامه مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد


پایان نامه ارائه رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطل


پایان نامه ارائه رویکردی جهت شبیه سازی امنیت دستیابی در شبکه های سیار برمبنای پروتکل AAA


پایان نامه ارائه رویکردی جهت انطباق روش فرایند تولید محصولات نرم افزار مبتنی بر ISO/IEC12207


پایان نامه رویکردی جهت عملیاتی نمودن امنیت در تولید سیستم‌های نرم‌افزاری


پایان نامه رویکردی جهت شبیه سازی امنیت در شبکه ها


پایان نامه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان


پایان نامه تأثیر AAA بر روی شبکه‌های NGN


پایان نامه پیشنهاد الگویی برای پایش متریک های فرآیند تولید نرم افزار


پایان نامه بهینه سازی زبان یکپارچه ساز بر روی شبکه اطلاعاتی ناهمگون


پایان نامه بررسی شبکه و شبکه های وایرلس


پایان نامه شناسایی و ارزیابی متریک های ریسک محصول نرم افزاری


پایان نامه ارائه الگویی جهت ارزیابی متریک های سند تشریح الزامات نرم افزار(SRS)


طراحی و شبیه سازی مدلی جهت احراز هویت، ردیابی و پیگیری منابع در مراکزداده با استفاده از فناوری RFID


پایان نامه شناسایی، تحلیل و رتبه بندی عوامل کلیدی موثردر استقرار “سیستم مدیریت امنیت اطلاعات”


پایان نامه کسب‌وکار هوشمند با حداقل تأخیر با استفاده از انبار داده‌ی کم تأخیر و داده‌کاوی جریانی


پایان نامه رادار تصویری + اسلاید


پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید