close
ویزای ایران
پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

عنوان پروژه : بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

تعداد صفحات : ۱۲۰

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل پرداخته است.در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد. دو مبحث بنیادی در پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل عبارتند از: الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز. ب) بررسی امکان سنجی استفاده از امواج آکوستیکی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل. نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی ۱۰-۰۱/۰میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از ۴/۰ میکرون می باشند.

در موتورهای دیزلی، مهمترین و بیشترین آلودگی را ذرات خروجی اگزوز تشکیل می دهند و بنابراین موضوع این پروژه پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده میباشد. این موضوع در مرحله اول مستلزم بررسی خصوصیات ذرات آلاینده و در مرحله دوم نیازمند بررسی سیستمهای جداسازی فازهای جامد- گاز از یکدیگر می باشد.برای جداسازی این ذرات هیچیک از سیستمهای جداسازی گاز- جامد نظیر شوینده ها، فیلترهای الیافی و سیکلونها و فیلترهای الکترواستاتیک مفید واقع نشدند. زیرا برخی از این سیستمها نظیر فیلتر های الیافی، افت فشار زیادی ایجاد می کنند که برای به کارگیری بر روی گازهای خروجی اگزوز مناسب نمی باشد و همچنین برای این توزیع اندازه ذرات، از کارآیی کافی برخوردار نمی باشند و یا بسیار حجیم و بزرگ می شوند.

نهایتاً نشست دهنده آکوستیکی (که امروزه به عنوان مکمل سیستم های فیلتراسیون فعلی استفاده می شوند) انتخاب بهتری به نظر آمد و برای عملکرد آن و امکان سنجی استفاده عملی، مطالعات و آزمایشهای جامع تری آغاز گردید.نتایج آزمایشگاهی نشان میداد که سیستم فیلتراسیون آکوستیکی دارای کارایی بالایی در حذف ذرات معلق در گازها دارد و می توان برای فیلتراسیون گازهای خروجی از موتورهای دیزلی استفاده کرد.

 

فصل اول مقدمه ای از پروژه حاضر رابیان می کند. فصل دوم در مورد روشهای موجود در فیلتراسیون ذرات معلق در گازها و گازهای خروجی از موتورهای دیزل، بیشینه استفاده از امواج آکوستیکی و تئوری های موجود در زمینه انباشت آکوستیکی می باشد. فصل سوم به بررسی روش مدل سازی عددی، فرضیات مورد استفاده در شبیه سازی و تشریح وسایل و سیستمهای آزمایشگاهی که ساخته یا استفاده شده است می پردازد. در فصل چهارم به شرح نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی می پردازد. فصل پنجم راجع به جمع بندی نتایج آزمایشگاهی ،نتیجه گیری و بحث پیرامون مشکلات عملی و صنعتی شدن طرح می باشد.

جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد: الف) کاهش تولید آلاینده ها ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل را مشاهده میفرمایید :

 

چکیده
فصل ۱- مقدمه
فصل ۲- مروری بر ادبیات واصول و مبانی نظری
۲-۱- مقدمه
۲-۲- سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها
۲-۲-۱- صافی های کیسه ای (الیافی)
۲-۲-۲- ته نشین کننده های ثقلی
۲-۲-۳- شوینده ها
۲-۲-۴- سیکلونها
۲-۲-۵- نشست دهنده الکتروستاتیک
۲-۳- زمینه تاریخی
۲-۴- مکانیزمهای انباشت آکوستیک
۲-۴-۱- فعل و انفعالات اورتوکینتیک
۲-۴-۲- فعل و انفعالات هیدرودینامیک
۲-۴-۳- واکنشهای آشفتگی آکوستیک
۲-۴-۴- روان سازی آکوستیک
۲-۴-۵- توده آکوستیک
۲-۵- مدلهای شبیه سازی فعلی
۲-۵-۱- مدل وولک
۲-۵-۲- مدل شو
۲-۵-۳- مدل تیواری
فصل ۳- روشها و تجهیزات
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش شبیه سازی انباشت آکوستیک
۳-۲-۱- فرضیات انجام شده در مدل سازی
۳-۲-۲- الگورِیتم مدل سازی
۳-۳- سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی
۳-۳-۱- سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات
۳-۳-۲- آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی
۳-۳-۳- مواد مورد استفاده
۳-۴- کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی
فصل ۴- نتایج و تفسیر آنها
۴-۱- مقدمه
۴-۲- نتایج آزمایشگاهی
۴-۲-۱- اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی
۴-۳- آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی
۴-۳-۱- آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی
۴-۳-۲- رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله
۴-۳-۳- اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل
۴-۴- بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی در خروجی موتور های دیزل
۴-۴-۱- بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه در بازده فیلتراسیون فلیترهای آکوستیکی
۴-۴-۲- بررسی اثر توان اعمالی امواج بر روی بازده فیلتراسیون
۴-۴-۳- بررسی تاثیر دما و فشار در انباشت آکوستیکی
۴-۴-۴- تأثیرات فرکانس صدا
۴-۴-۵- اثر اندازه ذرات
فصل ۵- جمع بندی و پیشنهاد
۵-۱- مقدمه
منابع
ضمیمه ۱
ضمیمه ۲

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

طراحی الگویی برای تقلبات مالی در صنعت بانکداری


دانلود پروژه بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری


نحوه شکل­ گیری الگوی جریان و فرسایش در قوس رودخانه ­ها


ارائه یک سیستم تشخیص نفوذ به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری


دانلود پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت


بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله


بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP


بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شدهLSF


بررسی عددی کاهش پاسخ لرزه ای مخازن ذخیره مایع در اثر به کارگیری جداسازهای لرزه ای


بررسی تغییرات مدول الاستیسته و ضریب عکس‌العمل بستر و میزان ظرفیت باربری در ‏خاک‌ بهسازی شده


بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهی


بررسی تأثیر پارامترهای هندسی آبشکن و عمق کارگذاری ریپ رپ جهت محافظت از آبشکن


شناسایی ماتریس های مشخصه سیستم با استفاده از حل معکوس معادلات حرکت در حوزه فرکانس در سازه ها با نام


بهینه سازی دیوار برشی در ساختمان های بتنی 7 تا 15 طبقه نامنظم در پلان واقع در منطقه با خطر خیلی زیاد و


پایان نامه پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


پایان نامه مقاوم سازی اعضای آسیب ­پذیر گنبدهای فضاکار در برابر خرابی پیشرونده


ارزیابی شبکه های توزیع آب با استفاده از روش آنتروپی اطلاعات بر پایه عدم قطعیت های مکانیکی و هیدرولی


افزایش شکل پذیری قابهای مهار بندی شده هم محور با بکارگیری فولاد تنش تسلیم پائین در مهار بند ها


پایان نامه طراحی بهینه لرزه­ای قاب­های فولادی


پایان نامه بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار


پایان نامه تحلیل ترک به شیوه‌ جزء‌های محدود


پایان نامه تحلیل تنش های پسماند ناشی از جوشکاری در صفحات دارای بازشو و سخت کننده


پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی


پایان نامه تشخیص آسیب در پل های فولادی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید