close
دانلود فیلم
پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

عنوان پروژه : بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل

تعداد صفحات : ۱۲۰

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل پرداخته است.در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد. دو مبحث بنیادی در پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل عبارتند از: الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز. ب) بررسی امکان سنجی استفاده از امواج آکوستیکی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل. نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی ۱۰-۰۱/۰میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از ۴/۰ میکرون می باشند.

در موتورهای دیزلی، مهمترین و بیشترین آلودگی را ذرات خروجی اگزوز تشکیل می دهند و بنابراین موضوع این پروژه پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده میباشد. این موضوع در مرحله اول مستلزم بررسی خصوصیات ذرات آلاینده و در مرحله دوم نیازمند بررسی سیستمهای جداسازی فازهای جامد- گاز از یکدیگر می باشد.برای جداسازی این ذرات هیچیک از سیستمهای جداسازی گاز- جامد نظیر شوینده ها، فیلترهای الیافی و سیکلونها و فیلترهای الکترواستاتیک مفید واقع نشدند. زیرا برخی از این سیستمها نظیر فیلتر های الیافی، افت فشار زیادی ایجاد می کنند که برای به کارگیری بر روی گازهای خروجی اگزوز مناسب نمی باشد و همچنین برای این توزیع اندازه ذرات، از کارآیی کافی برخوردار نمی باشند و یا بسیار حجیم و بزرگ می شوند.

نهایتاً نشست دهنده آکوستیکی (که امروزه به عنوان مکمل سیستم های فیلتراسیون فعلی استفاده می شوند) انتخاب بهتری به نظر آمد و برای عملکرد آن و امکان سنجی استفاده عملی، مطالعات و آزمایشهای جامع تری آغاز گردید.نتایج آزمایشگاهی نشان میداد که سیستم فیلتراسیون آکوستیکی دارای کارایی بالایی در حذف ذرات معلق در گازها دارد و می توان برای فیلتراسیون گازهای خروجی از موتورهای دیزلی استفاده کرد.

 

فصل اول مقدمه ای از پروژه حاضر رابیان می کند. فصل دوم در مورد روشهای موجود در فیلتراسیون ذرات معلق در گازها و گازهای خروجی از موتورهای دیزل، بیشینه استفاده از امواج آکوستیکی و تئوری های موجود در زمینه انباشت آکوستیکی می باشد. فصل سوم به بررسی روش مدل سازی عددی، فرضیات مورد استفاده در شبیه سازی و تشریح وسایل و سیستمهای آزمایشگاهی که ساخته یا استفاده شده است می پردازد. در فصل چهارم به شرح نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی می پردازد. فصل پنجم راجع به جمع بندی نتایج آزمایشگاهی ،نتیجه گیری و بحث پیرامون مشکلات عملی و صنعتی شدن طرح می باشد.

جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد: الف) کاهش تولید آلاینده ها ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی فیلترهای آکوستیکی و کاربرد آن در اگزوز موتورهای دیزل را مشاهده میفرمایید :

 

چکیده
فصل ۱- مقدمه
فصل ۲- مروری بر ادبیات واصول و مبانی نظری
۲-۱- مقدمه
۲-۲- سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها
۲-۲-۱- صافی های کیسه ای (الیافی)
۲-۲-۲- ته نشین کننده های ثقلی
۲-۲-۳- شوینده ها
۲-۲-۴- سیکلونها
۲-۲-۵- نشست دهنده الکتروستاتیک
۲-۳- زمینه تاریخی
۲-۴- مکانیزمهای انباشت آکوستیک
۲-۴-۱- فعل و انفعالات اورتوکینتیک
۲-۴-۲- فعل و انفعالات هیدرودینامیک
۲-۴-۳- واکنشهای آشفتگی آکوستیک
۲-۴-۴- روان سازی آکوستیک
۲-۴-۵- توده آکوستیک
۲-۵- مدلهای شبیه سازی فعلی
۲-۵-۱- مدل وولک
۲-۵-۲- مدل شو
۲-۵-۳- مدل تیواری
فصل ۳- روشها و تجهیزات
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش شبیه سازی انباشت آکوستیک
۳-۲-۱- فرضیات انجام شده در مدل سازی
۳-۲-۲- الگورِیتم مدل سازی
۳-۳- سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی
۳-۳-۱- سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات
۳-۳-۲- آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی
۳-۳-۳- مواد مورد استفاده
۳-۴- کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی
فصل ۴- نتایج و تفسیر آنها
۴-۱- مقدمه
۴-۲- نتایج آزمایشگاهی
۴-۲-۱- اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی
۴-۳- آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی
۴-۳-۱- آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی
۴-۳-۲- رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله
۴-۳-۳- اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل
۴-۴- بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی در خروجی موتور های دیزل
۴-۴-۱- بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه در بازده فیلتراسیون فلیترهای آکوستیکی
۴-۴-۲- بررسی اثر توان اعمالی امواج بر روی بازده فیلتراسیون
۴-۴-۳- بررسی تاثیر دما و فشار در انباشت آکوستیکی
۴-۴-۴- تأثیرات فرکانس صدا
۴-۴-۵- اثر اندازه ذرات
فصل ۵- جمع بندی و پیشنهاد
۵-۱- مقدمه
منابع
ضمیمه ۱
ضمیمه ۲

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

دانلود مقاله تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg


مقایسه عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT)


مقاله چندین توپولوژی توربین بادیword


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید