close
دانلود فیلم
دانلود پروژه معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

دانلود پروژه معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

عنوان پروژه : معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

تعداد صفحات : ۹۴

شرح مختصر پروژه : در این پروژه که برای دانلود آماده شده است به بررسی سیستم ترمز خودرو ، مقایسه انواع ترمزها و معرفی انواع این ترمزها پرداخته است.همچنین در فصل آخر کیسه هوا درون خودرو مورد بحث قرار گرفته است. همانگونه که میدانید ، کار ترمز ایجاد شتاب منفی لازم برای توقف خودروی در حال حرکت است.علاوه بر متوقف کردن کامل خودرو، کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، توقف مرحله ای، و کاهش سرعت به اندازه دلخواه را می توان از وظایف اصلی این سیستم دانست.

حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجا کند، این عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به دیسک یا کاسه ترمز وارد می شود تا اصطکاکی مناسب برای ایجاد شتاب منفی در خودرو ایجاد کند.

طرحی کلی از سیستم ترمز و نحوه عملکرد سیستم ترمز

وقتی شما پدال ترمز را می فشارید، ماشین نیروی پای شما را از طریق یک سیال به ترمزها منتقل میکند.زیرا ترمزهای واقعی نیرویی خیلی بیشتر از نیرویی که شما توسط پایتان وارد می کنید نیاز دارد.ماشین باید نیروی پای شما را چند برابر کند.این کار از طریق ٢ روش انجام میشود.

١-مزیت مکانیکی(اهرمها)

٢-افزایش هیدرولیکی نیرو

که در این پروژه به بررسی کامل این روش ها در سیستم ترمز خودرو پرداخته است.

 

در اثر این نیروی مخالف، انرژی جنبشی عضومحرک (نیروی گردشی چرخ) اصطکاک و اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل،و درنهایت گرمای تولیدی در فضا پخش می شود. دستگاه ترمز به وسیله سیستم های مکانیکی، خلاای، هوای فشرده،و هیدرولیکی فعال می شود. همان طور که ذکر شد سیستم های مختلفی برای موقف کردن مطمئن وایمن خودرو ها طراحی شده، که معمول ترین آنها در خودروهای سواری، ترمز هیدرولیکی دومداری و ترمز دستی مکانیکی است.

 

فهرست مطالب پروژه سیستم ترمز

فصل اول – مقدمه
طرحی کلی از سیستم ترمز
دستگاه اهرمی
افزایش نیرو
سیستم هیدرولیکی
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
افزایش هیدرولیکی نیرو
اصطکاک
نیروی اصطکاک در برابر وزن
اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
یک ترمز ساده
فصل دوم – سیستم های ترمز
اصول طراحی
سیستم ترمز ثانویه
سیستم ترمز دستی
اصول عملکرد سیستم
سیستم های ترمز پایی
سیستم ترمز تقویتی بوستری
سیستم ترمز تقویتی
ساختمان مدار ترمز
طراحی سیستم ترمز
ساختار مکانیکی ترمزگیری
شروع پروسه ترمزگیری
زمان پاسخ دهی اولیه سیستم
زمان اعمال فشار ترمزی
مدت زمان کلی ترمزگیری
زمان فعال بودن پروسه ترمزگیری
مفاهیم پایه
اصطکاک لاستیک
نیروی محیطی چرخ
نیروی نرمال
نیروهای اصطکاکی
اصطکاکی استاتیکی و لغزشی
لغزش
فصل سوم – اجزاء سیستم ترمز
بوستر ترمز
بوستر ترمز خلایی
بوستر ترمز هیدرولیکی
سیلندر اصلی چرخ
سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی
سوپاپهای تنظیم فشار ترمزی حساس به فشار
سوپاپهای تنظیم فشار ترمزی حساس به کاهش شتاب
طراحی
سیستم ترمز چرخ
ترمزهای دیسکی
ترمزهای دیسکی با کالیپر ثابت
ترمزهای دیسکی با کالیپر متغیر ( شناور )
Full-contact Disc brake
ترمزهای کفشکی
لنتهای ترمز
فصل چهارم – سیستم ترمز ضد قفل ABS (Anti Lock Braking System)
ترمز‌های ضد قفل(ABS)
مسافت‌های توقف
توقف در خط مستقیم
کنترل فرمان
احتیاط های پیشگیرانهدر سیستم ترمز ضد قفل ABS
اصطلاحات مربوط به ABS
سیستم های باز و بسته
سیستم های مجتمع و غیر مجتمع
مدارهای هیدرولیکی
کانالهایABS
سیستم های یک کاناله
سیستم های سه کاناله
سیستم های چهار کاناله
فصل پنجم – اجزای سیستمSAB
واحد کنترل الکترونیکی (ECU )
پمپ
سیلندر اصلی
سلونوئیدها
انبارهای آکومولاتورها
نیروهای دینامیکی در هنگام ترمزگیری
مدار کنترل سیستم ABS
سیستم کنترلی
متغیرهای کنترلی
متغیرهای کنترلی چرخ غیر متحرک
متغیرهای کنترلی در چرخ های متحرک
سیکل های کنترلی
فصل ششم – سیستمهای پایداری در خودروهای پیشرفته الکترونیکی
ECU Electronic Control Unit
عملگر سیستم BAS
عملکرد سیستم ESP
کنترل مدار بسته ترمزگیری در شرایط انحراف از مسیر
GMA1
GMA2
فصل هفتم – روغن های ترمز
نیازمندیها
نقطه تعادل جوش
نقطه جوش مرطوب
ویسکوزیته روغن
قابلیت تراکم پذیری
خاصیت ضد خوردگی
تورم قطعات پلاستیکی
ترکیب شیمیایی
فصل هشتم – کیسه هوا(AIRBAG)
مقدمه
کیسه های هواییجانبی
کاربرد همزمان کیسه هوایی و کمربندایمنی
آمارسازمان ملی ایمنی ترافیک
مواردی که کیسه هوایی فعال نمیشود
فعال شدن کیسه هوایی
انواع سنسورهای کیسه هوایی
سنسور کف
سنسور ایمنی
سنسور غلتشی
تحلیل گر سیستم کنترلی مورد استفاده در سیستم کیسه هوایی
عملگرمورد استفاده درسیستم کیسه هوایی

 

قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


مطالعه و بررسی فرآیند نورد همسان در کانال زاویه‌دار ورق دو لایه جوش انفجاری شده مس- فولاد


پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد


ارزیابی پایداری گذرای سیستم قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید