close
دانلود فیلم
دانلود پروژه بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی

دانلود پروژه بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی

عنوان پروژه : اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ ، کلاچ ، ترمز، فلای ویل

تعداد صفحات : ۸۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی نظیر انواع کوپلینگ ها ، کلاج ، ترمز، فلای ویل ، موتورها و… پرداخته است.این پروژه در ۲ بخش ارایه شده که بخش اول خود نیز شامل ۵ فصل میشود.در فصل اول به کوپلینگ ها در سیستم های انتقال قدرت پرداخته شده و در فصل دوم کلاچ و به همین ترتیب ترمزها و انواع آن ، فلای ویل مورد بحث قرار گرفته است.در فصل پنجم این بخش نیز معرفی کتب ، نرم افزار و سایت های اینترنتی در این باره مورد بحث قرار گرفته است.

کوپلینگ ها :

کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند.
۱- کوپلینگ های صلب (سخت)
این نوع کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آن ها هم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل دسترس است استفاده می شود لازم به ذکر است که هر گونه عدم تقارن محوری در این نوع کوپلینگ ها خرابی های سریع را در اثر تشت های بالا به دنبال دارد این نوع از کوپلینگ ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: جنس پوسته این کوپلینگها معمولا از چدن یا فولاد ریخته گری می باشد
۲- کوپلینگ های پوسته ای
در این نوع کوپلینگها ، دو نصفه پوسته با فشار پیچها روی محور بسته شده و گشتاور چرخشی بوسیله اصطکاک به محور منتقل می گردد. هردو محور با خار انطباقی به پوسته متصل می شوند ، مونتاژ این کوپلینگها آسان است ولی فقط امکان انتقال قدرت بین دو محور هم قطر را میسر می سازد. این نوع کوپلینگ انتقال گشتاورهای کم را امکان پذیر می نماید.
 
کلاچ :
کلاچ اولین عضو به کار رفته درخط انتقال قدرت است که انرژی موتوررابه قسمت های مختلف ماشین می رساند ونیزعامل قطع ووصل کننده قدرت است.کلاچ ها اجزائی از ماشین هستند که به هنگام نیاز، ارتباط یک محور را به محور دیگر برقرار و یا قطع می کنند و سرعت های ان دو محور را به یک سرعت تبدیل می نمایند وهمچنین با گشتاور ایجادشده انرژی رامنتقل می کنند.کلاچ ها که در حین حرکت قابل قطع و وصل می باشند همیشه از طریق اصطحکاک گشتاور را منتقل می نمایند برای ایجاد نیروی اصطحکاک لازم از نیروی مکانیکی، الکتریکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی استفاده می شوند.

 

فهرست مطالب

فصل اول : کوپلینگ

۱- کوپلینگ های پوسته ای
کوپلینگ های فلنچی
مشخصات کوپلینگهای فلانچی
۲- کوپلینگ های انعطاف پذیر
کوپلینگ توربوفلکس
کوپلینگ های چرخ دنده ای
کوپلینگ فکی
کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)
علایم اختصاری انواع کوپلینگها
فصل دوم : کلاچ
تعریف کلاچ
ویژگی کلاچ ها
شفت کلاچ
انواع کلاچ
کلاچ مخروطی(Con Clutch)
کلاچ تک صفحه ای (Single Plate Clutch)
کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی (Diaphragm Spring Clutch )
کلاچ گریز از مرکز (Centrifugal Clutch )
کلاچ های اتوماتیک
ج) کلاچ های یک جهته
فصل سوم : ترمز
مکانیسم ترمز دیسکی:عملکرد
سیستم ترمزهای هیدرولیک
ترمز کاسه ای با کفشکهای از داخل باز شونده
مکانیسم ترمز دیسکی
اجزاءتشکیل دهنده ترمز دیسکی
نوع فیست
ترمز دستی
جنس متعلقات سیستم ترمز
فصل چهارم : فلای ویل
فلای ویل چیست؟
فلای ویل های قدیمی
خصوصیات فلایول های کامپوزیتی
تست های فلایویل

 

قيمت فايل ورد پروژه : 5000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی


پایان نامه تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس


پایان نامه تحلیل عددی ذخیره سازی انرژی گرمایی در مبدل های حرارتی با مواد تغییر فاز دهنده


تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده


پایان نامه مطالعه ی تاثیرتشعشع حرارتی بر روی رفتار مکانیکی میکروتیرهای FGM


پایان نامه تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته بر روی بستر الاستیک


پایان نامه تحلیل فنی اقتصادی سیستم های آبگرمکن خورشیدی در ایران


پایان نامه تخمين قابلیت انفجار در روش تخریب طبقات فرعی


پایان نامه طراحی بهینه منحنی فشار- تغذیه‌ی محوری در فرآیند هیدروفرمینگ گرم لوله‌های سه‌راهی


پایان نامه تعیین زاویه شیب سرتاسری معدن تاگویی ۲ بوکسیت جاجرم با استفاده از روش‌های تحلیلی و عددی


پایان نامه روش‌های آماري در المان محدود و كاربرد آن در انتقال حرارت


پایان نامه تخمین قابلیت انفجار در معادن سنگ آهن بلوک ایران مرکزی با تأکید بر سرعت امواج طولی


پایان نامه شبیه سازی جریان درون شیر کنترلی به کمک نرم افزار CFD


شبیه سازی عددی تأثیرات تولیدکننده گردابه بر افزایش انتقال حرارت سیالات غیر نیوتنی


پایان نامه طراحي و ساخت دستگاه ECAR به منظور بررسي اثرات فرآيند بر روي ورق هاي فولاد کم کربن


پایان نامه طراحی ایرفویل ترکیبی توربین بادی برای اعداد رینولدز پایین


پایان نامه کاربرد تئوری میدان موثردر برهم کش های قوی کورک های سنگین


پایان نامه مدل سازی ترک های ثانویه با استفاده از تئوری انشعاب به روش المان مرزی


پایان نامه مطالعه آزمایشگاهی اثرات دما و کسرحجمی نانوذرات بر لزجت دینامیکی و ضریب هدایت گرمایی نان


پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله هاي ايستگاه هاي تقليل فشار گاز


پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا


مطالعه و بررسی فرآیند نورد همسان در کانال زاویه‌دار ورق دو لایه جوش انفجاری شده مس- فولاد


پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد


ارزیابی پایداری گذرای سیستم قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید