close
دانلود فیلم
پروژه مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

پروژه مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ٨٠
______________________________________________________
چکیده:
در این پایان نامه سعی بر این شده است تا مزایای خودرو های با گیر بکس اتوماتیک نسبت به خودرو هایی با گیربکس دستی آورده شود و مورد بحث قرار گیرد 
گیربکس های اتوماتیک مقرون به صرفه بوده و دارای توان بهتری نسبت به گیربکس های دستی می باشد ولی دارای هزینه نگهدارری بالایی ا ست  درزیر به چند مزیت گیربکس اتوماتیک نسبت به گیر بکس دستی اشاره می شود 
١-افزایش طول عمر موتور به علت تعیین زمان مناسب برای تعویض دنده ها با توجه به مشخصات موتور 
٢-کاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلایندگی کمتر محیط زیست 
٣-کاهش خطرات ناشی از ناآگاهی راننده و ..
بخشی از مقدمه
گیربکس اتوماتیک جانشین گیربکس دستی در انتقال قدرت محرک عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می کند. اکسل محرک اتوماتیک همان وظیفه را در خودروهای محرک جلو (F.W.D) (و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت یک جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اکسل نصب شده اند.
توسعه گیربکس های اتوماتیک از سالهای پیش آغاز شده است. بعضی از خودروهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربکس هایی شبیه به گیربکس های مدرن امروزی داشتند. در سالهای آخر دهه١٩٣٠ کمپانی های خودروسازی کرایسلر – جنرال موتورز و سازندگان دیگر گیربکس هایی در دست تحقیق داشتند بعضی از آنها حتی بطور محدود گیربکس هایی تولید کردند که ذیلاً به شرح تکامل گیربکس های اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اینکه به گیربکس های مدرن امروزی تبدیل شده می پردازیم: 
در اوایل جعبه دنده ها سنکرونیزه بوده (در سال ١٩٣٠) سپس در سال ١٩٣٣ جعبه دنده های نیمه اتوماتیک عرضه شد که در آن از دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مراکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده ها بطور خودکار از سرعت پائین به سرعت بالا انجام گیرد و با وجود این در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز استفاده می شد. بعدها از جعبه دنده های فوق سرعت استفاده شد. در سالهای بعد از جعبه دنده های نیمه اتوماتیک که در آن از دنده های سیاره ای و کنترل کننده هایی که بطور هیدرولیکی و مکانیکی عمل می کرد استفاده شد. و بعد از چند سال کلاچ هیدرولیکی ابداع شد که می توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگیری باقی بماند که این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک بود که در طرح های بعدی بجای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد که در آن هنوز یک کلاچ پایی استفاده شد.

 

 فصل اول

سیر تکاملی جعبه دنده های اتوماتیک

1-1) تاریخچه گیربکس اتوماتیک

1-2) اجزای جعبه دنده های اتوماتیک 

فصل دوم

سیتم دنده خورشیدی یا سیاره ای و وضعت اهرم تعویض دنده در جعبه دنده ها

2-1) وضعیّت مختلف اهرم تعویض دنده 

2-2) سیستم دنده خورشیدی 

فصل سوم

واحد هیدرودینامیک

3-1)هیدرودینامیک

3-2)شیر های کنترل گیربکس اتوماتیک

3-3) فشارها ی موجود در گیر بکس اتوماتیک

3-4) محفظه سوپاپ

3-5) باند ها و سروها

3-6) آکومولاتور هید رو لیکی

3-7) انواع کلاج 

فصل چهارم

روغن هیدرولیک گیر بکس اتوماتیک و سیستم خنک کاری آن

4-1) چهار وظیفه ای اصلی در این سیستم

4-2) خصوصیات روغن هیدرولیک

4-3) انواع روغن‌های توصیه شده توسط‌کارخانجات برای سرویس‌جعبه دنده

4-4) کنترل سطح روغن و کیفیت آن

4-5) کنترل کیفیت روغن

4-6) راهنمای عملی روانکاری درجعبه دنده های اتوماتیک

4-7) مزایای عمده روانکاری با روغن

4-8) معایب روغن

4-9) سیستم خنک کاری

فصل پنجم

واحد الکترونیکی

5-1) سیستم کنترل الکترو نیکی

5-2) حسگرهای موجود برای کنترل خودرو

5-3) واحد کنترل الکترونیکی (Ecu)

5-4) گیر بکس های کنترل الکترونیکی

فصل ششم

6- 1) بحث و نتیجه گیری

6- 2) پیشنهاد

 

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

پایان نامه تریگر های فازی در پایگاه داده فعال


دانلود پایان نامه پردازش تصویر به وسیله هیستوگرام


پایان نامه بررسی پایگاه داده توزیع شده و بهینه سازی آن


پایان نامه ارزیابی امنیت پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌های موردی در مقابل حمله‌ی تونل‌کرم


پایان نامه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری


ارائه مدلی برای رتبه‌بندی اسناد وب بر اساس تعاملات کاربران


ارائه روشی جدید جهت بهبود بازدهی تخصیص پهنای باند پویا در شبکه های دسترسی نسل آینده مبتنی بر شبکه ف


شبیه ­سازی عددی سلول خورشیدی مبتنی بر نانو نوار گرافن با استفاده از روش تابع گرین غیرتعادلی(NEGF)


پایان نامه سیستم عامل تحت وب سازمانی راه ­حلی جهت یکپارچه­ سازی سیستم­های اطلاعاتی


دانلود پایان نامه ارشد درباره مخازن نرم افزاری


پروژه مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه


پروژه سيستم هاي كنترل گسترده پست هاي فشار قوي


تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2


پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS


پیش بینی قیمت سهم در بورس اوراق بهادار به کمک داده کاوی با الگوریتم های ترکیبی تکاملی


دانلود پایان نامه بررسی روشهای خوشه بندی توزیعی


پایان نامه طراحی سیستم مکنده غلات


پایان نامه اصول طراحی آنتنهای حلقوی


پایان نامه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان


پایان نامه ترکیب وب سرویس‌ها مبتنی بر معیار‌های کیفیت سرویس‌ با استفاده از رویکرد فرا مکاشفه‌ای


بررسی نحوه نظارت بر بیماری صرع با کمک حسگرهای پوشیدنی زیستی در مراقبت های پزشکی سیار


دانلود پایان نامه ارشد مهندسی برق: افزاره های میکروفلویدیک


پایان نامه بررسی رفتار پیچشی سازه های نامتقارن در تحلیل استاتیکی غیر خطی (پوش آور)


پایان نامه بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده ­کاوی


پایان نامه کلاسه‌بندی رادارهای کشف شده توسط سیستم‌های جنگ الکترونیک


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید