close
ویزای ایران
پروژه مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

پروژه مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ٨٠
______________________________________________________
چکیده:
در این پایان نامه سعی بر این شده است تا مزایای خودرو های با گیر بکس اتوماتیک نسبت به خودرو هایی با گیربکس دستی آورده شود و مورد بحث قرار گیرد 
گیربکس های اتوماتیک مقرون به صرفه بوده و دارای توان بهتری نسبت به گیربکس های دستی می باشد ولی دارای هزینه نگهدارری بالایی ا ست  درزیر به چند مزیت گیربکس اتوماتیک نسبت به گیر بکس دستی اشاره می شود 
١-افزایش طول عمر موتور به علت تعیین زمان مناسب برای تعویض دنده ها با توجه به مشخصات موتور 
٢-کاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلایندگی کمتر محیط زیست 
٣-کاهش خطرات ناشی از ناآگاهی راننده و ..
بخشی از مقدمه
گیربکس اتوماتیک جانشین گیربکس دستی در انتقال قدرت محرک عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می کند. اکسل محرک اتوماتیک همان وظیفه را در خودروهای محرک جلو (F.W.D) (و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت یک جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اکسل نصب شده اند.
توسعه گیربکس های اتوماتیک از سالهای پیش آغاز شده است. بعضی از خودروهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربکس هایی شبیه به گیربکس های مدرن امروزی داشتند. در سالهای آخر دهه١٩٣٠ کمپانی های خودروسازی کرایسلر – جنرال موتورز و سازندگان دیگر گیربکس هایی در دست تحقیق داشتند بعضی از آنها حتی بطور محدود گیربکس هایی تولید کردند که ذیلاً به شرح تکامل گیربکس های اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اینکه به گیربکس های مدرن امروزی تبدیل شده می پردازیم: 
در اوایل جعبه دنده ها سنکرونیزه بوده (در سال ١٩٣٠) سپس در سال ١٩٣٣ جعبه دنده های نیمه اتوماتیک عرضه شد که در آن از دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مراکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده ها بطور خودکار از سرعت پائین به سرعت بالا انجام گیرد و با وجود این در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز استفاده می شد. بعدها از جعبه دنده های فوق سرعت استفاده شد. در سالهای بعد از جعبه دنده های نیمه اتوماتیک که در آن از دنده های سیاره ای و کنترل کننده هایی که بطور هیدرولیکی و مکانیکی عمل می کرد استفاده شد. و بعد از چند سال کلاچ هیدرولیکی ابداع شد که می توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگیری باقی بماند که این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک بود که در طرح های بعدی بجای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد که در آن هنوز یک کلاچ پایی استفاده شد.

 

 فصل اول

سیر تکاملی جعبه دنده های اتوماتیک

1-1) تاریخچه گیربکس اتوماتیک

1-2) اجزای جعبه دنده های اتوماتیک 

فصل دوم

سیتم دنده خورشیدی یا سیاره ای و وضعت اهرم تعویض دنده در جعبه دنده ها

2-1) وضعیّت مختلف اهرم تعویض دنده 

2-2) سیستم دنده خورشیدی 

فصل سوم

واحد هیدرودینامیک

3-1)هیدرودینامیک

3-2)شیر های کنترل گیربکس اتوماتیک

3-3) فشارها ی موجود در گیر بکس اتوماتیک

3-4) محفظه سوپاپ

3-5) باند ها و سروها

3-6) آکومولاتور هید رو لیکی

3-7) انواع کلاج 

فصل چهارم

روغن هیدرولیک گیر بکس اتوماتیک و سیستم خنک کاری آن

4-1) چهار وظیفه ای اصلی در این سیستم

4-2) خصوصیات روغن هیدرولیک

4-3) انواع روغن‌های توصیه شده توسط‌کارخانجات برای سرویس‌جعبه دنده

4-4) کنترل سطح روغن و کیفیت آن

4-5) کنترل کیفیت روغن

4-6) راهنمای عملی روانکاری درجعبه دنده های اتوماتیک

4-7) مزایای عمده روانکاری با روغن

4-8) معایب روغن

4-9) سیستم خنک کاری

فصل پنجم

واحد الکترونیکی

5-1) سیستم کنترل الکترو نیکی

5-2) حسگرهای موجود برای کنترل خودرو

5-3) واحد کنترل الکترونیکی (Ecu)

5-4) گیر بکس های کنترل الکترونیکی

فصل ششم

6- 1) بحث و نتیجه گیری

6- 2) پیشنهاد

 

 

قيمت فايل ورد پروژه : 10000 تومان

 

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

نحوه شکل­ گیری الگوی جریان و فرسایش در قوس رودخانه ­ها


ارائه یک سیستم تشخیص نفوذ به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری


دانلود پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت


بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله


بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP


بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شدهLSF


بررسی عددی کاهش پاسخ لرزه ای مخازن ذخیره مایع در اثر به کارگیری جداسازهای لرزه ای


بررسی تغییرات مدول الاستیسته و ضریب عکس‌العمل بستر و میزان ظرفیت باربری در ‏خاک‌ بهسازی شده


بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهی


بررسی تأثیر پارامترهای هندسی آبشکن و عمق کارگذاری ریپ رپ جهت محافظت از آبشکن


شناسایی ماتریس های مشخصه سیستم با استفاده از حل معکوس معادلات حرکت در حوزه فرکانس در سازه ها با نام


بهینه سازی دیوار برشی در ساختمان های بتنی 7 تا 15 طبقه نامنظم در پلان واقع در منطقه با خطر خیلی زیاد و


پایان نامه پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


پایان نامه مقاوم سازی اعضای آسیب ­پذیر گنبدهای فضاکار در برابر خرابی پیشرونده


ارزیابی شبکه های توزیع آب با استفاده از روش آنتروپی اطلاعات بر پایه عدم قطعیت های مکانیکی و هیدرولی


افزایش شکل پذیری قابهای مهار بندی شده هم محور با بکارگیری فولاد تنش تسلیم پائین در مهار بند ها


پایان نامه طراحی بهینه لرزه­ای قاب­های فولادی


پایان نامه بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار


پایان نامه تحلیل ترک به شیوه‌ جزء‌های محدود


پایان نامه تحلیل تنش های پسماند ناشی از جوشکاری در صفحات دارای بازشو و سخت کننده


پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی


پایان نامه تشخیص آسیب در پل های فولادی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


تعیین تابع امپدانس ترکیبی افقی و گهواره ­ای برای یک پی مستطیلی صلب مستقر بر یک نیم­ فضای ایزوتروپ ج


تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید