close
دانلود فیلم
پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی

پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی

هدف از انجام این پروژه بررسی بررسی سیستم تعلیق بادی و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی

دسته: مکانیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات پروژه: ١٢٢

 

بخشی از مقدمه:
یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطاف‌پذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربه‌گیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو می‌کاهد. به این ترتیب می‌بینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کرده‌اند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافته‌اند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، می‌توان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیده‌اند.
در مورد سرعت‌های بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح می‌دهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.
شنـاور بـودن خـودرو روی بـالشتکـی از هـوا رویـای مهنـدسـین بود. در سال ١٨۴٧ ((جان‌ لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راه‌آهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقاله‌ای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را می‌توان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالن‌های تعلیق می‌باشد.
در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی را مشاهده میفرمایید :

 

 

مقدمه

فصل اول فرمان پذیری سیستم تعلیق

1-1- دیدگاه سینماتیکی (مکانیزمی)

1-1-1- موقعیت مراکز و محور غلتش

1-1-2- غلت فرمان

1-1-3- لغزش کناری چرخ ها

1-1-4- زاویه کجک

1-2- دیدگاه نرمی

1-2-1- گشتاور غلتشی

1-2-2- جابجایی کناری بار

1-2-3- قرار پذیری

1-2-4- نرخ سختی چرخ

1-3- لزوم فنربندی خودروها

1-4- قسمت فنربندی شده و فنربندی نشده خودرو

فصل دوم انواع فنر ها

2-1- فنر مارپیچ

2-2- فنرهای تخت

2-3- میله پیچشی

2-4- فنرهای هوایی

فصل سوم انواع سیستم های تعلیق

3-1- سیستم تعلیق یکپارچه

3-1-1- سیستم تعلیق هاچکیس

3-1-2- سیستم تعلیق دودیون

3-2- سیستم تعلیق مستقل (جداگانه)

3-2-1- سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر

3-2-2- سیستم تعلیق طبق دار دوبل

3-2-3- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب

3-2-4- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب

3-2-5- سیستم تعلیق چند میله ای

3-3- سیستم تعلیق نیمه مستقل

3-3-1- سیستم تعلیق میله پیچشی

3-3-2- سیستم تعلیق محور آونگی

فصل4 تحلیل ارتعاشی مدل ربع خودرو با در نظر گرفتن 2 درجه آزادی

4-1- بررسی مدل کامل خودرو

4-1-1- ترمز گیری و حرکت در پیچ

فصل پنجم سيستم تعليق هوائي

5-1- فنرهاي هوائي

5-1-1- سوپاپ كنترل ارتفاع با ميراكننده

5-1-2- سوپاپ کنترل ارتفاع الکتریکی

5-1-3- مخزن هوا

5-1-4- کنترل کننده های مخزن

5-1-5- كمك فنرهاي پر شده با گاز

5-1-6- كمك فنرهاي هوايي

5-2- كنترل ارتفاع اتوماتيك

5-2-1-  نوع اول: با كمك فنر

5-2-2-  نوع دوم با استوانه لاستيكي هوا (كيسه هوا)

5-3- سيستم تعليق هوايي با كنترل الكترونيكي

5-3-1- سنسور ارتفاع

5-3-2- واحد كنترل الكتريكي (ECU)

5-3-3- شير كنترل هدايتگر سه راهه

فصل ششم سیستم تعلیق هوایی اتوبوس های تولیدی شهاب خودرو

6-1- تعلیق هوایی برای خودرو تجاری

6-1-1- سوپاپ ارتفاع

6-1-2- سوپاپ جدا کننده

6-1-3- کیسه های فنر هوا

6-1-4- بلوک های لاستیکی ضد رول

6-1-5- ویژگی های فنر هوایی

6-1-6- فنرهای فلزی یاصلب

6-2- سیستم تعلیق هوایی کنترل الکتریکی

6-2-1- سویچ فشارکمپرسور

6-2-2- سنسورارتفاع

فصل هفتم بررسی سیستم های تعلیق و چگونگی استفاده از سیستم تعلیق هوایی در سیستم های پویا

7-1- سیستم تعلیق ایستا

7-2- سیستم تعلیق پویا

7-2-1- سیستم های تعلیق اکتیو

7-2-2- سیستم تعلیق نیمه اکتیو

9- نتیجه گیری                                                                                                                                                                       

10- منابع و مآخذ                                                                                                                                  

فهرست شکلها                                                                                                                

 

 

قيمت فايل ورد پروژه :6000 تومان

 

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

پایان نامه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری


ارائه مدلی برای رتبه‌بندی اسناد وب بر اساس تعاملات کاربران


ارائه روشی جدید جهت بهبود بازدهی تخصیص پهنای باند پویا در شبکه های دسترسی نسل آینده مبتنی بر شبکه ف


شبیه ­سازی عددی سلول خورشیدی مبتنی بر نانو نوار گرافن با استفاده از روش تابع گرین غیرتعادلی(NEGF)


پایان نامه سیستم عامل تحت وب سازمانی راه ­حلی جهت یکپارچه­ سازی سیستم­های اطلاعاتی


دانلود پایان نامه ارشد درباره مخازن نرم افزاری


پروژه مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه


پروژه سيستم هاي كنترل گسترده پست هاي فشار قوي


تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2


پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS


پیش بینی قیمت سهم در بورس اوراق بهادار به کمک داده کاوی با الگوریتم های ترکیبی تکاملی


دانلود پایان نامه بررسی روشهای خوشه بندی توزیعی


پایان نامه طراحی سیستم مکنده غلات


پایان نامه اصول طراحی آنتنهای حلقوی


پایان نامه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان


پایان نامه ترکیب وب سرویس‌ها مبتنی بر معیار‌های کیفیت سرویس‌ با استفاده از رویکرد فرا مکاشفه‌ای


بررسی نحوه نظارت بر بیماری صرع با کمک حسگرهای پوشیدنی زیستی در مراقبت های پزشکی سیار


دانلود پایان نامه ارشد مهندسی برق: افزاره های میکروفلویدیک


پایان نامه بررسی رفتار پیچشی سازه های نامتقارن در تحلیل استاتیکی غیر خطی (پوش آور)


پایان نامه بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده ­کاوی


پایان نامه کلاسه‌بندی رادارهای کشف شده توسط سیستم‌های جنگ الکترونیک


ارزیابی الگوریتم‌های کنترل همروندی سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدل‌سازی با پتری رنگی


پایان نامه کارت هوشمند


پایان نامه تقسیم بندی صفحات وب


پایان نامه الگوریتم های مسیر یابی


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید