close
ویزای ایران
پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی

پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی

هدف از انجام این پروژه بررسی بررسی سیستم تعلیق بادی و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی

دسته: مکانیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات پروژه: ١٢٢

 

بخشی از مقدمه:
یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطاف‌پذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربه‌گیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو می‌کاهد. به این ترتیب می‌بینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کرده‌اند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافته‌اند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، می‌توان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیده‌اند.
در مورد سرعت‌های بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح می‌دهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.
شنـاور بـودن خـودرو روی بـالشتکـی از هـوا رویـای مهنـدسـین بود. در سال ١٨۴٧ ((جان‌ لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راه‌آهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقاله‌ای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را می‌توان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالن‌های تعلیق می‌باشد.
در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی را مشاهده میفرمایید :

 

 

مقدمه

فصل اول فرمان پذیری سیستم تعلیق

1-1- دیدگاه سینماتیکی (مکانیزمی)

1-1-1- موقعیت مراکز و محور غلتش

1-1-2- غلت فرمان

1-1-3- لغزش کناری چرخ ها

1-1-4- زاویه کجک

1-2- دیدگاه نرمی

1-2-1- گشتاور غلتشی

1-2-2- جابجایی کناری بار

1-2-3- قرار پذیری

1-2-4- نرخ سختی چرخ

1-3- لزوم فنربندی خودروها

1-4- قسمت فنربندی شده و فنربندی نشده خودرو

فصل دوم انواع فنر ها

2-1- فنر مارپیچ

2-2- فنرهای تخت

2-3- میله پیچشی

2-4- فنرهای هوایی

فصل سوم انواع سیستم های تعلیق

3-1- سیستم تعلیق یکپارچه

3-1-1- سیستم تعلیق هاچکیس

3-1-2- سیستم تعلیق دودیون

3-2- سیستم تعلیق مستقل (جداگانه)

3-2-1- سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر

3-2-2- سیستم تعلیق طبق دار دوبل

3-2-3- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب

3-2-4- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب

3-2-5- سیستم تعلیق چند میله ای

3-3- سیستم تعلیق نیمه مستقل

3-3-1- سیستم تعلیق میله پیچشی

3-3-2- سیستم تعلیق محور آونگی

فصل4 تحلیل ارتعاشی مدل ربع خودرو با در نظر گرفتن 2 درجه آزادی

4-1- بررسی مدل کامل خودرو

4-1-1- ترمز گیری و حرکت در پیچ

فصل پنجم سيستم تعليق هوائي

5-1- فنرهاي هوائي

5-1-1- سوپاپ كنترل ارتفاع با ميراكننده

5-1-2- سوپاپ کنترل ارتفاع الکتریکی

5-1-3- مخزن هوا

5-1-4- کنترل کننده های مخزن

5-1-5- كمك فنرهاي پر شده با گاز

5-1-6- كمك فنرهاي هوايي

5-2- كنترل ارتفاع اتوماتيك

5-2-1-  نوع اول: با كمك فنر

5-2-2-  نوع دوم با استوانه لاستيكي هوا (كيسه هوا)

5-3- سيستم تعليق هوايي با كنترل الكترونيكي

5-3-1- سنسور ارتفاع

5-3-2- واحد كنترل الكتريكي (ECU)

5-3-3- شير كنترل هدايتگر سه راهه

فصل ششم سیستم تعلیق هوایی اتوبوس های تولیدی شهاب خودرو

6-1- تعلیق هوایی برای خودرو تجاری

6-1-1- سوپاپ ارتفاع

6-1-2- سوپاپ جدا کننده

6-1-3- کیسه های فنر هوا

6-1-4- بلوک های لاستیکی ضد رول

6-1-5- ویژگی های فنر هوایی

6-1-6- فنرهای فلزی یاصلب

6-2- سیستم تعلیق هوایی کنترل الکتریکی

6-2-1- سویچ فشارکمپرسور

6-2-2- سنسورارتفاع

فصل هفتم بررسی سیستم های تعلیق و چگونگی استفاده از سیستم تعلیق هوایی در سیستم های پویا

7-1- سیستم تعلیق ایستا

7-2- سیستم تعلیق پویا

7-2-1- سیستم های تعلیق اکتیو

7-2-2- سیستم تعلیق نیمه اکتیو

9- نتیجه گیری                                                                                                                                                                       

10- منابع و مآخذ                                                                                                                                  

فهرست شکلها                                                                                                                

 

 

قيمت فايل ورد پروژه :6000 تومان

 

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

 

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

نحوه شکل­ گیری الگوی جریان و فرسایش در قوس رودخانه ­ها


ارائه یک سیستم تشخیص نفوذ به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری


دانلود پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت


بررسی عملکرد و رفتار قاب های بتن آرمه با جداسازه ای لرزه‌ای


توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله


بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP


بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شدهLSF


بررسی عددی کاهش پاسخ لرزه ای مخازن ذخیره مایع در اثر به کارگیری جداسازهای لرزه ای


بررسی تغییرات مدول الاستیسته و ضریب عکس‌العمل بستر و میزان ظرفیت باربری در ‏خاک‌ بهسازی شده


بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهی


بررسی تأثیر پارامترهای هندسی آبشکن و عمق کارگذاری ریپ رپ جهت محافظت از آبشکن


شناسایی ماتریس های مشخصه سیستم با استفاده از حل معکوس معادلات حرکت در حوزه فرکانس در سازه ها با نام


بهینه سازی دیوار برشی در ساختمان های بتنی 7 تا 15 طبقه نامنظم در پلان واقع در منطقه با خطر خیلی زیاد و


پایان نامه پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


پایان نامه مقاوم سازی اعضای آسیب ­پذیر گنبدهای فضاکار در برابر خرابی پیشرونده


ارزیابی شبکه های توزیع آب با استفاده از روش آنتروپی اطلاعات بر پایه عدم قطعیت های مکانیکی و هیدرولی


افزایش شکل پذیری قابهای مهار بندی شده هم محور با بکارگیری فولاد تنش تسلیم پائین در مهار بند ها


پایان نامه طراحی بهینه لرزه­ای قاب­های فولادی


پایان نامه بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار


پایان نامه تحلیل ترک به شیوه‌ جزء‌های محدود


پایان نامه تحلیل تنش های پسماند ناشی از جوشکاری در صفحات دارای بازشو و سخت کننده


پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی


پایان نامه تشخیص آسیب در پل های فولادی با استفاده از الگوریتم های تکاملی


تعیین تابع امپدانس ترکیبی افقی و گهواره ­ای برای یک پی مستطیلی صلب مستقر بر یک نیم­ فضای ایزوتروپ ج


تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید