close
دانلود فیلم
راه اندازی یک اتاق سرور - قسمت دوم

 اداره کردن یک واحد IT می تواند بسیار ترسناک باشد. از کنترل خارج شدن هرچیزی ممکن است که به راحتی پیش بیاید.اگر مرتکب کم کاری یا بی توجهی شوید ، آبروی  واحد شما خواهد رفت.راز سازمان یافته بودن این است که برهمه چیز مسلط باشید.در بخش قبل با مقدمات راه اندازی یک اتاق سرور آشنا شدیم.در این بخش به مواردی پرداخته خواهد شد که بروز آنها میتواند دردسر ایجادکند.به شما نشان داده خواهد شد که چگونه از لیستها و صفحات گسترده برای مدیریت اتاق سرور استفاده کنید.این صفحات گسترده همه مشکلات شما را رفع نخواهدکرد ولی به شما کمک خواهد نمود که همه چیز را سازمان یافته نگهدارید.

راه اندازی یک اتاق سرور- بخش دوم : سازماندهی همه چیز با استفاده از صفحات گسترده

 اداره کردن یک واحد IT می تواند بسیار ترسناک باشد. از کنترل خارج شدن هرچیزی ممکن است که به راحتی پیش بیاید.اگر مرتکب کم کاری یا بی توجهی شوید ، آبروی  واحد شما خواهد رفت.راز سازمان یافته بودن این است که برهمه چیز مسلط باشید.در بخش قبل با مقدمات راه اندازی یک اتاق سرور آشنا شدیم.در این بخش به مواردی پرداخته خواهد شد که بروز آنها میتواند دردسر ایجادکند.به شما نشان داده خواهد شد که چگونه از لیستها و صفحات گسترده برای مدیریت اتاق سرور استفاده کنید.این صفحات گسترده همه مشکلات شما را رفع نخواهدکرد ولی به شما کمک خواهد نمود که همه چیز را سازمان یافته نگهدارید.

 ●نرم افزار :
اگر تعداد زیادی نرم افزار دارید ،باید آنهارا در یک مکان امن ذخیره کنید.بدیهی است که بهترین مکان یک گاوصندوق است ،اما اگر گاوصندوق در اختیار ندارید یک گنجه هم کفایت میکند.نرم افزارهایتان را به نحوی طبقه بندی و سازماندهی کنید که در صورت نیاز هرچیزی را به سرعت پیدانمایید.وقتیکه یک کامپیوتر دچار اشکال شده و یا هر حالت اضطراری دیگری پیش آمده است فرصتی زیادی برای جستجو و پیداکردن یک نرم افزار خاص نخواهید داشت .

 اول باید لیستی از نرم افزارهایتان تهیه کنید.در یک جدول عنوان ، تولید کننده ، ISBN ، شماره سریال ، نوع رسانه ای که نرم افزار روی آن قرار دارد ، تاریخ خریداری ، نوع و یک شرح کلی از نرم افزار را مشخص کنید.نرم افزار ها را میتوانید به گروههایی از قبیل  پایگاه داده ، برنامه نویسی ، سیستمی و واژه پرداز تقسیم بندی کنید. به این ترتیب اگر نوع یک نرم افزار را بدانید به راحتی میتوانید آنرا پیداکنید.وقتیکه کارتان تمام شود باید لیستی شبیه به این در اختیار داشته باشید: 

برنامه

نوع رسانه

فروشنده

ISBN و یا سریال #

تاریخ خرید

مایکروسافت ورد

CD

مایکروسافت

XX4476az

05/25/97

ویندوز 2000

CD

مایکروسافت

ARSZ4522211

07/10/00

ردهت لینوکس 6.2

CD

توزیع های مبتنی بر Red

Xpd44568

05/10/00


●سخت افزار :
آخرین باری که شما کامپیوترهای موجود در شرکتتان را شمارش کردید چه زمانی بوده است؟ این چیزی است که اگر همه کامپیوترهایتان همزمان دچار مشکل شدند باید از آن مطلع باشید! با استفاده از اکسل یک صفحه گسترده ایجاد کنید و همه مشخصات تمام کامیپوترهای شرکتتان را در آن درج کنید.لیست سخت افزاری شما باید حاوی اطلاعاتی از قبیل نام هر آیتم ، شماره سریال (و یا شماره شناسایی دیگر) ، تاریخ و زمانی که خریداری شده است ، زمان و مکانی که نصب شده است ، کاربر فعلی و خلاصه ای کوتاه در خصوص آن قطعه باشد. این لیست نهایتا باید چیزی شبیه به جدول B باشد.

مورد

سریال #

تاریخ خرید

نوع تجهیزات

وضعیت در حال حاضر

کاربر جاری

کامپیوتر

Xz33333x

06/14/98

586/400

سرور

B. واکر

چاپگر

AOS22

10/22/99

لیزر

سرور

حسابداری

جدول B


●دفترچه راهنما :
اگر  دارای تعداد زیادی کتابچه های راهنما، دستور العمل، مجله و مانند آن هستید ،بهتر است آنها را هم سازماندهی کنید.شما باید قفسه های مناسبی تهیه و همه چیز را در آنها مرتب کنید.بهتر است مجله ها به ترتیب تاریخ و کتابها و راهنماها به تفکیک موضوع طبقه بندی شوند.پس از تهیه لیست ، باید چیزی شبیه جدول C در اختیار داشته باشید.

عنوان

شابک #

موضوع

ناشر

تماس

برد و پاک

XXX43333

کنترل دسترسی کتابچه راهنمای کاربران

North

1-800-455-4533

MSWord نسخه

XPD00333

راهنمای کاربر MSWord نسخه ...

مایکروسافت

msn.com

جدول C


●لوازم : 
اگر شما مسئول خرید لوازم مورد نیاز برای بخش کامپیوتر هستید ، نیاز خواهید داشت که لیست دیگری هم تهیه کنید . تجهیزات را در در قفسه های مشخصی نگهداری کنید.شما باید سابقه کاملی از هر کالا از زمان سفارش دادن تا زمان دریافت را نگهداری کنید .هربار که کالایی را در قفسه قرار میدهید باید بطور دقیق تعداد کالای دریافت شده را مشخص کنید و همچنین باید هر کالا را بطور دقیق با برچسب مشخص نمایید.به این روش شما میتوانید ضمن کنترل هزینه ها ، کالا و لوازم خود را نیز بطور دقیق  کنترل نمایید.بهتر است در جدول مربوط به کالاها ، ستونی هم برای نگهداری شماره تماس در نظر بگیرید. نهایتا باید جدولی شبیه جدول D در اختیار داشته باشید.

نام کالا

تاریخ دستور

تاریخ دریافت

قیمت خرید

مقدار در دست

کاغذ

06/25/00

07/12/00

دلار 17،00

2 جعبه

جوهر افشان

10/12/00

11/01/00

دلار 12،00

12 واحد

قلم

10/12/00

10/20/00

7،00 دلار به ازای هر ده

2 بسته

جدول D

 نهایتا تمام این اطلاعات را در یک فایل اکسل تایپ و نگهداری کنید. توجه داشته باشید که باید این اطلاعات را همواره به روز نگهداری نمایید.با استفاده از همین صفحه گسترده ، هرچیز دیگری را نیز که در بخش کامپیوتر شما وجود دارد دسته بندی و مستند سازی نمایید.در بخشهای بعدی به شما نشان داده خواهد شد که چگونه سابقه همه وظایف محول شده و اقدامات پیشگیرانه و پشتیبانی های فنی را نیز نگهداری نمایید.

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری
  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید